Se indlæg
Ansøgning om Visa fra Thailand
|
|
Don |
Lagt på d. 06/09-2005 19:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 117 |
Er der nogle der ved noget om, når ens kone søger om Visum fra Thailand. Skal jeg skrive en invitation til hende eller lignende... eller kan hun bare søge på den danske ambasade i Bangkok..? Man kan åbenbart godt søge om Visa og familiesamføring på samme tid. |
|
|
ANMIC |
Lagt på d. 06/09-2005 21:51
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 28 |
Hej Don ! Når hun søger om familiesammenføring, skal hun da ikke søge visa. Hun får sin opholdstilladelse sat i sit pas og kan så købe en enkelt billet til Danmark og rejse når hun vil ( Dog inden 6 måneder efter udstedelsen af opholdstilladelse ). Da vi blev gift i Danmark sidste år indleverede vi ansøgning om familiesammenføring til politiet, hvorefter min kone og hendes 2 døtre tog tilbage til Thailand. Efter 54 dage fik vi opholdstilladelse til alle 3. Alle de fornødne ansøgningsskemaer kan printes ud fra udlændingestyrelsens hjemmeside. Mvh. Anton Redigeret af ANMIC d. 06/09-2005 22:31 |
|
|
Don |
Lagt på d. 07/09-2005 09:11
|
Hej Anmic /Anton Jeg er ellers informeret om, at der er en ventetid på mellem 4-12 måneder. Meningen er så at hun kommer hertil på turistvisum, og at de så færdigbehandler sagen mens hun er her. Der var udlændingestyrelsen selv der kom med informationen. Det er imponerende hvis du har fået familiesammenføring på kun 54 dage. Var det før oktober 2004, for ellers skulle du vel også have inddraget din anfordringsgaranti på. 51.000 kr. Samt stille en ny på 54.000 kr. Hvis jeg får familiesammenføring inden for samme tidsrum, så gir jeg sgu en lille en´… De bedste hilsner Don |
|
|
christian-s |
Lagt på d. 07/09-2005 09:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 570 |
Hej Don Både ambassaden og udlændingestyrelsen anbefaler at i søger om både turistvisum samt ægtefællesammenføring. Hvis du/i opfylder alle krav mhp. ægtefællesammenføring kan du komme i "fast track" hvor der er sagsbehandlingsmålsætning på 60 dage (tillykke til Anton som kom igennem på kort tid). Men det kan, som du nævner, tage mange måneder hvis du/i ikke opfylder alle krav eller der er problemer med nogle papirer. Derfor er mit råd: søg om begge ting. For uner 10.000 bath kan du få oversat og legaliseret dit thailandske bryllupsbevis fra amphur (kommunen), ansøge om turistvisum samt ansøge om ægtefællesammenføring. Jeg er lige midt i samme proces - min kones andet turistvisum blev godkendt på under 2 uger og nu ligger ægtefællesammenføringssagen hos udlændingestyrelsen (afventer at få tilsendt det store 23 sider skema). Min koner kommer til Danmark ca. 11/10 og inden hendes turistvisa udløber skal ægtefællesammenføringssagen være afsluttet. Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
ANMIC |
Lagt på d. 07/09-2005 09:39
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 28 |
Hej Don Vi fik opholdstilladelsen d. 17 Sep. 2004, så jeg havde ikke stillet garanti på 51.000 kr. Og bankgarantien på de 54.000 kr. slap jeg også for på grund af at jeg har regelmæssig samvær med mindreårige børn i Danmark. Jeg håber da at i kan få jeres sag behandlet hurtigt, det er jo lidt træls at gå og vente på. Mvh. Anton Redigeret af ANMIC d. 07/09-2005 09:40 |
|
|
Don |
Lagt på d. 07/09-2005 10:22
|
Hej Christian, jeg følger dit råd. (Til orientering er vi blevet gift i Danmark, så papirerne skulle være gode nok som de er). Jeg skal love for at man lærer noget af denne "proces". Måske skulle man tage job i udlændingestyrelsen. Jeg takker for kvalificeret svar, fra jer begge, Christian og Anmic. |
|
Spring til debat: |