Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
21 ting du aldrig må gøre i Thailand!
|
|
mrbfly |
Lagt på d. 21/11-2009 11:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Mht til de negative kommentarer til hvordan man - selvklart - boer opfoere sig naar man gaester et fremmed land med en fantastisk kultur kan jeg kun sige at det hverken generer mig eller Thailand at de mentalt dysfunktionelle, aandsbegraensede multiignoranter holder sig vaek! Kan man ikke respektere dem man besoeger skal man da endelig bare blive vaek!
- mai pen rai - tchun! |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 21/11-2009 14:31
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
[quote]Payanak skrev: Man skal lade være med at svine uanset hvor man er. I Thailand flyder affaldet overalt, men det er dog blevet bedre end det var før i tiden. Til næste år begynder de store forretningskæder at tage penge for plastikposer. Det hjælper sandsynligvis på problemet.[/quote] den får Thai'erne svært ved at sluge, men en god idé, vil ikke have noget imod at betale nogle få satang for en pose |
|
|
Lagt på d. 21/11-2009 15:31
|
|
Begynder Antal indlæg: |
indlægget i eb er vel ganske udmærket , blot kan man sige at de der kommenterer det ikke ved meget , men det er jo nok de samme der sidder og kommenterer hver dag har intet andet at foretage sig og som regel altid de samme tåbelige komemtarer fra dem , den sidste med bøden har sikkert fortjent den , den lyder lidt utrolig. min opfattelse er at man opfører sig ordenligt i det land man besøger eller lever i , det har nu altid været en godting at sætte en finger i jorden først , lære af omgivelserne. man skæmmes mange gange når man bevæger sig rundt i byen og ser hvordan turister begærder sig , krummer tæerne mange gange og siger til mig selv , det kan sgu ikke være rigtig at voksne mennesker kan opføre sig sådan , men jo . Hvis man skulle sige noget om forureningen med affald omkring , hvar det en en rigtig god ide for landet at de indførte mange flere affaldsspande rundt omkring i byerne , tror det ville hjælpe gevaldig , det samme kunne siges om askebæger hvor folk kunne slukke smøgen istedet for at smide skoderne alle mulige steder. |
|
|
BJ |
Lagt på d. 21/11-2009 20:10
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
Bimse skrev: Den dag jeg ser en turist bare tage lidt hensyn og måske vise lidt respekt vil jeg berette om det her, hvis jeg altså lever så længe, ikke fordi jeg, ikke regner med at blive gammen. Så rejs da hjem hvis du er utilfreds, nogle opfører sig som et lokum, men lad vær at genneralisere for så er der kun en udvej. REJS HJEM TIL DK. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
Lagt på d. 27/11-2009 11:40
|
|
Begynder Antal indlæg: |
BJ skrev: Bimse skrev: Den dag jeg ser en turist bare tage lidt hensyn og måske vise lidt respekt vil jeg berette om det her, hvis jeg altså lever så længe, ikke fordi jeg, ikke regner med at blive gammen. Så rejs da hjem hvis du er utilfreds, nogle opfører sig som et lokum, men lad vær at genneralisere for så er der kun en udvej. REJS HJEM TIL DK. MVH.BJ Jeg har det fint her i LOS. For jeg er flyttet til et område i BKK hvor vi stort set kun ser thaier. Kan du ikke lige forklare mig hvad det er du mener med at så er der kun en udvej. REJS HJEM TIL DK. For hvis det er det du mener ja så kan jeg jo kun sige at så giver du jo mig fuldstændig ret i det jeg skriver, for i Danmark er der jo næsten ingen turister for dem lukker Danmark jo ikke sådan lige ind. Turister er sq ens uanset hvor i verden de er, for der er jo ikke nogle de kender der kan se dem. En gang jeg var i Suvarnabhumi stod der en farang splitter nøgen, nej han havde da strømper på da jeg så ham, da stod han foroverbøjet med røven lige i været og løgene hængende ned til knæene, han skulle da lige skifte tøj midt i afgangshallen, hvorfor bruge et WC der er jo ikke nogle der kender mig her. Jo jeg generalisere for det gælder alle turister, for dem der læser om det land de nu skal til, så de ved hvad det er de skal gæste, de er oplevelse rejsen, og de ser også andet end lige baren og stranden i Pattaya. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 27/11-2009 17:37
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jeg kender slet ikke det billede der bliver malet af turister der opfører sig dårligt. Vi kommer normalt udenfor den nedtrådte turiststi, og dem vi løber ind opfører sig generelt særdeles hensynsfuldt. Nogle går helt over gevind, Wai`er såvel børn, tiggere, åndehuse som hunde og bruger Khrap hele tiden, ligemeget hvem de taler med. Og giver overordentlig generøse drikkepenge. Mange taler med de lokale, også dem i bunden af hierakiet, lytter og spørger så vidt sproget rækker ud fra hvad der synes som en ægte interesse i lokale forhold/kultur etc. Da jeg boede på Koh Kood sidste år var der en gruppe turister, der hver morgen tog en tørn med at fjerne skrald på stranden og samle det sammen. Skrald smidt af thailandske fiskere. Jeg har den holdning, at som dansk turist er man vel et eller andet sted en slags "ambassadør" for Danmark. Jeg ville meget nødigt have, at lokale skulle få et dårligt indtryk af danskere pga undertegnede. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 27/11-2009 17:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Hehe...jeg har godt nok aldrig set noget Wai'e en hund Men den med at wai'e børn, tiggere, åndehuse og taxachauffører etc. får mig, efter 6 år hernede, til at krumme tæer og grine højlydt når jeg ser et blegansigt lave det stunt. Ingen tvivl om hvem der lige er kommet ind med fire flyveren. Jeg betragter mig selv for at være i klemme imellem to kulturer. Forstår begge og alligevel ikke helt. Vesterlændinge er lidt eksotiske, som thaierne i øvrigt, og jeg ender grangiveligt med at være 'statløs' med tiden. Thai bliver jeg aldrig og dansk var jeg! |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 27/11-2009 20:44
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Hehe...jeg har godt nok aldrig set noget Wai'e en hund Well, overdrivelse fremmer forståelsen. Vesterlændinge er lidt eksotiske Jow, men det kommer IMHO an på hvor man færdes, mange fladtrådte steder foretrukken af mainstream turister er "nyhedsværdien" ved vesterlændinge temmelig tyndslidt, og det thailandske smil lettere stivnet. Hvilket jeg dårligt kan fortænke dem i. |
|
|
Nixon |
Lagt på d. 05/12-2009 15:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 189 |
Man skal opføre sig ordentligt, når man er gæst i et andet land. Hjemmesiden [url]BootsnAll.com[/url] har lavet en liste over de syv værste ting, man kan gøre som turist. At give penge til børnetiggere Jeg har selv lige oplevet det under en rejse til Thailand. Jeg sidder på en restaurant og spiser aftensmad og pludselig bliver jeg rykket i ærmet af en lille pige med store øjne, der beder om penge. Senere på aftenen møder jeg hende igen på en bar - og det er altså på en hverdag, hvor hun burde skulle op og i skole dagen efter. Selv om man har lyst til at hjælpe pigen, så bør man ikke støtte de forældre, der har sendt hende ud i natten. Find i stedet en velgørende organisation, der har fokus på børn, der ikke bliver behandlet ordentligt. At udvikle nærighed Det er helt ok ikke at skeje totalt ud på ferien, så man skal betale af på den i flere måneder, efter man er kommet hjem. Men der er ikke noget værre end at møde turister, hvor nærigheden helt har overtaget deres personlighed. De sover på perroner for at spare på hotelovernatningen, spiser kun kogte ris og presser de stakkels sælgere på markederne, så de er ved at græde. Det er dårlig stil. At rejse rundt for længe At rejse rundt for længe kan gøre nogle personer lidt skøre i hovedet. For det første bliver de stressede af at, der er færre og færre penge i pungen. Desuden kan de godt blive lidt paranoide og tro, at alle lokale er ude på at tage røven på dem, hvis de prøver at hjælpe. Dertil kommer, at den sproglige barriere begynder at være en irriterende hovedpine i stedet for en underholdende udfordring. Ikke at respektere den lokale kultur Vi er sikkert alle kommet til at gøre det på et eller andet tidspunkt. Noget som fornærmer de lokale beboere, men som vi slet ikke tænker over kan virke som et overgreb på deres måde at leve på. Husk, at du ikke skal klappe en thailænder på hovedet eller ryge på gaden i Japan. -Og så sæt dig ellers ind i de lokale regler, inden du tager afsted. Det går jo ud over den næste turist, der besøger landet, hvis du har dummet dig. At leve sig for meget ind i den lokale kultur De fleste turister ønsker at opleve så meget af den 'originale' kultur som muligt. Det er også helt fint, hvis det betyder små hyggelige restauranter med lokal mad eller en tur på byens marked. Men det kan også kamme helt over og blive latterligt, hvis man som bleg dansker går rundt i kimono i Japan eller forsøger sig med kamikker i Grønland. At forvente, at alt forløber som planlagt Ligegyldigt hvor mange gange du har rejst, vil noget altid gå galt. Togene vil blive forsinkede, hoteller være overbookede, og en madforgiftning kan sætte dig helt ud af spillet, netop som den helt store oplevelse var sat i værk. Faktum er, at man er nødt til at acceptere uheld som en naturlig del af eventyret. Forventer du, at alt kører problemfrit hele vejen igennem bliver du helt sikkert skuffet - og måske lidt bitter. At dømme andre rejsende Man møder næsten altid rejsesnobber, når man tager ud i verden. Mennesker som af en eller anden underlig grund, tror de er bedre og vigtigere end andre. De maser sig frem, forulemper dem, der arbejder på hoteller og restauranter og har i det hele taget en ussel attitude. Kun når de skal prale af, hvor mange steder de har været og hvor meget luksus, de er vant til, kommer der noget positivt ud af munden på dem. Vær overbærende og luk ørerne, når du møder dem. Ellers kan du selv ende med at blive en ubehagelig turist. http://ekstrablad...265104.ece hilsen
Nixon Meninger har jeg mange af. Dermed ikke sagt at du kan lide at høre dem. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 05/12-2009 17:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
For 6 år siden rejste jeg Sydøst Asien tyndt i næsten et halv år kun udstyret med min rygsæk. Kan nikke genkendende til den liste... |
|
|
BJ |
Lagt på d. 05/12-2009 17:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
Nixon skrev: Man skal opføre sig ordentligt, når man er gæst i et andet land. Hjemmesiden [url]BootsnAll.com[/url] har lavet en liste over de syv værste ting, man kan gøre som turist. At give penge til børnetiggere Jeg har selv lige oplevet det under en rejse til Thailand. Jeg sidder på en restaurant og spiser aftensmad og pludselig bliver jeg rykket i ærmet af en lille pige med store øjne, der beder om penge. Senere på aftenen møder jeg hende igen på en bar - og det er altså på en hverdag, hvor hun burde skulle op og i skole dagen efter. Selv om man har lyst til at hjælpe pigen, så bør man ikke støtte de forældre, der har sendt hende ud i natten. Find i stedet en velgørende organisation, der har fokus på børn, der ikke bliver behandlet ordentligt. At udvikle nærighed Det er helt ok ikke at skeje totalt ud på ferien, så man skal betale af på den i flere måneder, efter man er kommet hjem. Men der er ikke noget værre end at møde turister, hvor nærigheden helt har overtaget deres personlighed. De sover på perroner for at spare på hotelovernatningen, spiser kun kogte ris og presser de stakkels sælgere på markederne, så de er ved at græde. Det er dårlig stil. At rejse rundt for længe At rejse rundt for længe kan gøre nogle personer lidt skøre i hovedet. For det første bliver de stressede af at, der er færre og færre penge i pungen. Desuden kan de godt blive lidt paranoide og tro, at alle lokale er ude på at tage røven på dem, hvis de prøver at hjælpe. Dertil kommer, at den sproglige barriere begynder at være en irriterende hovedpine i stedet for en underholdende udfordring. Ikke at respektere den lokale kultur Vi er sikkert alle kommet til at gøre det på et eller andet tidspunkt. Noget som fornærmer de lokale beboere, men som vi slet ikke tænker over kan virke som et overgreb på deres måde at leve på. Husk, at du ikke skal klappe en thailænder på hovedet eller ryge på gaden i Japan. -Og så sæt dig ellers ind i de lokale regler, inden du tager afsted. Det går jo ud over den næste turist, der besøger landet, hvis du har dummet dig. At leve sig for meget ind i den lokale kultur De fleste turister ønsker at opleve så meget af den 'originale' kultur som muligt. Det er også helt fint, hvis det betyder små hyggelige restauranter med lokal mad eller en tur på byens marked. Men det kan også kamme helt over og blive latterligt, hvis man som bleg dansker går rundt i kimono i Japan eller forsøger sig med kamikker i Grønland. At forvente, at alt forløber som planlagt Ligegyldigt hvor mange gange du har rejst, vil noget altid gå galt. Togene vil blive forsinkede, hoteller være overbookede, og en madforgiftning kan sætte dig helt ud af spillet, netop som den helt store oplevelse var sat i værk. Faktum er, at man er nødt til at acceptere uheld som en naturlig del af eventyret. Forventer du, at alt kører problemfrit hele vejen igennem bliver du helt sikkert skuffet - og måske lidt bitter. At dømme andre rejsende Man møder næsten altid rejsesnobber, når man tager ud i verden. Mennesker som af en eller anden underlig grund, tror de er bedre og vigtigere end andre. De maser sig frem, forulemper dem, der arbejder på hoteller og restauranter og har i det hele taget en ussel attitude. Kun når de skal prale af, hvor mange steder de har været og hvor meget luksus, de er vant til, kommer der noget positivt ud af munden på dem. Vær overbærende og luk ørerne, når du møder dem. Ellers kan du selv ende med at blive en ubehagelig turist. http://ekstrablad...265104.ece Det er jo et tredie land og man må forvente lidt af hvert, man kommer som gæst og vi må ta det hele som det kommer. MVH.BJ PS. det er os der er gæster og må indordne os som systemet er på denne side af kloden. Redigeret af BJ d. 05/12-2009 17:31 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |