Se indlæg
 Udskriv debat
Nye visaregler
Skulle i dag have fornyet mit Non Emigrant O for det næste år. Havde de sædvanlige papirer med, som har kørt stort set uændret de sidste 6 år, så stort var choket da det blev min tur og jeg fik at vide at jeg lige manglede 400.000 på min konto.

Da jeg foreholdt dem at normen er 400.000 for thaigifte og 800.000 for singler så sagde han at så måtte jeg komme igen medbringende min hustru, alle hendes papirer + vielsesattest + som i gamle dage, et statement fra Konsulen om min pension. Det har de ikke spurgt efter i 6 år. Hun vil så i en ny skranke de har åbnet lige klods op af den anden, blive interviewet som farnger bliver det og behørigt registreret som gift med en farang.

Jeg har ikke set, hørt eller læst noget om disse nye regler og er derfor dybt rystet, især set i lyset af at min Folkepension fra DK jo ikke dækker de 65.000 der er det månedlige krav.

Så mon jeg skal forberede konen på at vi skal tilbage til DK og begynde et nyt liv på herberget i Sydhavnen?

WinkMen det bliver vel ikke noget problem, jeg er jo udlandsdansker og bliver vel dermed betragtet på lige fod med de mørkebrune og kan så få fri bolig, højeste pension, og diverse tillæg, og så kan vi rejse på besøg til familien herude, med alt betalt?Wink

JD
Det lyder da ikke så godt...

Men er det nye regler?

Som jeg læser dit indlæg er du da blevet ovenud fair behandlet tidligere, når du ikke i 6 år har præsenteret dokumentation for dansk pension!

Så mon ikke de bare er begyndt at køre efter bogen nu?

JD
Redigeret af JD d. 12/11-2009 09:08

Skeptiker. Der er ingen ændringer, og da du får grundbeløbet i dansk folkepension, er det bare at besøge Stig (konsulen), få en indkomsterklæring, og denne sammen med din lille bankbog og din sikkert smukke kone, vil ordne problemerner. Lad nu være med at være så skeptisk, jeg tror ikke du har nogen problemer.

helgegedser
Hej Abekatten.
For det første kan det ikke være non-immigrant du snakker om. Det må vel være retirement visa du mener. For det næste er der ikke ændret på reglerne som du beskriver du har brugt tidligere. Du skriver jo selv "som i gamle dage" Sådan har reglerne været i adskillige år. At du muligvis ikke har vist dokumenter som du nævner, forstår jeg ikke, for jeg har fulgt Pattaya immigration i mange år. De samme papirer du nævner har jeg måttet vise i adskillige år - og andre jeg kender også.
Så min konklusion er at alt er normalt.
MVH

du har helt ret, alt er normalt.

Lung Yao
Skeptikeren,
Som "gamle rotte" i Thailand, burde du havde vist at det er T.I.T., de regler du blev mødt med NU, er og har altid været gældende lovgivning, at de på immigration kontoret har de sidste 6 år for dit vedkommende set "igennem fingrene" er noget helt andet.
Intet NYT der, det er bare dig der har "sovet i timen" og ladet dig lulle på en "lyserød sky".
Jeg har ikke set, hørt eller læst noget om disse nye regler og er derfor dybt rystet, især set i lyset af at min Folkepension fra DK jo ikke dækker de 65.000 der er det månedlige krav.

Du kunne havde fulgt lidt bedre med hvad det sker rundt omkring dig, det var været en "Hot emne" på diverse fora i LOS bl.a. Thai Visa.
Du skal pris dig lykkelig over at den danske kroner har været stabilt over for bahten, sammenlignet med fx. hvad Englænder, Amerikaner, og svenskerne har oplevet m.h.t. devaluering af deres valutaer, så din PENSION kunne række lidt mere end deres.
Redigeret af Lung Yao d. 12/11-2009 14:17
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
M.h.t.
1)Så mon jeg skal forberede konen på at vi skal tilbage til DK og begynde et nyt liv på herberget i Sydhavnen?

2) Men det bliver vel ikke noget problem, jeg er jo udlandsdansker og bliver vel dermed betragtet på lige fod med de mørkebrune og kan så få fri bolig, højeste pension, og diverse tillæg, og så kan vi rejse på besøg til familien herude, med alt betalt?

1) Det er ikke sikkert at der er plads til DIG, da alt er optaget med de "nye EU" medlemmer, især Rumænien. Shock Angry
Der har været et andet DTW medlem som prøvede det, men han havde ikke en gang nok til salt. Frown Frown Sad

2) De skal du hellere ikke regne med da du stadigt har DIT rødbedefarvet pas. Wink Pfft

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

tag dog din kone med der ned som alle andre gør, i tager nogle billeder af jer selv der hvor i bor og medbringer de forskellige papire i kopier, samtalen tager 10 min, og du får dit ophold for de 400.000 i banken. jeg har meget svært ved at se problemet,

bentmj
Bliver lige nødt til at blande mig da jeg begynder at tænke på om jeg har misforstået inlægget og andre tidligere indlæg hvor dette har været oppe og vende.
Der skrives at man ved Non Emigrant O skal have 400.000 bath i banken for thaigifte og 800.000 bath for singler, er det nu helt korrekt?
Hvad med retiredmentvisa?
Jeg troede man blot skulle have en indkomsterklæring på denne årlige indkomst som evt. kunne supleres med indestående på bankbogen hvis indkomsten ikke dækkede beløbet.
Har jeg misforstået dette?

dutling68
kan du ikke tage på ambassaden i bkk og få lavet en pension garati på hvor meget du får om måned for det beløb som de skrever det er før skat så mon ikke du for mere end de 65,000 baht før skat. og så tager du til malaysia og for lave et non o....men ang at få lavet et married visa så skulle jeg da vise at jeg fik mere ind 40,000 hver måned så hvis du er gift så kan du vel få et married visa du skal bare sige du har ikke 400,00 men du har mere end 40,000 hver måned. såen fik jeg mit married visa....og så ellers god jul Wink
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

BJ
Har det noget indflydelse om man er førtidspensionist, for jeg har været på konsulatet i dag i Hvide Sande, men jeg er fandme i vildrede nu, for efter Generalkonsulen kunne jeg få et et års MULTIBLE visun med visarun hver 3 mdr, og grunden var at jeg var førtids/pensionist (pris ca,900kr)
og således kun skulle på visa-run hver 90ende dag.
og det var en oficiel opfordring fra Thailands genneralkonsul.
og nu gør jeg som han har foreslået, ellers må de jo henvende sig til Dat Danske Thai Konsul iHVIDE SANDE.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

JD
Ja, som FTP er det nemt at få visum til længere ophold.

Men jeg tror du blander kommunens regler for ophold i udlandet sammen med Thailands visumregler, de har intet med hinanden at gøre...

At Konsulen giver dig 1 års visum betyder jo ikke at du så har lov af de danske myndigheder at blive i Thailand 1 år!

Det hedder stadigvæk: Første ophold, bevare ens bolig i DK -max. 1 år.

Efterfølgende ophold max. 6 mdr. pr. år og rejser af max. 3-4 mdrs. varighed.

JD
Redigeret af JD d. 12/11-2009 18:02

lols
Hej BJ,
Du har fået 12 mdr, non Imm O visum. Du kan ikke få det bedre overhovedet. Smil og vær glad Smile

Non Imm O gives bl.a. til pensionster, (FP eller 50 +) og personer gifte med en thai. Så alt er som det skal være.

Det er forlængelser af et sådant visum som Skeptikeren skriver om. Lidt flere krav der.

BJ
lols skrev:
Hej BJ,
Du har fået 12 mdr, non Imm O visum. Du kan ikke få det bedre overhovedet. Smil og vær glad Smile

Non Imm O gives bl.a. til pensionster, (FP eller 50 +) og personer gifte med en thai. Så alt er som det skal være.

Det er forlængelser af et sådant visum som Skeptikeren skriver om. Lidt flere krav der.

Jeg trode det var for godt til at være sandt, TUSIND tak for bekreftelsen af at det er rigtigt nok,
MANGE Tak.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Saendaeng
Jeg kører på Non imm O visa , og fornyer det som regel uden problemer med en kopi af vielses attest og mit pas. Har aldrig skulle vise andet. Som regel kan jeg have det inden for 10 min hos Ib i Hvide Sande.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Sikke dog en masse input, det er nu ikke alle der lige korrekte.

Sagen er i al sin enkelhed at jeg nu har haft Non Emigration O siden slutningen af 2001, jeg har ikke været ude af landet siden august 2003. Jeg har ikke i alle disse år skulle vise noget som helst omkring mit ægteskab.

Jeg har godt set at utallige faranger møder op med diverse damer, men tilskriver det en slags hjælpeløshed, da der er mange der ikke kan engelsk (jeg taler ikke kun om danskere) jeg har sågar set engelsktalende der ikke helt stoler på at de forstår hvad officeren på Emigration fortæller, derfor har de damen med til at få det fortalt på Thai og som så "oversætter" til hendes form for "engelsk".

Jeg kan stå inde for at det jeg fortæller er sandt, der erændret på lokaliteterne på Emigration. Det der før hed nr. 8 og var der man fik fornyet sit visa hedder nu 6 og klods op af det er der opsat en ny plads (nr. 7) hvor thai hustru skal registreres. Det er den samme officer der har modtaget mine papirer i alle årene, så ingen forandring der.

Ergo må jeg konkludere at der er kommet ny kommando fra øverste chef om større kontrol. Jeg har som fortalt de sidste 6 år kun skulle vise kopier af siderne i min bankbog + statement fra banken på at beløbet er korrekt (400.000 Baht) så noget er der altså sket.

Nu kører jeg ud på Konsulatet her til morgen, får så lavet en Indkomsterklæring som Abekatten foreslår, det er den de ikke (selvsamme officer) har spurgt efter i 6 år, da de 400.000 har været grundlag nok. Og loven siger jo tydeligt enten 400.000 eller 65.000 per måned for thaigifte. Har dog hørt at nogle har skulle have begge dele. Og hvorfor så det kan man spørge sig selv om. Er det den pågældendes væremåde på Emigration? Jeg tror det, det er jo adskillige der kommer anstigende iklædt dagens første brandert, strandsko og Hawaiskjorte med tilhørende badebukser i neongult.

Jeg følger selv forskrifterne som der står et skilt om i lokalet der lyder så nogenlunde: Faranger bedes venligts være iklædt forskriftsmæssig beklædning. - Det mindste man kan gøre er vel at skik følge eller land fly.

Når fruen kommer hjem i næste uge løfter jeg hende op på biken og så daffer vi ud med alle behørige dokumenter og så finder Skeptikeren tid til at informere Jer om udviklingen.

Indtil da ønskes i alle en vidunderlig week-end og så som noget nyt:

Måtte Buddha sende nogle kølige vinde så vi kan trække vejret, det er sku for varmt selv for en gammel knogleskør Skeptisk farang.

jpo
da jeg vik fornyet mit 1 aars visa.
havde mere end 800.000 i banken, saa ingen problem der,
det tog 5 min.
men der var en fra usa der ogsaa skulle have det samme visa som mig, han var thai gift og havde pension hver maaned paa de 45.000 eller 65.000, damen sagde at han ogsaa skulle have 400.000 tbh paa en bankbog og det havde han ikke saa han fik ikke noget visa.
det var i nong kai.
han var godt nok sur.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
JD
Reglerne er de samme om man er i Bangkok, Pattaya eller Nong Khai, men der er ret vide beføjelser til hver enkelt Immigration Officer til at vurdere den individuelle sagsbehandling.

Her hjælper det at ha' alle papirer i orden, men også andre detaljer er vigtige:

Påklædning, opførsel, tiltale, osv.

Er man en typisk hoven og arrogant farang, der f.... ikke vil bøje sig for bureaukrater og pampere, ja, så får man sin sag for!

Tjek det her:

http://www.immigr...n/base.php

JD

helgegedser
Hej Skeptikeren.
Du bliver ved med at fortælle om penge, papirer og kone ang. Non immigrant o visa.
Hvis det vitterligt er det visa du har, skal du ikke have hverken penge i banken eller den omtalte pension månedligt.
Det må da være retirement visa, du snakker om.
MVH

jpo
Ergo må jeg konkludere , er man thai gift og skal have fornyet sit 1 aars visa skal man have 400.000 tbh i banken,
i nong kai forlanger de ogsaa man har et beloeb der kommer ind paa ens bankbog hver maaned, nogle siger 45.000 andre siger 65.000 har man ikke det, nul visa i nong kai, stod selv ved siden af en fra usa, han havde ingewn penge i banken, saa han fik ingen visa, saa der er stor forskel hvor man soeger.
det samme gaelder thai koerekort, nogle steder forlanger de at ens danske koerekort bliver oversat til thai.
that is the thai way.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
Spring til debat: