Se indlæg
Så er det slut
|
|
sum |
Lagt på d. 11/11-2009 10:50
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 99 |
Gad vide om de fleste førtids - og folkepensionister bor udenfor EU? Næppe! Det at tolke statiske tal til, at førtids - og folkepensionister med ophold uden for EU er de samme førtids - og folkepensionister, som stemmer på DF.......er en fordrejning, der næppe har hold i virkeligheden. En metode der er meget anvendt af DF. At man som førtidspensionist skal fortælle, at man er ude at rejse er ikke en ny regel, under ordningen før 2003, har man som førtidspensionist pligt tll at oplyse om ophold i udlandet. Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.
This is the word of the good lord Buddha. |
|
|
Lagt på d. 11/11-2009 10:58
|
|
Begynder Antal indlæg: |
abekatten skev Prasat, hvis SUK har drukket eller sniffet hjernen bort, betyder det at han da ihvertfald før havde en hjerne, der er jeg mere i tvivl om dig når du kan sige sådan noget sludder om førtidspensionister. troede ikke du kunne falde så dybt at begynde at rakke personer ned herinde, dem er der rigeligt af i forvejen Redigeret af d. 11/11-2009 10:59 |
|
|
BJ |
Lagt på d. 11/11-2009 11:02
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
Jeg skal flytte et halvt år til Thailand til Februar og tar en tur på Konsulatet i Hvide Sande i morgen formidag, for alle de indlæg er kun til at gøre en forviret af. Så mit råd er kort og godt KONTAKT Ambassaden i KBH eller Konsulatet i Hvide sande, så for du klar besked MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
lols |
Lagt på d. 11/11-2009 11:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
BJ: Kontakte ambassaden eller konsulatet og få klar besked, om hvad? Visum? |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 11/11-2009 12:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 236 |
lung skrev: Hej Prasat hvis du ikke kender pensionsreglerne, så må det da være lidt svært for dig at kommentere¨på dem. for så kender du sikkeret heller ikke de uretfærdigheder der er, om man er den ene pensionist eller den anden og om man opholder sig i Thailand eller et andet sted. Der hvor det pisser mig af er, at nu skal danske pensionister og fp,ere mistænkeligøres og kontrolleres fordi nogle arabere snyder og bedrager. nu skal de ha meldepligt når de rejser, fordi perkerne snyder, det er ikke fair. når man er pensionist eller fp,er må man rejse 2 x 3 mdr. om året uden at miste noget men ikke 1 x 4 mdr. feks. dette gælder til Thailand men ikke til Italien eller spanien eller Frankrig. hvor er retfærdigheden i det ?? Hidtil har man set gennem fingrerne med det, men jeg kan da sagtens forestille mig at der nu kan sidde en eller anden emsig madamme og kontrollere....og det fordi en fed iraker kælling sidder og hæver 1 1/2 million i løn fra irak samtidig med at hun får dansk fp. og hun er ikke den eneste skulle jeg hilse og sige. hun bliver endog ikke engang politi anmeldt.... Da det brændte på i libanon og alle libanesere skulle hjem til Danmark på statens regning, gad man end ikke kontrollere hvor mange der var på overførselsinkomst selv om man havde mistanke om at det var størstedelen. Fuck mand..dette har aldrig været meningen med vores samfund.. og så er det ikke rigtigt hvad suk skriver..,både dig og konen ser ganske godt ud.... Jo du må godt rejse ud i 4 mdr. her er den lige igen. Svar: Retten til at modtage social pension er som hovedregel betinget af, at modtageren har fast bopæl i Danmark. Dette krav kan blandt andet fraviges, hvis Danmark har indgået en overenskomst om social sikring med et andet land. Danmark har ikke indgået overenskomst med Thailand. Efter praksis antager man, at en pensionist opfylder krav om fast bopæl i Danmark, hvis pensionisten har bevaret en reel faktisk bopæl i Danmark og kun opholder sig i udlandet midlertidigt. I almindelighed anses et ophold i udlandet af op til 1 års varighed for at være midlertidigt. Gentagne midlertidige ophold anses kun for midlertidige, hvis de ikke strækker sig over mere end 3-4 måneder pr. gang, og de samlede udlandsophold ikke strækker sig ud over 6 måneder i løbet af 1 år. Danske statsborgere bevarer retten til førtidspension og folkepension, når de fx tager bopæl i Thailand, hvis de pågældende har haft mindst 10 års bopæl i Danmark efter det fyldte 15. år eller i mindst ¼ af tiden fra og med det fyldte 15. år, og indtil pensionen ydes. Bopælskravet skal være opfyldt umiddelbart inden, pensionen ydes. Det vil sige, at der stilles krav om en sammenhængende bopælsperiode grænsende op til pensionstidspunktet, der har en længde på de nævnte bopælstider. Retten til at modtage en tilkendt pension ved bopæl i udlandet omfatter bl.a. pensionens grundbeløb, invaliditetsbeløb, erhvervsudygtighedsbeløb, førtidsbeløb, ekstra tillægsydelse og personlige tillæg. Pensionstillæg og den supplerende pensionsydelse (ældrecheck) kan som hovedregel ikke udbetales i udlandet og kan derfor ikke udbetales ved bopæl i Thailand. Pensionstillægget udgør 63.468 kr. om året (2009) for enlige folkepensionister og for enlige førtidspensionister omfattet af den gamle ordning. For gifte eller samlevende pensionister udgør pensionstillægget 29.640 kr. om året. Pensionstillægget indtægtsreguleres, hvis pensionisten eller dennes ægtefælle eller samlever har indkomst ud over pensionen. Pensionstillæggets størrelse afhænger således af de individuelle økonomiske forhold. Førtidspensionister omfattet af den nye ordning modtager ikke pensionstillæg, men modtager en samlet pensionsydelse, der kan tages med til udlandet, hvis betingelserne i øvrigt er opfyldt. Ældrechecken er målrettet pensionister uden formue og kan udgøre op til 10.300 kr. årligt (2009). En social pension, der udbetales som en brøkpension eller med et nedsat beløb som følge af indtægtsregulering, vil fortsat blive udbetalt efter de gældende regler herom, når pensionen udbetales i Thailand. Der kan tilkendes personligt tillæg til folkepensionister med bopæl i udlandet, hvis pensionistens økonomiske forhold er særlig vanskelige. Førtidspensionister omfattet af den gamle ordning med bopæl i udlandet kan også få tilkendt personligt tillæg. Personligt tillæg tilkendes efter en nærmere konkret og individuel vurdering af de økonomiske forhold. Karen Jespersen |
|
|
Lagt på d. 11/11-2009 12:35
|
|
jamen FOR HELVEDE da pigalle det er jo netop her min pointe ligger, læg mærke til damen skriver 3-4 måneder (de HAR set gennem fingre) i regelsættet står der 2 x 3 måneder og jeg skal vende tilbage når jeg har fundet dokumentation. kan du så høre den emsige og misundelige dame på komunen når du skal melde når du rejser??? for det kan jeg lung |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 11/11-2009 12:40
|
lung skrev: jamen FOR HELVEDE da pigalle det er jo netop her min pointe ligger, læg mærke til damen skriver 3-4 måneder (de HAR set gennem fingre) i regelsættet står der 2 x 3 måneder og jeg skal vende tilbage når jeg har fundet dokumentation. kan du så høre den emsige og misundelige dame på komunen når du skal melde når du rejser??? for det kan jeg lung Reglerne står lige over dit indlæg, er du her i 4 mdr, skal du er tur hjem og så må du så være her 2 mdr mere inde for det samme år sådan er reglerne fra ministeren og det er også bekræftet fra min kommune. Ha en god dag. Redigeret af pigalle d. 11/11-2009 12:41 |
|
|
Lagt på d. 11/11-2009 12:42
|
|
Skal vi ikke se det på lovskrift før man begynder at hulke om det ene og det andet lindy |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 11/11-2009 12:51
|
lindyras skrev: Skal vi ikke se det på lovskrift før man begynder at hulke om det ene og det andet lindy Der er ikke nogen der hulker, men jeg tror jeg retter mig efter det ministeren skriver i et svar til mig, og som også er bekræftet af min kommune. |
|
|
Dream |
Lagt på d. 11/11-2009 12:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 465 |
BJ skrev: Jeg skal flytte et halvt år til Thailand til Februar og tar en tur på Konsulatet i Hvide Sande i morgen formidag, for alle de indlæg er kun til at gøre en forviret af. Så mit råd er kort og godt KONTAKT Ambassaden i KBH eller Konsulatet i Hvide sande, så for du klar besked MVH.BJ Tror desvaerre godt at du kan glemme alt om et halvt aar.......... |
|
|
JD |
Lagt på d. 11/11-2009 14:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 591 |
BJ skrev: Jeg skal flytte et halvt år til Thailand til Februar og tar en tur på Konsulatet i Hvide Sande i morgen formidag, for alle de indlæg er kun til at gøre en forviret af. Så mit råd er kort og godt KONTAKT Ambassaden i KBH eller Konsulatet i Hvide sande, så for du klar besked MVH.BJ Ja, du er da godtnok forvirret, og æ' konsul bliver da endnu mere forvirret hvis du spørger ham om et ½ års ophold i Thailand! Kommunen bestemmer længden af ophold, se pigalle's udmærkede indlæg , men hvis jeg var dig ville jeg nok IKKE fortælle dem noget, capice? Konsulen tager sig af visa og som pensjonist kan du nemt få 2 x 3 mdrs. Non Immigrant O, så skal du bare ud af Thailand 1 gang og tilbage igen. JD Redigeret af JD d. 11/11-2009 14:37 |
|
|
Dream |
Lagt på d. 11/11-2009 14:37
|
Ja med lidt " luder og lidt tisser " saa gaar det nok.............. |
|
|
CHINGCHOK |
Lagt på d. 11/11-2009 19:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 110 |
Især i midt issan er der mange farang der har bygget store huse. Nogle steder er det gået helt amok. Blandt de lokale fornemmer jeg en form for konkurrence. Hvem har det flotteste palæ bil osv. Ikke lige de typer jeg bryder mig så meget om. Tror vores medlem Dream kender disse menesker godt. Der er bla en koloni danskere af disse i Khao Suan Kwang.
Redigeret af CHINGCHOK d. 11/11-2009 19:39 จิ้งจก
|
|
|
Dream |
Lagt på d. 11/11-2009 23:57
|
Koloni og koloni, der bor 3 Danskere i KSK. og det er ikke paladser de bor i, men ganske almindelige huse.........selv bor vi ogsaa i et almindeligt hus og koere rundt i en knap 4 aar gammel Honda...........vi pensionister har jo ikke saa meget at goere godt med... De 3 Danskere i KSK er saamaend flinke fyre der har "jordforbindelse" |
|
|
CHINGCHOK |
Lagt på d. 12/11-2009 06:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 110 |
OK det var noget jeg var blevet fortalt. Måske blot en historie sorry dream
จิ้งจก
|
|
|
Lagt på d. 15/11-2009 00:54
|
|
Misundelighedens brød er nu engang det der bliver spist mest af i Danmark. Jeg vil lige oplyse at jeg ikke er efterlønsmodtager, førtidspensionist eller pensionist. Men jeg kan ikke forstå hvorfor der skal laves love der forskelsbehandler dansker når der ikke kan laves love der kun gælder for indvandrere og alle der ikke har været danske statsborgere i mere end to generationer. Det kan ikke være rigtigt at der skal være forskel på om man vil bosætte sig i Brasilien i Sydamerika eller om man vil være i Sydfrankrig. Og jeg kan ved gud ikke se hvorfor der skal laves love der opfordre til at nogle skal ”snyde” for at få det samme, det ville være det samme som der blev vedtaget en ny lov der sagte at hvis du havde bopæl i Jylland så måtte du kører 30 km mere i timen på alle veje i Danmark, så er jeg ret sikker på at Jylland ville blive overbefolket, men kun med fiktive adresser. Men jeg kan nu godt forstå at der er forskel på dem der fik førtidspension før 2003 og dem der fik efter, og det er fordi det er en livslang pension, og det kan der ikke ændres på, og det skal der heller ikke ændres på for de personer der får pension skal vide hvad de får, tænk nu hvis dem der fik førtidspension før 2003 lige pludselig skulle have DKK 2.000 mindre om måneden fordi der nu lige var vedtaget en ny lov. Og til alle jer, der er så pisse misundelig på dem der får førtidspension, ta’ en tude kiks og tør jeres små griseøjne, for det er der kun en der har skyllen i hvis der er nogle der har fået førtidspension uden helt at være berettiget til en sådan, og det er den lovgiven myndighed. Det hedder vist også kassetænkning. Jeg har selv prøvet det før 2003 jeg var langtidssyg i 14 mdr. og i den tid fik jeg adskillige henvendelser fra kommunen om jeg dog ikke ville have en førtidspension, men jeg sagte nej tak hver gang de adspurgte mig, for jeg havde andre planer for mit liv. |
|
|
Nixon |
Lagt på d. 06/02-2010 07:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 189 |
Flertallet lever nu af statskassen. Fra 2010 er der flere pensionister, arbejdsløse og børn i Danmark, end der er beskæftigede til at forsørge dem. Fra i år vil der være flere danskere, der lever af statskassen, end der er borgere, som bidrager til den. Og det er en situation, der med få års undtagelse vil fortsætte helt frem til 2044, viser tal fra Finansministeriet, som den liberale tænketank Cepos har analyseret. Ifølge økonomi- og erhvervsminister Lene Espersen (K) udgør det en dobbelt udfordring, fordi der ikke kun bliver færre til at forsørge flere - men også fordi det primært drejer sig om flere pensionister, som er dyre i ældrepleje og sundhedsydelser: »Det hænger ikke sammen på langt sigt, og derfor skal vi gøre noget,« siger ministeren. Tre løsninger, men ? Landets økonomer peger på tre løsninger: hæv skatten, skær i velfærden eller få flere ud på arbejdsmarkedet. Men på regeringens vegne afviser Lene Espersen de to første muligheder - og skyder diskussionen om den tredje til hjørne: »Jeg håber, at de næste par år - og regeringens 2020-plan, som kommer senere i år - vil give et sagligt fokus på de udfordringer, vi står over for, så vi i ro og mag kan drøfte, hvordan vi kan løse problemet«. Cepos: Stands efterløn Men der er brug for handling nu, for problemet vokser dag for dag, siger vicedirektør i Cepos Mads Lundby Hansen: »Vores opfordring er, at politikerne, så snart krisen er drevet over, standser tilgangen til efterlønnen og hæver pensionsalderen til 67 år. Det vil give 200.000 ekstra i beskæftigelse, så vi igen bliver flere om at forsørge færre«. Men det er ikke løsningen, mener direktør i Arbejderbevægelsens Erhvervsråd Lars Andersen: »En afskaffelse af efterlønnen vil kun give halvdelen af, hvad det vil give at ophæve skattestoppet,« siger han, og foreslår derfor at sløjfe skattestoppet og sikre ungdomsuddannelse til langt flere unge. http://jp.dk/indl...971585.ece hilsen
Nixon Meninger har jeg mange af. Dermed ikke sagt at du kan lide at høre dem. |
|
|
BentBP |
Lagt på d. 06/02-2010 16:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
Hej Nixon. Tre løsninger, men ? Landets økonomer peger på tre løsninger: hæv skatten, skær i velfærden eller få flere ud på arbejdsmarkedet. Hvordan få flere ud på arbejdsmarkedet , de lukker sku snart alle store arbejdspladser her i Danmark , og flytter lortet øst på eller til Kina , så det bliver ikkew nemt . Kan i have en rigtig god dag . Hilsen Paveraya ( Bent ) |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 06/02-2010 16:43
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Jeg er desværre ledig i øjeblikket, har søgt 172 job, og har fået svar fra 8, skriver 8! Så det er ikke nemt at komme i arbejde! Fra 6 af de 8 fik jeg svaret at jobbet var besat til anden side, de 2 sidste skrev at jeg var overkvalificeret, og de således ikke regnede med at jeg ville blive på arbejdspladsen særligt længe, pga bedre job andensted! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Fido |
Lagt på d. 06/02-2010 17:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
Det er dybt beskæmmende at de danske politikere er parate til at ofre den unikke danske samfundsmodel for at få 4 år mere i Folketinget. One man's ceiling is another man's floor |
|
Spring til debat: |