Se indlæg
 Udskriv debat
At køre med bathbus i Pattaya.
jensjorgen1999
Hvordan foregår det i praksis, når man vil køre med bath bus (song thaew) i Pattaya? I hvilke gader kører de? Hvad koster det typisk?

sony
Hvis det er er en der bare stopper så hopper du bare op i den og betaler 10 baht hvis det kun er en vej. Er der mere end en vej er det 20 baht.

For guds skyld hvis ikke du skal langt så lad være med at spørge, for så kan det godt koste 100 bath.

Ps ved selvfølgelig ikke om det er steget siden sidste år
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

golfer
Hvis du bare ser det mindste interesseret ud, vil bahtbusserne dytte (for at gøre opmærksom på sig selv) og så rækker du såmænd bare en hånd ud og de stopper og du stiger på.

Du trykker på en knapperne (som i en go dansk bus) når du vil af - de stopper stort set med det samme når du ringer.

Du betaler når du stiger af - og lige penge er langt at foretrække, idet chaufføren pludselig ikke har returpenge.

Johnson
fornuftigt beskrevet af Golfer...

når du står i vejkanten ved de større veje, så kig efter deres karakteristiske lad. De dytter el. blinker med lygterne...

det kan være svært at regne helt ud hvor de kører hen i starten...men som regel bare op og ned af de større veje og vender så om...og du kan til en hver tid hoppe af og tage en ny den anden vej. Skal du til et specifik sted (hvor de ikke kører) så tag en motorbike til ca. 40 baht.

om natten/tidligt om morgenen skal man forhandle en pris..men der er mange om budet, så de er til at snakke med...og så kører de dig lige til døren.

JJ

BJ
De kører over det meste af Pattaya, men jeg bruger altid MC-TAXA når jeg er i Pattaya, hvis jeg kun skal rundt i byen,
det er lidt farligere men du kommer langt hurtigere frem.
På Koh Chang kørte jeg meget Song theaw, men skal jeg på lange stræk er det enten TAXA-METER, eller mini-Bus
helt efter hvor langt i landet jeg skal.
Skal jeg kun fra Bangkok til Pattaya er det med TAXA-METER, så jeg kan få en kvitering, medmindre jeg har en til at hente mig i Suvarnabhumi.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

sank
Smile Ja man skal helst have 10 baht er i lommen og MC 30 - 50 baht men rigtigt man skal have gode nerver Shock og fra Bangkok og Lufthavnen mest Bus fra Lufthavnen og til dør 200 baht. og ellers bestiller vi Taxa fra Pattaya ca 1200.

BJ
Ja 1200Baht med TAXA-METER fra bangkok til Pattaya gir jeg også.
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 14/10-2009 19:04
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Djengis
Fra Lufthavnen kører der en ganske god bus til Jomtien Beach - 120 Bath inkl en snack..

Det kan anbefales. Ellers kan man bestille taxi ned til 800 Bath hvis man leder lidt.

I Pattaya koster lige nu en MC taxi fa Jomtien til Pattaya center mindst 50 Bath (Benzinen er dyr siger de..)

Men ellers 10 bath til Song Teaw - med mindre du kører virkeligt langt...

Normalt kan man komme fra city til de fleste steder om natten/tidlig morgen for mellem 150 til 250 bath.
Men hjælper at have en thai til at forhandle.
Ellers ta en rigtig Pattaya taxi - de findes.. og prisen fx for at komme til Jomtien er den samme som med en Song Teaw.

Mvh
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

robnie
Djengis skrev:
Fra Lufthavnen kører der en ganske god bus til Jomtien Beach - 120 Bath inkl en snack..

Det kan anbefales. Ellers kan man bestille taxi ned til 800 Bath hvis man leder lidt.

I Pattaya koster lige nu en MC taxi fa Jomtien til Pattaya center mindst 50 Bath (Benzinen er dyr siger de..)

Men ellers 10 bath til Song Teaw - med mindre du kører virkeligt langt...

Normalt kan man komme fra city til de fleste steder om natten/tidlig morgen for mellem 150 til 250 bath.
Men hjælper at have en thai til at forhandle.
Ellers ta en rigtig Pattaya taxi - de findes.. og prisen fx for at komme til Jomtien er den samme som med en Song Teaw.

Mvh

HVOR FINDER MAN BUSSEN I LUFTHAVNEN DER KØRER TIL JOMTIEN, OG HVOR TIT KØRER DE

vandango
robnie skrev:

http://www.belltr.../index.php

Er der noget der kan få mit pis i kog så er det den evindelige debat om betaling til Song Taew.

Jeg har jo problemet på nærmeste hold, idet svoger Sompong kører taxi på nat tur, 12-14 timer hver nat 365 dage om året. Jeg har skrevet dette før, for lang tid siden, og gider egentlig ikke en gang til - MEN!!

Lige nu, siden den økonomiske krise satte ind, skal Sompong være heldig hvis han kører 200 Baht ind på en vagt. Han skal når han henter vognen kl. 17.00 erlægge 750,- Baht til vognmanden og betale for det forbrugte diesel og olie. Hvis han kommer ud for uheld skal han betale for de dage bilen er på værksted.

Disse 200 Bath skal så dække mad til 3, skolepenge og tøj til datteren, penge til næste dags kørsel o.s.v., ja han skal nok blive rig en dag med den omsætning.

Og så kommer harmen. Jeg kører jo somme tider med ham, ikke så meget som før i tiden men ind imellem og jeg oplever jo diverse Faranger opføre som grever og baroner.

De kommer ravende efter en glad aften i byen, har uden al tvivl brugt i tusindvis af Baht på mad/sprut/damer og så vil de køres ud til den anden ende af byen for 10 Baht. Måske en tur på 6-8 km hver vej og en stor chance for at køre tom vogn tilbage.

Vor herre bevares for nogen fattigrøve at høre på.

Samme med dem som kommer og skal hjem efter en lang dags shopping, plasticposer en masse, bugnende af alskens lækkert tøj og sko og tasker og så vil de køres hjem for 10 Baht.

Hvad helvede forgår der i farangers hoveder når de kommer til et fattigt land??? De skal absolut prutte om priser (for det har man hørt at det gør man her og at Thaier elsker at prutte), pispræk som nordmændede siger.

Faranger glemmer at de kommer fra et land hvor en taxa koster det meste af en dagløn bare for en kort tur, men her skal de altså køre gratis, det mangler da bare - FY, FY skamme siger jeg.

Byens store problem er at man har givet bevillinger til for mange af disse taxier, der er nu over 700 af de mørkeblå, omkring 100 af de lyseblå, røde og hvide. De mørkeblå SKAL holde sig inden for vestsiden af Sukhomvit, har de kunder til østsiden må de ikke samle nogen op på tilbagevejen. samme med de andre som kører på østsiden.

Man er helt på det rene med at man burde skære antallet ned med mindst halvdelen men det vil betyde at omkring 450 familer ville stå uden arbejde - og hvad skal de så????

Hvad i alverden skulle det betyde i Jeres rejsebudget (som I jo fortæller gang på gang i andre tråde, er på mange tusinde kroner) for at skulle betale dem 20 Bath, 100 Baht eller mere for den sags skyld, det kan da ikke være være nærighed - eller kan det?

Den forargede Skeptiker fra Pattaya

BJ
Du skriver blå og lyseblå taxaer i Bangkok, hvad så med de gule/grønne hvilke retigheder har de???
for sist kørte jeg da med en gul/grøn taxa-meter fra Suvarnabhumi til Pattaya.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

hanspeter
BJ skrev:
Du skriver blå og lyseblå taxaer i Bangkok, hvad så med de gule/grønne hvilke retigheder har de???
for sist kørte jeg da med en gul/grøn taxa-meter fra Suvarnabhumi til Pattaya.
MVH.BJ

Jeg forstod det som om Skeptikeren skrev om Song Taews i Pattaya.

BJ, hvordan får du blandet Bangkok ind i den her tråd der handler om Song Teaw i PATTYA?

Men rigtigt, oven i alle de andre problemer, har City Hall jo givet licens til taximeter (de kendte kulørte taxi's) De kører nu som bestatte rundt i byen for at kapre kunder, som jo ikke er der. Så byrådet har selv været med til at forstærke problemerne. Men så vidt jeg er orienteret så er det en rig kineser der har hele denne vognpark (lige nu omkring 100 stk, estimeret til, over nogle år at komme op på 250) + de fleste af dem der kører i BK. Så mon ikke han har puttet lidt penge i "kommunekassen"?

Man vurderer lige nu at turiststrømmen er faldet med op til 60% i visse områder i Thailand. I Pattaya siger man 39% færre turister. Så der er rift om kunderne.

Skeptikeren

bagerbager
jeg brokker mig ikke når jeg tager en bat bus på soi buacao ved oasia gogo. og vil køres til valking street...det koster kun 100 bath. mc taxi 50 bath.det er sq billig. og hvis man er så uheldig at det er en batbus i rute så kommer man helt om til soi 15 for 10 bath. det er der ikke nogen der bliver rig af.

robnie
vandango skrev:
robnie skrev:

http://www.belltr.../index.php

Mange tak for hjælpen, det er en god side med alle de oplysninger man har brug for

sank
Frown Ja helt sikkert der er alt for mange Song Teaw til at de kan leve af det. Og jeg fatter ikke hvad de nye Taxa meter Taxaer lever af ?? jeg har spurgt nogle gange om de vil køre fra Syd til Nord på meter ? så ryster de på hovedet og vender ryggen til en ? det koster 150 bath siger de. Og de holder stille hele dagen ? Angry

Johnson
Skeptikeren,

jeg kan udemærket se hvad du mener, og jeg føler mig også flov når jeg oplever åbenlyse nærige turister i Thailand. Russerne skulle være specielt slemme hvad det angår. Fx. kan jeg ikke forstå hvordan nogle kan få sig selv til at stå i 10-15 minutter og forhandle en pris der betyder 10-15 kroner rabat..det for lavt..

Men mht. Baht-busserne, så betaler vi altså kun 10 baht fordi det er prisen....ikke fordi vi er nærige...og jeg tror din harme kommer af du kender en personligt som kører.

jeg bliver sgu ligeså trist når én jeg kender arbejder nærmest 24/7 som hushjælp i Bangkok for 5000 baht (740 kr) pr. måned....hos velhavende thai/falang familier...dog med kost og logi, men alligevel...750 kr. pr. måned for at rengøre og lave mad every fucking day...

Mht. bahtbussernne er det dejligt at for en gang skyld at kunne betale det samme som en thai i thailand..overalt bliver priserne hævet og hævet og der bliver snydt hvor der kan snydes...husk på, mange turister tager til Thailand udelukkende for prisen og vejret (det er min konklusion efter jeg startede på DTW)...for min skyld kunne de sagtens hæve prisen, indtil da kan kan man overveje om ikke lidt drikkepenge kan hjælpe på det.

Stampe
Johnson skrev:
Skeptikeren,

Men mht. Baht-busserne, så betaler vi altså kun 10 baht fordi det er prisen....ikke fordi vi er nærige...og jeg tror din harme kommer af du kender en personligt som kører.

Mht. bahtbussernne er det dejligt at for en gang skyld at kunne betale det samme som en thai i thailand..overalt bliver priserne hævet og hævet og der bliver snydt hvor der kan snydes...husk på, mange turister tager til Thailand udelukkende for prisen og vejret (det er min konklusion efter jeg startede på DTW)...for min skyld kunne de sagtens hæve prisen, indtil da kan kan man overveje om ikke lidt drikkepenge kan hjælpe på det.

De Thaier jeg kender i Pattaya betaler nu kun 5 Baht og ikke 10 baht som du skriver, når de betaler for mig så betaler de også kun 5 baht for mig men er jeg alene så skal jeg betale 10 bath
Redigeret af Stampe d. 15/10-2009 10:27
i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

FCKdk
Johnson skrev:
Skeptikeren,

jeg kan udemærket se hvad du mener, og jeg føler mig også flov når jeg oplever åbenlyse nærige turister i Thailand. Russerne skulle være specielt slemme hvad det angår. Fx. kan jeg ikke forstå hvordan nogle kan få sig selv til at stå i 10-15 minutter og forhandle en pris der betyder 10-15 kroner rabat..det for lavt..

jeg bliver sgu ligeså trist når én jeg kender arbejder nærmest 24/7 som hushjælp i Bangkok for 5000 baht (740 kr) pr. måned....hos velhavende thai/falang familier...dog med kost og logi, men alligevel...750 kr. pr. måned for at rengøre og lave mad every fucking day...

Hvis Du kører en strækning og betaler 10 baht, så betaler en Thai faktisk
kun 5 baht. Det er en af de ældste kendte scams i Pattaya, næstefter
den syge vandbøffel, men stadigvæk er det uhørt billigt! Cool
Redigeret af FCKdk d. 15/10-2009 10:34

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Spring til debat: