Se indlæg
 Udskriv debat
Kørekort i Danmark
Frank
Jeg har tit undret mig over hvad de bruger stregene på asfalten til i Thailand?Smile

lols
De hvide striber i asfalten er en del af færdselsreglerne som er her. Godt nede er nogle typer af de hvide striber: (undskyld udenfor emner)

Vær sikker på at stoppe dit kæretøj helt inden du betaler bestikkelse.

For at undgå trafikpropper, hav venligst lige penge, når du betaler bestikkelse til betjente.

Førere af europæiske luksus biler skal ikke stoppe ved politiets tjek.

Hvis du kommer ud for et mindre trafik uheld, så værd sikker på at du blokerer mindst 2 vejbaner og lad endelig vær med at flytte køretøjet før politiet kommer 3 timer senere.

Brug af horn for at vække sovende politifolk, der styrer trafiklysenes skiften fra rødt til grønt er ikke tilladt.

Giv plads til buschauffører, der flygter fra en ulykke.

Motorcyklister skal bære hjelm, nogle gange.

Tillad korte mennesker og ældre damer at komme forrest i menneske mængden ved et forfærdeligt blodigt uheld.

Vis forsigtighed, når du kører under indflydelse af alkohol, specielt når du taler i mobiltelefon samtidig.

Det er lovpligtigt for motorcyklister at have tændt lygterne om dagen.
Frivilligt om man vil tænde lygterne om natten.

En serie af hvide, rektangulære markeringer med fast afstand findes nogle steder på tværs af vejene, kaldes fodgængerovergange. Ignorer dem.

Forlys:

Hurtige blink med det lange lys kan betyde bl.a. det følgende, men også mere:
OK at køre nu.
Kør ikke frem.
Flyt dig for fanden
Hjælp jeg har problemer

Katastofeblink i kryds = Lige ud
Redigeret af lols d. 03/11-2009 19:44

JD
Er der nogen der ved hvorfor man konsekvent zig-zagger sig frem i trafikken i Thailand?

Det samme på fortovene, folk vader rundt som blinde høns, og jeg hamrer konstant ind i folk der forventer at den dumme farang flytter sig....

Det gør han ikke!

Ingen fornemmelse for højre, venstre, der må mangle noget i hjernens balance/koordinat center...

JD
Redigeret af JD d. 03/11-2009 19:47

hanspeter
Man zig-zagger sig frem i trafikken i Thailand, fordi kørslen ikke foregår efter hvem der har ret, men efter hvad der får trafikken til at flyde. Modsat i Danmark, hvor man kræver sin ret.
Jeg har det modsat dig med fortovene i Bangkok, jeg har sjovt nok aldrig set nogen støde ind i hinanden selv i den værste myldretid på Silom, måske er det dig som mangler noget i din farang hjernes koordinationscenter siden du konstant hamrer ind i folk Smile. I thailand flytter man sig for hindanden, i Danmark, ihvertfald i København er det modsat. Det var faktisk noget af det første jeg bed mærke i da jeg første gang var i Bangkok for 15 år siden.

kennet
Philo skrev:
Jeg skal måske lige tilføje, at den omtalte svenske teoribog, er en - vi er blevet tilbudt til ca. 600 svenske kr. incl. levering. Så det er jo ikke helt gratis.
Min hustru taler i øvrigt udmærket dansk. Hun skal snart til afsluttende danskprøve, men det er jo trods alt noget andet, at læse og forstå en teoriprøve.
Tanken var imidlertid, at hun ved at læse thaiversionen kunne få en mere grundliggende forståelse, inden hun startede med dansk teoriundervisning. Vi er af den opfattelse, at det nok er bedst kunne færdselsloven på dansk, sålænge man nu er i Danmark. Hun har i øvrigt ikke thai kørekort.

MVH

Philo

Hej Philo,

Min kone tog kørekort sidste år. Men på dansk! Det tager lidt tid at vende sig til køresproget, men når først det er på plads, så gik det fint. man kan finde en masse teoriprøver på nettet eller få dem af kørelæren. OG SÅ ER DET BAR AT TERPE... Og så er det meget nemmere nu når vi taler om bilen eller om at køre bil.....Hvis køreskolen har ubegrændset teori, kan det måske lade sig gøre at hun venter lidt med at begynde på det praktiske så kan i måske spare en del køretimer hvis det skulle vise sig at det sproglige er lidt svært eller der er lang ventetid på køreprøven.

Jeg vil lige sige at min kone klarede teorien fint og uden problemer. Så bare terpe, terpe, terpe og held og lykke...

mvh kennet

Philo
Hej Kennet,

Ja det var også noget i den retning
Så bare terpe, terpe, terpe og held og lykke...
vi havde forestillet os. Hvordan klarer hun sig i trafikken i dag ??

MVH

Philo

kennet
Philo skrev:
Hej Kennet,

Ja det var også noget i den retning
Så bare terpe, terpe, terpe og held og lykke...
vi havde forestillet os. Hvordan klarer hun sig i trafikken i dag ??

MVH

Philo

Hej Philo,

Hun kører godt nu, men hun var meget usikker i starten. Mens hun tog kørekort, var vi da også ude på en øde parkeringsplads for at træne, mens jeg bad en stille bøn for min bil;-) Hun dumpede en gang til den praktiske prøve og måtte så have lidt flere køretimer. Jeg tror det kom til at koste ialt ca. 15kilo for et kørekort. og så lidt ridser i fars bil og en andens også(det koster jo også lidt) Vi brugte ASA på godthåbsvej, det var ok!

mvh kennet

Spring til debat: