Se indlæg
bygge hus
|
|
dk_bob |
Lagt på d. 21/11-2009 20:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Jeg vil tillade mig at stille spørgsmålstegn ved, om det overhovedet er besværet værd at bygge sit eget hus i Thailand, med alle de "udfordringer" det ser ud til at kunne give. Alternativet er jo som bekendt at leje. Og i betragtning af, hvor relativt billigt det er at leje i Thailand samt hvor meget fleksibilitet det giver, er det da en værdig option.
Redigeret af dk_bob d. 21/11-2009 20:43 |
|
|
Lagt på d. 21/11-2009 20:45
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Mange herinde kender historien om 30 årrigt lejemål, som Lesi lavede. Levede flere år i livsfare i Lopburi, fraflyttede sine 10 Rai af frygt, men det var ikke nok. Han nåede med nød og næppe levende til Danmark. |
|
|
lols |
Lagt på d. 21/11-2009 20:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
Lige præcis Abekatten. Det var sådanne situationer jeg pakkede lidt ind i mine indlæg 18 og 19. Regn jord og huse som gaver til thaierne. |
|
|
kvindemin |
Lagt på d. 21/11-2009 21:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 555 |
dk_bob skrev: Jeg vil tillade mig at stille spørgsmålstegn ved, om det overhovedet er besværet værd at bygge sit eget hus i Thailand, med alle de "udfordringer" det ser ud til at kunne give. Alternativet er jo som bekendt at leje. Og i betragtning af, hvor relativt billigt det er at leje i Thailand samt hvor meget fleksibilitet det giver, er det da en værdig option. det vil den thailandske sveske sku ikke nøjes med, så finder hun bare et andet offer, der vil bygge et hus til hende |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 21/11-2009 21:12
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
dk_bob skrev: Jeg vil tillade mig at stille spørgsmålstegn ved, om det overhovedet er besværet værd at bygge sit eget hus i Thailand, med alle de "udfordringer" det ser ud til at kunne give. Alternativet er jo som bekendt at leje. Og i betragtning af, hvor relativt billigt det er at leje i Thailand samt hvor meget fleksibilitet det giver, er det da en værdig option. RIGTIGT, set måske fra en ungkarls synsvinkel Men alle som er Thai gifte, kender til det med "Face", det er og bliver ved med at være sådan at en Thai kvinden kan lide og nyder at sige : << Se DET er MIT hus(ikke vores) i Thailand og ikke : << Se DET er huset som vi har lejet i Thailand ). Bare høre madamer når de taler sammen til sammenkomster, især overfor nyankommende i "klikken": Det starter uskyldigt med,<< Nåh, hvor kommer du fra i Thailand, hvor mange børn har du/I, og hurtigt går de til "angreb": Har I hus i Thailand , >> . Redigeret af Lung Yao d. 21/11-2009 21:13 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 21/11-2009 21:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
ABEKATTEN skrev: Irrelevant sammenligning ville jeg tillade mig at sige, for det er sandheden med visse modifikationert. Men GODT at han slap helskinnet fra sit eventyr, og må det gå ham godt i fremtiden.Mange herinde kender historien om 30 årrigt lejemål, som Lesi lavede. Levede flere år i livsfare i Lopburi, fraflyttede sine 10 Rai af frygt, men det var ikke nok. Han nåede med nød og næppe levende til Danmark. . Redigeret af Lung Yao d. 21/11-2009 21:17 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
lols |
Lagt på d. 21/11-2009 21:47
|
Syntes absolut ikke den sammenligning er irrelevant. Det er en historie fra det virkelige liv om hvad der kan ske selvom nogen har retten på sin side til at bo i sit hus, mens lokalsamfundet har en anden opfattelse og ikke ligefrem altid bruger de normale forhandlingskanaler osv som vi er vant til at være oppe mod i DK. En ting er hvad der er din ret i lovens forstand. En anden er hvordan den ret til leje af jord og hus opfattes i lokal området i de dele af landet/befolkningen, hvor et hus er et og alt i livet. Der hersker andre kræfter end i DK. Den uskrevne regel her er netop som du skriver, at det er PIGENS hus som du skriver og ikke VORES hus. Så er aftaler lidt ligegyldige her. Ligesom et lån til familie opfattes som en gave og det skal der heller ikke gøres forsøg på at få tilbage, hvis de ikke selv kommer med pengene. |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 21/11-2009 22:37
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Hvis nogen i min familie skal låne nogle penge , så er der bare at betale tilbage ved kasse et. Det er jeg ikke bleg for at sige til dem. Der er foreskel på at låne eller be om. Det får de også at vide. Men låner helst ikke ud , da det tager år før de er tilbage.. Michael B Kristensen
|
|
|
Lagt på d. 21/11-2009 23:21
|
|
dk_bob skrev: Jeg vil tillade mig at stille spørgsmålstegn ved, om det overhovedet er besværet værd at bygge sit eget hus i Thailand, med alle de "udfordringer" det ser ud til at kunne give. Alternativet er jo som bekendt at leje. Og i betragtning af, hvor relativt billigt det er at leje i Thailand samt hvor meget fleksibilitet det giver, er det da en værdig option. FULDSTÆNDIG ENIG!!!!!...jeg fatter ikke at man vil købe. Man kan leje meget billigt i Thailand og skulle der bliver problemer jeg så er det bare og pakke kufferten og skride. Meget muligt at thai dullen ikke finder sig i det men så er det ud af røret...der er heldigvis andre fisk i havet. For helvede der er mange hamrende naive falanger der bliver taget i røven...Thai kvinder har MEGET større tålmodighed med at opnå deres mål i forhold til danske kvinder....de er ligeglade med at skulle pules af en utiltalende falang i 7 år indtil opholdstilladelsen er i hus. Der ville den danske kvinde nok smide "falangen" ud efter 7 dage(hvis hun overhovedet ville røre ham med en ildtang) Redigeret af d. 21/11-2009 23:26 |
|
|
Lagt på d. 22/11-2009 00:04
|
|
Ja det er selvfølgelig med risiko når man køber...men for nogle er 2 mill. bath jo ik så meget alligevel...og dem der kender konen godt skal vel også give hende den respekt og tiltro, men det er bare så synd for dem der tager fejl af konen og så mister hele herligheden...specielt hvis de ik har så mange penge i forvejen... Emnet hedder hvad koster det at bygge ....men hvorfor ikke leje til at begynde med...så kan man jo nemt skride igen hvis naboer mm er irriterende. |
|
|
lols |
Lagt på d. 22/11-2009 00:19
|
Jo Soi7, for nogle er 300.000 kroner jo ikke meget. Men hvem pokker vil give en dansk kone 300.000 kroner efter at have tilbragt nogle uger sammen på ferie under uvante former på hoteller og derefter måske boet sammen et par måneder??? Og hvor ugerne på ferie måske har været i "luksus" klassen, hvor pengene sidder løst og alt bare nemt for begge parter. Hvor godt kender man hinanden på det tidspunkt og kender hinandens motiver? (leje, jo men jeg tror ikke der er mange huse til leje ude på landet og tror slet ikke konen og hendes mor vil være tilfreds med at vise et lejet hus frem) Jo jeg skriver meget meget generelt og dækker selvfølgelig langt fra alle forhold. Men en meget stor del vil jeg mene. Og forventer slet ikke at alle er enige, men så har alle forskellige input at læse, vurdere og handle efter. Redigeret af lols d. 22/11-2009 00:27 |
|
|
kvindemin |
Lagt på d. 22/11-2009 00:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 555 |
lols skrev: Jo Soi7, for nogle er 300.000 kroner jo ikke meget. Men hvem pokker vil give en dansk kone 300.000 kroner efter at have tilbragt nogle uger sammen på ferie under uvante former på hoteller og derefter måske boet sammen et par måneder??? Hvor godt kender man hinanden på det tidspunkt? (leje, jo men jeg tror ikke der er mange huse til leje ude på landet og tror slet ikke konen og hendes mor vil være tilfreds med at vise et lejet hus frem) begge dine kommentare kunne jeg ikke ha' skrevet bedre selv, 100 % enig |
|
|
Lagt på d. 22/11-2009 00:39
|
|
Lols: Jamen jeg giver dig da ret... Hvis der er nogle der køber hus til konen efter kun at kende hende i nogle uger er det da skørt, for så kender man da ikke hinanden endnu som du skriver. Jeg ved en mand midt 50 erne mødte en pige i Pattaya tog hende til Dk blev gift ( hun midt tyverne ) han byggede hus til 500000,- dkr. hun boede her vel under 1 år og skred fra ham lige da huset var bygget og betalt....sørgeligt...men de historier er der jo mange af desværre.....men han må da også være naiv...tog hende hjem efter en ferie og startede alt dette op...og tabte så også ... Redigeret af d. 22/11-2009 00:42 |
|
|
Lagt på d. 22/11-2009 08:29
|
|
lols skrev: Jo Soi7, for nogle er 300.000 kroner jo ikke meget. Men hvem pokker vil give en dansk kone 300.000 kroner efter at have tilbragt nogle uger sammen på ferie under uvante former på hoteller og derefter måske boet sammen et par måneder??? Og hvor ugerne på ferie måske har været i "luksus" klassen, hvor pengene sidder løst og alt bare nemt for begge parter. Hvor godt kender man hinanden på det tidspunkt og kender hinandens motiver? (leje, jo men jeg tror ikke der er mange huse til leje ude på landet og tror slet ikke konen og hendes mor vil være tilfreds med at vise et lejet hus frem) Jo jeg skriver meget meget generelt og dækker selvfølgelig langt fra alle forhold. Men en meget stor del vil jeg mene. Og forventer slet ikke at alle er enige, men så har alle forskellige input at læse, vurdere og handle efter. Hvis hun ikke er tilfreds med det så er hun sgu nok ikke den rigtige kvinde...som en anden bruger har som signatur på sin profil her på DTW "hvis man ikke vil åbne sine øjne så må man åbne sin pengepung"...så sandt som det er sagt |
|
|
lols |
Lagt på d. 22/11-2009 08:40
|
HØRT farangbar. Men det med de kære huse. Pigerne der tigger og ber om de huse som noget af det første efter de har skudt buffaloen. Det har jo intet med at have et sted at bo og gøre. Det er Show Off. Big Face. Og det er ikke en investering i fremtiden (sikkerhed). Ingen kan leve af mursten. og sælge det gør de aldrig og kan ikke sælge til nogen. Det hus er udelukkende for at vise at familien er kommet til penge og (så moderen kan) få status og kunne forsvare at datteren har en farang kæreste. Uden hus. Jamen har din datter da giftet dig med en fattig farang? Du har ikke hus ligesom alle de andre der har farang kærester? Inderst inde har familierne på landet det sikkert bedst med deres traditionelle thaihuse og da de lever udendøre al den tid de ikke sover eller ser TV, ja så kan de slet ikke noget at bruge de mange m2? Vil man hjælpe dem. Byg et lille traditionelt hus og hjælp dem med at lave noget forretning, som de kan leve fornuftigt af. Så kan de klare sig selv resten af livet. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 22/11-2009 10:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
lols skrev: Jo Soi7, for nogle er 300.000 kroner jo ikke meget. Men hvem pokker vil give en dansk kone 300.000 kroner efter at have tilbragt nogle uger sammen på ferie under uvante former på hoteller og derefter måske boet sammen et par måneder??? Og hvor ugerne på ferie måske har været i "luksus" klassen, hvor pengene sidder løst og alt bare nemt for begge parter. Hvor godt kender man hinanden på det tidspunkt og kender hinandens motiver? (leje, jo men jeg tror ikke der er mange huse til leje ude på landet og tror slet ikke konen og hendes mor vil være tilfreds med at vise et lejet hus frem) Jo jeg skriver meget meget generelt og dækker selvfølgelig langt fra alle forhold. Men en meget stor del vil jeg mene. Og forventer slet ikke at alle er enige, men så har alle forskellige input at læse, vurdere og handle efter. Jo det er faktisk ganske nemt at få fat i et hus til leje. Der er mange af dem i vor by, og nogen af dem er blvet udlejet til Thai/farang par. |
|
|
mrbfly |
Lagt på d. 22/11-2009 10:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
styrt3 skrev: mrbfly skrev: og vi har gang i et hus ude i landsbyen, 65 km oest for Udon, 160 kvm paa 3.500 kvm grund, byggepris ender som alt andet hoejere end planlagt men pyt. Slutter vel omkring 750.000 THB. Byggetid ca 1 aar fordi arbejderne skal passe deres rismarker i perioder paa ca 3 maaneder hver gang, reel byggetid ca et halvt aar. hvad heder byen ? lyder som om det er tæt på sawang daen din ! Hej Styrt3 Jamen det er det da ogsaa! Fra Sawang Daen Din er der ca 24 km vestpaa ad Hovedvej 22 til Ban Kho Tai og derfra 12 km mod syd gennem Bongna og Don Han. Ca 2 km efter Don Han et vej-Y og drejer til hoejre ind mod Chuampa/Jamba - foerste hus paa venstre haand er vores - mai pen rai - tchun! |
|
|
Frank |
Lagt på d. 22/11-2009 10:44
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
En aktuel pris for husbyggeri midt i Isaan, hvor entreprenøren udfører ALT, er baht 8.100 baht pr m2. Prisen omfatter kun huset, og der indgår ikke aircondition, vandvarmere, køleskabe og lignende. Huset vil vel falde i farang-kategorien, men der er ikke anvendt specielle materialer. Byggeriet er er ved at være færdigt. Der har ikke været nogen kontrakt, og det er foregået uden nogen komplikationer med entreprenøren. Den eneste misforståelse har været, at der ikke indgik tagrender i tilbuddet. |
|
|
mrbfly |
Lagt på d. 22/11-2009 11:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
lols skrev: Styx, Jeg troede din kone var på vej til at bo i Danmark nu. Nu vil du bygge hus i Thailand. Er du på vej til at flytte herover? Mener du bygger vel ikke et hus uden at du skal bo i det? Tror du også skal tænke over hvilken type hus du skal have. Skal det være et traditionelt thaihus til at bo i eller skal det være et Farang Show Off hus? Se evt billedet længere nede. Prisen afhænger også meget af om du selv er der til at styre byggeriet og indkøb eller det foregår per distance fra Danmark. Sidstnævnte vil give et ret stort svind i pengekassen til diverse andre kasser rundt omkring. Folk der får løn uden at lave noget. For dårligt uddannet arbejdskraft. Ja og nogle penge kan endda forsvinde ned i svigerfamiliens lommer undervejs da det er umuligt at styre regningerne. Negativt, ja måske, men virkeligheden. prasat skrev: jeg siger en tommelfingerregel er omkring de 10.000 bath pr. M2. også ekstra hvis man vil have dyre sanitet og fliser end de sædvanlige thaifliser. mrbfly har 160 m2 for 750.000 baht. Under 5.000 baht / m2. Og det hus er laaangt over normal thai standard. Du må have noget særligt i huset så? Dit hus er faktisk dobbelt pris pr m2. Jeg syntes der mangler lidt nuancer. Hvilke typer huse der tales om. Er det rene thai stils huse? Farang huse, med Aircon, vestlige køkkener, finest tegltag eller eternit osv. Er der mur omkring med fin port. Er der gagageanlæg og anlæg af have osv. Er priserne med eller uden grunden og hvad er grundprisen i givet fald. Kan jo spørge hvad koster et hus i DK. Ja alt fra 1 til 10 mio kr. Men kan jo sammenligne de to huse på billedet her og så er der vel alt derimellem? Teksten er fra en artikel i Information. [img]http://www.thaiguide.dk/tips/giftes/thailand170907.jpg[/img] is not a valid Image. "Her er forklaringen på, hvorfor så mange thailandske kvinder rejser til Vesten for at søge lykken enten som prostituerede eller som billig arbejdskraft på f.eks. fiskefabrikker. Billederne forestiller to huse fra samme landsby i det nordøstlige Thailand: Træhuset er opført i landsbyens traditionelle byggestil af fattige bønder, mens familien, der har opført gasbetonhuset med smedejernsgitteret, har en datter, der arbejder i Storbritannien." Vores hytte er bygget i gasbeton og ligner hverken et thai eller et farang hus. Byggeprisen er jo nok lavere helt ude i en afsondret landsby med lokal arbejdskraft og en benhaard byggeleder - Jew - som vil have mest muligt ud af hver enkelt baht! Ting som mur og store gitterlaager kommer senere naar der er penge til det sammen med en udendoers jungle-bar! Men jeg er mere end lykkelig over hvad vi har opnaaet med vores lille Paradis. 160 kvm er vel ikke saa slemt naar der flytter 2 teenagedoetre ind ogsaa. Og kommer man paa de kanter ligger der nok en enkelt een paa koel Og styrter man omkuld er der gaestevaerelse til raadighed - mai pen rai - tchun! |
|
|
lols |
Lagt på d. 22/11-2009 12:56
|
[b]Frank skrev Jo det er faktisk ganske nemt at få fat i et hus til leje. Der er mange af dem i vor by, og nogen af dem er blvet udlejet til Thai/farang par. Helt sikkert Frank. Jo mange farang/thai bor til leje sammen i byerne. Tror vi taler om to forskellige ting. Men jeg opfatter ? her som at bygge et hus til svigerfamilien alene og ikke selv bo der sammen med sin kone. (konen netop fået familiesammenføring i DK). I det tilfælde ville jeg ikke foreslå svigermikken, at de flytter lidt væk, til et lejet hus. Det er ikke derfor konen har spurgt om hus. (Det vil måske ikke engang være konens hus. I mange tilfælde vil jorden blive købt i moderens navn og huset måske endda også. Jo først laves skødet med konens navn, men overføres bagefter til moderen.) |
|
Spring til debat: |