Se indlæg
 Udskriv debat
Briller og kongens fødselsdag
Lundoeer
Jeg lander i Bkk på kongens fødselsdag en lørdag. Sidst jeg var her fik jeg lavet et par briller. De skal nu ha nye glas. Jeg vil gerne videre så hurtigt som muligt - med nye briller, men har læst at mandag den 7. også er helligdag fordi fødselsdagen faldt på en lørdag. Det var en "kædeforretning" jeg handlede i og vil gerne bruge den igen. Men har den mon lukket man d. 7. så jeg først kan komme ud af Bangkok onsdag.
Kort og godt. Har butikkerne (og industrier) lukker man d. 7 december ?

muddie14
Hej

Det er meget svært at sige , for nogle holder lukket og andre ikke. Du må tage ind og se dig omkring.
Selv inden for samme kæde kan der være forskel.

god tur

Lundoeer
Jamen er det ikke lige det der bl.a. gør Thailand så spændende. Du ved aldrig hvad der sker. Tid skal du bare ha nok af.

mattidk
Da d.5 dec er lørdag, derfor holder officielt offenligt dag mandag d.7 dec.
Mht. til butikkers lukning er svært at sige, det må være nogle briller butikker som holder åbner.

kiml
hvis det er en kæde foretning ligger de da også der hvor du skal hen. og så kan du få lavet dine briller der. nogle af kæderne 2 -3 foretninger i samme gade (hvad det så skal være godt for) så det burde ikke være svært
[img][/img]

lols
Jeg vil tro de er åbne mandag den 7.

Normalt er disse kompensations feriedage kun for kontorer, banker og lignende. Og så endda nogle gange kun de kontorer der har lukket på helligdagen (fordi de går glip af en fridag). Er et kontor normalt åbent på selve helligdagen holdes lukket der og ikke nogen ekstra fridag mandagen efter.

Forretninger er typisk åbne om lørdagen og vil, hvis de holder lukket overhovedet, holde lukket lørdag.

Syntes ikke jeg har set lukninger af forretninger på disse kompensationshelligdage.

Mange større forretninger holder endda åbent om søndagen.

Prøv evt at se om kæden findes i shopping center, da de ofte har mere åbent end gadebutikkerne.

Banker og offentlige kontorer vil være lukkede den 7.

Spring til debat: