Se indlæg
køb af hus i thailand
|
|
bangkok impact |
Lagt på d. 08/10-2009 00:20
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 45 |
hej alle. jeg går med tanken om at købe et hus i thailand. og være der halvdelen af året. men hvordan er reglerne. kan man godt købe et hus selv. eller hvordan forgår det.. eller er det bedere at leje.. og hvad med visa i længere tid er det besværligt. og hvad koster det.. på forhånd tak we all took to thailand for sailing in a little kano
|
|
|
Kent26 |
Lagt på d. 08/10-2009 00:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 163 |
Du kan ikke købe jord/land i Thailand som udlænding. |
|
|
bangkok impact |
Lagt på d. 08/10-2009 00:44
|
we all took to thailand for sailing in a little kano
|
|
|
bangkok impact |
Lagt på d. 08/10-2009 00:48
|
men hvad med at leje et hus. det kan man vel godt?
we all took to thailand for sailing in a little kano
|
|
|
Lagt på d. 08/10-2009 07:40
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Ok, nu tror jeg jeg at jeg vil tale på næsten alles vegne.. Du skal IKKE kæbe noget hus i thailand, og at leje er det eneste rigtige ! Grunden til dette er at reglerne elendige for udlændige, og kræver man åbner firma osv hernede. Reglerne bliver strammet konstant og det ender næsten uden tvivl med at du efter nogle år mister huset, er tvunget til at give det til din thai kæreste eller lign.. Muligvis sortseer men jeg tror jeg har ret. Prismæssigt for et alm hus 2 til 3 soveværesler, 1 toilet, stue og køkken, kan du forvente en pris i leje, der hedder mellem 10.000B og 18.000B afhængigt af hvor i landet du vil bo og hvor tæt på stranden du vil bo. Det er utroligt nemt at leje hernede, og kræver intet andet end lidt depositum og et pas. Ang at være her i lang tid, visa osv er det besværligt for næsten alle. Personligt kører jeg på turistvisum 3 mnd af gangen, også et smut til laos, malaysia eller cambodia for en fornyelse på den lokale ambasade. Mange, specielt ældre over 50 år søger retirementvisum som er gangbart i et år. Alle visum typer kan du søge på ambassaden i dk. håber det hjælper lidt. |
|
|
gg |
Lagt på d. 08/10-2009 08:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 141 |
Jeg er slet ikke enig med dig kennyhawk. :-) Jeg er selv ved at købe hus i Thailand, og for mig er det meget upersonligt at bo i en andens hus. Jeg vil gerne sætte mit eget præg på tingene. Og det er ikke kun et spørgsmål mellem at leje og starte et firma. Impact, jeg læser dit indlæg som om du ønsker at have det hus for altid. Er det korrekt forstået? I så fald kan det bedst betale sig at lease grunden. Der findes flere måder at lease grunden på, men det det besalt betyder er at du har RETTEN til grunden i den periode du leaser. Ja, der er en Thai der skal eje grunden, men det er dig der har brugsretten i leasing perioden. For at skære dine rettigheder ud i pap; lad os sige at ejeren blev umulig og mødte op på grunden, så ville du kunne få politiet til at fjerne ham, ejeren har absolut ingen rettigheder på grunden i din leasing periode. Huset der står på grunden, det ejer du 100%. Det kan så give nogle problemer når din leasing periode udløber, for det er svært at sælge sit eget hus hvis man ikke har kontrol over grunden. Så denne model er efter min overbevisning den bedste hvis man vil have huset længe. Hvis du regner den billige thailandske pris ud på en periode på 60år, ja så er det altså en rigtig billig månedlig "husleje". Du kan så lave yderligere en model hvor leasing perioden gælder i hele dine børns liv (hvis du har sådanne). Så på den måde kan du have total kontrol over grunden og huset i rigtig mange år. Den model som Kenny refererer til med firmaet er noget som de fleste gør. Denne model er ulovlig som den bliver anvendet af de fleste, men der er hidtil set igennem fingre med det. Problemet er bare hvis de ændrer praktis så kan det være de begynder at knalde folk. Problemet i denne model er at det er tomme firmaer. Hvis du derimod laver bare en smule business i dette firma, så er det lovligt nok. Alt i alt er der en 6 forskellige måder at købe et hus på, du skal bare finde den model der passer til dig. |
|
|
Lagt på d. 08/10-2009 09:00
|
|
Hej. Grunden til jeg ikke skrev om leasing, som grundlæggende er en god ide hvis man ved hvad man laver, er at standart kontrakterne, som jeg har set, alle er op til max 30 år, og hvis det er en ung mand der er tale om, er det knap så fedt at starte et et liv op i thailand og efter 30 år miste alt ! Tror det er meget svært at finde en mulig leasing aftale på 60 år. Men jeg ved det dog ikke 100%!.. Alt er jo muligt i thailand hvis der er penge nok på bordet, hehe Ang firma ideen er et ikke en god ide, er vi begge enige om, og jeg hører konstant om at de strammer reglerne, og det skal ikke være muligt for farang at købe huse i firma navne selv om de laver lidt småpenge i det pågældende firma. Dette er dog ikke blevet gennemfært ved lov endnu, men det kommer snart tror jeg. Hvis du kan finde en måde at lease i 60 år ville det klart være perfekt, for der er du aligevel død men tror det bliver svært.. Men, igen, jeg ved det dog ikke ! |
|
|
gg |
Lagt på d. 08/10-2009 09:10
|
Ok, så er vi enige :-) De 60år er også som option, og der kan det være en god ide at vælge en Thai familie som man kan stole på. Jeg har hørt at modellen med at lade det overgå til ens børn skiller ved ca. 6 år. Dvs. at hvis ens børn er under 6år kan det ikke lade sig gøre. Selvom man ikke har 60år endnu er det jo også dejligt at vide at ens børn har boligretten hvis de ønsker det på lang sigt. Alt i alt så vil "huslejen" blive billigere ved denne model end ved at leje. Eneste fordel ved at leje vil jeg mene er hvis man er ny i landet og ikke aner om man kan trives dernede og hvor man vil bo. Jeg selv er kommet i Thailand 3-5 gange om året siden 1997, så jeg VED hvor jeg vil bo :-) |
|
|
Lagt på d. 08/10-2009 09:34
|
|
Nu bor jeg i thailand, og tror jeg vil undersøge lidt nærmere ang det med leasing.. Kunne god være det var noget jeg skulle overveje. Har firma herude, men lejer 1 hus pga jeg ikke gider det med at registrere noget i firmanavn, og vil have det i mit eget navn, ikke kærestens hustruens eller 7 forskellige advokaters.. Der sku for meget bøvl med at miste alt hvis man bliver uvenner, nye lovgivninger man skal holde øje med osv.. Det har jeg absulut ikke brug for, haha.. Og læste for 2 sek siden at de snakker om at, for at tiltrække udlandske investorer, vil sætte leasing perioderne for relle forretningsmænd op, så de kan lease i 99år ! Kræver blot man smider 20 mill i thai frmaet. |
|
|
Lagt på d. 08/10-2009 09:35
|
|
20 mill bath naturligvis. hehe |
|
|
kvindemin |
Lagt på d. 08/10-2009 10:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 555 |
i kan sagtens lease i 3 gange 30 år, prisen bliver blot dyrere
jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
------------------------------------------------------------ you dont pay to fuck them, you pay them to leave |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 08/10-2009 10:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
kennyhawk skrev: 20 mill bath naturligvis. hehe Pas på med hvad du skriver eller retter sig Hvordan du staver, for der kommer snart en "bussemand", og belære dig at: baTh er noget man Tager på badeværelset og at baHt er noget man Haver i banken. Alle os andre forstod udmærket hvad du mente, ligegyldigt om det er stavet på den ene eller på den anden måde. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lagt på d. 08/10-2009 10:23
|
|
Jeg laver den fejl konstant. Tror jeg kunne blive her 90 år og jg laver den stadig .. |
|
|
Lagt på d. 08/10-2009 10:42
|
|
lidt om emnet her... http://www.bangko...n-thailand http://www.bangko...registered http://www.bangko...on-a-lease http://www.bangko...-continued http://www.bangko...succession |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 08/10-2009 10:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
kvindemin skrev: i kan sagtens lease i 3 gange 30 år, prisen bliver blot dyrere Og den er høj nok i forvejen: 18K X 12 mnd = 216.000 baht om året 216K X 30 år = 6.480.000 baht Fordelen ved lejen er nok at bliver man "træt" (fået kuller" ) af stedet kan man nemt rykke teltpælene, hvor ved ejerskab skal man til sælge huset måske ved tab (enda med stor tab, som i øjeblikket). Jeg ved ikke om en lejekontrakt er bindende i hele 30 årigs perioden eller om man kan "ophæve" den i utid, uden "kompensation". I stedet for et lejemål, få lavet en "USUFRUCT" kontrakt (brugsret kontrakt), men den har også sine "ulemper" hvis du ikke har tilføjet nogle klausuler vedr. salg i "utid". Se her hvad en canadisk sagfører i Korat skriver om det her: " There are differences between a lease and a usufruct. Yes, your name will be on the title deed(Chanote). Yes, you can sell the house to a third party but nobody wants to buy with a real rights attached to your title deed. Now, if you want to sell the house with a usufruct on it, you make a sell agreement with the condition to cancel the usufruct. No problem. And if your wife or girlfriend sells the house, YOU CAN STAY IN THE HOUSE if you have a usufruct agreement. There is only one exception with article 1469 of the Thai civil Code but I've never seen anyone using it, and Thai Lawyers disagree on its application. Now, pawning a house with a real rights attached will be difficult for a Thai person. Because the person lending money wants a guarantee... They normally use <sale with right of redemption> and it's also written on the Chanotte... If you don't pay the amount stated in another contract, you lose the house. Any owner of a house or land (your Thai wives or girlfriends, for example!), can borrow money with this... It is a kind of mortgage...more or less. You can also send me an email at We do usufructs almost every week. More rarely lease agreement. og her hans forklaring af USUFRUCT- BRUGSRETTEN (ikke kun for jord/ejendom) : http://www.isaanl...ailand.pdf Held og lykke med dine fremtidige planer. Redigeret af Lung Yao d. 08/10-2009 11:06 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
VIP |
Lagt på d. 08/10-2009 11:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
Og så lige en historie om en af mine udenlandske venner her, som havde mødt den eneste ene! Pigen ville gerne have, at de købte hus og han er jo ikke dum, så i stedet for at sætte det hele i hendes navn, blev det arrangeret sådan, at de hver ejede halvparten. Da eventyret med finken var forbi, flyttede han ud af huset og ville selvfølgelig have, at hun gjorde det samme, så huset kunne sælges. Problemet var bare, at hun nægtede, at flytte. Hvad gør man så? Han kan intet gøre. Hvem vil købe halvparten i et hus, som har en anden beboer...? Resultatet er, at hun idag har råderet over hele huset selv om hun på papiret kun ejer 50%. I dag ærgrer han sig over sin dumhed. Thai kvinden vinder altid til sidst Redigeret af VIP d. 08/10-2009 11:09 >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
cesse |
Lagt på d. 08/10-2009 19:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 408 |
VIP skrev: Og så lige en historie om en af mine udenlandske venner her, som havde mødt den eneste ene! Pigen ville gerne have, at de købte hus og han er jo ikke dum, så i stedet for at sætte det hele i hendes navn, blev det arrangeret sådan, at de hver ejede halvparten. Da eventyret med finken var forbi, flyttede han ud af huset og ville selvfølgelig have, at hun gjorde det samme, så huset kunne sælges. Problemet var bare, at hun nægtede, at flytte. Hvad gør man så? Han kan intet gøre. Hvem vil købe halvparten i et hus, som har en anden beboer...? Resultatet er, at hun idag har råderet over hele huset selv om hun på papiret kun ejer 50%. I dag ærgrer han sig over sin dumhed. Thai kvinden vinder altid til sidst Han kan da tage halvdelen af huset med sig bogstaveligt taget |
|
|
gg |
Lagt på d. 09/10-2009 07:24
|
Nu har jeg bevidst valgt IKKE at gifte mig med en Thai. Og de advokater jeg har talt med i Thailand siger det er en absolut fordel (til trods for at jorden kan ejes indenfor ægteskabet), for hvis der er noget advokaterne gør meget i så er det skilsmisse sager når Thai konen suger farangmanden for alt hvad han har :-) BangkokImpact, er du Thai gift? Redigeret af gg d. 09/10-2009 07:25 |
|
|
joensen |
Lagt på d. 09/10-2009 15:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 142 |
Der er forskellige måder at eje et hus på i Thailand, jeg har gjort det på den mest almindelige måde, det vil sige jeg har købt et hus til min Thailandske kone, som står på hendes grund, men jeg stoler på hende, men ikke på hele hendes familie, men nu har jeg også en datter og hun vil jo arve sin mor som er min Thailandske kone. Der kan jo ske mange til, du kan blive skilt, men din kone kan også gå hen og dø. Så er spørgsmålet hvad din afdode kones familie vil gøre, det kan jo være de vil have fingre i noget af det din kone havde. En ting du kan gøre er at få fat i alle orginale papirer så som skøde o.s.v. og gemme det i en bankboks, fordi det forholder sig sådan i Thailand, at hvis du vil gøre krav på noget så er du også nødt til at fremlægge de orginale dokumenter, og kan du ikke det skal der gå mange år før der er nogen der kan gøre krav på noget som helst jeg kan ikke huske hvor mange år. Uanset hvad du gør, når du bosætter dig i Thailand, er du nødt til at alliere dig med en Thai på en eller anden måde, og jeg personligt synes den bedste Thai du kan alliere dig med er din kone. Hvis du er alene og vil være alene i Thailand er det vel bedst at leje, så kan du også nemmere flytte rundt, og det er også den fordel med at leje at du lejer det hele hus og indbo, det kan faktisk ikke være nemmere. Alt er muligt i Thailand og alt kan ske i Thailand, der var en der skrev at dræmme bliver til virkelighed ipå Hawaii og fantasier går i opfyldelse i Thailand, men mareridtet kan nok også dlive til virkelighed i Thailand så bare pas på og lad være med at få for mange uvenner, og særg for at få nogle thai venner som er betydningsfulde i Thailand de kan være til utrolig hjælp for dig når du kommer i problemer. |
|
|
jpo |
Lagt på d. 10/10-2009 04:30
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
i thailand- har du penge kan du faa, det gaelder ogsaa med visa.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
Spring til debat: |