Se indlæg
 Udskriv debat
Bank i Thailand
FedeFinn
Webmaster skrev:
Den email som de sender ved oprettelse af en bankkonto (faktisk 2 emails) burde have ligget i din indbakke få timer efter, højst 24 timer efter så vidt jeg husker rigtigt.

Går ud fra du fik bank-bogen og hæve-kortet med det samme i banken ?

Ja jeg fik bankbogen og hæve-kortet, men mangler de emails, som ikke er kommet ikke engang i spammail :-(
Jeg har brugt TDC sikkerhedspakke, kan den ha afvist omtalte mail, inden de når min postkasse ?
Det er lettere at holde sig på lastens brede landevej end på dydens smalle sti.

lols
Julebryggen frigives da først senere i aften? Ser ud som om alle debattører har fået dem allerede med de øst og vest indlæg her Grin

Fede, ja TDC systemet kan godt blokere for mail fra Thailand til dig. Har selv bekendte med TDC, der ikke kan modtage mails fra min thailandske mail adresse. De returneres med fejl. Om det er mailadresserne eller IPadresserne der sendes fra, som er blokeret er jeg ikke klar over.

Men jo der går normalt kun 24 timer inden du får de to mails fra Kasikorn med logon info.

Webmaster
Finn, der er nok ikke anden udvej end ned i banken igen og bede om at få sendt nogle nye mails. Opret evt. en gmail-konto inden da og benyt den i stedet til dette formål.

Tror ikke de vil sende nye mails på baggrund af et telefonopkald. Ved ikke om andre har prøvet og evt. kan bekræfte dette.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Lung Yao
TG950 skrev:
Lung Yao skrev:
SteenJ skrev:
Til KimL
Den eneste kode jeg har i Ka......er den jeg selv lavede på hævekortet. 1)Er det min netbankkode du mener og hvis, 2) hvorfor skal jeg gøre det? pfh. tak

Undskyld SteenJ, er det første gang at du bruger Netbanking? Det er nøjagtigt den samme procedure end hvis du skulle overføre penge til Fætter GUF i Jylland til hans konto I Jydske Bank, forskellen ligger i at nu er det tale om en overførsel til udlandet.

1) JA, det er den samme adgangskode som du også bruger til at logge ind på Netbanken.

2) Det er en sikkerheds forandstaltning både for dig selv og banken at det er DIG og ingen andre som har lavet transaktionen (medmindre andre har fået fat i din adgangskode).

Så prøv igen, og held og lykke.

ahem, hvordan kan hævekort's koden & netbank's koden være den samme ?

normalt vil netbank's koden være et mix af bogstaver & tal & hævekortet have et 4 ciffert tal ( ihvertfald der hvor jeg kommer fra ) men intet behøver jo at være normalt Wink

underskrift's koden bruges normalt til at bekræfte en transaktion.
TG 950,
Desvære ramt du lige ved siden af m.h.t. læsning af mit svar til Steen. Hvis du kigger lidt mere omhyggeligt vil du opdage at jeg på ingen måde omtaler Kasikorns hævekorts kode, og derfor både nummererede (noget som ikke stod på Steens spørgsmål) jeg de 2 ting jeg ville svar på :

Han spurgte jo selv om det var "Netbankskoden", jeg var overbevist at han mente NORDEAs, og jeg er næsten sikker på at han ikke har Netbank i Kasikorn.

1) Er det min netbankkode du mener?

2)hvorfor skal jeg gøre det ?

Du skrev:
normalt vil netbank's koden være et mix af bogstaver & tal & hævekortet have et 4 ciffert tal ( ihvertfald der hvor jeg kommer fra ) men intet behøver jo at være normalt Wink
underskrift's koden bruges normalt til at bekræfte en transaktion.

Jeg ved ikke om NORDEA har 2 koder : 1 for at logge ind på DIT eget konto og et andet til at afslutte en transaktion. Men på Den Danske Bank, når alle oplysninger er indtastet åbnes et nyt vindue hvor du skal gennemlæse og kontrolere at alle oplysninger er korrekte, og du afslutter med at indtaste din adgangskode i ruden lige under den hvor dit ID står.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

jesperfrb
Kunne ikke være mere enig, det er jo faktaWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Mr Ford
Nordea bruger også samme kode når man logger ind og når man bekræfter transaktioner

SteenJ
Tak for alle jeres svar vedr. overførsel. Alt er lykkes og okay. Men........jeg syntes nu ikke det er særlig billigt - 130,00 for overførsel. Gælder 130,00 uanset overførslens størelse?
mvj.
Steen

Lung Yao
Steen,

Enten har du glemt at vælge :

<< Afsender og modtageren deler omkostninger >>

og har istedet valgt:

<< Afsender betaler ALLE omkostninger >>

Eller har du ladet banken lave overførselen fra dit konto til et andet konto i fx. Thailand.
Bedre held næste gang.
Hvis du studser over at nogle (mig selv inkl. har før skrevet at det koster 20 kr at lave overførselen via Netbank, og opdager at nu koster det 40kr(100% stigning) eller lidt mere er det fordi "gribene" i fx. DDbank har forhøjet gebyret siden sidste måned. Angry
Kan nu godt forstå at de kan prale af med et regnskab med 1,1milliard i overskud. Sad
Redigeret af Lung Yao d. 04/11-2009 14:07
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

hanspeter
Jeg tror desværre du har lavet en lille fejl. Gebyret burde kun være på 30 kroner. Den danske banken tager dog også 100 kr. ekstra, hvis det er afsender, dvs, dig i Danmark, som også skal/vil dække udgifterne i den modtagende bank. Min erfaring siger mig at gebyret i den thailandske bank enten er 0 eller meget lille. Nordea kan gøre det fordi de ikke ved hvilke omkostninger den udenlandske bank tager. Når jeg sender penge i dag, krydser jeg af hvor udgifterne skal fordeles, mellem afsender og modtager. Dette skal du også gøre selvom afsender og modtager er den samme person. Sådan har jeg forstået det.

Lung Yao
hanspeter skrev:
Jeg tror desværre du har lavet en lille fejl. Gebyret burde kun være på 30 kroner. Den danske banken tager dog også 100 kr. ekstra, hvis det er afsender, dvs, dig i Danmark, som også skal/vil dække udgifterne i den modtagende bank. Min erfaring siger mig at gebyret i den thailandske bank enten er 0 eller meget lille. Nordea kan gøre det fordi de ikke ved hvilke omkostninger den udenlandske bank tager. Når jeg sender penge i dag, krydser jeg af hvor udgifterne skal fordeles, mellem afsender og modtager. Dette skal du også gøre selvom afsender og modtager er den samme person. Sådan har jeg forstået det.
Og det er nemligt rigtigt forstået. Nemmere kan det ikke være, men sværere kan man sagtens gøre det til Wink Grin Grin

.
Redigeret af Lung Yao d. 04/11-2009 17:21

SteenJ
Tak for svar. Jeg valgte og betale alle udgifter, men vil prøve næste gang, at deles om udgifterne. Konto´en er min egen i Thai, men måske er det alligelvel billigst at deles?
Steen

JD
Del udgifter næste gang, det er alt for dyrt på den måde du har gjort det...

Nordea standard ovf. kr. 30,-

Udgifter ved Bangkok Bank THB 200,

Jeg ved Kasikorn Bank som regel giver en bedre kurs hvis du så overfører i THB, men deres gebyrer er højere, og dato for afregning ligger 3-4 dage senere end ovf., og kursen kan være ændret!

For et par år siden hvor Thailand fastfrøs deres kurs indenrigs, mens deres off-shore kurs var ca. 10% lavere, var der penge i at overføre i THB fra DK til en konto i Kasikorn Bank f.ex.

Der er ikke den store forskel idag på on- og offshore, men måske det kommer hvis "The mango really and severely hits the fan"!Grin

JD
Redigeret af JD d. 04/11-2009 19:50

Mr Ford
Pr. 1-1-2010 hæver Nordea prisen for overførsel til udlandet via netbank til kr. 40,-
Mr Ford.

JD
Ja, det er det glade vanvid i Dk, hvor alt og alle scorer kassen ved hjælp af gebyrer...

Hvor meget manuelt arbejde er der ved sådan en netbank overførsel?

Intet, nul, niks, nada!

Prøv og Google "gebyr vanviddet"...Sad

JD
Redigeret af JD d. 04/11-2009 20:14

Lung Yao
JD,
I det mindste venter Nordea til 1-1-2010 med forhøjelsen og "kun" 50%, men som jeg skrev tidligere så har DDBank allerede forhøjet med 100% og kan derfor fremvise et "pænt regnskab" for 2009 Shock Angry Angry

Humi
Webmaster skrev:
Finn, der er nok ikke anden udvej end ned i banken igen og bede om at få sendt nogle nye mails. Opret evt. en gmail-konto inden da og benyt den i stedet til dette formål.

Tror ikke de vil sende nye mails på baggrund af et telefonopkald. Ved ikke om andre har prøvet og evt. kan bekræfte dette.

Jeg har prøvet et par gange. Da jeg glemte at oprette netbank i Kasikorn, da jeg var der fysisk.
Det har ikke lykkes mig at få den oprettet via TLF.
Redigeret af Humi d. 04/11-2009 23:22

Spring til debat: