Se indlæg
USB-MODEM i Thailand
|
|
BJ |
Lagt på d. 02/10-2009 10:00
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
Jeg står som sagt og skal et halv år til Pattaya her til Februar, og så er det jeg gerne vil vide om jeg kan bruge mit USB-MODEM fra 3.MOBIL. og hvordan bære jeg mig ad,? skal jeg købe et sim-kort til nettet/USB-modemet i Thailand og så kan købe nettid eller sådan noget i den stil. Eller kan jeg slet ikke Bruge USB-MODEM i Thailand, jeg har hørt at 3.mobil også virker i Thailand. Er der et stærk computer hoved, der kan svare mig og/eller forklare mig hvad jeg ellers gør. For jeg vil meget gerne have min bærbar med og skrive og modtage mails med samt gemme mine fotos på. Håber der er en der kan hjælpe, På forhånd TAK!!! MVH.BJ Redigeret af BJ d. 02/10-2009 10:01 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
krydolf |
Lagt på d. 02/10-2009 10:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 137 |
Jeg har selv prøvet at få et USB-modem til at virke fra min lejlighed i Pattaya, uden held. Mange andre jeg kender har ligeledes prøvet - og ingen af dem kunne bekræfte at det virkede. Derfor fik jeg installeret LAN i lejligheden, for forholdsvis små penge, da jeg kunne kobles op til en naboejendom som i forvejen havde forbindelse. Det virker, om ikke altid, så nogenlunde tilfredsstillende. Det er jo Thailand. Nogle af Internetcaféerne har trådløst netværk som du kan benytte dig af, mod et mindre vederlag. Mere kan jeg desværre ikke bidrage med. Man kan godt drikke uden at more sig.
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 02/10-2009 11:00
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
BJ skrev: Jeg står som sagt og skal et halv år til Pattaya her til Februar, og så er det jeg gerne vil vide om jeg kan bruge mit USB-MODEM fra 3.MOBIL. og hvordan bære jeg mig ad,? skal jeg købe et sim-kort til nettet/USB-modemet i Thailand og så kan købe nettid eller sådan noget i den stil. Eller kan jeg slet ikke Bruge USB-MODEM i Thailand, jeg har hørt at 3.mobil også virker i Thailand. Er der et stærk computer hoved, der kan svare mig og/eller forklare mig hvad jeg ellers gør. For jeg vil meget gerne have min bærbar med og skrive og modtage mails med samt gemme mine fotos på. Håber der er en der kan hjælpe, På forhånd TAK!!! MVH.BJ Kan du oprette trådløs forbindelse via din bærbare, hoteller samt restauranter tilbyder gratis internet. F.eks på Copenhagen har jeg da set personer sidde med deres bærbare i restauranten, og jeg kan da også se at bryggeriet tilbyder det. Jeg skal ikke gøre mig klog på dit usb-modem, men kunne det ikke være designet til en bestemt udbyder? Redigeret af vandango d. 02/10-2009 11:02 |
|
|
BJ |
Lagt på d. 02/10-2009 11:24
|
Nej det er ikke designet til en bestemt udbyder for jeg har selv et fra 3.Mobil og men nabo har et magen til fra Telia, så det er det ikke. Det er et HUWAI E180 USB-MODEM, og godt nok har jeg min daglige gang på Bryggerriet da Peter er en af mine venner, men menigen var at jeg ville kunne sidde stille og roligt på mit Hotelvær. og ordne Mail's osv. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
vandango |
Lagt på d. 02/10-2009 11:50
|
BJ skrev: Nej det er ikke designet til en bestemt udbyder for jeg har selv et fra 3.Mobil og men nabo har et magen til fra Telia, så det er det ikke. Det er et HUWAI E180 USB-MODEM, og godt nok har jeg min daglige gang på Bryggerriet da Peter er en af mine venner, men menigen var at jeg ville kunne sidde stille og roligt på mit Hotelvær. og ordne Mail's osv. MVH.BJ Jeg skal bo her http://www.pinewo...index.html - jeg har så betalt 2000 baht for at få LAN opkobling i min lejlighed. Har købt denne tillægspakke. THB 2,000 nett per consecutive 4 [four] weeks OR THB 150 per day (In-Room 24 hours G.SHDSL 2/2Mbps sharing Ethernet LAN connection). Iøvrigt er Peters internet det absolut bedste jeg har prøvet i Thailand. |
|
|
BJ |
Lagt på d. 02/10-2009 11:55
|
Okay jeg tar en snak med Peter Og med Alex på Hotellet(Ferdinand). Og høre hvad jeg har af muligheder. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
vandango |
Lagt på d. 02/10-2009 12:02
|
BJ skrev: Okay jeg tar en snak med Peter Og med Alex på Hotellet(Ferdinand). Og høre hvad jeg har af muligheder. MVH.BJ OK sidst jeg var afsted så jeg Freddy sidde på Facebook med en bærbar i restauranten. |
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 02/10-2009 12:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
Kender et par stykker der kører med godt nok et usb (gsm/edge) modem, og det kører nogenlunde for dem alle.... Prisen for et sådan ligger på omkring 2000 THB se evt. denne model |
|
|
BJ |
Lagt på d. 02/10-2009 13:30
|
vandango skrev: BJ skrev: Okay jeg tar en snak med Peter Og med Alex på Hotellet(Ferdinand). Og høre hvad jeg har af muligheder. MVH.BJ OK sidst jeg var afsted så jeg Freddy sidde på Facebook med en bærbar i restauranten. Sad Freddy i Resturanten ved Alex med sin bærbar(troede Freddy PT. var i DK), for jeg ved Alex har en pc'er til fri afbenyttelse til gæsterne MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
BJ |
Lagt på d. 02/10-2009 13:33
|
Men med det modem du viser i dit link er jo næsten magen til mit. De gør begge to det samme så jeg må også kunne bruge mit med et Thailandsk Sim-kort. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 02/10-2009 13:42
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Jeg bruger selv USB-modem i Thailand, det virker ganske ok hvis der er mobildækning, det er ikke verdens hurtigste, men det er ok til mails osv. Mit kunne jeg skype på, men ikke med video, så gik det galt! Købt i Pratunam for 1800 baht! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 02/10-2009 14:00
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Jeg ved der kommer mobilt bredbånd på 7MB visse steder i Bangkok til næste år. Desværre ville de ikke give mig en pris. |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 02/10-2009 14:07
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
prisen er 99 baht for 300 minutter pr mdr
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
vandango |
Lagt på d. 02/10-2009 14:15
|
BJ skrev: vandango skrev: BJ skrev: Okay jeg tar en snak med Peter Og med Alex på Hotellet(Ferdinand). Og høre hvad jeg har af muligheder. MVH.BJ OK sidst jeg var afsted så jeg Freddy sidde på Facebook med en bærbar i restauranten. Sad Freddy i Resturanten ved Alex med sin bærbar(troede Freddy PT. var i DK), for jeg ved Alex har en pc'er til fri afbenyttelse til gæsterne MVH.BJ Det var i maj/juni måned. |
|
|
BJ |
Lagt på d. 02/10-2009 14:17
|
Ja det kan godt passe for jeg fik et par bajere sammen med ham på bryggerriet i April måned. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 02/10-2009 14:18 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
jc |
Lagt på d. 20/11-2009 13:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 597 |
jesperfrb skrev: prisen er 99 baht for 300 minutter pr mdr Jeg har forstået det således, at 99 Baht er for kortet og der skal betales 1 Baht pr. MB download og der downloades med 460 kB/sek. Tror det blev omtalt som AirCard og kan fås alle steder som også sælger almindelige sim-kort. Har jeg misforstået noget? mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
wanthai |
Lagt på d. 09/12-2009 09:06
|
Begynder Antal indlæg: 15 |
Hej er netop hjemkommet fra th. Jeg tog mit HSPA/3 modem med, og købte for 1000 thb Edge kort, og kunne køre ubegræset i en måned, i døgnets 24 timer. Hastigheden er ikke den samme som vores 3G, men akseptabel. Kunne de fleste dage tage DR 1 og 2 som straming næsten uden hakkeri. Redigeret af wanthai d. 09/12-2009 09:07 Brønderslev/Ubonratcathani/Khowang
|
|
|
BJ |
Lagt på d. 09/12-2009 11:26
|
Vil det sige at jeg faktisk bare kan tage mit 3mobil modem(HUAWAI E180) med til thailand, og så købe at Thailandsk net-simkort og sætte det i, eller SKAL jeg invistere i et nyt mobil-modem når jeg kommer derud??? jeg mener et USB stik er jo et USB stik??? MVH.BJ Redigeret af BJ d. 09/12-2009 11:29 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
on og kent |
Lagt på d. 09/12-2009 11:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
BJ du skal være opmærksom på at dit usb moden kan være låst til en udbyder. nøjagtig ligesom en mobiltelefon, så det skal du jo nok få tjekket inden du tager afsted. god tur kent |
|
|
BJ |
Lagt på d. 09/12-2009 12:28
|
on og kent skrev: BJ du skal være opmærksom på at dit usb moden kan være låst til en udbyder. nøjagtig ligesom en mobiltelefon, så det skal du jo nok få tjekket inden du tager afsted. god tur kent Ja du sir sgu noget det havde jeg ike lige tænkt på, men tusind tak for oplysningen. Jeg for den lige tjækket, men ellers skulle detr jo ikke være noget i vejen for at bruge det jeg har vel??? altså hvis der er oplåst??? MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
Spring til debat: |