Se indlæg
 Udskriv debat
Ti gode grunde til Thailand
JD
Endelig! Jeg kan bidrage med noget positivt...Grin

http://ekstrablad...229850.ece

Nå, skal lige ha' nærlæst den artikel, kan være noget skal kommenteres, he-he!

JD

krydolf
JD skrev:
Endelig! Jeg kan bidrage med noget positivt...Grin

http://ekstrablad...229850.ece

Nå, skal lige ha' nærlæst den artikel, kan være noget skal kommenteres, he-he!

JD

Ja, det er godt med dig JD Grin De ti "bud" hænger vist ikke helt sammen med hvad jeg tidligere har erfaret i dine indlæg. Men selvfølgelig, når fanden bliver gammel går han i kloster, ikke sandt?Wink
Man kan godt drikke uden at more sig.

sabai sabai
Mon ikke ham Jesper Cornelius er = Stig Elling.. Shock
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

JD
Hæ!

Ja, eller også har jeg fået "det hvide snit" ligesom Randle P. McMurphy!

http://www.ekkofi...=dvd&id=21

Nå, til Thailand og artiklen i EB...

Det er godtnok klicheerne der bliver luftet i den artikel, måske jeg lige sku' lave en "JD" version 1.0:

Mystikken

Ja, det er et mystisk land, måske alt for mystisk til at vesterlændinge egentlig forstår hvad der foregår.

Venligheden

Er tæt forbundet med din villighed til at lade dig forføre og tage ved næsen, samt størrelsen af din pengepung!

Prisniveau

Kommer dæl'me an på hvor man er, og der er stadig den diskrimerende dobbeltpris politik.

Strandene

Enig! - Undtagen Pattaya...

Køkkenet

Hmmm... Ja, hvis jeg selv køber ind og laver maden, ellers er det godtnok gået temmelig meget tilbage i kvaliteten. Spis aldrig i gadekøkkener, de anvender genbrugsolie til stegning, og det er livsfarligt og kræftfremkaldende.

Det fungerer

Ja, det fungerer - i Bangkok. Taxa på Samui til min. 3-400 Baht, samme på Phuket, med risiko for at blive hældt af halvvejs hvis man brokker sig over prisen eller "Formel 1 kørslen".

Ufarligt

Ja, inden for Gaten, og bag hjemmets fire sikre betonvægge!

Familievenligt

Tjaah, bum,bum... Har ingen børn, så ved det ikke.

Damerne

JA, JA, JA!!!!

Sæson

Ja, men regntiden kan være OK også...

Sådan, så er det på plads...Cool

JD
Redigeret af JD d. 28/09-2009 17:31

sabai sabai
Ja nemlig sådan !!Smile

JD .. Du skulle lægge dette indlæg ind på EB's blog !!

Ps.. Dejlig film ... og så er vi jo en del efterhånden, der var med i filmen ! Grin
Redigeret af sabai sabai d. 28/09-2009 18:00
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

BJ
ja det kan ikke beskrives bedre!
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Johnson
selvfølgelig skal den kommenteres af os lidt kritiske og bedrevidende ;o) hehe

Mystikken
ikke mere mystisk end Europa virker for Thai'er..følelsen forsvinder med tiden som rejsende. Men ja, tempel ruiner har en vis mystik over sig.

Venligheden
enig med JD, kommer især an på pengepungen/mulighederne der er i dig. Er du bare en almindelig ung thai, så er det ikke anderledes end i andre lande...måske camoufleret bag et konfliksky ydre og frygten for at tabe ansigt..dette kan virke som et symbol på venlighed for os.

Prisniveau
ja, især hvis man køber varer hvor folk med thai løn handler, ellers virker det dyrere og dyrere i turistområderne...men bestemt fair prisniveau. Ulempen ved dette er selvfølgelig alle de tabere som tiltrækkes af dette..uanset hvad folk siger, så er det et andet klientel i Pattaya end Toscana.

Strandene
dejlige strande..ja, bare surt at hele Nord og Nordøst thailand ikke har Shock) hvis god strand er præferencen er det Filippinerne jeg vil anbefale...klart flere og smukkere strande og vælger man de rigtige har man dem ofte helt for sig selv..

Køkkenet
Super mad ja, men kan dog blive alt for stærk for vores falangmaver...hvilket ofte ødelægger oplevelsen...desuden kan man også blive træt af ris, ris og ris...hehe

Det fungerer
gode veje og flotte bygninger, det overrasker mig stadig, men alt for mange biler til de veje..og serviceniveauet bag de flotte bygninger svigter tit...

bussystemet er dog ret nice og nemt..men taxi og tuk-tuk skal lige regnes ud mht. deres tricks. Mobil og ATM ok, dog pil ned med de 150 baht charge...

Ufarligt
her er jeg modsat JD enig..aldrig har jeg færdes i så trygt land...aldrig været bange, selv ikke efter nogle kæmpe branderter alene hjem i Pattaya..eller alene i Bangkok's undergrounds techno miljø med fremmed piger..men jeg er også en ret rolig og afslappet fyr...man skal ikke lade sig nare hvis man er den mere stædige og stolte "Kong Gulerod" type...du kommer ikke afsted med hvad som helst på dine blå øjne...og der er mange thai'er som ikke dele den mening at thailand er fredeligt...skylder du for mange penge er det hurtigt livet du betaler med...og røverioverfald på landevejene i Isaan er IKKE sjældne..

Familievenligt
enig, masser af muligheder for aktiviteter til børnene og perfekt sted for børn, men igen er det nok en penge ting.."smil til barnet, så bliver moren glad, er moren glad, betaler farmand"..hehe tror ikke de elsker børn mere end andre steder i verden...så skal de lige være fordi de savner deres egne børn som bliver passet af mormor og morfar hjemme i landsbyen..hehe

Damerne
kanon lækre piger, søde osv...men afviser man dem, forsvinder smilet og pigen lige hurtigt.....min egen erfaring er at holde sig fra barpigerne, hvis det skal være seriøst..de ved hvordan de kan tage røven på en og ikke bange for en løgn el. to...vælg dit selskab med omhu...sommetider kan de mere "slutty" af slagsen dog være en ganske befriende og uforpligtende oplevelse. Thaipigerne er ligeså forskellige som andre, dog mindre grad af "selvstændig rødstrømpe feminister og power lepper" men til gengæld flere snob typerne...a la "bare-fordi-du-er-falang-tjener-du-ikke-nødvendigvis-mere-end-min-far" agtigt. deres krop er tip-top, ikke så mange overvægtige som i Europa...og hvis du har en lille diller, så er der rigeligt med lave spinkle piger også.

Sæson
synes nu thailand er fantastisk alle tider på året...

JJ
Redigeret af Johnson d. 28/09-2009 18:50

Natasha
Haha.
Ufarligt? Det ved jeg nu ikke lige. Det lyder lidt som om han lever på en lyserød sky Smile

JD
Johnson, meget skarpe observationer, tak for det!

Især denne:

"Venligheden

enig med JD, kommer især an på pengepungen/mulighederne der er i dig. Er du bare en almindelig ung thai, så er det ikke anderledes end i andre lande...måske camoufleret bag et konfliksky ydre og frygten for at tabe ansigt..dette kan virke som et symbol på venlighed for os."

Lige akkurat, det er præcist formuleret, det er sådan det er.

Det er som Danmark sidst i '50'erne, hvor vi talte til "hinarnden" som i en "Far til fire film" - og hvor man fik mælken leveret på trappen om morgenen, åh, de herlige garmle dage, hulk-hulk!

Der var høflighed, manerer, smil og venlighed. Det var facade selvfølgelig, men facade er godt, det er smørelsen der får samfundet til at fungere.

Fungerer den direkte og rå facon vi oplever i Vesten?

Gu' gør den ej!

Fungerer facade-faconen i Thailand?

Ja, endnu, men nye generationer er på vej, og værdierne er i opløsning. Trist...Frown

Hæ, og det siger en gammel hippie der røg sin første fede i biografen til premieren på Woodstock-filmen, har-har!Grin

JD
Redigeret af JD d. 28/09-2009 19:34

Johnson
til Natasha

tja, politiet er ikke noget man stoler på i Thailand..så mange sager bliver afsluttet på egen hånd...især hvis det drejer sig om penge...

hustruvold og voldelig afstraffelse af børn er heller ikke unormalt i Thailand kultur.

men kan man holde sig uden for problemer og smile sig godt udenom så har mange ingen grund til at være bange.

Desuden er det ikke charter turisten som er i risiko gruppen...så jeg ville nok også mene Thailand er yderst fredeligt for gode venligsindet turister...dog er trafikken en dræber og den unge letpåklædte blonde pige skal nok anbefales at finde en rejsekammerat inden.

meningsløst ubegrundet vold er sjældent i Thailand tror jeg...målt i forhold til andre lande..og racistisk vold er heller ikke noget jeg hører/ser så meget af...som regel ligger der andet bag...opførsel/penge...

JJ
Redigeret af Johnson d. 28/09-2009 19:45

rinpoche
Naturen, de fantastiske solnedgange gør sjælen godt og kan, i bedste fald, få et smuldrende parforhold op at stå igen.

Hmm, jeg har nu set flere forhold gå i opløsning i Thailand end det modsatte. Gad vide hvad det skyldes?

Måske kunne det have noget at gøre med mænd kigger på de lokale skønhedder.

Ofte kunne problemet være at man ikke er vant til at være sammen med familien 24/7

savasava
citat: Der var høflighed, manerer, smil og venlighed. Det var facade selvfølgelig, men facade er godt, det er smørelsen der får samfundet til at fungere.

Fungerer den direkte og rå facon vi oplever i Vesten?

Gu' gør den ej!

Fungerer facade-faconen i Thailand?

Ja, endnu, men nye generationer er på vej, og værdierne er i opløsning. Trist...

Klart bevis paa, at det rode prikke system fungerer.Wink

Spring til debat: