Se indlæg
 Udskriv debat
Thai Airways til Phuket
Hej Alle

Jeg har købt billet med Thai d. 15/11-30/11-09 København-Bangkok Bangkok-Phuket. Jeg har ikke prøvet før at tage videre fra Bangkok direkte da jeg altid er blevet et par dage i Bangkok. Er det sådan når jeg tjekker ind i København at jeg får to boardingkort så jeg kan gå direkte fra den ene Thai maskine til den anden ? ryger bagagen hele vejen til Phuket eller skal den tjekkes ind igen. Jeg har to timer fra at jeg lander i Bangkok til den flyver videre til Phuket.... hvad hvis maskinen fra København er forsinket ?.
Håber at i glade Thailand svende kan give lidt oplysninger Smile

hfb
Har du checket at det er samme lufthavn?
Normalt når man rejser indenrigs i Thailand er det en anden lufthavn man benytter.
2 timer er ikke meget hvis flyet fra København bare er lidt forsinket og du skal skifte lufthavn.
Men normalt indhenter man forsinkelsen ved at flyve hurtigere.
Hvis du har en rejseforsikring dækker den normalt hvis fly er forsinket. Check din rejseforsikring Smile
Redigeret af hfb d. 21/10-2009 10:04

jc
Alle Thais indenrigsfly er fra Suwarnabhumi, hvor du lander. Du checker din bagage igennem i København og får 2 boarding passes, et til hver strækning. Det er rigelig tid med to timer til flyskift. Immigrationskontrol sker først i Phuket.

mvh jc
Boet i Bangkok 1980-1983.

burana
Thai benytter både Don Muang og Suvarnabhumi til indenrigsflyvning, så prøv lige at checke hvilken af de 2 Bangkok lufthavne du skal videre fra, flyvetid Bangkok Phuket 1 time 10 min og hvis vejret er ordentligt er det en fantastisk flot tur derned.

helgegedser
Thai Airways indenrigsfly er flyttet til Suvarnabhumi. Det er helt rigtigt hvad jc skriver.
Burana, du er måske ikke klar over at de er flyttet, men det er de som sagt.
MVH

Dream
Hvis du skal videre til Phucket, saa er det igennem Suvarnabhumi........Naar vi flyver fra fra Udon til Bkk, ja saa er det altsaa stadig Don Muang.........Cool.....og det gaelder ogsaa Thai airways' fly...........

Saa at alt indenrigs er flyttet, det passer ikke !!!
Redigeret af Dream d. 21/10-2009 11:21

jesperfrb
Du har helt ret Dream/suk, men indenrigsflyvning til Chang Mai, Krabi og Phuket afgår fra Suvanabhumi, når det gælder Thai! Og Ja bagagen ser du først på Phuket, det samme gælder immigration myndigheder!
Så 2 timer er mere end rigeligt!
Redigeret af jesperfrb d. 21/10-2009 11:52
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Lung Yao
Falang Bar,

Ro på, og slå lidt koldt vand i blodet. Ingen grund til panik. Når du ankommer til BKK så skal du igennem udgangen til TRANSFER passager og ikke mod bagage udlevering. Så ville du blive guidede til gaten hvorfra maskinen til Phuket ville afgå. Skulle mod alt forventninger din maskine fra CPH være forsinket er der hellere ingen grund til panik da du ikke er skyld i forsinkelsen og du ville bare blive ombooket på den næste afgang til Phuket , da der er flere afgang om dagen til og fra Phuket (*se nederste tidstabel) og intet om det vås om
Men normalt indhenter man forsinkelsen ved at flyve hurtigere.
Shock Sad
Og jeg ved hvad JEG taler om, da jeg har været ansat i 36 år på det der i sin tid hed SLV og nu tildags er blevet til NAVIAIR:
[url]www.naviair.dk[/url].
Det er en flyvemaskine og ikke en bus vi her taler om, og selv en bus kører jo ikke 80 km/t der hvor er 50 km/t grænse for at indhente fx. 20 min. forsinkelse.
Og jeg mener hellere ikke at det andet påstand "holder vand" idet rejseforsikring dækker KUN hvis din afgang bliver forsinket INDEN du starter.
(*)
- TG 201 dep: 07:10 - Bangkok (BKK) arr: 08:35 - Phuket (HKT) equipment: Boeing 747-400

- TG 201 dep: 07:40 - Bangkok (BKK) arr: 09:05 - Phuket (HKT) equipment: Boeing 747-400

-TG 205 dep: 09:20 - Bangkok (BKK) arr: 10:40 - Phuket (HKT ) equipment: Airbus Industrie A330

- TG 207 dep: 10:45 - Bangkok (BKK) arr: 12:05 - Phuket (HKT) equipment: Airbus Industrie A300-600/600C

- TG 219 dep: 11:00 - Bangkok (BKK) arr: 12:20 - Phuket (HKT) equipment: Airbus Industrie A330-300

- TG 211 dep: 12:25 - Bangkok (BKK) arr: 13:45 - Phuket (HKT) equipment: Airbus Industrie A330-300

Og det var kun dem til kl. 12.25 , så kommer TG 215/14:10 - TG 217/16:00 - TG221/18:20 - TG 223/19:15 - TG 225/22:40 . Frit valg på alle hylder.Wink
Redigeret af Lung Yao d. 21/10-2009 12:14
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Tak for alle jeres lynhurtige svar Smile så kan jeg tage den mere med roWink

ZxY
@Falang bar - Jeg tar selv turen cph - bkk - hkt imorgen, og det er Suvarnabhumi vi lander i, og derfra vi skal videre..

@Lung Yao - jeg er slet ikke i tvivl om at du har forstand på luftfart. Men jeg har da op til flere gange indhentet forsinkelser i luften..
Sidste gang var med Swiss fra bkk til Zurich. Var halvanden time forsinket, men indhentede ca 30 min i luften, og nåede lige akkurat min transit til cph.. Det kan altså lade sig gøre. Smile

ZxY
(flyver også med Thai) Shock)

hanspeter
Sidst jeg fløj direkte til Chiang Mai, var immigrationen flyttet fra Chiang Mai til Sumpen, Så der var en fandens masseri, da der ankommer en masse fly oversøisk om morgenen og der var mange som var i transfer, til Chiang Mai, Phuket osv. Men immigrationen er måske igen flyttet tilbage til endestationen. ?

perv
Dream skrev:
Hvis du skal videre til Phucket, saa er det igennem Suvarnabhumi........Naar vi flyver fra fra Udon til Bkk, ja saa er det altsaa stadig Don Muang.........Cool.....og det gaelder ogsaa Thai airways' fly...........

Saa at alt indenrigs er flyttet, det passer ikke !!!
hej dream indrigsflyvning med thai airways til udon thani foregår fra suvarnahumi ihvertfald de sidste 3 gange jeg er fløjet hjem til udon...senest i august....mvh per

Dream
Hej Perv.

Glaeder mig at hoere, jeg floej sidst til Bkk i ca. Juni.........

Jeg faar gaester fra DK i Jan, dvs. at de flyver videre fra Suvarnabhumi og ikke skal bekymre sig om baggage osv ?
Redigeret af Dream d. 21/10-2009 15:40

perv
hej dream ja det er jeg sikker på de kan..men tager turen på fredag hvis nogen ændring får du besked...bagagen plejer at gå til udon hvis de flyver thai hele vejen de skal bare nævne det ved check in i kbh

Mikk
Thai benytter både Don Muang og Suvarnabhumi til indenrigsflyvning, så prøv lige at checke hvilken af de 2 Bangkok lufthavne du skal videre fra, flyvetid Bangkok Phuket 1 time 10 min og hvis vejret er ordentligt er det en fantastisk flot tur derned.

kkn3122
jesperfrb skrev:
Du har helt ret Dream/suk, men indenrigsflyvning til Chang Mai, Krabi og Phuket afgår fra Suvanabhumi, når det gælder Thai! Og Ja bagagen ser du først på Phuket, det samme gælder immigration myndigheder!
Så 2 timer er mere end rigeligt!

Gælder åbenbart ikke altid.
Da jeg d. 2. Jan 2009 landede i BKK med videre forbindelse til HKT.
Måtte jeg igennem immigration i BKK.
Men det er ikke noget problem. 2 timer er rigeligt med tid.
Til gengæld skal du jo ikke spilde tid med det i HKT.

M.V.H.

hanspeter
Mikk skrev:

Nej ikke mere, som andre også har skrevet, det er et stykke tid siden de ændrede det.

Hvis du prøver at reservere en billet på deres hjemmeside, vil du også se at det kun er én lufthavn i Bangkok som kommer frem. Suvannabumi har iøvrigt lufthavnskoden BKK som Dong Muang havde tidligere, mens Dong Muang vist nu hr koden DMK.
Redigeret af hanspeter d. 21/10-2009 19:14

Spring til debat: