Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad kan tolderne se i lufthavnen..
Lung Yao
jimmikoldenborg skrev:
Payanak skrev:
Lung Yao skrev:
...det er en Digital camera, så kan computeren sammenligne "før" og "efter", billedet (ankomst- afgang billeder).
.

Og hvad præcist bruger de 'før og efter' billeder til???
Har du et link hvor man kan læse mere, eller kan du på anden vis bekræfte den viden du har???

de holder øje med hvor meget du har taget på imens du har været der!Grin

Hvis du ikke er blevet federe at se på så har du ikke brugt penge nok!!!!
Så må jeg hellere følge jonasnilsson888 råd næste gang. Grin Grin Grin
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

BiBob Man
Som følge af 11. september 2001, har alle Internationale lufthavne skærpet sikkerheds foranstaltningerne. I dag er alle passagers rejserute til den endelige destination ganske nøje kortlagt, og let tilgængelig for myndighederne. Det være sig Told, politi som paskontrol myndigheder.

Immigration myndighederne i Bangkok Airport har nu i sidste 3 år taget et foto af den indrejsende, samtidigt med at ens pas data bliver registeret/scannet. Indrejse tidspunktet, visumlængden, tidligere indrejser, pasnummer, nationalt personnummer (cpr.nr) og alt hvad myndighederne ellers måtte finder af interesse, kan man roligt regne med bliver registeret og gemt!

I Thailand er registerlovgivningen er langt mere lempelig end i de vestlige lande. På den måde har de Thailandske myndigheder mere eller mindre frit slag til at registrerer stort set alt hvad de har lyst til. Man kan så bryde sig om det eller ej - men har man rent mel i posen kan jeg ikke se det er noget problem.

Denne fotoregistrering af indrejsende i Thailand, har jo også givet pote for de Thailandske myndighed. Jeg husker tydeligt for ca. et år siden, hvor en Canadisk pædofil skolelære var eftersøgt internationalt via Interpol efter at have forbrudt sig i Cambodja. Her kunne de Thailandske myndigheder, efter ganske kort tid berette at Canadieren var indrejst i Thailand, og stadig befandt sig i Thailand. Der gik ikke mange dage før Canadieren var fundet og fremvist for verdenspressen.

Da Thailand er blandt de 188 lande som er tilsluttet det Internationale Interpol sammenarbejde, er Thailand helt sikkert et meget dårligt sted at søge tilflugt i. Mon ikke en Hr. Martin Matthiasen, som var eftersøgt for omfattende momssvindel i Danmark og nyligt fundet på luksus hotel Thailand, kan skrive under på det?

Hele denne registrerings proces som indrejserne i Thailand gennemgår, har naturligvis ikke kun til hensigt at opfange potentielle banditter/forbryder som forsøger at kommer ind i Thailand. Men så sandelig også at opfange dem der forsøger at tage sig ud af Thailand igen efter et udestående! Indloger man sig på hotel, lejer bil/motorcykel, veksler stører pengesummer i banken eller vekselkontorer skal man fremvise pas. Opdager hotellet, bil udlejeren eller banken efterfølgende uregelmæssigheder eller lign. kan et opkald til politiet hurtigt stoppe vedkommende i lufthavnen. De har jo de fornødne pasoplysninger om personen.

Jeg har selv ved hjemrejse i lufthavns paskontrollen i Bangkok, set én blive filtreret fra ved skranken. Hvad problemet var, blev jeg aldrig klar over. Men han havde tydeligvis et økonomisk udestående som gjorde han ikke kunne rejse hjem den dag.

BiBop Man

buffalo
jeg ved da nogen dummede sig så eftertrykkeligt sommeren 2008
mand og kone var på sygedagpenge og "glemte" at fortælle at de lige rejste på ferie i Thailand en måneds tid.de blev knallet på baggrund af scanning af passet...........sååe det er sikkert klogt lige at tænke sig lidt om før man rejser,hvis ikke man har helt styr på sine tingWink
Buffalo
Stol aldrig på en prut
]

birkedhoj
Historien om ham der skulle fra København til Paris. jeg tror det var 70 tusinde dkr. han havde med sig. Det undrede security der tilkaldte skat. "staklen" skyldte til det offentlige og måtte betale ved kasse 1. Se så er der alligevel formål med checket.Grin
Ole
Flyver PE med THAI altid

BJ
Ja det s..... Chek inGrin
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

sank
Wink Nu er det jo heldigvis ingen Problemer med os DTW er ?? alle ærlige Smile

BJ
sank skrev:
Wink Nu er det jo heldigvis ingen Problemer med os DTW er ?? alle ærlige Smile

sank den var fanme go, point takenGrinGrinGrin
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 10/01-2010 14:26
THAILAND
A DREAM COME TRUE

SteenJ
Sikke dog et sprog man vil være bekendt og skrive igen og igen..........
mvh.
Redigeret af SteenJ d. 10/01-2010 19:16

BJ
SteenJ øhhhh hvad mener du???
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

blume

Han skriver bare at du bruger mange bandeord og generelt bruger et beskidt sprog, såre simpeltShock
Med venlig hilsen hilsen fra det pæne FynCool
blume

BJ
Det kan jeg ikke give dig medhold i, jeg prøver så godt jeg kan at moderere mit sprogbrug, og når Webmarsteren ikke har løftet fingeren endu, må det jo være okay. og tag så lige at ligge mærke til smeilien IK' og så vis mig foresten lige hvor jeg har brugt bande ord (ud over faen og fanme)???
Udover de verbale slagsmål vi havde på DTW inden Jul, MEN DEM GIDER JEG SLET IKKE DISKOTERE MERE.
Det er fortid /historie nu, og glemt fra min side!
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 11/01-2010 12:54
THAILAND
A DREAM COME TRUE

blume
Er det ikke dejligt at solen ståler idag , jeg nyder det, om en uge stråler den endnu mere. Cool
Med venlig hilsen fra det solbestrålte Fyn på en herlig dagWink
blume

BJ
Helt bestemt, men jeg må nu vente til Februar, men så rykker jeg også teltpælene op og sir, GOOD BAY DENMARK.
Forsat go dag blume.Wink
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Tumut
da vi var i Australien i 1999-2000, kunne De se ALT.

min ven havde fået klippet hans visa kort i stykker ved en fejl i en bank og skulle modtage et nyt i en anden bank 7 dage senere. (hans bank havde spærret hans kort istedet for at nulstille det).Jeg havde været ved læge 3 gange, denene gang lidt alvorlig. Da vi skal flyve ud af Australien, spørget han efter han har scannet mit pas om jeg er bleven helt rask og til min kammerat spørger han om der er helt styr på hans visa kort nu. Så de kan se mere end man tror

chang
jeg mødte engang en dansker der rejste en del til thailand, han havede meldt sit pas stjålet og så fået et nyt pas..... det gamle brugte han til at udlevere til div udlejnings ting så som motorcykel osv...
fortale mig at han havede haft brug for det engang,efter at han var endt i nogle problemer med en lejede motorcykel som han blev beskyldt for at have ødelagt nogle ting på, hvor prisen blev helt vild mener det var 100,000 bath de ville have....
han havede ikke pengene og kunne ikke skaffe dem dette ende med at han flygtede over laos.
kom hjem med det nye pas !!!

kan være det var en røver men viste mig godt nok begge pas....
Men have only 2 emotional states, hungry and horny.. So ladies, if you see me without an erection, make me a sandwich.

Frank
Jeg mistede for mange år siden mit pas i Thailand. Siden har de nævnt det hver gang ved ind- og udrejse af Thailand. Smile

cesse
chang skrev:
jeg mødte engang en dansker der rejste en del til thailand, han havede meldt sit pas stjålet og så fået et nyt pas..... det gamle brugte han til at udlevere til div udlejnings ting så som motorcykel osv...
fortale mig at han havede haft brug for det engang,efter at han var endt i nogle problemer med en lejede motorcykel som han blev beskyldt for at have ødelagt nogle ting på, hvor prisen blev helt vild mener det var 100,000 bath de ville have....
han havede ikke pengene og kunne ikke skaffe dem dette ende med at han flygtede over laos.

Man afleverer sku da ikke sit pas hos en udlejer han kan tage en kopi

jesperfrb
Nej det gør man ikke, og det er forøvrigt ulovligt, da et pas er et personlingt dokument! Og man altid skal have med sig i Thailand!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

BJ
Jeg får det altid låst inde på Hotellet sammen med returbilleten Og hvis strisserne vil se det, må de da køre med derhen, så viser jeg dem det da gerne.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

chang
cesse skrev:
chang skrev:

Man afleverer sku da ikke sit pas hos en udlejer han kan tage en kopi

det er rigtig nok men kan huske min første gang i thailand nu ca 12 år siden ville man have ens pas hvis man skulle leje en motorcykel..... kan ikke huske hvornår det blev lavet om men det gjorde man på phuket og samui.... ved ikke om bare var de steder jeg lejde fra at man forlangte det.
mvh chang
Men have only 2 emotional states, hungry and horny.. So ladies, if you see me without an erection, make me a sandwich.

Spring til debat: