Se indlæg
bygge hus
|
|
styx32 |
Lagt på d. 20/11-2009 17:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
Hej Hvad koster det og bygge hus i Pattaya + ISAAN ? hvad betaler man for at bo i et hus ? (Er det kun vand og el). Hvilken metode skal man benytte når man vil købe jord i Thailand ? har nemlig hørt at hvis man får sin kone til at købe så har man ikke selv en pind og skulle have sagt hvis man skulle blive sklt. |
|
|
ghj |
Lagt på d. 20/11-2009 20:16
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 97 |
det vil jeg også gerne have svar på især i korat, Hilsen Gert MAN SKAL IKKE GØRE DET SVÆRERER END DET ER......
|
|
|
styrt3 |
Lagt på d. 20/11-2009 21:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 221 |
er igang i sawang daen din ! 80 km2, 750.000 bath i konens navn http://www.yeha.dk/
|
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 20/11-2009 23:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
ghj skrev: det vil jeg også gerne have svar på især i korat, Hilsen Gert Fra 700K til 5 M, afhængigt om beligenheden : Nakhon Ratchasima Muang, udenfor "bymuren" (5-8 km radius fra centrum) eller omegen. Husets, grunden størelse, faciliteter (svømmepøl - Internet - Cable eller Parabol TV). Og igen skal du selv være med til at supervisere byggeriet eller overlade det til en entrepenør. Lidt exampel : http://www.dansk-...ad_id=7939 eller et-plans huse som svigeforældrene, oprindelige pris 1,8 M som endte med at blive 2,3 M. p.g.a. svogeren(kassemesteren/sponsoren) ønske om marmor gulve og køkkenbord. . Redigeret af Lung Yao d. 20/11-2009 23:13 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Jens Ole |
Lagt på d. 20/11-2009 23:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 156 |
styrt3 skrev: er igang i sawang daen din ! 80 km2, 750.000 bath i konens navn Det bliver sgu da det største hus i Thailand , men fundet for de penge Mvh Jens Ole |
|
|
jpo |
Lagt på d. 21/11-2009 02:43
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
i udon thani, hus 1 plan 300 kvardrat meter med pool, og forretning stuen 150 kvardrat meter 1 sal 150 kvardrat meter, 1 lille bar wc og bruser ved poolen, 3 smaa spisesteder, uden ved poolen med straatag. spis ca 3.000.000 tbh. bygge tid ca 11-12 maaneder. ja hurtige er de ikke de thai-er. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
scanca |
Lagt på d. 21/11-2009 05:31
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 32 |
Til ghj jeg har hus i homeland1 100m2 jord245m2 1.5m bygge tid 3maander.Og det er 7km fra centrum |
|
|
styrt3 |
Lagt på d. 21/11-2009 10:19
|
Jens Ole skrev: styrt3 skrev: er igang i sawang daen din ! 80 km2, 750.000 bath i konens navn Det bliver sgu da det største hus i Thailand , men fundet for de penge Mvh Jens Ole det jo såklart 80 kvardrat meter http://www.yeha.dk/
|
|
|
mrbfly |
Lagt på d. 21/11-2009 10:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
og vi har gang i et hus ude i landsbyen, 65 km oest for Udon, 160 kvm paa 3.500 kvm grund, byggepris ender som alt andet hoejere end planlagt men pyt. Slutter vel omkring 750.000 THB. Byggetid ca 1 aar fordi arbejderne skal passe deres rismarker i perioder paa ca 3 maaneder hver gang, reel byggetid ca et halvt aar. - mai pen rai - tchun! |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 21/11-2009 10:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Hej allesammen. Nogle pænt store huse i der kan fremture med, - men hvor mange % ejer i efter Thailandsk lovgivning? (Eller står det hele i børns/konens navn)?? Jeg er kommet frem til, at man max. kan eje 49%, men dette kan måske også omgåes. Mvh AL48 |
|
|
jpo |
Lagt på d. 21/11-2009 12:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
jeg ejer ca 0 % gaet hvem der ejer 100 %
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
prasat |
Lagt på d. 21/11-2009 13:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
jeg siger en tommelfingerregel er omkring de 10.000 bath pr. M2. også ekstra hvis man vil have dyre sanitet og fliser end de sædvanlige thaifliser. jeg går seriøst med tanken om at lave et firma og bygge huse for udlændninge i thailand så de ikke møder alle de problemer med at håndværkerne løber fra arbejdet og har hævet for meget aconto eller man ikke for det som aftalt. har jo hørt om mange skræk historier. men det er bare lige om at lukke firmaet i danmark med sin sikre gode indtækt og starte noget usikkert op på den anden side af jorden. prasat |
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 21/11-2009 13:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
AL 48 skrev: Hej allesammen. Nogle pænt store huse i der kan fremture med, - men hvor mange % ejer i efter Thailandsk lovgivning? (Eller står det hele i børns/konens navn)?? Jeg er kommet frem til, at man max. kan eje 49%, men dette kan måske også omgåes. Mvh AL48 Du kan faktisk godt eje dit HUS 100% , det er jorden det kniber mere med at eje som udlændning, men kan sikre sig brugsretten til jorden, i 30 år af gangen via leasehold eller hvad det nu hedder... Nå men som der er andre der har været inde på, er der forskel på hvad husene koster hernede, den væsentligste årsag er grundpriserne... Selve byggepriserne er der selvfølgelig også forskel på om man bygger huset med de billigste materialer og uden luksus, eller om man vil have lidt gode materialer og lidt varmt vand i hanerne, ja så koster det ekstra. Bor selv på en grund på knap 20 rai, i et træhus på vel ca 90 kvm. |
|
|
styrt3 |
Lagt på d. 21/11-2009 16:12
|
mrbfly skrev: og vi har gang i et hus ude i landsbyen, 65 km oest for Udon, 160 kvm paa 3.500 kvm grund, byggepris ender som alt andet hoejere end planlagt men pyt. Slutter vel omkring 750.000 THB. Byggetid ca 1 aar fordi arbejderne skal passe deres rismarker i perioder paa ca 3 maaneder hver gang, reel byggetid ca et halvt aar. hvad heder byen ? lyder som om det er tæt på sawang daen din ! http://www.yeha.dk/
|
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 21/11-2009 16:47
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Jeg har en grund på ca 1000 m2 , Den har jeg givet 170000 baht for , dertil huset er på ca 240m2 og det har kostet 2,9 mill baht at få bygget. Dette står i min kones navn.
Michael B Kristensen
|
|
|
Lagt på d. 21/11-2009 16:56
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Jeg er ved at se på en grund 500km nord for BKK 800m2 pris 30.000 Baht der er byggemodnet dvs. den er opfyldt og der er vand og el, og den kommer min kone til at eje, så kan vi jo altid se hvad vi får lyst til at bygge. Ligger ca. 30 km fra en større by med ca. 40.000 indbyggere.
Redigeret af d. 21/11-2009 16:58 |
|
|
lols |
Lagt på d. 21/11-2009 17:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
Styx, Jeg troede din kone var på vej til at bo i Danmark nu. Nu vil du bygge hus i Thailand. Er du på vej til at flytte herover? Mener du bygger vel ikke et hus uden at du skal bo i det? Tror du også skal tænke over hvilken type hus du skal have. Skal det være et traditionelt thaihus til at bo i eller skal det være et Farang Show Off hus? Se evt billedet længere nede. Prisen afhænger også meget af om du selv er der til at styre byggeriet og indkøb eller det foregår per distance fra Danmark. Sidstnævnte vil give et ret stort svind i pengekassen til diverse andre kasser rundt omkring. Folk der får løn uden at lave noget. For dårligt uddannet arbejdskraft. Ja og nogle penge kan endda forsvinde ned i svigerfamiliens lommer undervejs da det er umuligt at styre regningerne. Negativt, ja måske, men virkeligheden. prasat skrev: jeg siger en tommelfingerregel er omkring de 10.000 bath pr. M2. også ekstra hvis man vil have dyre sanitet og fliser end de sædvanlige thaifliser. mrbfly har 160 m2 for 750.000 baht. Under 5.000 baht / m2. Og det hus er laaangt over normal thai standard. Du må have noget særligt i huset så? Dit hus er faktisk dobbelt pris pr m2. Jeg syntes der mangler lidt nuancer. Hvilke typer huse der tales om. Er det rene thai stils huse? Farang huse, med Aircon, vestlige køkkener, finest tegltag eller eternit osv. Er der mur omkring med fin port. Er der gagageanlæg og anlæg af have osv. Er priserne med eller uden grunden og hvad er grundprisen i givet fald. Kan jo spørge hvad koster et hus i DK. Ja alt fra 1 til 10 mio kr. Men kan jo sammenligne de to huse på billedet her og så er der vel alt derimellem? Teksten er fra en artikel i Information. [img]http://www.thaiguide.dk/tips/giftes/thailand170907.jpg[/img] is not a valid Image. "Her er forklaringen på, hvorfor så mange thailandske kvinder rejser til Vesten for at søge lykken enten som prostituerede eller som billig arbejdskraft på f.eks. fiskefabrikker. Billederne forestiller to huse fra samme landsby i det nordøstlige Thailand: Træhuset er opført i landsbyens traditionelle byggestil af fattige bønder, mens familien, der har opført gasbetonhuset med smedejernsgitteret, har en datter, der arbejder i Storbritannien." |
|
|
lols |
Lagt på d. 21/11-2009 17:34
|
Jo Styx, Jorden: Jo du mister alt ret til jorden som skrevet. Også ved skilsmisse eller evt dødsfald arver du ikke noget. Leje den 30 år? Jo det kan du godt. Hvis formålet er et hus til svigerfamilien, så er den 30 årige leje jo ikke særlig god. Du har brugsretten jo, men til hvad? Er huset bygget i familien baghave så at sige, så vil du jo aldrig selv tage derud og bo ved skilsmisse. Du kan holde fast i det og smide konen ud, men er sikker på det kan give problemer med loose face m.m. i lokalsamfundet. Så regn de penge som en gave til familien. |
|
|
lols |
Lagt på d. 21/11-2009 17:39
|
Huset på grunden: Ja du kan eje huset som sådan. Men ikke altid så værdigfuld i virkeligheden. Sælge det: Du kan ikke sælge et hus uden grund. Ingen køber det derude. Ingen lokale i området har penge til at købe sådan et hus. Dem der har penge bygger selv et nyt hus. Skilsmisse: Ja så er det dit hus. Du kan smide konen på porten og du ender med at have hendes familie og deres venner der inden længe. Og det ikke for at få en hyggesnak og en kop kaffe..... Få halvdelen af værdien ved skilsmisse. Jo principielt kan du det, men i praksis skal der vist ualmindelig meget fodarbejde til. Familien har ikke kontanter til at betale. De kan så kun betale ved at de bliver smidt ud og huset sælges. Den vej er tung. Dette skrevet når det er et hus der er købt til svigerfamilien og du ikke bor i det samt at det er bygget ret tidligt i et forhold, hvor der ikke er en hel fast familie endnu og fælles fremtidsvisioner for det hele. Så regn som udgangspunkt både grunden og huset for at være gaver til familien. Men held og lykke og håber din kone får en god start i DK. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 21/11-2009 19:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
AL 48 skrev: WHAT's your point? Hej allesammen. Nogle pænt store huse i der kan fremture med, - men hvor mange % ejer i efter Thailandsk lovgivning? (Eller står det hele i børns/konens navn)?? Jeg er kommet frem til, at man max. kan eje 49%, men dette kan måske også omgåes.Mvh AL48 Jeg kan alligevel ikke tage huset med mig i graven. Mine arvinger? De skal sgu lære at klare sig selv som JEG gjorde. MEN, men, var JEG 25-30 års gammel, så har det nok været mere relevant. Så i dag, hvis min kone skulle tage det efter en evt. skilsmisse, så er det hende vel undt, for alle de glæder hun har givet mig i løbet af de sidste 14½ år vi har været gift.(det har også været lidt uoverstemmelse en gang i mellem, mest p.g.a børnene, men petitesser). M.h.t. dit spørsmål om hvordan du kan omgås Loven, så er det officielt ikke muligt, men du kan fx. gardere dig mod at miste alt (da du er "mindretals aktionær", selv om det er dig der har betalt hele moleviten ) ved at oprette et særeje klausul (Prenuptial agreement) med en lejekontrakt på 30år. . Redigeret af Lung Yao d. 21/11-2009 19:57 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
Spring til debat: |