Se indlæg
Brev til Udlændingestyrelsen
|
|
Lagt på d. 28/10-2009 19:51
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Den 24-6-2009 indleverer min kone en ansøgning om visum til Danmark på den Danske Ambasade i Bangkok. Jeg følger min kone til ambasaden. Jeg har aldrig set den Danske Ambassade, så det kunne jeg godt tænke mig. Det blev nu ikke lige som jeg havde tænkt mig – for jeg måtte – som dansker – pænt sidde og vente ca 10 meter indenfor porten i 34 graders varme, og uden mulighed for at få noget at drikke. Den Danske Ambasade i Bangkok ringer til min kone omkring den 20-7-2009, for at fortælle os, at vi kan komme og hente nogle papirer til mig. Da vi kommer til ambasaden må jeg igen pænt sætte mig og vente, men af skade bliver man klog, så jeg har husket vand denne gang. Efter et stykke tid kommer min kone ud og kalder på mig. Straks kommer der en vagt flyvende - ”DU MÅ IKKE GÅ DERIND”, siger han, indtil min kone siger, at det er ambasademedarbejderen, der har sagt jeg skal komme med ind. Imens jeg er derinde, står vagten i døren og venter på mig. Imens får jeg nogle papirer fra US (Udlændingestyrelsen), som jeg måtte skrive under på, at jeg havde modtaget. Så kunne vi tage hjem igen. Den 28-8-2009 sender US en anmodning om økonomisk sikkerhedsstillelse til min adresse i Danmark, selvom de godt ved, at jeg er sammen med min kone i Thailand. Det må jeg tolke som et forsøg på at trække sagen i langdrag – eller også læser de bare ikke de sager, som de skal behandle. Den 4-9-2009 får jeg besked fra Danmark om, at der er post til mig fra US, så jeg tager kontakt til US for at få det sent på e-mail. Først kan det ikke lade sig gøre, da der er personlige oplysninger i papirerne, derfor beder jeg dem om at sende dem krypteret med DANid, da US har fået mit segl. Da jeg så modtager papirerne er de ikke engang krypteret. Jeg spøger så US om min kone får sit visum, for det står der ikke noget om i papirerne. Svaret fra US er, at hvis de først har bedt om økonomisk sikkerhedsstillelse, så er der ikke nogle problemer med at få visum, kun hvis ambasaden afviser. I min samtale med US oplyser jeg endvidere, at min kone er gravid og at vi skal giftes, når vi kommer til Danmark. De giver mig ingen oplysninger om, at det faktum, at min kone er gravid, kan have indflydelse på, hvorlænge hun kan/må blive i Danmark. Den 14-9-2009 får jeg lavet en Anfordringsgaranti til US på 56.512, som bliver trukket fra min kassekredit med en rente på 11,73% p.a. plus en provision på 2% At der bliver krævet en garanti er helt i orden, men at det skal være så firkantet, og koste en mindre formue i omkostninger – fordi det skal være en anfordringsgaranti, er jeg helt uforstående overfor. Det kunne have været klaret med en overførsel til en bankkonto hos US. Det koster mig DKK 650,00 i oprettelse for en anfordringsgaranti. Dertil kommer der renter og provision. Den 21-10-2009 ringer ambasaden og fortæller at min kone har fået visum med udrejse af Danmark den 20-12-2009 I min første samtale med US oplyste jeg om, at min kone skulle til Danmark for at opleve en dansk Jul og nytår, og at vi i samme forbindelse skulle giftes. For det første får hun ikke lov at opleve en dansk Jul og Nytår, da hun skal være ude af landet den 20. December. For det andet kan vi ikke nå at blive gift på 26 dage. Jeg ringer derfor til US, og kommer til at tale med den sagsbehandler, der har behandlet sagen. Hun indleder samtalen med at sige, at hun havde også ventet min opringning, for hun kunne godt se, at den var gal. Men der var ikke noget at gøre, loven siger, at hun ikke må blive længere end til 2,5 måned før forventet fødselstermin. Samme dag sender jeg en anmodning om frigivelse af den økonomiske sikkerhedsstillelse. Den 27-10-2009 ringer jeg til US da jeg ikke kan forstå at mine penge ikke er frigivet, der får jeg så at vide at det tager 3 uger før de har tid til at frigive mine penge. Så det jeg vil sige med dette brev er, at det er ganske urimeligt, at jeg skal have unødige omkostninger på grund af mangelfulde oplysninger fra US. Det er også ganske urimeligt, at de som følge af deres fejlinformationer – eller mangel på samme - oven i købet skal bruge 3 uger for at frigive mine penge igen. Der er heller ikke under nogen omstændigheder fortiet oplysninger overfor US i forbindelse med denne ansøgning. Dette brev er sendt til , , , , , , , , , , Så det bliver spændene om man får noget svar på dette. P.S. Min kones navn er ændret til "min kone" her Redigeret af d. 28/10-2009 19:53 |
|
|
WisawagonFaiFaa |
Lagt på d. 29/10-2009 00:11
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 55 |
Du er da også rimelig naiv, hvorfor fortæller du dem at din kone er gravid? Som udgangspunkt skal du ikke oplyse andet end hvad du obligatorisk skal udfylde i ansøgningspapirerne. Alt andet vil blot skade din sag. Jeg undrer mig også over at du vil giftes i Danmark. Et ægteskab indgået i Thailand er lige så juridisk bindende og I kan få visum uden at skulle stille sikkerhed. En anfordringsgaranti med 11,73 % i rente er da også helt ude i skoven. Det virker tydeligvis som om du ikke har sat dig grundigt ind i sagerne. Hvis du har mulighed for det, vil jeg opfordrer dig til at udnytte EU-reglerne, så du slipper for bøvlet med den danske lovgivning. Redigeret af WisawagonFaiFaa d. 29/10-2009 00:15 |
|
|
lols |
Lagt på d. 29/10-2009 03:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
Hej Bimse Jeg tror slet ikke det var en dum ide af dig at fortælle din kæreste var gravid. Hvis det altså var meningen at hun skulle hjem indenfor visumets tid. Havde du ikke fortalt det kunne hun få alvorlige problemer med at komme hjem efter nytår. Fordi flyselskaberne ikke tager gravide med to måneder før planlagt fødselsdato. Så ville din kæreste ikke overholde visum tiden og garantien inddraget og i værste fald indrejseforbud. Det er derfor US sætter den grænse på 2 1/2 måned før. Der er ogs lidt info på nyidanmark.dk om dette.¨ Det er så pokkers ærgerligt, at US ikke klart har fortalt om denne regel, da du fortalte om graviditeten. Det er vel der hele problemet ligger. Pøj pøj med det hele. Jeg fornemmer at din signatur ikke helt stemmer lige nu Redigeret af lols d. 29/10-2009 03:41 |
|
|
Lagt på d. 29/10-2009 08:37
|
|
Til WisawagonFaiFaa, læs før du skriver, renter på kassekredit 11,73% Anfordringsgaranti 2% Ja det er rigtigt alt andet vil skade min sag, såsom fortielser. Til lols, SAS ville flyve med min kone indtil 4 uger før fødsel, http://www.sas.dk...er-1-barn/ men det vi taler om er at vi kun skulle på besøg i Danmark fra den 25-11-2009 til den 10-01-2010 og jeg tror aldrig vi kommer til at bosætte os i Danmark, det har vi det for godt til her i Thailand. Og grunden til at vi skulle giftes i Danmark var at jeg mangler mine papirer, så dem smutter jeg lige til DK efter alene og så bliver vi gift har i Thailand. Jo min signatur passer helt fint her i LOS men ikke i DK |
|
|
Dennis Damgaard |
Lagt på d. 29/10-2009 09:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 136 |
Hej Bimse du kan få et Familiemedlem i Danmark til at gå på kommunen for dig og lave dine papir og sende dem til dig i Thailand det fik jeg gjort da jeg blev gift i Thailand "ægteskabsattest Erklæringen" http://www.ambban...bithailand Held og Lykke for man bruger fire dage i Bangkok på at blive Gift Pøj Pøj |
|
|
lols |
Lagt på d. 29/10-2009 14:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
Hej Bimse, OK, du skrev bare ikke noget om længden og jeg troede måske der var noget med familiesammenføring også. Men måske har du en chance alligevel, hvis du altså vil have kæresten med på den lille sviptur. US bruger som begrundelse for de 2 1/2 måneder, at flyselskaber ikke vil have passagerer med mindre end 2 mdr før planlagt fødsel. Hvis du kan bevise at din kæreste kan komme med SAS indtil 4 uger før fødslen, så skal de ihvertfald komme med et andet argument, hvis de ikke vil give dig visum lidt længere. De regler de bruger er beskrevet i dette dokument fra nyidanmark, visum praksis. Prøv at se pkt 4.7 på side 12. [url]www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/43910149-DDE3-4F3F-A03C-A4079B34AAA5/0/notat_visumpraksis.pdf[/url] Lars (Jeg bliver ved med at skrive kæreste, da I jo ikke er gift endnu haha) Redigeret af lols d. 29/10-2009 14:27 |
|
|
Lagt på d. 29/10-2009 17:36
|
|
Hej lols, Familiesammenføring, nej for jeg/vi vil være i Thailand og det er jeg op til 9 måneder pr. år og så er der noget med at min ”kommende kone” ikke ville kunde opretholde tilknytningskravet til Danmark og så kan vi blive ved med at søge om familiesammenføring. Jeg har forsøgt at forklar det til hende der behandlet sagen i US at der ikke var nogle problemer med at komme tilbage til Thailand indtil 4 uger før planlagt fødsel, men der var ikke noget at gøre. Det i dette link er jeg slet ikke blevet informeret om, så det var et godt link du der kom med P.S. Jeg håber vi får lavet en rigtig god tråd her om dette så det kan hjælpe andre. |
|
|
Lagt på d. 29/10-2009 18:07
|
|
Hej Dennis Damgaard, Tak for info, men nogle af de papirer jeg mangler er et særeje ved skilsmisse da jeg har lidt i Danmark jeg ikke er interesseret i skal deles, hvis det ikke holder hvad jeg bestemt ikke har nogen gisning om at det ikke skal, men vi ved jo ikke hvad der sker om 2 eller 5 år. |
|
|
Lagt på d. 20/11-2009 12:46
|
|
Hej Talte med US i dag den 20-11-2009, da jeg ikke havde hørt noget fra dem, det er jo over 3 uger siden nu, den 21-10-2009 sendte jeg en e-mail til US om at jeg gerne vil have frigivet den økonomiske sikkerhedsstillelse, men det havde de ikke set på endnu for der låg jo en klagesag, det er det brev jeg sendte den 27-10-2009 som jeg heller ikke har modtaget noget som helst om, ikke engang at de har modtaget det, og det gælder alle det er sendt til. Så jeg kan kun opfordrer folk til at hvis I vil klage over noget så vent til den økonomiske sikkerhedsstillelse er blevet frigivet få ellers ved I ikke hvornår I får den frigivet. |
|
|
Lagt på d. 20/11-2009 13:14
|
|
Hvor groft, de burde da frigive dine penge så snart kæresten har meldt sin tilbagekomst på ambassaden i bangkok! |
|
|
Lagt på d. 20/11-2009 14:12
|
|
Ja der er bare lige det at hun aldrig har forladt LOS, og ej heller har hentet visummet da vi gav besked om at det visum skulle annulleres. |
|
|
kimkingo |
Lagt på d. 20/11-2009 17:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 252 |
Har du hørt noget fra nogle af de fine herre og damer? |
|
|
Lagt på d. 20/11-2009 18:05
|
|
kimkingo skrev: Har du hørt noget fra nogle af de fine herre og damer? Talte med US i dag den 20-11-2009, da jeg ikke havde hørt noget fra dem, det er jo over 3 uger siden nu, den 21-10-2009 sendte jeg en e-mail til US om at jeg gerne vil have frigivet den økonomiske sikkerhedsstillelse, men det havde de ikke set på endnu for der låg jo en klagesag, det er det brev jeg sendte den 27-10-2009 som jeg heller ikke har modtaget noget som helst om, ikke engang at de har modtaget det, og det gælder alle det er sendt til. Så jeg kan kun opfordrer folk til at hvis I vil klage over noget så vent til den økonomiske sikkerhedsstillelse er blevet frigivet få ellers ved I ikke hvornår I får den frigivet. |
|
|
Lagt på d. 21/11-2009 16:21
|
|
Har i dag modtaget brev fra ”Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration” brevet er dateret den 17-11-2009 så det har kun været 4 dage undervejs, det er længer tid end hvis de havde sendt det til LOS så hvis vi går efter datoen på svarbrevet der bekræfter at de har modtaget min klage så kan de lige holde den indenfor 3 uger. |
|
|
hfb |
Lagt på d. 21/11-2009 19:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 544 |
Jeg synes din historie vil passe til avisen (Ekstrabladet el.lign.). Jeg håber det bedste for dig! |
|
|
Lagt på d. 24/11-2009 07:04
|
|
I dag kom der en meget uventet melding fra den danske ambassade i Bangkok, de ringede til min kommende kone og fortalte hende at hun ikke kan rejse til Danmark, det har hun vist siden den dag, den danske ambassade i Bangkok ringede og fortalte hende at hun skulle ud af Danmark den 20-12-2009 for den samme dag annulleret jeg det visum og bedte om at få min økonomiske sikkerhedsstillelse tilbage, men det er jo nok fordi US først NU har set på sagen, og så informeret den danske ambassade i Bangkok, samme dag som vi skulle ha været i lufthavnen, og med fly den 25-11-2009 kl. 00:25 |
|
|
Lagt på d. 06/12-2009 02:20
|
|
Jeg har modtaget endnu et brev fra US dateret den 24-11-2009 modtaget den 1-12-2009 hvor i US bekræfter at de, her modtaget dokumentation for at min kommende kone er udrejst af Schengenområdet inden for visummets gyldighedsperiode, hvorfra US har disse oplysninger er jeg ret uforståede over for, da hun aldrig har været uden for Thailand. Fredag den 4-12-2009 her jeg endnu ikke set mine penge tilbage, selvom der står i dette brev at US vil returnere mine penge d.d. det vil sige den 24-11-2009. |
|
|
patrickjossey |
Lagt på d. 12/02-2010 13:17
|
Begynder Antal indlæg: 3 |
et got raad..... brug EU regler |
|
|
Lagt på d. 12/02-2010 14:36
|
|
Jeg ville skrive og kræver erstatning for dine omkostninger til banken. |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 12/02-2010 16:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
Hvorfor to efter min mening ligegyldige indlæg, når den relevante er to mdr. gammel.............Er der noget jeg ikke forstår?
Redigeret af SteenJ d. 12/02-2010 16:28 |
|
Spring til debat: |