Se indlæg
 Udskriv debat
Taxa i Phuket/Ao Nang
Bjarne Jensen
Da vi skal til Phuket /Ao Nang i januar/februar er der nogen der kan anbefale et godt Taxa selskab eller kender en chaffør man kan ringe til når man kommer frem?
Redigeret af Bjarne Jensen d. 01/10-2009 21:47

rastloes
ja, jeg kan hjerteligt anbefale en chauffør med navn Long på Phuket. Smile (tlf. 0848456252... hele historien/info findes i følgende tråd:
http://www.dansk-...ost_101194
)
Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10)
Næste gang:
efterår 2012

Janti
En anden mulighed er Aun’s taxi service også i Phuket på tlf. 081 7288762.
Hun er en god og hensynsfuld chauffør, som heller ikke tror at hun er Niki Lauda eller kører som sådan ligesom 99 % af taxi chaufførerne i Thailand.
Aun er den type som altid dukker op 10 minutter før den aftalte tid og da altid med et blændende smil som velkomst. Og har man lyst til at opleve lidt af Phuket eller øerne omkring vil hun gøre alt for at arrangere det for dig og det til meget konkurrence dygtige priser.
Aun kører i en Toyota Avanza en 7 sædet MPV fra 2008 med plads til 3-4 voksne plus meget bagage eller 3-4 voksne + 2 børn samt lidt bagage.
Eneste problem med Aun er at hun er en del optagetFrown da hun kører fast for en del af hotellerne samt at hun har mange trofaste faste kunder, men for det meste vil hun da kunne skaffe en anden bil og chauffør.Wink

rastloes
Jeg tror at det er vist smag og behag, når det kommer til Taxi Service. Personligt lægger jeg lige så meget pris på lokal viden, et godt hjerte, ærlighed, fleksibel og især engelsk kendskab og ikke hvad angår om der kan sidde 4 eller 7 mennesker i en bil. Men jo, hvis man er en stor familie, så kan det da have sine fordele.

PS: Man kan under ingen omstændigheder samligne Niki Lauda med en thai transport service. Niki Lauda er et stjerne indenfor Formel 1. Dette kan man ikke sige om thaier.
Redigeret af rastloes d. 02/10-2009 00:31
Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10)
Næste gang:
efterår 2012

jesperfrb
"rastloes" Du har da helt ret, jeg tror nu også det var hastigheden der var tænkt på i pågældene indlægShock
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Janti
Ja jesperfrb det er korrekt det var hastigheden der var tænkt på i mit indlæg.Grin Og rastloes… ja lokal viden, et godt hjerte, ærlighed, fleksibilitet og især engelsk kundskaber… er også noget der skal tænkes på når man vælger sin chauffør dernede. Hvilket Aun også er i besiddelse af, ellers ville hun jo kke have alle de faste kunder som hun har.Grin

Lung Yao
Hej Bjarne,
Jeg skulle lige "sikre mig" at du er klar over at Phuket og Ao Nang ligger langt fra hinanden (mener at det var ca. 250km). For Ao Nang ligger 25 km vest for KRABI.
Og hvis du skulle køres fra Phuket til Krabi/Ao Nang, så ville jeg personligt foretrække "tilbudet" fra Janti, da for det første ville det være mere plads til at ligge ned i en Toyota Avanza på den lang tur end i en Toyota Corrolla og for det andet ville prisen være det samme.
Redigeret af Lung Yao d. 06/10-2009 16:37
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Bjarne Jensen
Hej Lung Yao
Jeg er godt klar over at det ligger langt fra hinanden,vi skal starte med 7 dage i Phuket/Kata Beach derefter skal vi have 2 overnatninger på Railey beach ved Ao Nang derefter skal vi have 8 overnatninger i Ao Nang
Jeg er lidt i tvivl om vi skal køre i Taxi fra Phuket til Ao Nang og derfra sejle til Railey Beach eller man kan sejle direkte fra Phuket til Ao Nang og derefter til Railey Beach
Er der nogen der har gode forslag ?
Tusind tak for alle indlæg,det er virkeligt dejligt med alle de tips/link
Når man skal ringe til f.eks til Long i Phuket taster man bare eks 0848456252 ind på telefonen og ringer op er det sådan man gør ?
(det skal lige siges at jeg har en Thailandsk telefon som jeg købte sidst vi var dernede.

rinpoche
Hej Bjarne,

Hvis jeg var dig ville jeg tage køreturen, der vil bringe dig igennem noget af det mest spektakulære landskab du vil finde i Sydthailand.
Den eneste "fare" på turen vil være, at du vil ønske at du kunne tage et par dage på halvvejen i Ao Luek og besøge nationalparken Than Bokkarani og grotterne Tham Lot og Tham Pii Hua Dtå. Det vil du ikke fortryde Smile

Mht. taxa til ao nang, så er der alternativer i form af såvel minibus som regulære busser, hvis du vil være økonomisk Smile

Janti
Hej Bjarne
Fra Patong til Railey Beach er der 181 km. eller ca. 3,5 time i bil + evt. stop undervejs.
mvh
Jan

Boes
Fargen fra Phuket til Ao Nang gaar 2 gange dagligt i hojsasonen. Tager ca 2 timer og giver en god naturoplevelse. Derefter tuktuk en smaa 3 km og longtail til Railay.
Man kan ogsaa tage Phuket - Koh Lanta og stige af paa Railay. Pris sidste sason 500 THB.
God tur
Boes
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

jvilliam
Boes skrev:
Fargen fra Phuket til Ao Nang gaar 2 gange dagligt i hojsasonen. Tager ca 2 timer og giver en god naturoplevelse. Derefter tuktuk en smaa 3 km og longtail til Railay.
Man kan ogsaa tage Phuket - Koh Lanta og stige af paa Railay. Pris sidste sason 500 THB.
God tur
Boes
Hej Boes...Er det så fra Chalong at færgen til Ao nang sejler??? Wink Overvejer nemlig den samme udflugt og tager til Phuket d 28/11..Grin

Boes
Fargen gaar fra Phuket town, men de henter dig/jer i Chalong
Boes
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Lung Yao
Bjarne Jensen skrev:
Hej Lung Yao
Jeg er godt klar over at det ligger langt fra hinanden,vi skal starte med 7 dage i Phuket/Kata Beach derefter skal vi have 2 overnatninger på Railey beach ved Ao Nang derefter skal vi have 8 overnatninger i Ao Nang
Jeg er lidt i tvivl om vi skal køre i Taxi fra Phuket til Ao Nang og derfra sejle til Railey Beach eller man kan sejle direkte fra Phuket til Ao Nang og derefter til Railey Beach
Er der nogen der har gode forslag ?
Tusind tak for alle indlæg,det er virkeligt dejligt med alle de tips/link
Når man skal ringe til f.eks til Long i Phuket taster man bare eks 0848456252 ind på telefonen og ringer op er det sådan man gør ? (det skal lige siges at jeg har en Thailandsk telefon som jeg købte sidst vi var dernede.
Igen ville jeg foretrække minibus turen, for jeg synes ikke at det er "meget sjov" at sejle hvis der er bare en lille smule bølgegang. Og som Rinpoche har nævnte er området skønt forbi Phang Nga bugten, "limestone" formationer ved Ao Luk, og du kunne måske få chaufføren til at tage en "afstikker" til James Bond øen,(som regel er lejen af minibus per dag, hvor en taxa ville helst frem og tilbage samme dag) så forbi de frodige plantager, olie palme lunde osv.

Hvis du ringer til "Khun Long" fra Phuket eller Thailand, JA det var rigtigt opfattet: Tast nr. og så ville du få vedkommende i røret. M.h.t. at du har en "Thailandsk telefon", er det bedøvende ligegyldigt, for du kunne lige så godt bruge dit danske mobil. MEN, husk at m.h.t. omkostninger er det ikke ligegyldigt om du bruger dit danske SIM kort eller en Thailandsk (DTAC-HAPPY-12CALL-TRUE), så er det bare AF med dit danske SIM kort, når du stiger om bord på flyveren i fx. Kastrup, og ind med den Thailandsk når du ankommer til Bangkok/Phuket.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

ja det bliver en forfærdelig dyr oplevelse hvis du ikke køber et thai sim kort. men tag dit danske med til nødstilfælde.

sørg for at have ambassadens nødnummer indkodet (jeg er måske pesimist) Wink

Spring til debat: