Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
giftes med 23 årig
|
|
Locturian |
Lagt på d. 25/09-2009 08:26
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Lung Yao skrev: LOC, Enten lider du af "korttids hukommelses tab" eller er du blevet "miljø skadet" i Hua Hin. Jeg husker tydelidt da ikke for længe siden, en ung mand og hans ven der drog på "eventyr" i Thailand, og han blev forelsket over begge ører i en servitrice. NEJ, hvor alle hans spørgsmål dengang var "intelligent" og "relevant". Jeg synes at hvis du ikke bryder dig om folks spørgsmål her på et DEBATFORUM, skal du bare lade være med at kommentere/besvare dem. Der er INGEN dumme spørgsmål, men tilgengæld en HELE dele dumme svar. (fra mig selv inkluderet). Tjae, man kan vidst ikke helt undgå at blive miljøskadet i Thailand - Eller i Danmark for den sags skyld. Man tilpasser vel sine meninger og opfattelser efter hvor man kommer og hvad man ser - Det er helt naturligt. Det der faldt mig for brystet var ikke så meget at han havde fundet en ung tøs han skulle giftes med - Herre gud, det skal halvdelen af dette forum jo, og så kunne jeg ikke bestille andet end at sidde og lukke gas ud hele dagen - Så nej, det er ikke der den ligger. Der den lå - Som du også ville kunne se hvis du læste mit indlæg - Var at manden i samme paragraf som han skrev at han skulle giftes med en 23 årig, spurgte til hans skattefordele i den sammenhæng. Og så bliver det efter min mening lidt for kunstigt og bekvemmeligt. Giftemål af bekvemmelighed, og også proforma ægteskaber, er efter min udmyge mening forkert. Et giftemål bør være mellem 2 mennesker der elsker hinanden på lige vilkår. Og den mening har intet at gøre med hvor jeg bor i verden... Men du har ret - For 4 år siden var jeg også ny i Thailand, var også naiv, og havde også en masse spørgsmål. Alle er nye - Og jeg har intet imod at hjælpe folk så langt jeg nu kan, det burde du også vide hvis du læser mine indlæg engang i mellem - Men jeg tillader mig at være kritisk og ikke være en kronisk rygklapper... |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 25/09-2009 10:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Locturian skrev: .................................................................................................................................. Tjae, man kan vidst ikke helt undgå at blive miljøskadet i Thailand - Eller i Danmark for den sags skyld. Man tilpasser vel sine meninger og opfattelser efter hvor man kommer og hvad man ser - Det er helt naturligt. Det der faldt mig for brystet var ikke så meget at han havde fundet en ung tøs han skulle giftes med - Herre gud, det skal halvdelen af dette forum jo, og så kunne jeg ikke bestille andet end at sidde og lukke gas ud hele dagen - Så nej, det er ikke der den ligger. Der den lå - Som du også ville kunne se hvis du læste mit indlæg - Var at manden i samme paragraf som han skrev at han skulle giftes med en 23 årig, spurgte til hans skattefordele i den sammenhæng. Og så bliver det efter min mening lidt for kunstigt og bekvemmeligt. Giftemål af bekvemmelighed, og også proforma ægteskaber, er efter min udmyge mening forkert. Et giftemål bør være mellem 2 mennesker der elsker hinanden på lige vilkår. Og den mening har intet at gøre med hvor jeg bor i verden... ... At manden spørger til sine skattefordel, JA, og Hvad så ?, højt sandsynligt RELEVANT for ham. Det har da manden lov til. At DU udlægger det som noget "odiøst" (du kaldte det:"for kunstigt og bekvemmeligt" ) må stå på din egen regning = Kender du manden ? siden du er så hård i din "bedømmelse" eller lugter jeg "fordomme". Jeg ser/læser det, som det har været tilfælde i mange tråde før :<< Først ville jeg spørge om dit, og så ville jeg spørge OGSÅ om det >>= forstået sådan at jeg kan ligeså godt spørge om det andet NU, istedet for at åbne et nyt tråd senere om det. Skat/økonomisk fordele er en del af "vores" hverdag, os der stadigt bor i DK, derfor min hentydning til at nu bor du langt væk fra det, der engang var et "smørhul", og ikke bekymre dig om hvordan man kan få endene til slutte sammen. Desvære, siger vi ikke " Mai Pen Rai " i DK. JA, det er rigtigt at i mange af dine tråd og på trods af din ung alder, din "kort erfaring", har du tilegnet dig et vis ballast af viden, som du har videregivet til nogle som havde brug for det. MEN, lige i denne her sag, mener jeg, at du har overtrådt en usynlig grænse ved nærmest at "håne manden" der søgte om hjælp. Jeg synes at i fremtiden skal du, når du ikke kender manden personligt (det gører jeg hellere ikke) nøje overveje brugen af udtryk som : << Giftemål af bekvemmelighed, og også proforma ægteskaber >>. Jeg holder med dig at hvis det var tilfælde så var det forkasteligt, men igen her kan jeg ikke se at det er tilfælde,og derfor ville jeg ikke være den første til at kaste sten. Redigeret af Lung Yao d. 25/09-2009 10:17 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 25/09-2009 12:48
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Lung Yao skrev: Locturian skrev: .................................................................................................................................. Tjae, man kan vidst ikke helt undgå at blive miljøskadet i Thailand - Eller i Danmark for den sags skyld. Man tilpasser vel sine meninger og opfattelser efter hvor man kommer og hvad man ser - Det er helt naturligt. Det der faldt mig for brystet var ikke så meget at han havde fundet en ung tøs han skulle giftes med - Herre gud, det skal halvdelen af dette forum jo, og så kunne jeg ikke bestille andet end at sidde og lukke gas ud hele dagen - Så nej, det er ikke der den ligger. Der den lå - Som du også ville kunne se hvis du læste mit indlæg - Var at manden i samme paragraf som han skrev at han skulle giftes med en 23 årig, spurgte til hans skattefordele i den sammenhæng. Og så bliver det efter min mening lidt for kunstigt og bekvemmeligt. Giftemål af bekvemmelighed, og også proforma ægteskaber, er efter min udmyge mening forkert. Et giftemål bør være mellem 2 mennesker der elsker hinanden på lige vilkår. Og den mening har intet at gøre med hvor jeg bor i verden... ... At manden spørger til sine skattefordel, JA, og Hvad så ?, højt sandsynligt RELEVANT for ham. Det har da manden lov til. At DU udlægger det som noget "odiøst" (du kaldte det:"for kunstigt og bekvemmeligt" ) må stå på din egen regning = Kender du manden ? siden du er så hård i din "bedømmelse" eller lugter jeg "fordomme". Jeg ser/læser det, som det har været tilfælde i mange tråde før :<< Først ville jeg spørge om dit, og så ville jeg spørge OGSÅ om det >>= forstået sådan at jeg kan ligeså godt spørge om det andet NU, istedet for at åbne et nyt tråd senere om det. Skat/økonomisk fordele er en del af "vores" hverdag, os der stadigt bor i DK, derfor min hentydning til at nu bor du langt væk fra det, der engang var et "smørhul", og ikke bekymre dig om hvordan man kan få endene til slutte sammen. Desvære, siger vi ikke " Mai Pen Rai " i DK. JA, det er rigtigt at i mange af dine tråd og på trods af din ung alder, din "kort erfaring", har du tilegnet dig et vis ballast af viden, som du har videregivet til nogle som havde brug for det. MEN, lige i denne her sag, mener jeg, at du har overtrådt en usynlig grænse ved nærmest at "håne manden" der søgte om hjælp. Jeg synes at i fremtiden skal du, når du ikke kender manden personligt (det gører jeg hellere ikke) nøje overveje brugen af udtryk som : << Giftemål af bekvemmelighed, og også proforma ægteskaber >>. Jeg holder med dig at hvis det var tilfælde så var det forkasteligt, men igen her kan jeg ikke se at det er tilfælde,og derfor ville jeg ikke være den første til at kaste sten. Jeg tror du ligger mere i det jeg skriver end nødvendigt er. Jeg skriver ikke at manden indgår et bekvemmelighedsægteskab, jeg skriver at jeg er imod det. Jeg generalisere og udtaler mig om mine forbehold omkring ægteskaber af den type. Det eneste jeg skrev der var direkte møntet på Bimbo69 var omkring spørgsmålet skaffefordele. Han skrev et meget kort indlæg og der blevet gået meget direkte til dette spørgsmål. Nej, jeg kender ham ikke, men indlægget lød vitterligt (når man læser det) som om at spare nogle penge i skat var en af de vigtigste elementer her. Det er måske formuleringen af indlægget, men det var sådan jeg forstod det. Og da det er et åbent forum, har jeg lov til at komme med min kommentar til det, da det faldt mig for brystet med en sådan formulering. Du skriver at jeg ikke længere lever i Danmark og så ikke forstår problematikken med at få tingene til at hænge sammen? Nå - OK siger jeg bare. Jeg er ikke pensionist, førtidspensionist, på overførselsindkomst eller andre ordninger der sikrer mig en indkomst fra den danske statskasse hver måned - Så af alle er jeg vist en af de der burde have bekrymringer omkring at få tingene til at hænge sammen. For hvis jeg går på røven her, er der intet sikkerhedsnet til at redde mig, som der havde været det hvis jeg stadigt boede i Danmark. Så jeg mener nu nok at have sympati med de der kæmper med at få tingene til at løbe rundt - Men - For mit vedkommende, drejer det sig ikke om hvilke bekvemmeligheder jeg kan få råd til af "sikre" penge, men ren og skær overlevelse og sikring af min tilværelse i Thailand. At jeg klarer mig så fint som jeg gør, har jeg ikke andre end mig selv at takke for. Og jeg håber ikke at jeg nogensinde havner i den situation hvor jeg er afhængig af at den danske stat betaler for mig - Men det er så nemt - Når jeg kommer op i den alder hvor jeg ville få brug for det, er der alligevel ikke noget der hedder offentlig pension mere. Summa sumarum er, at jeg som skrevet tidligere mener at økonomiske fordele og et ægteskab er 2 forskellige ting. Økonomiske fordele bør IKKE være grundlaget for et ægteskab. Redigeret af Locturian d. 25/09-2009 12:50 |
|
|
hfb |
Lagt på d. 25/09-2009 13:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 544 |
swed skrev: hfb skrev: Locturian skrev: Er lige ved at knække mig over spørgsmålet her; Hvad betyder det for mine skattefordele? Hvad blev der nogensinde af giftemål af ren kærlighed? For fuck sake... Jeg kan kun give dig ret. Hvis man gifter sig af den grund man tror man spare en masse penge, er man godt dum. Uanset hvad han har skrevet, tror jeg ikke han ser det som en økonomisk gevinst at blive gift, for så ville han da være helt skudt i hoved, først skal der betales garanti summen, så skal konen til Danmark + ejendele , så skal hun have tøj og sko til der danske vejr , og hvad er det lige det koster at lave ungkarle køkkenet om til et thaikøkken med alle apperater , gryder, sovse, krydderier og råvarer, parfurme og creame, 20 middler til håret, osv og osv , så skattefradraget er kun et lille tilskud til pengepung. Inden der kastes for mange sten efter bimbo69 bør man nok læse hvad manden skriver og nødvendigvis ikke hvad der står ordret SWED: Har du solgt swimmingpoolen? Det er der noget om. Men det er somtider farligt at tolke hvad der står mellem linjerne Det nemmeste er at se hvad der bliver skrevet |
|
|
bimbo69 |
Lagt på d. 25/09-2009 17:19
|
Begynder Antal indlæg: 20 |
det går helt galt her ,jeg har kendt pigen i 3 år ,og hun er ikke fra thailand,ja det koster penge at blive gift med en fra østen ,midt råd er at man skal have 250.000 kr.i banken elleres har man ikke råd og man skal have en god sund indkomst så man kan forsørge pigen til hun har lært dansk og fået erbejde ,og forvet det tager 5 år ,det er midt råd. |
|
|
hfb |
Lagt på d. 25/09-2009 17:30
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 544 |
bimbo69 skrev: det går helt galt her ,jeg har kendt pigen i 3 år ,og hun er ikke fra thailand,ja det koster penge at blive gift med en fra østen ,midt råd er at man skal have 250.000 kr.i banken elleres har man ikke råd og man skal have en god sund indkomst så man kan forsørge pigen til hun har lært dansk og fået erbejde ,og forvet det tager 5 år ,det er midt råd. Du er ikke helt forkert på det. Det vil sige jeg vil give det ret. Det er ikke bare os alle der har 250.000 kr. i banken (desværre ikke). Jeg håber ikke det vil tage 5 år inden min kone finder et arbejde som hun kan li'. Men i disse tider ved man ikke. Redigeret af hfb d. 25/09-2009 17:30 |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |