Se indlæg
 Udskriv debat
Hyre en Rengøringspige
BJ
Hej alle sammen.
Da jeg muligvis har fået lov at leje en Lejl(mellem stor) mellem Pattaya og Jomtien fra April 2010, og på ubestemt tid, har jeg et spørgsmål jeg ville se om nogle af jer kunne svare mig på med et Ca. Beløb i Baht.
Spørgsmålet går ud på hvad skal man CA. regne med at skulle betale for en rengøringpige/Hjælp ca 2timer ugentligt.
Hvad skal jeg give sådan en pige for de ca. 2timers ugentligt rengøring uden at underbetale hende, OG JEG SNAKKER RENGØRING, INTET ANDET
Er der en af jer der har et realistisk bud??? for jeg vil ikke underbetale hende tværtimod???
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 26/11-2009 11:36
THAILAND
A DREAM COME TRUE

styx32
stik hende 6000 THB så er du god ved hende :-) det er jo små penge herhjemme.

BJ
Lyder rimeligt nok men kunne måske nøjes med 2timer hver 14 dag.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

jette
Hej BJ

Mener du, hvad der er rimeligt at give hende om måneden eller ugen?

Hilsen
Jette

Fido
styx32 skrev:

6000 bath Shock Shock

Det er mere end jeg betaler for 2 gange rengøring pr. uge selv om løn niveauet er noget højere her i Chile.
One man's ceiling is another man's floor

Klovn
Hmm. det er jo ikke ligetil bare at betale for rengøring feks. 6000 thb eller 15000 thb, jeg mener at du bør give hende
respekt for det arbejde hun måtte udføre og hvis du ikke har råd til at betale det hun selv kommer frem til! så kan du
jo selv gøre rent! Altså lad hende bestemme lønnen!Pfft

hfb
styx32 skrev:

Det er over 100 kr. i timem hvis vi snakker om 8 timer pr. måned... Det kan du jo næsten også få en dansker til hvis det er ""orange"" arbejde.

Fido
hfb skrev:
styx32 skrev:

Det er over 100 kr. i timem hvis vi snakker om 8 timer pr. måned... Det kan du jo næsten også få en dansker til hvis det er ""orange"" arbejde.

Ja, hvis man insisterer på at betale danske priser i Thailand så er det sgu ikke så mærkeligt at thaierne opfatter os som omvandrende ATM´s Pfft
One man's ceiling is another man's floor

goldwing
I mange apartmentsbygninger tilbydes der rengøring af condo for 250-300 baht, om det er i timen eller pr. gang ved jeg ikke.
Men mon ikke en timepris på 200-300 baht passer nogenlunde.
Har endvidere set nogle steder, at der ved udlejning pålægges 400 baht til rengøring ved flaflytning.

lols
Mener nu aldrig nogen skal betale hvad evt medarebjdere ønsker, men mere hvad den normale markedspris er. Ingen grund til at overbetale. Andet end altså være sikker på skrue priserne op for faranger generelt og vil opfattes som en omvendrende "stupid farang" og ATM maskine.

Og glem det at sammenligne med danske priser. Det er i Thailand og skal passe til Thailandske forhold.

Nemmeste måske at snakke med nogle dernede og hvad de betaler?

Alm arbejde er jo under 200 baht per dag.

Hyrer du gennem kontoret i bygningen vil jeg tro at de betaler rengøringspigen omkring 200 baht per dag, fordi hun jo sikkert er alm. fastansat. Resten går i chefens lomme....

I BKK centrum kan farang få 3 gange rengøring, tøjvask, strygning m.m. om ugen af store lejligheder for 3.000 baht per mdr. Skriver farang fordi det er farang priser.
Redigeret af lols d. 26/11-2009 13:02

dk_bob
En ansat i en privat husholdning tjener i gennemsnit 4822 BHT pr. måned (kilde: TNSO, National Statistical Office of Thailand, opgjort i 2. kvartal 2009).

Jeg vil antage, at en sådan ansat står til rådighed ca. 40 timer om ugen.
Redigeret af dk_bob d. 26/11-2009 13:04

I den ejendom hvor min kones bor i Bkk, sidder en securityguard i 12 timer af gangen. Han passer desuden det udvendige, renser fiskedammen osv..Han får 240 Bath (ca 40 kr) pr vagt Sad

Det er dælme ikke meget, og jeg vil da anbefale at man betaler en anstændig hyre for rengøring. Hvad det så er ?
Hvad med 300-400 Bath pr. gang ? I forhold til det er ufaglært arbejde, så tror jeg at du får en tilfreds rengøringsassistent.

Det er blot min ringe mening, det er småpenge for os, og kunne være et boost for en familie der ikke har meget.

Mvh.

Kristian
Max 4 uger til US giver svar på FS :-)
Redigeret af d. 26/11-2009 13:11

dk_bob
dk_bob skrev:
En ansat i en privat husholdning tjener i gennemsnit 4822 BHT pr. måned (kilde: TNSO, National Statistical Office of Thailand, opgjort i 2. kvartal 2009).

Jeg vil antage, at en sådan ansat står til rådighed ca. 40 timer om ugen.

Lige for at gøre mit regnestykke færdigt:

Hvis vedkommende arbejder 40 timer om ugen, har de en månedlig arbejdstid på 160 timer (give and take!). Det giver en timeløn på godt 30 THB (igen, gennemsnitligt betragtet).

Saendaeng
Jeg vil også sige en 300-400 Baht pr gang.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
JD
Gør dog selv rent, mand!

Du har da mængder af tid...

Hvis du ikke har lært det hjemmefra, fordi "moar" passede dig op i hoved og r*v, SÅ FÅ DET LÆRT!Angry

Har da aldrig læst noget lignende: En førtidspensionist der drager udenlands og vil leve som de gamle koloniherrer og imperialister!

Det'n ommer, BJ.Cool

JD

PS: Glem de selvgode og selvfede meninger om at "hjælpe en thaifamilie" med de absurde lønninger der er nævnt her, betal Thai-priser, intet andet.
Redigeret af JD d. 26/11-2009 13:22

GrinSå for satan nu skal du nok få trolden ud af æskenGrin

JD skrev:
Gør dog selv rent, mand!

Du har da mængder af tid...

Hvis du ikke har lært det hjemmefra, fordi "moar" passede dig op i hoved og r*v, SÅ FÅ DET LÆRT!Angry

Har da aldrig læst noget lignende: En førtidspensionist der drager udenlands og vil leve som de gamle koloniherrer og imperialister!

Det'n ommer, BJ.Cool

JD

PS: Glem de selvgode og selvfede meninger om at "hjælpe en thaifamilie" med de absurde lønninger der er nævnt her, betal Thai-priser, intet andet.

FedeFinn
det koster nok 250 baht pr gang.
Det er lettere at holde sig på lastens brede landevej end på dydens smalle sti.

JD
NEEEJ, DET GØR EJ!!

I strør om jer med penge, klovner.Angry

JD
Redigeret af JD d. 26/11-2009 14:06

SteenJ
Jeg giver JD -----FULDSTÆNDIG RET. Til de priser der bliver nævnt her kan du få et helt hold til at gøre rent for dig. De priser er slet ikke hvad jeg betaler, bor nær Hua Hin, hvor priser ellers er rimelige høje.

JD
I skal den onde lyneme lade være med jeres misforståede typisk danske "tumpe-godhed" når i opholder jer i LOS!

THAIPRISER, slut færdig, punktum!

JD
Redigeret af JD d. 26/11-2009 14:17

Spring til debat: