Se indlæg
Hvorfor ????
|
|
bentmj |
Lagt på d. 29/09-2009 11:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
Hvor har i dog bare ret i at nogle få herinde ødelægger det for de mange brugere som gerne vil bruge DTW seriøst. En af de værste til at lave ballade, være modbydelig og nedgøre andre brugere som var af en anden mening fik for nyligt sit 3 røde prik herinde og blev udelukket, endeligt, og sikke dog et ramaskrig der lød fra hans venner og brunskjorter herinde, og det flød jo angreb på webmaster og andre som ikke lige havde samme mening som disse personer. Og hvad sker der så nu, jo denne person vender tilbage med en ny profil, og bare vent og se om ikke denne person fortsætter på sin vante facon med at ødelægge DTW og ødelægge det for dens brugere indenfor kort tid. Hvad sker der så? Skal vi bare igen finde os i den modbydelige og nedgørende tone herinde hvis vi ikke lige har samme mening som Jonni og brunskjorterne? Igen og igen hører og læser vi at seriøse brugere herinde ikke ønsker at deltage i debatten pga. denne lille gruppe. Sørgeligt men sandt. Vær mod andre som du ønsker andre skal være mod dig. Det er ok at diskutere herinde men gør det sagligt og sobert. Pga. dette indlæg er det nu sikkert mig som bliver overfaldet, men det er ok for jeg har prøvet det før. Med dette indlæg ønsker jeg blot at bakke op bag andre seriøse brugere herinde som ønsker en sober tone og håber at Webmaster igen vil se på problemet. |
|
|
JD |
Lagt på d. 29/09-2009 11:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 591 |
bentmj skrev: Hvor har i dog bare ret i at nogle få herinde ødelægger det for de mange brugere som gerne vil bruge DTW seriøst. En af de værste til at lave ballade, være modbydelig og nedgøre andre brugere som var af en anden mening fik for nyligt sit 3 røde prik herinde og blev udelukket, endeligt, og sikke dog et ramaskrig der lød fra hans venner og brunskjorter herinde, og det flød jo angreb på webmaster og andre som ikke lige havde samme mening som disse personer. Og hvad sker der så nu, jo denne person vender tilbage med en ny profil, og bare vent og se om ikke denne person fortsætter på sin vante facon med at ødelægge DTW og ødelægge det for dens brugere indenfor kort tid. Hvad sker der så? Skal vi bare igen finde os i den modbydelige og nedgørende tone herinde hvis vi ikke lige har samme mening som Jonni og brunskjorterne?Igen og igen hører og læser vi at seriøse brugere herinde ikke ønsker at deltage i debatten pga. denne lille gruppe. Sørgeligt men sandt. Vær mod andre som du ønsker andre skal være mod dig. Det er ok at diskutere herinde men gør det sagligt og sobert. Pga. dette indlæg er det nu sikkert mig som bliver overfaldet, men det er ok for jeg har prøvet det før. Med dette indlæg ønsker jeg blot at bakke op bag andre seriøse brugere herinde som ønsker en sober tone og håber at Webmaster igen vil se på problemet. Tjaah... Mon ikke du sku' prøve at glo på den hånd der peger: Hvis du som de fleste mennesker er udstyret med 5 fingre, og du peger med pegefingeren, så er der 3 fingre der peger mod dig selv! "Brunskjorter" - "Jonni" Synes du ikke lige den er grov nok, hva'? JD Redigeret af JD d. 29/09-2009 11:45 |
|
|
krydolf |
Lagt på d. 29/09-2009 11:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 137 |
Jeg har utallige gange plæderet for en ordentlig og sober omgangstone her på DTW. Desværre uden synderligt held. Visse personer her kan kun udtrykke sig via bande- og skældsord. Om det er manglende skolegang eller hjernekapacitet der er årsagen, skal jeg ikke kunne sige. I hvert fald er det påfaldende, at uanset hvilket emne der kommer til debat, bryder de samme personager ind med deres indskrænkede kommentarer, eller bliver direkte ubehagelige over for de der forsøger at skrive noget fornuftigt. Tit og ofte rager de omtalte personager uklar med hinanden, hvilket medfører verbale slagsmål i tråden, helt uden hensyn til andre - eller emnet. Forsøger man at stoppe disse verbale udgydelser, bliver man beskyldt for naivitet, uden kendskab til virkeligheden i Thailand, halv- eller hel idiot som ikke forstår hvad der menes, eller en masse andet sludder. Det vil derfor være ønskeligt hvis man udtrykker sig klart og utvetydigt, men det er måske for meget at forlange. Ingen, så vidt jeg har forstået, prøver at indskrænke ytringsfriheden her på DTW, kun at debatten foregår i en ordentlig tone. De der ikke kan, eller vil, debattere sobert, bedes fremover oprette deres egne tråde hvor de kan svine hinanden til. Man kan godt drikke uden at more sig.
|
|
|
JD |
Lagt på d. 29/09-2009 11:47
|
Hørt, hørt!! JD Redigeret af JD d. 29/09-2009 11:47 |
|
|
Dream |
Lagt på d. 29/09-2009 11:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 465 |
Bent. Man skal laese meget foer oejnene falder ud........her hos mig er der ikke et oeje toert.. Brunskjorter. Jonni. Angreb mod Webmaster. Holder lige 1 times pause, det her er sq for staerkt....Skaal. Redigeret af Dream d. 29/09-2009 11:50 |
|
|
JD |
Lagt på d. 29/09-2009 12:02
|
Ja, det er så langt ude at det faktisk er lår-klaskende-hylende morsomt! Man anklager andre pga. tonen, og så overgår man gudhjælpemig de samme baryler ved at nævne Jonni og Skjorterne! Det kræver godtnok lige en opstrammer, skål! JD |
|
|
Dream |
Lagt på d. 29/09-2009 12:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 465 |
Krydolf skriver : De der ikke kan, eller vil, debattere sobert, bedes fremover oprette deres egne tråde hvor de kan svine hinanden til. Alle jer der er ih saa enige, kunne jo ogsaa oprette en traad, hvor i rigtigt kan slikke hinanden op og ned ad ryggen....Saadan lidt ligesom som paa de fleste Dansker-bar......... Redigeret af Dream d. 29/09-2009 12:13 |
|
|
krydolf |
Lagt på d. 29/09-2009 12:24
|
Dream skrev: Krydolf skriver : De der ikke kan, eller vil, debattere sobert, bedes fremover oprette deres egne tråde hvor de kan svine hinanden til. Alle jer der er ih saa enige, kunne jo ogsaa oprette en traad, hvor i rigtigt kan slikke hinanden op og ned ad ryggen....Saadan lidt ligesom som paa de fleste Dansker-bar......... Det er jo det vi gør, men sådan nogle som dig blander sig konstant. Redigeret af krydolf d. 29/09-2009 12:26 Man kan godt drikke uden at more sig.
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 29/09-2009 12:32
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Brunskjorte-allegorier og tilsvarende er "ryggen mod muren" argumentation og svært at tage seriøst. Det sidste kort på hånden er at påpege stavefejl i mangel af bedre. |
|
|
swed |
Lagt på d. 29/09-2009 12:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 523 |
bentmj skrev: Hvor har i dog bare ret i at nogle få herinde ødelægger det for de mange brugere som gerne vil bruge DTW seriøst. En af de værste til at lave ballade, være modbydelig og nedgøre andre brugere som var af en anden mening fik for nyligt sit 3 røde prik herinde og blev udelukket, endeligt, og sikke dog et ramaskrig der lød fra hans venner og brunskjorter herinde, og det flød jo angreb på webmaster og andre som ikke lige havde samme mening som disse personer. Og hvad sker der så nu, jo denne person vender tilbage med en ny profil, og bare vent og se om ikke denne person fortsætter på sin vante facon med at ødelægge DTW og ødelægge det for dens brugere indenfor kort tid. Hvad sker der så? Skal vi bare igen finde os i den modbydelige og nedgørende tone herinde hvis vi ikke lige har samme mening som Jonni og brunskjorterne? Igen og igen hører og læser vi at seriøse brugere herinde ikke ønsker at deltage i debatten pga. denne lille gruppe. Sørgeligt men sandt. Vær mod andre som du ønsker andre skal være mod dig. Det er ok at diskutere herinde men gør det sagligt og sobert. Pga. dette indlæg er det nu sikkert mig som bliver overfaldet, men det er ok for jeg har prøvet det før. Med dette indlæg ønsker jeg blot at bakke op bag andre seriøse brugere herinde som ønsker en sober tone og håber at Webmaster igen vil se på problemet. Jeg går i hvid skjorte hvad fanden betyder sober tone ? jeg er kun 50 så det er måske noget man sagde før krigen? Swed
|
|
|
JD |
Lagt på d. 29/09-2009 12:53
|
Hvilken krig? 1. verdenskrig?! JD PS: Kom dog ned på jorden alle i frygteligt seriøse "tight ass" typer, der skal sgu' da være noget sjov og ballade, et frirum, noget mandehørm. Der er rigeligt med kontrol og fy-fy og politisk korrekt idioti ude i den virkelige verden, det behøver man absolut ikke at indføre her på DTW også! Redigeret af JD d. 29/09-2009 12:57 |
|
|
bentmj |
Lagt på d. 29/09-2009 13:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
Dream og JD, prøv lige at bladre lidt tilbage herinde og se på indlæggene lige efter omtalte person blev udelukket, hvis der ikke lød et ramaskrig herinde fra visse personer så ved jeg ikke hvad det kan kaldes, og hvis i læser indlæggene vil i se adskellige angreb på Webmaster mfl. på dette tidspunkt. Hvad angår min sammenligning mellem omtalte person og Jonni og brunskjorterne bør i igen gå tilbage i indlæggene fra omtalte person og andre "banditter" som de omtale dem selv, og deri vil i kunne se et skræmmende og påfaldende lighed i deres indlæg med tiden syd for grænsen i 30-40erne, og på daværende tidspunkt lød det i deres svar som om jeg ramte et ømt punkt, men forstår godt i bliver overrasket hvis i ikke har læst eller husker disse indlæg som jo er en nødvendighed for at forstå hvorfor jeg skrev dette. Beklager. Hvorfor tror i egentligt jeg skrev dette? Normalt er jeg en meget stille og genert person som ikke siger så meget, men på et tidspunkt må man jo give disse modbydelige personer igen på deres angreb ikke bare på mig men også på mange andre herinde. Skulle vi da bare tage imod? På et tidspunkt må det jo stoppe og man kalder en spade for en spade. Disse personer er jo ikke på DTW for at fyre nogle guldkorn af til andre, men udelukkende for at genere andre hvilket jo fortæller en masse om disse personer. Er det ikke skønnest hvis vi alle hjælper hinanden og behandler hinanden ordentligt, og hvis nogen spørger dumt så svar ordenligt, det kunne jo være vigtigt for vedkommende, og hvis nogen herinde ved en pokkers masse så hjælp dem som ikke ved så meget på en ordentligt måde. |
|
|
krydolf |
Lagt på d. 29/09-2009 13:12
|
JD skrev: Hvilken krig? 1. verdenskrig?! JD PS: Kom dog ned på jorden alle i frygteligt seriøse "tight ass" typer, der skal sgu' da være noget sjov og ballade, et frirum, noget mandehørm. Der er rigeligt med kontrol og fy-fy og politisk korrekt idioti ude i den virkelige verden, det behøver man absolut ikke at indføre her på DTW også! Intet i vejen med lidt/meget sjov og ballade, ej heller mandehørm. Men at blive kaldt for alt muligt og i øvrigt blive svinet til fordi man tilfældigvis ikke er enig med nogle af de her elementer der konstant kommer med åndsforladte kommentarer, vil jeg i hvert fald gerne være fri for. Nu ved jeg ikke hvad der politisk korrekt, det afhænger vel af hvilken politisk fløj man tilhører Så ikke kun JD, men også alle andre, kom bare frem med hvad I har, men please, gør det i en god og anstændig tone. Man kan godt drikke uden at more sig.
|
|
|
swed |
Lagt på d. 29/09-2009 13:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 523 |
bentmj skrev: Dream og JD, prøv lige at bladre lidt tilbage herinde og se på indlæggene lige efter omtalte person blev udelukket, hvis der ikke lød et ramaskrig herinde fra visse personer så ved jeg ikke hvad det kan kaldes, og hvis i læser indlæggene vil i se adskellige angreb på Webmaster mfl. på dette tidspunkt. Hvad angår min sammenligning mellem omtalte person og Jonni og brunskjorterne bør i igen gå tilbage i indlæggene fra omtalte person og andre "banditter" som de omtale dem selv, og deri vil i kunne se et skræmmende og påfaldende lighed i deres indlæg med tiden syd for grænsen i 30-40erne, og på daværende tidspunkt lød det i deres svar som om jeg ramte et ømt punkt, men forstår godt i bliver overrasket hvis i ikke har læst eller husker disse indlæg som jo er en nødvendighed for at forstå hvorfor jeg skrev dette. Beklager. Hvorfor tror i egentligt jeg skrev dette? Normalt er jeg en meget stille og genert person som ikke siger så meget, men på et tidspunkt må man jo give disse modbydelige personer igen på deres angreb ikke bare på mig men også på mange andre herinde. Skulle vi da bare tage imod? På et tidspunkt må det jo stoppe og man kalder en spade for en spade. Disse personer er jo ikke på DTW for at fyre nogle guldkorn af til andre, men udelukkende for at genere andre hvilket jo fortæller en masse om disse personer. Er det ikke skønnest hvis vi alle hjælper hinanden og behandler hinanden ordentligt, og hvis nogen spørger dumt så svar ordenligt, det kunne jo være vigtigt for vedkommende, og hvis nogen herinde ved en pokkers masse så hjælp dem som ikke ved så meget på en ordentligt måde. Prøv thaiand debatforum , det er så kedeligt at ingen gider skrive, så der er ingen grimme ord, der er også thailand forum, om så nogen skrev noget grimt ville du helt sikkert overse det, pga kedsomhed Swed
|
|
|
JD |
Lagt på d. 29/09-2009 14:13
|
krydolf skrev: JD skrev: Hvilken krig? 1. verdenskrig?! JD PS: Kom dog ned på jorden alle i frygteligt seriøse "tight ass" typer, der skal sgu' da være noget sjov og ballade, et frirum, noget mandehørm. Der er rigeligt med kontrol og fy-fy og politisk korrekt idioti ude i den virkelige verden, det behøver man absolut ikke at indføre her på DTW også! Intet i vejen med lidt/meget sjov og ballade, ej heller mandehørm. Men at blive kaldt for alt muligt og i øvrigt blive svinet til fordi man tilfældigvis ikke er enig med nogle af de her elementer der konstant kommer med åndsforladte kommentarer, vil jeg i hvert fald gerne være fri for. Nu ved jeg ikke hvad der politisk korrekt, det afhænger vel af hvilken politisk fløj man tilhører:D Så ikke kun JD, men også alle andre, kom bare frem med hvad I har, men please, gør det i en god og anstændig tone. Politisk korrekthed har efter min opfattelse ikke noget at gøre med hvilket parti man tilhører! Lidt info. her: "Politisk korrekthed er en polemisk karakteristik af holdninger og synspunkter som menes antaget og formuleret af mennesker, man er politisk uenig med. Begrebet er konjunkturbestemt, idet det overvejende anvendes af et politisk flertal som legitimation for deres i egne øjne kontroversielle synspunkter hos modparten. Begrebet er i og med flertallets fortrinsret meningsløst, men bruges flittigt som en retorisk figur. Begrebet stammer fra amerikansk politik som Political Correctness (PC)." - og en interessant kobling mellem George Orwell og begreberne "Nysprog" og "Gammelsprog": http://da.wikiped...ki/Nysprog Vi husker alle George Orwell fra dansktimerne, ikke?? JD Redigeret af JD d. 29/09-2009 14:14 |
|
|
krydolf |
Lagt på d. 29/09-2009 14:27
|
JD skrev: krydolf skrev: JD skrev: Hvilken krig? 1. verdenskrig?! JD PS: Kom dog ned på jorden alle i frygteligt seriøse "tight ass" typer, der skal sgu' da være noget sjov og ballade, et frirum, noget mandehørm. Der er rigeligt med kontrol og fy-fy og politisk korrekt idioti ude i den virkelige verden, det behøver man absolut ikke at indføre her på DTW også! Intet i vejen med lidt/meget sjov og ballade, ej heller mandehørm. Men at blive kaldt for alt muligt og i øvrigt blive svinet til fordi man tilfældigvis ikke er enig med nogle af de her elementer der konstant kommer med åndsforladte kommentarer, vil jeg i hvert fald gerne være fri for. Nu ved jeg ikke hvad der politisk korrekt, det afhænger vel af hvilken politisk fløj man tilhører:D Så ikke kun JD, men også alle andre, kom bare frem med hvad I har, men please, gør det i en god og anstændig tone. Politisk korrekthed har efter min opfattelse ikke noget at gøre med hvilket parti man tilhører! Lidt info. her: "Politisk korrekthed er en polemisk karakteristik af holdninger og synspunkter som menes antaget og formuleret af mennesker, man er politisk uenig med. Begrebet er konjunkturbestemt, idet det overvejende anvendes af et politisk flertal som legitimation for deres i egne øjne kontroversielle synspunkter hos modparten. Begrebet er i og med flertallets fortrinsret meningsløst, men bruges flittigt som en retorisk figur. Begrebet stammer fra amerikansk politik som Political Correctness (PC)." - og en interessant kobling mellem George Orwell og begreberne "Nysprog" og "Gammelsprog": http://da.wikiped...ki/Nysprog Vi husker alle George Orwell fra dansktimerne, ikke?? JD Og det skulle overgå mig. Jeg som opfordre til at formulere sig klart og tydeligt. Sørgeligt! Min kommentar til "politisk korrekthed" var ment som en lille morsomhed. Jeg ved godt hvad vendingen betyder. Og ja, som årgang 54 ved jeg godt hvem George Orwell var, eller Eric Arthur Blair, som han rent faktisk hed. Men det ved du garanteret også. Man kan godt drikke uden at more sig.
|
|
|
Lagt på d. 29/09-2009 15:08
|
|
Begynder Antal indlæg: |
jeg syntes faktisk de 2 omtalte personer er blevet mere fornuftige på det sidste. det er bare ikke nemt at slippe af med et dårligt rygte når folk er overbevist om man er slem. giv dem en chance, hvis web kunne burde i andre også? |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 29/09-2009 15:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Ganske underholdende - og sigende - at se, hvem der reagerer IMOD udmærkede opfordringer til at opføre sig ordentligt. Bjarne |
|
|
hfb |
Lagt på d. 29/09-2009 15:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 544 |
Jens Ole skrev: Hej allesammen. Jeg har nu haft den "fornøjelse" at læse indlæggende på DTW i ca 2 år ( været medlem i ca 1 år). Jeg syntes at tonen er blevet mere og mere " hadsk" siden jeg startede med at læse herinde. Visse personer , ingen nævnt , ingen glemt , har det med KUN at se det negative i Thailand og thailandske piger. Jeg vil på ingen måde kalde mig expert i thailandske forhold,men ken der dog en hel del både i Thailand og her i Danmark. Jeg er naturligvis ikke blind for de ting der sker i Thailand,men heller ikke mere naiv end at jeg også ved at de samme forhold også gør sig gældende herhjemme med danske piger. Forskellen ligger jo nok bare i , at de danske piger, ofte er lidt smartere end manden. Dette er ikke for at nedgøre danske piger , men blot for at fortælle at man kan blive"snydt"hvorsomhelst. Måske er vi mænd blot for dumme , når vi forelsker os , og derved brænder nallerne , for derefter at give andre skylden,for selvfølgelig er vi jo ikke dumme ifølge vores egen mening. Når jeg læser indlægget , hvor Josefine søger skuespillere , bliver jeg lidt harm , når man blot laver fis med det. Mange thaipiger laver skuespil for at overleve , så de har jo en grund til det. Mange danske mænd(nu snakker jeg kun om Pattaya) er da også utrolige skuespillere.Vi kan det hele,smider os om med penge og spiller konger. Hvad er det lige vores grund til det er ????. Jeg håber at man fremover vil holde en mere neutral indstilling til tingene og diskuterre tingene ordentlig,hvilket jeg har savnet i lang tid. Vi har alle gode og dårlige oplevelser,hvadenten vi er i Danmark eller Thailand , men at man ligefrem KUN har dårlige oplevelser om thaipiger,er en ting vist rimelig klart: Så har man selv været forskyldt i det. Mvh Jens Ole ( en person som ikke dømmer folk på forhånd ) Jeg er enig med dig. Jeg tror det er de færreste der lever eller har levet i et almindeligt ægteskabeligt forhold har haft et dårligere forhold med en thailandsk pige end med en dansk pige. |
|
|
Boes |
Lagt på d. 29/09-2009 16:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
JD skrev: bentmj skrev: Hvor har i dog bare ret i at nogle få herinde ødelægger det for de mange brugere som gerne vil bruge DTW seriøst. En af de værste til at lave ballade, være modbydelig og nedgøre andre brugere som var af en anden mening fik for nyligt sit 3 røde prik herinde og blev udelukket, endeligt, og sikke dog et ramaskrig der lød fra hans venner og brunskjorter herinde, og det flød jo angreb på webmaster og andre som ikke lige havde samme mening som disse personer. Og hvad sker der så nu, jo denne person vender tilbage med en ny profil, og bare vent og se om ikke denne person fortsætter på sin vante facon med at ødelægge DTW og ødelægge det for dens brugere indenfor kort tid. Hvad sker der så? Skal vi bare igen finde os i den modbydelige og nedgørende tone herinde hvis vi ikke lige har samme mening som Jonni og brunskjorterne?Igen og igen hører og læser vi at seriøse brugere herinde ikke ønsker at deltage i debatten pga. denne lille gruppe. Sørgeligt men sandt. Vær mod andre som du ønsker andre skal være mod dig. Det er ok at diskutere herinde men gør det sagligt og sobert. Pga. dette indlæg er det nu sikkert mig som bliver overfaldet, men det er ok for jeg har prøvet det før. Med dette indlæg ønsker jeg blot at bakke op bag andre seriøse brugere herinde som ønsker en sober tone og håber at Webmaster igen vil se på problemet. Tjaah... Mon ikke du sku' prøve at glo på den hånd der peger: Hvis du som de fleste mennesker er udstyret med 5 fingre, og du peger med pegefingeren, så er der 3 fingre der peger mod dig selv! "Brunskjorter" - "Jonni" Synes du ikke lige den er grov nok, hva'? JD Intressant at se at en vis person folte sig udpeget......... Er i.o. ganske enig med Bent. Personligt har jeg ingen lyst til at lave nye traade herinde efter klimaet er blevet som det er. Mange andre seriose debattorer er aabenbart af den samme opfattelse. sorry dtw. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
Spring til debat: |