Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » The English part of the forum » News (English)
 Udskriv debat
King Bhumibol
JD
HM Kongen viser sig offentligt for første gang i flere uger:

http://nationmult...115095.php

JD

tror det r en kopi.

Selvom mig og kongen ikke er enig, ønsker jeg da ham god bedring.
Redigeret af d. 23/10-2009 14:00

Dream
Det hedder Kongen og jeg........Cool

BJ
Kongen af Thailand er alle tiders konge han beskytter Thailand..
pas nu på hvad du skriver JD.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

JD
He-he!

Bare rolig BJ, jeg opholder mig jo på Hans Majestæts hjemmebane, og så er det nok meget smart/klogt/fornuftigt at rette ind og være pæn, glat og diplomatisk!

Når han en dag er gået bort, så vil man nok med længsel tænke tilbage på den relative stabilitet han formåede at give Thailand.

JD
Redigeret af JD d. 23/10-2009 15:07

Ja godt at kongen er i bedring...jeg har endda "set" ham - jeg var med taxi fra BKK til Patty og i modkørende side var banerne helt ryddet for trafik,,min kæreste sagde det var kongen som vi mødte i en limo med politi både før og efter hans limo...min kæreste sagde at når kongen skal på køretur bliver vejen spærret af så han har den helt aleneWink men iøvrigt skulle den nuværende konge ikke have været konge,,,men det skulle hans bror have været- men han blev myrdet har jeg læst....og det er uopklaret den dag idag.- Nogle der kan bekræfte historien ??Cool

Matong
soi7 skrev:
Ja godt at kongen er i bedring...jeg har endda "set" ham - jeg var med taxi fra BKK til Patty og i modkørende side var banerne helt ryddet for trafik,,min kæreste sagde det var kongen som vi mødte i en limo med politi både før og efter hans limo...min kæreste sagde at når kongen skal på køretur bliver vejen spærret af så han har den helt aleneWink men iøvrigt skulle den nuværende konge ikke have været konge,,,men det skulle hans bror have været- men han blev myrdet har jeg læst....og det er uopklaret den dag idag.- Nogle der kan bekræfte historien ??Cool

http://en.wikiped...d_marriage

"Bhumibol ascended the throne following the death of his brother, King Ananda Mahidol, on 9 June 1946. Ananda Mahidol's death resulted from a gunshot wound to the head while in his bedroom in the Baromphiman Hall in the Grand Palace, under circumstances that to this day remain a mystery.[8]"

Halløj der. Den må da lige kommenteres.... Jeg har til dato alrig hørt om dete, men da jeg foregav historerien til thai konen sagde hun øjeblikkeligt det må da havde været kong bhumipol !
Jeg er naturligvis enig i dette, hvad med jer andre...
Jeg mener seriøst, hvem kan gå ind i i grand palace og nakke kronprinsen, og samtidig slippe godt fra det.. Kongen!.. Altså den nye, for den anden han lige nakkeskudt ;-)

Undskyld det ikke lige har med tråden at gøre, bare et Lille indfald ! Med mindre jeg snaker lidt, så kan vi kalde det en mindre videre udvikling af jd og ovenståendes indlæg....

kvindemin
det var nok butleren Cool
jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
------------------------------------------------------------
you dont pay to fuck them, you pay them to leave

....Det er helt utroligt at det kunne lade sig gøre dengang,,,og at det er uopklaret....mærkeligt,-hvem kunne komme så tæt på kronprinsen og ikke blive opdaget.....??? man kan da bare undre sig Sad

JD
Ja, det er et mysterium...

Jeg har linket til denne bog før - som foriøvrigt er forbudt i Thailand - den går bag om myten og mystikken:

http://en.wikiped...ver_Smiles

JD
Redigeret af JD d. 23/10-2009 16:31

Matong
Det er godt nok en speget sag.

http://en.wikiped...ious_death

kvindemin
jeg sidder og tænker over, om øllet havde været billigere idag, hvis han ikke var blevet skudt Cool
jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
------------------------------------------------------------
you dont pay to fuck them, you pay them to leave

JD
Østen, Asien, det gamle Siam er mystisk, og vi forstår ikke en sk..!

Konen har idag hvisket mig i øret at med kongens svigtende helbred, så er det ham her, samt dronningen der styrer i øjeblikket:

http://www.genera...

JD

b_j3ns3n
hmm skumle østen.. nu har jeg lige vendt historien for kæresten, og straks fik vi en anden tone i rummet..
kan mærke hun blev lidt sur da jeg nævnte der var nogle der troede det var mr.bumipol him self.
jeg skulle nok ikke ha nævnt, jeg nok også kunne se ham gøre det, for fanden han blev jo konge af thailand vis han gjorde det Grin
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

hanspeter
ja det er speget, jeg tror altså ikke at det var den nuværende konge himself som myrdede brormand. Der har dog sikkert været en masse magtkampe både i hele systemet og hos hoffet. På det tidspunkt var der vist også vild ueninghed over i hvilken retning Thailand skulle bevæge sig.

b_j3ns3n det er som at træde på en ligtorn det du gjorde, pas på at respekten overfor dig ikke forsvinder.
Redigeret af hanspeter d. 23/10-2009 19:29

b_j3ns3n
tror jeg har skrevet forkert.. har bare hentydet til at han lige så godt kunne ha gjordt det.
penge og magt kan få den værste frem i ret mange mennesker..
og det ville da ikke være den første konge i historien der har slået et familie medlem ihjel..Cool
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

hanspeter
Det her link giver et ganske godt indblik i kongens og hoffets betydning for Thailand nyere historie og diverse intriger
Det er ikke sikkert at DTW medlemmer som er i Thailand kan se siden, da der er en ganske streng internet censur i Thailand specielt når det handler om "ikke rosenrødt" omtale af kongen. Bogen som omtales er iøvrigt forbudt i Thailand

http://journals.u...ewison.pdf
Redigeret af hanspeter d. 23/10-2009 20:02

Jeg ved ikke hvordan det var for 60 år siden da kronprinsen blev myrdet, men det var nok som idag,,,,og i hans "Palads" i Hua Hin er der jo bevæbnede vagter / soldater udenfor ved vejen med jævne mellemrum, og soldater i parken a 10-15 stk. af flere grupper der konstant patrulier/ runderer og har våben selvfølgelig....og lige på den anden side af vejen er politistation..og vel det samme ved Grand Palace ..så hvordan kan nogen slippe afsted med sådan en ugerning at skyde kronprinsen Angry er sku da helt utroligt Shock
Redigeret af d. 23/10-2009 20:24

hanspeter
soi7 skrev:
Jeg ved ikke hvordan det var for 60 år siden da kronprinsen blev myrdet, men det var nok som idag,,,,og i hans "Palads" i Hua Hin er der jo bevæbnede vagter / soldater udenfor ved vejen med jævne mellemrum, og soldater i parken a 10-15 stk. af flere grupper der konstant patrulier/ runderer og har våben selvfølgelig....og lige på den anden side af vejen er politistation..og vel det samme ved Grand Palace ..så hvordan kan nogen slippe afsted med sådan en ugerning at skyde kronprinsen Angry er sku da helt utroligt Shock

Ja, svært hvis man kommer udefra, men sikkert ikke så svært hvis man er en del af hoffet. Der er sikkert masser af skydevåben inde i paladset. Derfor er det jo sikkert en insider som gjorde det.
Redigeret af hanspeter d. 23/10-2009 20:28

Spring til debat: