Se indlæg
 Udskriv debat
turisme
thaikurt1
[quote]b_j3ns3n skrev:
jeg har hørt fra en veninde i pattaya, at selv om der er krise vælter det stadig rundt med en masse stive dumme falangs Cool

De er ikke til at komme af med der vil altid være nogen som ikke kan styre det.

Her har være meget stille der har næste ikke være nogen turister .

Jeg savner dem ikke så min skyld må de godt blive væk
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
jesperfrb
Kender flere der har bar, forskellige steder i Thailand!
De har ingen kunder overhovdet!Sad
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Sidst jeg var afsted i juni var der ca 25% ledige flysæder fra Amsterdam....og mange af barerne i Patty var tomme - mærkeligt de barer der ligger side om side - en bar kan være propfyldt og så 3 barer ved siden af er tomme...nå men her til nytår kommer der nok tilgengæld alt for mange Cool jeg kan nu bedst lide at det er til at gå rundt...fx for 3 år siden var der sindsygt mange på Walking,,og i juni var der noget "tomt"..men det var behageligere Wink

Det jeg har læst og hørt passer godt med de gæt der er fremført her. 40-50% på landsplan og i Pattaya mindst 30%. Problemet her i byen er at der kommer flere og flere fra araberlande og de bidrager med meget lidt til infrastrukturen og er efter minmening med til at ødelægge byen. De opfører sig nøjgatig som de gør hjemme i ørkenen, kan ikke se forskel på en dame og en får/ged eller kamelrøv.

De sidder på araber barer/restaurationer med ders vandpiber. Hvis de går på Walking Street går de ikke på bar, det de drikker køber de i 7/Eleven, nøjagtig som russere og alle de andre fra de øvrige asiatiske lande. Russerne og araberne er komplet skøre med de bredrøvede Uzbekistan damer med et afblegede hår. De har masser af kunder kan man se når man sidder og kigger på folkelivet. At de meget omtalte Volunteers ikke gør noget kan man så undre sig over, de har så derimod travlt med at samle de små fattige streetvendors op, dem der sælger blomster og fotograferer m.m.

Ja barerne er meget tomme overalt i byen. Nogle har dog en del liv lørdag aften til diverse sportskampe på storskærm. Har sågar set restaurationer og barer der har skilte ude med minus 10% på alt.

Men en masse har allerede længe haft til salg/leje skilte hængt op. Hvad der kan undre er at der åbner nye go-go barer ustandselig, har åbent i kort tid, lukker og genåbner så med nye ejere. Jeg personlig er overbevist om at der en hel del hvidvaskning involveret.

Men min generelle mening kender alle vist efterhånden, om Faranger der kommer herud. Jeg har skrevet det før og gør det gerne igen. Kan ikke for alverden begribe at nogen vil bruge tusinder af kroner på at komme herud, tage direkte til en dansk (eller engelsk, eller tysk, eller...???) bar, restauration, æde sit hjemlands vemodige frikadeller fra dag et og drikke hollandsk øl og så ellers ikke lette røven fra sædet før man skal hjem i seng. Næste dag en nøjagtig gentagelse at den foregående. Man taler kun sit eget sprog, sidder og læser daggamle kopier af EB, får ikke et eneste indput fra det land man besøger andet end fra de piger man nu tilfældigvis kan møde på den pågældende bar.

Det må være noget af en indholdløs ferie efter min mening.

Men lige nu er der en del "ældre" europæiske turister i byen. De har travlt med at besøge diverse markeder for juleindkøb. De går ikke ud om aftenen men spiser på hotellet eller en restauration i nærheden, og så er de ude om dagen og se alle de seværdighederne vi trods alt har her i byen.

Vejret har turistmæssig ikke været for godt det sidste stykke tid, så der er ikke så mange i strandstolene. Og selv om alle skriver om hvor fantastisk salget går på huse og lejligheder så tro ikke på det, når man som jeg, der daglig kører byen tynd, ser udviklingen, så sker der så at sige ikke en skid. Og har ikke gjort det i mere end et år, de få der bygger er de meget velhavende der har penge bag sig, men de får bare ikke solgt det færdigbyggede. Og hoteller og guesthouse står gabende tomme og med 30-50% rabatter lige nu.

Så mit råd til Jer er lad være med at forudbestille, der kan spares mange penge på at finde et andet godt sted når man ankommer. Bestil hjemme fra med een overnatning så man har garantien fra en pakkerejse og find så STEDET næste dag. Et eks.: Har lige bestilt til en god ven og kollega i december. Listepris på nettet: 1.800,- Baht per nat, min pris 1.260,- Baht.

I dag skinner solen, det er tid for turen rundt i byen og snuse atmosfære, så pas på Jer selv, der er ingen andre der gør det.

Skeptikeren fra den underskønne by Pattaya

hanspeter
"Men min generelle mening kender alle vist efterhånden, om Faranger der kommer herud. Jeg har skrevet det før og gør det gerne igen. Kan ikke for alverden begribe at nogen vil bruge tusinder af kroner på at komme herud, tage direkte til en dansk (eller engelsk, eller tysk, eller...???) bar, restauration, æde sit hjemlands vemodige frikadeller fra dag et og drikke hollandsk øl og så ellers ikke lette røven fra sædet før man skal hjem i seng. Næste dag en nøjagtig gentagelse at den foregående. Man taler kun sit eget sprog, sidder og læser daggamle kopier af EB, får ikke et eneste indput fra det land man besøger andet end fra de piger man nu tilfældigvis kan møde på den pågældende bar."

Problemet er vel ikke at der kommer folk fra Arabien eller andre andre atiasiske lande, men at der kommer for få vesteuropæere som har andet end druk, barer og piger i hovedet? Eller som man siger: udskud kommer hvor udskud findes. Iøvrigt mener jeg det med russere, uzbekiere og araberer er et Pattaya fænomen og ikke generelt gældende for Thailand som sådan.
Derudover fortæller du ret godt om klientellet i Pattayaland!! Haha, undskyld.
Det er bl.a. det klientel som giver Pat. et dårligt ry og også en af grundene til at mine thailandske bekendte IKKE vil sætte deres ben i byen.
Nå, hvis det er uden for emnet så undskyld da og hav en god dag Smile
Redigeret af hanspeter d. 27/10-2009 06:41

thaikurt1

Jeg tro nok jeg har skrevet det før man kan elsker Pattaya eller hade den Grin
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
hanspeter
Thaikurt, jeg ved det, jeg ved det, det var bare for oplagt Smile

Skeptikeren skrev:
Det jeg har læst og hørt passer godt med de gæt der er fremført her. 40-50% på landsplan og i Pattaya mindst 30%. Problemet her i byen er at der kommer flere og flere fra araberlande og de bidrager med meget lidt til infrastrukturen og er efter minmening med til at ødelægge byen. De opfører sig nøjgatig som de gør hjemme i ørkenen, kan ikke se forskel på en dame og en får/ged eller kamelrøv.

De sidder på araber barer/restaurationer med ders vandpiber. Hvis de går på Walking Street går de ikke på bar, det de drikker køber de i 7/Eleven, nøjagtig som russere og alle de andre fra de øvrige asiatiske lande. Russerne og araberne er komplet skøre med de bredrøvede Uzbekistan damer med et afblegede hår. De har masser af kunder kan man se når man sidder og kigger på folkelivet. At de meget omtalte Volunteers ikke gør noget kan man så undre sig over, de har så derimod travlt med at samle de små fattige streetvendors op, dem der sælger blomster og fotograferer m.m.

Ja barerne er meget tomme overalt i byen. Nogle har dog en del liv lørdag aften til diverse sportskampe på storskærm. Har sågar set restaurationer og barer der har skilte ude med minus 10% på alt.

Men en masse har allerede længe haft til salg/leje skilte hængt op. Hvad der kan undre er at der åbner nye go-go barer ustandselig, har åbent i kort tid, lukker og genåbner så med nye ejere. Jeg personlig er overbevist om at der en hel del hvidvaskning involveret.

Men min generelle mening kender alle vist efterhånden, om Faranger der kommer herud. Jeg har skrevet det før og gør det gerne igen. Kan ikke for alverden begribe at nogen vil bruge tusinder af kroner på at komme herud, tage direkte til en dansk (eller engelsk, eller tysk, eller...???) bar, restauration, æde sit hjemlands vemodige frikadeller fra dag et og drikke hollandsk øl og så ellers ikke lette røven fra sædet før man skal hjem i seng. Næste dag en nøjagtig gentagelse at den foregående. Man taler kun sit eget sprog, sidder og læser daggamle kopier af EB, får ikke et eneste indput fra det land man besøger andet end fra de piger man nu tilfældigvis kan møde på den pågældende bar.

Men lige nu er der en del "ældre" europæiske turister i byen. De har travlt med at besøge diverse markeder for juleindkøb. De går ikke ud om aftenen men spiser på hotellet eller en restauration i nærheden, og så er de ude om dagen og se alle de seværdighederne vi trods alt har her i byen.

Vejret har turistmæssig ikke været for godt det sidste stykke tid, så der er ikke så mange i strandstolene. Og selv om alle skriver om hvor fantastisk salget går på huse og lejligheder så tro ikke på det, når man som jeg, der daglig kører byen tynd, ser udviklingen, så sker der så at sige ikke en skid. Og har ikke gjort det i mere end et år, de få der bygger er de meget velhavende der har penge bag sig, men de får bare ikke solgt det færdigbyggede. Og hoteller og guesthouse står gabende tomme og med 30-50% rabatter lige nu.

Så mit råd til Jer er lad være med at forudbestille, der kan spares mange penge på at finde et andet godt sted når man ankommer. Bestil hjemme fra med een overnatning så man har garantien fra en pakkerejse og find så STEDET næste dag. Et eks.: Har lige bestilt til en god ven og kollega i december. Listepris på nettet: 1.800,- Baht per nat, min pris 1.260,- Baht.

I dag skinner solen, det er tid for turen rundt i byen og snuse atmosfære, så pas på Jer selv, der er ingen andre der gør det.

Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness. – Mark Twain

Charansanitwon
Tak for mange gode svar specielt Skeptikerens lange indlæg. Skal afsted i Januar - er booked - Har været afsted mange gange og elsker landet . Smile

thainielsen
[quote]Skeptikeren skrev:
Det jeg har læst og hørt passer godt med de gæt der er fremført her. 40-50% på landsplan og i Pattaya mindst 30%. Problemet her i byen er at der kommer flere og flere fra araberlande og de bidrager med meget lidt til infrastrukturen og er efter minmening med til at ødelægge byen. De opfører sig nøjgatig som de gør hjemme i ørkenen, kan ikke se forskel på en dame og en får/ged eller kamelrøv.[quote]

Hallo, skeptiker, hvad har du gang ?

Hvordan ødelægger araberne Pattaya? De holder sig meget for sig selv. Som Inderne blandt andet, vil de gerne have de lidt runde piger, med runde skuldre, osv. Det er der vel ikke noget galt i???

Det er jo heller ikke sikkert at vi er ret mange der ville stå i kø, hvis du stoppede samarbejdet med din "lillemor".
Venligt
TH
...
PS: Roeven tilhoerer Gladys Hansen, hun har hemmeligt telf nr Sad

krydolf
Skeptikeren skrev:

Ja, der er mange måder at rejse på. Hver sin smag, ikke?
Man kan godt drikke uden at more sig.

vandango
Klip fra Skeptikeren.

Vi er jo så forskellige alle sammen. (heldigvis)
Har endnu ikke fået dansk mad på en restaurant, jeg ikke selv kan lave 10 gange bedre i mit eget køkken, foretrækker helt klart Thaimad samt Seafood og særlige bøf restauranter, samt Burger King hvor jeg kan få min chokolademilkshake 24 timer i døgnet.
Jeg holder meget af at tage rundt på dansker stederne, og få en sludder mens jeg labber koldt øl i mig. Jeg befinder mig dårligt, når jeg ikke har talt dansk i flere uger (f.eks Nee's landsby).
Men disse uhøjtidelige mennesker jeg møder I Pattaya, og den venlighed og genkendelse jeg møder, gør at jeg slapper rigtig meget af, så meget at jeg nogen gange glemmer hvor jeg kommer fra, og alle problemer på hjemmefronten kan jeg også lægge helt bag mig.
Jeg bor alene herhjemme, og når jeg ikke er i Thailand gælder det kun arbejde og arbejde, så jeg kan få skrabet sammen igen til en ny rejse.
Når jeg vælger Pattaya denne gang, handler det kun om et valg, jeg kan rejse hvorhen jeg vil, jeg kan også tage videre til Australien, hvis det skulle falde mig ind, men valget denne gang er Pattaya.
Og jeg glæder mig utrolig meget til det sædvanlige/forudsigelige trommerum i Pattaya.
Pattaya er ikke en by, men en følelse af velvære jeg oplever når jeg er derude.
Smutter afsted på mandag.
Redigeret af vandango d. 27/10-2009 12:56

Vandango:
Jeg er misundelig du rejser allerede mandag....jeg må vente 5 uger, men glæder mig da også at det er snart.Wink
Jeg må indrømme at jeg også besøger de danske steder derude, og har også stor fornøjelse af at møde Danskere derude,,,og læse lidt avis fra dk, men smag og behag, men kun at snakke Thai ( ikke perfekt) engelsk hele tiden og tysk ( meget lidt) med folk fra andre lande bliver "kedeligt"- jeg synes det er godt med danske kammerater derude og får også dansk mad en gang imellem og jeg skal da også lige finde den nye danske bager og købe noget godt morgenbrød og med en god kvalitets kop kaffe.
Pattaya har bare det hele- man kan gøre hvad man har lyst til- der er noget for alle.
Derfor nyder jeg da også 3 måneder der snart Grin

rinpoche
Jeg er ikke i tvivl om der er en betragtelig nedgang i antallet af turister i Thailand generelt.
Men skandinaver VIL have deres ferie i Thailand, om der så er finanskrise, svine-, fugleinfluenza, bomber, besættelse af lufthavn etc.
Der kommer ikke færre skandinaver til Thailand i år end sidste år, det tyder alle solemærker på.
Det må være viking-arven.

Ja os der rejser til Patty er vikinger og brave folk ..hørt...hørt...Grin
jeg har været der i alle ovenstående tider...og det var skønt hver gangWink

hfb
hanspeter skrev:
"Men min generelle mening kender alle vist efterhånden, om Faranger der kommer herud. Jeg har skrevet det før og gør det gerne igen. Kan ikke for alverden begribe at nogen vil bruge tusinder af kroner på at komme herud, tage direkte til en dansk (eller engelsk, eller tysk, eller...???) bar, restauration, æde sit hjemlands vemodige frikadeller fra dag et og drikke hollandsk øl og så ellers ikke lette røven fra sædet før man skal hjem i seng. Næste dag en nøjagtig gentagelse at den foregående. Man taler kun sit eget sprog, sidder og læser daggamle kopier af EB, får ikke et eneste indput fra det land man besøger andet end fra de piger man nu tilfældigvis kan møde på den pågældende bar."
......Nå, hvis det er uden for emnet så undskyld da og hav en god dag Smile

Kan kun give dig ret Smile

En del af at rejse er at opleve noget nyt. Både for øjne og mave.........
Redigeret af hfb d. 27/10-2009 15:49

vandango
soi7 skrev:
Vandango:
Jeg er misundelig du rejser allerede mandag....jeg må vente 5 uger, men glæder mig da også at det er snart.Wink

Klip snip snip
Næh nu er jeg sgu misundelig..... Pfft 3 måneder! kun 1 her!
Har lige været ude og handle et par kilo kvalitets oste, så mangler jeg bare kaffen.
Skal have noget med til Peter fra bryggeriet, så må vi se om der bliver plads til noget tøj.
Hvis jeg skal have meget med når jeg kommer, må jeg nok lade tøjet blive derude.
Det er ærgeligt vi ikke kan mødes, du er nok lige taget hjem før jeg kommer derud igen.
Men god rejse til dig når du kommer afsted, jeg holder stolen varm.

Hanspeter;
Jeg har godt nok aldrig mødt nogle danskere der bruger ferien som du beskriver, men jeg er også mange forskellige steder.
Men det er da fint at tale med danskere og gå lidt på dansk restaurent en gang imellem når man er der i lang tid ( bare min mening), men hvis nogle gider kun at være på danske steder, så lad dem om det, men nej- det gad jeg heller ikke.

vandango
rinpoche skrev:
Jeg er ikke i tvivl om der er en betragtelig nedgang i antallet af turister i Thailand generelt.
Men skandinaver VIL have deres ferie i Thailand, om der så er finanskrise, svine-, fugleinfluenza, bomber, besættelse af lufthavn etc.
Der kommer ikke færre skandinaver til Thailand i år end sidste år, det tyder alle solemærker på.
Det må være viking-arven.

Ja måske er det vikingearven - men jeg knokler røven ud af bukserne herhjemme, kunne da godt sidde og kigge på mine penge, men Thailand er et pragtfuldt land, og jeg vil 100 gange hellere være der, end hjemme i Danmark.

Payanak
Jeg har personligt ikke mærket ret meget til nedgangen i turismen. Det hænger sammen med at jeg kommer steder hvor typisk kun fastboende expats opholder sig og går i byen sammen med de lokale. Med lange mellemrum kommer jeg på Sukhumvit men så godt som aldrig i Silom. Men når jeg er der ser jeg ingen forskel på antallet af blegansigter. Mine vandingshuller er lige så travle og med fulde huse som de altid har været. Ingen mangel på thaier der går i byen.
Måske er Bangkok ikke så hårdt ramt som feriebyerne er. Det giver vel også lidt mening.

Spring til debat: