Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Thai musik
|
|
Lagt på d. 08/10-2009 21:57
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Kender i nogle thailandsk hip hop navne? Jeg ved at hip hop i Thailand er ved at eksplodere men jeg kender ikke rigtig nogle navne. Så det lidt svært at find og køber det på ethaicd.com Det kan være at der er ikke så mange herinde der lytter til den slags musik men jeg prøver alligevel. :) Håber i kommer med mange artister. |
|
|
Mictho |
Lagt på d. 08/10-2009 22:51
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 31 |
Den eneste thailandske hip hopper jeg kender er Joey Boy, men det er vel 10-15 år siden han var på thaitoppen. Men han er ellers god og jeg vil tro de fleste kender ham i Thailand. |
|
|
Lagt på d. 08/10-2009 23:02
|
|
Mictho skrev: Den eneste thailandske hip hopper jeg kender er Joey Boy, men det er vel 10-15 år siden han var på thaitoppen. Men han er ellers god og jeg vil tro de fleste kender ham i Thailand. Ham kender jeg også Plus en gruppe der hedder thaitanium. Ellers kender jeg ikke flere. |
|
|
Jao chai |
Lagt på d. 08/10-2009 23:59
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 92 |
Hey hører selv en del Thai musik, men mest country genren og det de spiller på deres musik kanaler.... så kender ikke så meget deres hip hop art. men en god måde at finde noget nyt og godt er Youtube bruger den selv når jeg skal have mine musik pushere til at sende nyt musik til mig over nettet, dernede fra Nu er jeg generelt ikke så meget nede med hip hop genren men prøv ellers at smuglytte lidt til et malaysisk band der hedder Big Bang... det er godt nok lidt poppet men nogle af deres sange er meget hip hop agtige. hvis jeg selv stødder på noget i den genre så skal jegnok sige til har en 10 nye mp3 cd'er dernede fra jeg købte i sommer jeg lige skal igennem først |
|
|
Lagt på d. 09/10-2009 08:45
|
|
Tak hvis du bare gider skrive her på tråden hvis du sltså støder på noget. Gerne nogle rigtig god artister. Det vil også være fint hvis de fra undergrunden. |
|
|
Lagt på d. 09/10-2009 08:50
|
|
Jeg ved der nogle drenge fra Sydthailand der rapper men man kan knap nok forstår dem. Og en der kalder sig for Silksound, men han rapper på engelsk. Thaitanium er nogle wanabee og Joey boy er ikke rigtig hip hop |
|
|
BJ |
Lagt på d. 09/10-2009 09:00
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
Hent og instaler Emule fra nettet, det er et fildelings pogram hvor du kan finde en del thaimusik. Jeg har selv downloaded over 1000 div. sange( også Thai ) via Emule MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
Lagt på d. 09/10-2009 09:39
|
|
BJ skrev: Hent og instaler Emule fra nettet, det er et fildelings pogram hvor du kan finde en del thaimusik. Jeg har selv downloaded over 1000 div. sange( også Thai ) via Emule MVH.BJ Jeg har ikke problemer med at download musik. Jeg kender bare ikke nogle artister som laver den slags musik på thai. I hvert fald ikke så mange. Desude lyder det meget bedre på højtaler hvis man køber CD. Hvis man altså har en god anlæg. |
|
|
BJ |
Lagt på d. 09/10-2009 10:56
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
jeman på Emule kan du jo prøve at skrive THAI HIP HOP som søgekreterie, og så se hvad den finder(kan godt ta nogle minutter) det var faktisk på den måde jeg mente. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
Lagt på d. 09/10-2009 11:24
|
|
BJ skrev: jeman på Emule kan du jo prøve at skrive THAI HIP HOP som søgekreterie, og så se hvad den finder(kan godt ta nogle minutter) det var faktisk på den måde jeg mente. MVH.BJ Nå på den måde. Der er vel ikke noget forskel på limewire og Emule. Sådan som jeg har læst på emules hjemmesiden. Men jeg prøver alligevel (igen). Det kan være der er kommet noget nyt Og på youtube er der nogle ok nice piger der danser til dance musik og det vi kalder for pop når man søger under thai hip hop. Hmm.. |
|
|
Jao chai |
Lagt på d. 09/10-2009 12:29
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 92 |
har ikke prøvet emule selv,men lyder til man skal prøve det limewire er ikke særlig godt er mine erfaringer har søgt både med thai skift, thai music osv men kan intet finde derinde! men ja skal nok lige vende tilbage hvis jeg finder noget Hip Hop |
|
|
buddha1609 |
Lagt på d. 09/10-2009 12:34
|
Begynder Antal indlæg: 5 |
Hvad med 3 Kings and the babe. http://www.youtub...ekI0khpoX0 |
|
|
Johnson |
Lagt på d. 09/10-2009 13:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 182 |
jeg synes selv at "Buddha Bless" er meget fede...så dem live i Pattaya sidste år. det er mere sådan noget ligesom Bikstok Røgsystem...glad dancehall med lidt humor... og ellers prøv "Dajim" Redigeret af Johnson d. 09/10-2009 13:49 |
|
|
Lagt på d. 09/10-2009 14:00
|
|
De faktisk ret fede. Bortset fra hende der ''The babe'' Tak for det!!! Jeg fandt frem til Hip army. Til andre der også søger det samme som mig: http://www.youtub...IuCqXOAGMU Dajim og budha bless kender jeg også godt. Men tak Det kunne være fedt med noget ægte oldschool. Redigeret af d. 09/10-2009 14:10 |
|
|
Johnson |
Lagt på d. 09/10-2009 15:24
|
den "3 Kings & The Babe" sang er meget populær i Thailand kan jeg huske...men de har vidst pt. kun lavet det nummer...det var hvad jeg fik af vide af en sælger. det nummer er yderst insprireret af Black Eyed Peas' "My Humps". så hvis Thaitanium er wannabee synes nu hende "the babe" er ret nice.... men Hip Hop er ikke den store genre på de kanter, ihvertfald ikke når det kommer til at producere det....til gengæld er der rigtig mange thai rock bands...også decideret heavy metal hvis man er til det... god search! JJ |
|
|
alf |
Lagt på d. 09/10-2009 15:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 101 |
http://www.imeem....hop/music/ |
|
|
Lagt på d. 09/10-2009 16:24
|
|
Johnson skrev: den "3 Kings & The Babe" sang er meget populær i Thailand kan jeg huske...men de har vidst pt. kun lavet det nummer...det var hvad jeg fik af vide af en sælger. det nummer er yderst insprireret af Black Eyed Peas' "My Humps". så hvis Thaitanium er wannabee synes nu hende "the babe" er ret nice.... men Hip Hop er ikke den store genre på de kanter, ihvertfald ikke når det kommer til at producere det....til gengæld er der rigtig mange thai rock bands...også decideret heavy metal hvis man er til det... god search! JJ Øv skrev ellers nogle ting som jeg vil gerne af med men så gik min computer ud. Men her er den korte version. Aha.. Jeg synes sangen er fed alligevel. Det undre mig ikke det du skrev. Thailand er et wannabee land, undskyld jeg siger det. Anyways jeg ved ikke hvor meget thai du forstår. Hvis du lytter til nogle af teskter fra thaitanium så er de gangster. Selvfølgelig er de ikke det. Og det synes jeg er wannabee på en virkelig grinagtig måde. |
|
|
Johnson |
Lagt på d. 09/10-2009 16:47
|
i den forstand er 99% af alt hiphop "wannabee"...da det er de færreste ganstere der kan lave hiphop og de færreste hip hop folk som er gangstere..hehe og der er virkelig langt mellem plader som ikke indeholder gangster attituden på den ene el. anden måde...de 4 elementer er døde for længst...idag er det bling-bling, guns og babes.. det er ikke for at skabe splid, det undrede mig bare at du mente at "Thaitanium" er wannabee, mens du godt kunne lide "3 Kings.." og "Hip Army"...som også er godt nok efter min mening.. jeg synes bare Thaitanium holder ret godt når vi snakker Thai Hip Hop, noget af deres materiale er desuden mixed i New York... wannabee er i mine øjne når man prøver at efterligne/kopiere noget som allerede er lavet...(Black Eyed Peas)... om Thailand er et wannabee land el. ej kan man altid diskutere, dog er Hip Hop ikke ligefrem opfundet i Thailand, så at det hurtigt prøver at ligne noget LA Westcoast halløj kommer ikke bag på mig....men sådan er det næsten med alt rap uden for USA...det tog fx mange år før Scandinavien begyndte at køre original stil... Redigeret af Johnson d. 09/10-2009 16:54 |
|
|
vandango |
Lagt på d. 10/10-2009 00:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Ved godt at det ikke er hip-hop, men da jeg så denne koncert i thaiTV, må jeg indrømme at jeg måbede lidt. Redigeret af vandango d. 10/10-2009 00:15 |
|
|
Lagt på d. 10/10-2009 01:32
|
|
Johnson skrev: i den forstand er 99% af alt hiphop "wannabee"...da det er de færreste ganstere der kan lave hiphop og de færreste hip hop folk som er gangstere..hehe og der er virkelig langt mellem plader som ikke indeholder gangster attituden på den ene el. anden måde...de 4 elementer er døde for længst...idag er det bling-bling, guns og babes.. det er ikke for at skabe splid, det undrede mig bare at du mente at "Thaitanium" er wannabee, mens du godt kunne lide "3 Kings.." og "Hip Army"...som også er godt nok efter min mening.. jeg synes bare Thaitanium holder ret godt når vi snakker Thai Hip Hop, noget af deres materiale er desuden mixed i New York... wannabee er i mine øjne når man prøver at efterligne/kopiere noget som allerede er lavet...(Black Eyed Peas)... om Thailand er et wannabee land el. ej kan man altid diskutere, dog er Hip Hop ikke ligefrem opfundet i Thailand, så at det hurtigt prøver at ligne noget LA Westcoast halløj kommer ikke bag på mig....men sådan er det næsten med alt rap uden for USA...det tog fx mange år før Scandinavien begyndte at køre original stil... Jep.. Mange amerikansk rapper lever eller har levet i ghetto hvor tingene sker. De kendte amerikansk rapper er måske ikke de hårdeste G i verden men de har da en baggrund. Thaitanium tror de er amerikansk neger. F.eks. i en sang hvor de siger nigga omkring 30 gange Og det synes jeg var latterligt. Jeg vil da skide på om det er mixet i New York eller Chunburi. Det stadig latterligt. Jeg har måske udtrykket mig forkert?? Jeg har faktisk ikke noget imod wannabees. Heller ikke Thaitanium. Men jeg kan bare bedst lide orginal og ærlig rapper. Cover nr er da okay især hvis det på en anden sprog. ja jeg giver dig ret i at hip hop er ikke som det har været. Desude er det ikke 4, men 5 elementer. Men jeg ved hvad du mener. Jeg skriver den her tråd faktisk fodi at jeg interressere mig for rap i Thailand. Ikke fordi hvad folk synes om hip hop. Nej hip hop er ikke opfundet i Thailand og heller ikke i DK, men som du selv siger er der nogle der køre orginal stil.Det kan vel meget nemt også være i Thailand men kender bare ikke så mange. Og det i hvertfald ikke Thaitanium. P-cess, Way, Day eller hvad de nu hedder. Er ikke nogle neger eller O.G. Wannabee? Der er ikke så meget at diskutere. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |