Se indlæg
 Udskriv debat
giftes med 23 årig
bimbo69
jeg skal giftes me en pige på 23 år der er her på vium i 3 månder ,kan jeg blive det??? og så når hun bliver 24 år næste år ,søger vi familiesammenføring?
og får jeg skattefordel fra vi bliver gift eller først når hun får opholdstidladelse?jeg håber der er nogen der kan hjælpe

swed
Der har lige været en tråd der handler om skattefradrag, mener den hed klin klin
Swed

quickmouse
bimbo69 skrev:
jeg skal giftes me en pige på 23 år der er her på vium i 3 månder ,kan jeg blive det??? og så når hun bliver 24 år næste år ,søger vi familiesammenføring?
og får jeg skattefordel fra vi bliver gift eller først når hun får opholdstidladelse?jeg håber der er nogen der kan hjælpe

lidt om skattefradag her :
http://www.dansk-...ost_105121

før du kan blive gift i DK, skal din tilkommende have en såkaldt civilstands attest fra Thailand, som er godkendt i Thai udenrigsministerium derefter korrekt oversat til engelsk og godkendt i Danske BKK ambasade, først derefter kan du / i bestille tid for en vielse enten i kommunen eller en kirke, vær blot opmærksom på at ikke alle danske præster vier budhister, det er de i deres gode ret til.

håber det bedste for jer.

P.S. i kan først søge familliesammenføring når hun er fyldt 24 år.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

man kan søge om familiesamenføring når hun er 23½ år gammel Smile

Djengis
Hejsa,

For at vi kan give gode kvalificerede råd til dig lige nogle spørgsmål:

1: Hvor gammel er du?
2: Har du dansk infødselsret? (Er du født i DK med mindst en
dansk statsborger som forældre?
3: Hvor længe har i kendt hinanden?
4: Kan du dokumenterer at i har kendt hinanden i flere år forud for i bliver gift?

Mht dine førte spørgsmål.

1: Ja i kan godt blive gift - forudsat hun har lovligt ophold (inden for gyldigheden af hendes visum) - har en gedkendt civilstands attest - og I kan få prøvelses attesten fra din hjemkommune (den hvor de checker du er single og sådan)

2: Fra og med det kalender år din kommende hustru opholder sig i DK uden afbrydelse frem til familiesammenføringen er gennemført.
Hvis hun er i Thailand mens i søger - fra det kalender år hun ankommer til Danmark efter i har opnået familie sammenføring.

Du skal være opmærksom på at det er forbundet med en del udfordringer at blive sammenført med en så ung.
Du skal virkeligt være sikker på at du faktisk med rette kan formode du opfylder kravene for det hvis hun opholder sig i DK samtidigt med du søger - ellers mister du de ca. 60.000 jeg formoder du har stillet i garanti.

Mvh
Djengis
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

hvad betyder hans alder i forhold til familiesammenføring?

er bare nysgerrig

jesperfrb
Hans alder har indflydelse på ansøgningen om FS, da de kan mene det er proformaægteskab!
Redigeret af jesperfrb d. 24/09-2009 01:31
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Djengis
Hvis den der bor i DK er UNDER 28 skal du dokumenterer at parret har størrere tilhørsforhold til Danmark end til Thailand.

Hvis han er over 8 år ældre end sin ægtefælle vil US som standart gå ud fra det er proforma ægteskab og han vil skulle dokumenterer at det ikke er det.

Mvh

Philo
Den var ny for mig.

Djengis skrev:

Hvis han er over 8 år ældre end sin ægtefælle vil US som standart gå ud fra det er proforma ægteskab og han vil skulle dokumenterer at det ikke er det.

Mvh

Vi blev gift for 3 år siden og jeg er mere - temmelig meget mere - end 8 år ældre end min hustru.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad US har tænkt, da de i sin tid så vores ansøgning m.h.t. familiesammenføring. Men jeg havde aldrig en fornemmelse af, at vores aldersforskel var et problem. Jeg er ikke blevet bedt om nogen form for særlig dokumentation og vores sagsbehandlingstid var lige under 3 mdr. M.a.o. alt var fuldstændig standard.

MVH

Philo

swed
Philo skrev:
Den var ny for mig.

Djengis skrev:

Mvh

Vi blev gift for 3 år siden og jeg er mere - temmelig meget mere - end 8 år ældre end min hustru.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad US har tænkt, da de i sin tid så vores ansøgning m.h.t. familiesammenføring. Men jeg havde aldrig en fornemmelse af, at vores aldersforskel var et problem. Jeg er ikke blevet bedt om nogen form for særlig dokumentation og vores sagsbehandlingstid var lige under 3 mdr. M.a.o. alt var fuldstændig standard.

MVH

Philo

Jeg var 50 min kone 36 der var ingen problemer, 2,5 måned så havede hun opholdetilladelse.
Swed

Locturian
Er lige ved at knække mig over spørgsmålet her; Hvad betyder det for mine skattefordele?

Hvad blev der nogensinde af giftemål af ren kærlighed? For fuck sake...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
hfb
Locturian skrev:
Er lige ved at knække mig over spørgsmålet her; Hvad betyder det for mine skattefordele?

Jeg kan kun give dig ret.
Hvis man gifter sig af den grund man tror man spare en masse penge, er man godt dum.

Surmule
Locturian skrev:

Rolig nu! Det er jo ikke første gang dette spørgsmål bliver stillet herinde. Og selv om man er vanvittig forelsket i sin kommende ægtefælle, behøver man jo ikke rende rundt med hovedet under armen Wink Der er flere sider ved ægteskabet end blot at underskrive sine vielses papirer med lukkede øjne. Når nu lykkens eufori en gang har lagt sig ... så er der en hverdag i morgen.

Vedr. aldersforskellen, så er det rigtigt at US indrager den, når der skal vurderes om det er et proforma ægteskab. Se nedenståden som er kopieret ud af et afslag fra US-hjemmeside. Om det er 8 år fremgår ikke, jf. Ægteskabudengrænser's hjemmeside er det 10år .... men mon ikke det nærmere er en helhedsvurdering?? Jeg ved det ikke.

Følgende fremgår af bemærkningerne til udlændingelovens § 9, stk. 9 (Lovforslag nr. L 59 fremsat den 16. april 1998, side 21):
"Ved afgørelsen af, om der foreligger bestemte grunde til at antage, at der er tale om et pro forma-ægteskab, skal udlændingemyndighederne tage hensyn til samtlige forhold i sagen. Udlændingemyn-dighederne vil for eksempel kunne inddrage momenter som parternes manglende samliv på fælles bopæl, parternes manglende evne til at kommunikere på samme sprog, en stor aldersforskel mellem parterne, parternes manglende eller begrænsede personlige kendskab til hinanden forud for ægteskabets indgåelse samt parternes tidligere giftermål. I den forbindelse vil det kunne indgå i vurderingen, om den herboende part tidligere har været gift med en udlænding og er blevet skilt fra udlændingen kort tid ef-ter, at denne har opnået tidsubegrænset opholdstilladelse."[bcolor=#cc9999][/bcolor]
Redigeret af Surmule d. 24/09-2009 10:17

swed
hfb skrev:
Locturian skrev:

Hvis man gifter sig af den grund man tror man spare en masse penge, er man godt dum.

Uanset hvad han har skrevet, tror jeg ikke han ser det som en økonomisk gevinst at blive gift, for så ville han da være helt skudt i hoved, først skal der betales garanti summen, så skal konen til Danmark + ejendele , så skal hun have tøj og sko til der danske vejr , og hvad er det lige det koster at lave ungkarle køkkenet om til et thaikøkken med alle apperater , gryder, sovse, krydderier og råvarer, parfurme og creame, 20 middler til håret, osv og osv , så skattefradraget er kun et lille tilskud til pengepung.
Inden der kastes for mange sten efter bimbo69 bør man nok læse hvad manden skriver og nødvendigvis ikke hvad der står ordret
Swed

Djengis
Mht aldersforskel er US blevet mere ops på dette.

Men som hoved regel - jo yngre den der skal familiesammenføres er jo mere ops er de på reglen.

En på 25 som skal sammenføres med en på 50 vil klart være noget de ser mere på end en på 35 der skal sammenføres med en på 50.
Redigeret af Djengis d. 24/09-2009 11:32

Surmule
Jeg vil ikke ødelægge bimbo69's tråd som synes at omhandle "24 år's reglen" - og da jeg selv har spørgsmål vedr. familie sammenføring, aldersforskel mv., har jeg startet en ny tråd!

Johnson
hvad sker der for brugernavnene herinde...bollefinn, Bimbo69...

Lung Yao
hfb skrev:
Locturian skrev:

Typisk svar fra folk som ikke er berørt af spørgsmålet, da de har deres "på det tør" Angry
Undskyld Bimbo, ikke møntet på dig, men på bemærkningen her.
Jeg ville nu sige << Så er man endu dummere, hvis man ikke tog det med, da FS ville medføre en del udgifter (garanti-flybillet-forsikring-m.m.) og loven giver jo mulighed for benytte sig af skattefradraget >>.

Kærlighed: fra min side : JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA over begge ører. Shock

Kærlighed: fra hendes side: TJAAAAAAAAAAAAAAAH, har ikke spurgte hende endnu. Pfft
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
LOC,
Enten lider du af "korttids hukommelses tab" eller er du blevet "miljø skadet" i Hua Hin.
Jeg husker tydelidt da ikke for længe siden, en ung mand og hans ven der drog på "eventyr" i Thailand, og han blev forelsket over begge ører i en servitrice. NEJ, hvor alle hans spørgsmål dengang var "intelligent" og "relevant".
Jeg synes at hvis du ikke bryder dig om folks spørgsmål her på et DEBATFORUM, skal du bare lade være med at kommentere/besvare dem.
Der er INGEN dumme spørgsmål, men tilgengæld en HELE dele dumme svar. (fra mig selv inkluderet).
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

bimbo69
tak for alle svarne og kommentar nogle af dem er nyttige
men der er også manger der falder uden for,men tak til alle

Spring til debat: