Se indlæg
 Udskriv debat
Tillid
Jens Ole
Hejsa allesammen.

Jeg har nu læst en masse indlæg omkring overførsel af penge til Thailand.
mange af metoderne finder jeg meget besværlige samt langsomme.

Jeg har nu kommet sammen med min kærste i ca 2 år ( skal giftes om en uge )
og prøvede første gang jeg ville sende penge til Thailand at bruge netbank. Det var fint nok, men meget langsomt(ca 4 bankdage).

Jeg gik ned i min bank og fik lavet et extra visakort(gratis,da jeg kan få 2 for det årlige beløb af 150 kr)
jeg gav min kærste den i tillid til at hun brugte den med omhu.
Jeg er endnu ikke blevet skuffet over hendes forbrug og føler også at det må være rart for hende ,ikke at skulle mangle penge på noget tidspunkt.
Det eneste ballade vi har haft, er at jeg har skældt hende ud over , at hæve for små beløb , da gebyrerne så er for voldsomme.
Lidt den omvendte verden for hende, da hun jo gerne vil bevise at hun ikke bruger mange pengeSmile

Jeg ved at det kræver lidt af nosser , at lade en kærste fra Thailand, få adgang til ens konto, men du kan jo selv styre , hvor mange penge du vil have på kontoen, samt chekke netbank om hendes forbrug.

Det er jo faktisk samme princip som mange dansk/dansk ægteskaber hviler på , så hvorfor ikke gøre det samme , selvom at det er en udenlandsk dame.

Det er måske ikke den billigste måde at gøre det på , men det er fandme det nemmeste.

god dag allesammen.

Mvh
Jens Ole

http://www.bws.dk
Jens jeg gjorde det samme, lige bortset fra jeg åbnede en konto i en ny bank og gav hende det kort, så kunne hun jo ikke hæve mere end jeg satte ind Smile

Men ja, det er en dejlig nem måde at gøre det på!

BJ
Ezal skrev:
Jens jeg gjorde det samme, lige bortset fra jeg åbnede en konto i en ny bank og gav hende det kort, så kunne hun jo ikke hæve mere end jeg satte ind Smile

Det lyder som en rigtig fornuftig måde, for så kan hun som sagt ikke hæve mere, end du sætter ind.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

jens ole skrev:
skal giftes om en uge

Stort tillykke herfraSmile

FCKdk
Jens Ole skrev:
Hejsa allesammen.

Jeg har nu læst en masse indlæg omkring overførsel af penge til Thailand.
mange af metoderne finder jeg meget besværlige samt langsomme.

Jeg har nu kommet sammen med min kærste i ca 2 år ( skal giftes om en uge )
og prøvede første gang jeg ville sende penge til Thailand at bruge netbank. Det var fint nok, men meget langsomt(ca 4 bankdage).

Jeg gik ned i min bank og fik lavet et extra visakort(gratis,da jeg kan få 2 for det årlige beløb af 150 kr)
jeg gav min kærste den i tillid til at hun brugte den med omhu.
Jeg er endnu ikke blevet skuffet over hendes forbrug og føler også at det må være rart for hende ,ikke at skulle mangle penge på noget tidspunkt.
Det eneste ballade vi har haft, er at jeg har skældt hende ud over , at hæve for små beløb , da gebyrerne så er for voldsomme.
Lidt den omvendte verden for hende, da hun jo gerne vil bevise at hun ikke bruger mange pengeSmile

Jeg ved at det kræver lidt af nosser , at lade en kærste fra Thailand, få adgang til ens konto, men du kan jo selv styre , hvor mange penge du vil have på kontoen, samt chekke netbank om hendes forbrug.

Det er jo faktisk samme princip som mange dansk/dansk ægteskaber hviler på , så hvorfor ikke gøre det samme , selvom at det er en udenlandsk dame.

Det er måske ikke den billigste måde at gøre det på , men det er fandme det nemmeste.

god dag allesammen.

Mvh
Jens Ole

Det Du har gjort kræver endda meget store nosser, ca. på størrelse med
en elefant.... Tager sgu hatten hatten af for dig!!!! Thumbs up!!!!
Dobbelt op for at hun ikke har misbrugt det!!!! Stort tillykke!!!!Wink

Man må have tillid til hinanden, ellers er der ikke noget at bygge på!Cool

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Dream
Undskyld, men skal vi nu til at juble og puste serpentiner fordi at vi nu hoere en historie om en der kan stole paa sin udenlandske kaereste......Det manglede da bare, at man har tillid til hinanden....

Det med at man kan styre hvor mange penge hun kan haeve......hmmmm....... ( Kom saa vovse ! )....

MadsEJ
Hehe, Dream du har sku ret!
Savner Thailand og min kæreste utroligt meget!

Jens Ole
Hej Dream

Jeg mener at det selvfølgelig er en naturlig ting , at have tillid til hinanden.

Det med at styre , hvor mange penge der hæves , syntes jeg faktisk er ok.

I mit tidligere forhold , holdte vi naturligvis også øje med hvor meget vi brugte, der gjorde vi det bare fælles,grundet fælles indtægter.

Her er situationen lidt anderledes,da det kun er mig der laver penge på den konto nu , og stadig skal holde styr på , at der er nok penge til næste måneds budget.

Jeg er sikker på at når hun flytter hertil permanent , så er vi også fælles om at varetage "vores" penge,hvilket med garanti vil blive en fordel for mig .Grin

Mvh
Jens Ole

http://www.bws.dk
Dream skrev:
Undskyld, men skal vi nu til at juble og puste serpentiner fordi at vi nu hoere en historie om en der kan stole paa sin udenlandske kaereste......Det manglede da bare, at man har tillid til hinanden....

Det med at man kan styre hvor mange penge hun kan haeve......hmmmm....... ( Kom saa vovse ! )....

Giv da lige kærligheden en chance.

første gang jeg blev gift var der flere som sagde det måske ikke var smart. Men Jeg var forelsket og ligeglad med hvad andre sagde. det holdt selvfølgelig ikke. Men det har da været med til at forme mig som mand på godt og ondt.

og det skal nok gå!

vandango
Der er jo mange par herhjemme der betaler fællesudgifter sammen, og beholder resten af lønnen selv.

I Thailand duer den nok ikke, der vil jeg betalt alt, så kunne fruen beholde sin løn til lommepenge.

Jeg kunne aldrig drømme om at overlade alle mine penge til en Dansk eller en Thailandsk kvinde.

Dream
2 aar...........

Ezal skrev:

Rigtig god måde at gøre det på. Wink

Dream skrev:

well, den var nok ment på mig..

det har noget at gøre med hendes mor nu har kortet, og min kone er her. Det var planen hele tiden. Selvfølgeligt stoler jeg både på min kone og min svigermor. Men dog ikke nok til at give svigermor et hævekort hvor man kan hæve direkte fra min lønkonto

Kent26
Det er sgu da fint, at man kan sætte loft på, hvor meget der kan hæves.
Man kan have nok så meget tillid til ens kæreste, men det hjælper jo ikke noget, hvis hendes familie er en flok banditter.

Dream
Da jeg kom med mit usle indlaeg, var der ikke nogen der skrev om familie og banditter.........Cool
Redigeret af Dream d. 17/10-2009 14:22

hvem i alverden har dog kaldt dit indlæg usselt??

og nej, tråde udvilker sig jo, nogle gange på en positiv måde Smile
Redigeret af d. 17/10-2009 14:30

golfer
Jens Ole du har da ret i at det er nemmere end hver gang at skulle sende penge via netbank.

Jeg mener det nemmeste er at oprette en konto i Thailand (hvor det kun er dig som har hæveret). Hertil overfører du et større beløb en til to gange om året - hvilket sparer en del gebyrer. Du kan herefter overføre penge til din venindes konto enten som en fast månedlig overførsel eller efter behov - hvis det er indenfor samme bank koster det normalt ingenting.

Dette er efter min mening det nemmeste indtil du tiltror din veninde nok til at give hende fuld adgang til dine konti - men eftersom du skal giftes er det vel ikke længere det store problem.

golfer skrev:
Jens Ole du har da ret i at det er nemmere end hver gang at skulle sende penge via netbank.

Jeg mener det nemmeste er at oprette en konto i Thailand (hvor det kun er dig som har hæveret). Hertil overfører du et større beløb en til to gange om året - hvilket sparer en del gebyrer. Du kan herefter overføre penge til din venindes konto enten som en fast månedlig overførsel eller efter behov - hvis det er indenfor samme bank koster det normalt ingenting.

Dette er efter min mening det nemmeste indtil du tiltror din veninde nok til at give hende fuld adgang til dine konti - men eftersom du skal giftes er det vel ikke længere det store problem.

Hej
Ja det er den rigtige måde at gøre dette på så kan du jo også overføre når kursen er god.
Hvis det er et dansk visa-kort du bruger i Thailand tager PBS 1,25% af alt du hæver her i Thailand.
Jeg selv har 2 konti i K-bank her i Thailand med to kort, så jeg har en konto hvor der bliver overført til fra min danske konto, og så via web-bank overfører jeg så til den anden konto uden gebyr så har min kone dette kort. Og det er ikke fordi jeg ikke har tillid til min kone, men der er jo også familie Grin

KhanomBeach
Western Union er også nemt. Og det er blevet noget billigere nu. Det tager 5 minutter fra du har sendt dem fra Danmark før kæresten kan hente pengene på posthuset i stort set alle området af Thailand.

www.khanom-beach.com
Lung Yao
Kent26 skrev:
Det er sgu da fint, at man kan sætte loft på, hvor meget der kan hæves.
Man kan have nok så meget tillid til ens kæreste, men det hjælper jo ikke noget, hvis hendes familie er en flok banditter.
Man kan også nøjes med indsætte et fast beløb hver måned, og er den brugt "før tid", så er der bare "Bad Luck"Pfft, man skal bare være fast og kunne sige:<< næste "afdrag" kommer d. 1ste i næste måned og ikke en dag før >> Lige meget hvor meget familien hyler og skaber sigShock, når krybet er tømt, så er den TOM: Basta.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Spring til debat: