Se indlæg
 Udskriv debat
Hvilken dato er det Loi Krathong?
Baht-man
Jeg har søgt herinde og på Google, og det ser ud til at være den 1.+2. november i år.
Se
http://www.touris...-4834.html

Denne side, som jeg ville troede ville være officel er slet ikke opdateret!
Se
http://www.loikra...

Wiki artikel:
http://en.wikiped...y_Krathong

Er det samme dato i Pattaya og andre steder?
Er ikke helt nemt at finde ud af.. Smile

Baht-man
Har været lidt hurtig her..
Ovenstående link til .net siden er opdateret i ny udgave! Smile

Kan ses på:
http://www.loikra...index.html

og der står datoerne for i år. jo jo.

Poul Jensen
Hej
Det er den 2. november

BJ
Jeg mere også at den dag variere lidt, alt efter hvor i Thailand du er,
men i Pattaya er det den anden 2 November.
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 14/10-2009 07:21
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Dennis Damgaard

http://www.thaila...oliday.htm

www.getsmile.com/emoticons/energizer-smileys-51935/beer11.gifครั้งหน้าฉันจะเป็นคนจ่ายwww.getsmile.com/emoticons/sports-smileys-41523/beer.gifSTOP alt den tåge snak og sluk for den Morten Korch Film er du dus med Himlens fugle jeg bliver aldrig Dus med Berigerne. เดนนิส เด็มกๅร์ด เอสกิลดิ์เช่น Eating Fast
http://www.hua-hi...e-away.dk/
Sunflower

http://cid-4cbed35699cdc260.photos.live.com/albums
sony
Er det ikke noget med hvornår det er fuldmåne?
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

BJ
Jo Loy Kratong bliver holdt ved fuldmåne, og det har vist også en betydning,
men hvilken, ved jeg ikke precis.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

sony
Kopiret fra Dennis link

November
Loi Krathong
On the proper full-moon night, small lotus- shaped baskets or boats made of banana leaves containing flowers, incense, candles and a coin are floated on Thai rivers, lakes and canals. This is a peculiarly Thai festival that probably originated in Sukhothai and is best celebrated in the North. In Chiang Mai, where the festival is called Yi Peng, residents also launch hot-air paper balloons into the sky. At the Sukhothai lfistorical Park there is an impressive sound-and-light show.

Surin Annual Elephant Roundup
Held in the third weekend in November, Thailand's biggest elephant show is pretty tourist these days. If you have ever had the desire to see a lot of elephants in one place, then here's your chance.

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

sony
Hæ hæ sidst jeg var der i loi krathong i pattaya, det var en parodi fordi man først køber de flotte blomster. Så er der nogle der ligger baht i, og fluks er der nogle unge knægte der svømmer ud og ødelægger dem for at se om der er penge i.

Men om ikke andet så er der mange af pigerne der er flot klædt ud, så kan man jo nyde det bagefter.
Redigeret af sony d. 14/10-2009 09:52

Ja Soni jeg må medgive dig at den nye trend med at andre vader ud og ødelægger Kratongen er ikke særlig behagelig. Men at du kalder det en parodi må være fordi du ikke kender baggrunden for traditionen.

Hjemme binder fruen og familien vores egne Kratonger og ja, vi lægger en 5 Baht ned i, og så ydermere et par hår, lidt afklippede negle, og så vigtigst af alt - bevæg dig væk fra Beach Road. Tag dig tid til at gå op til Second road brug lidt af de penge du sparer i baren og tag en taxi langt ud fra byen der er så mange skønne øde strande, selv den aften, sæt din Kratong i vandet mens du afsender dine tanker og bønner og får en vidunderlig fred i dit sind, mens du kigger på din Kratong der stille sejler ud mod horisonten.

Du kan nu i fred og ro kigge op på den stjernebestrøede himmel med den smukke fuldmåne og se lanternerne svæve med vinden højt, højt oppe. Hold om din pige, hvisk smukke ord i hendes øre og hun vil gengælde det tusindfold senere når I bliver alene.

Taxien har du selvfølgelig bedt om at vente og nu kan du begive dig tilbage til barkrakkens velsignelser med det kolde øl, men har du suget indtrykkene til dig ude ved stranden, så er jeg helt overbevist om at det ikke er spiritus du har mest lyst til resten af den nat.

Er du ikke til køreturen til stranden så kan du gå de få skridt over til templet på South Road, henne ved tempelsøen kan du så sætte din Kratong i vandet og munkene kan så høste udbyttet senere på natten. Her er stemningen helt anderledes andægtig.

Loi Krataong er vel egentlig verdens smukkeste fest, og hvor man for små 10 år siden udgav, efter min ringe mening, en af de smukkeste sange og melodier i verden.

Jeg kan desværre ikke finde ud af at overføre den, men mener at den var her på sitet sidste år, både på engelsk og dansk.

Har du først en gang slentret langsomt ned ad Walking Street denne specielle aften og set hvor mange smukke piger der er i nationaldragterne og alle de smukke Kratonger der er lavet for at vinde store præmier - en oplevelse af de store.

Happy Loi Kratong selv om ønsket er sendt lidt tidligt her fra en stemningsfuld Skeptiker i Pattaya - Østens Perle

flot skrevet!

og ja, loy kratong er absolut en af de smukkeste begivenheder jeg har set i mit liv! kan kun anbefales at opleve denne nærmest magiske aften.

BJ
Ja mit store ønske er at komme til Loi Kratong, til næste år.
Mit mål var at nå det i år, men til næste år er jeg jo selv flyttet derud.
Så da er jeg i Thailand under Loi Kratong Festen
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

BJ
sony skrev:
Hæ hæ sidst jeg var der i loi krathong i pattaya, det var en parodi fordi man først køber de flotte blomster. Så er der nogle der ligger baht i, og fluks er der nogle unge knægte der svømmer ud og ødelægger dem for at se om der er penge i.

Men om ikke andet så er der mange af pigerne der er flot klædt ud, så kan man jo nyde det bagefter.

Kan man da ikke nøjes med at sende nogle rislamper i luften???....
Der kan da ikke være penge i, og de kan heller ikke få fat på dem hvis det var!
Personligt synres jeg også rislamper ann-mass på himlen er bragende flot,
efter hvad jeg har set på tv.
Det glæder jeg mig til at opleve LIVE...
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 14/10-2009 11:27
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Dream
Kan man da ikke nøjes med at sende nogle rislamper i luften???.

Nej !!! Grin

vandango
Ja det er en speciel aften. Gik på Beach Road denne aften med min udklædte veninde, hun blev stoppet gang på gang af turister der ville fotograferes sammen med hende.

Problemet for os var, at vi burde have fundet en privat fest, det var stort set kun barpigerne der var klædt ud.

Var med ovre på beauty salonen, og se kvinderne få sat hår op omkring hovedbeklædningen, makeup m.m. - med det outfit må jeg konstatere, at smukkere mennesker findes der ikke.

Dream
Og er enig med Skeptikeren i at en kratong laver man selv !!!

En moent, lidt negl og lidt haar.....JA !

BJ
Dream skrev:
Kan man da ikke nøjes med at sende nogle rislamper i luften???.

Nej !!! Grin

JA Undskyld!!! men jeg har aldrig været til Loi Kratong, hvis du skulle have overset det.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Dream
En lille genudsendelse, Phichit :

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Picture676.jpg

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Picture658.jpg

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Picture655.jpg

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Picture650.jpg

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Picture636.jpg

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Picture659.jpg

BJ.

Du har noget at glaede dig til :-)

Natasha
Hvorfor holder man egentlig Loi Krathong?

Dream

http://translate....a%26sa%3DG

Spring til debat: