Se indlæg
 Udskriv debat
Halvårs visum
BJ
Er der nogen af jer der ved hvad det visum heder der skal bruges til et halvårs ophold i Thailand.
jeg spørger fordi jeg skal bestille et inden jul og jeg ved godt jeg skal have to visa-run til Cambodia på det halve år
prisen skulle ligge på ca 600kr men det er hvilke type visum jeg skal bestille, det er det jeg gerne vil vide?
Håber der er nogen der kan fortælle mig det, på forhånd TAK.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Lung Yao
Kunne være denne her, vel og mærke hvis du er OVER 50 år gammel :
Fra Den Kongelige Thai Ambassades hjemmeside:
Retirement Visa
Non-Immigrant Visa “O-A” (1 Year Visa)

http://www.thaiem...non_OA.htm

Og er du under 50 år, er det nok kun den mulighed :

Non-Immigrant Visa (90 Days Visa such as Business, study, conference, seminar, film producer, journalist, voluntary job )
For the purpose of conducting business and conference (Category"B" ) , not including employment
For the purpose of employment (Category"B" )
For the purpose of studying (Category"ED" )
For the purpose of research (Category "RS" )
For the purpose of religious activities (Category "R" )
For the purpose of working as a film-producer, journalist or reporter (Category "M" )
For the purpose of official duties (Category "F" ) e.g., Military exercises or government assignments
For the purpose of visiting family (Type "O" )

Og du har sikkert kun valg mellem R Wink Grin Grin Grin og O visa, Shock
Jeg mener ikke at have set/læste om en decideret 6 mnd. visa (flybillet:Ja), kun om fx. 90 dages som kunne evt. forlænges/fornyes. "Experterne" kan enten be/afkræfte det.
Hold dig til de juridiske rigtige svar inden du begynder at følge de andre råd som måtte fremkomme her på DTW.
Better to Worry then to be Sorry.
Redigeret af Lung Yao d. 23/09-2009 10:37
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

BJ
Nej jeg er ikke over 50, jeg er når jeg skal afsted til februar 34.
Og ja jeg skal besøge nogle venner, så det er jo nok type "O" jeg skal have.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

helgegedser
Du kan også søge turistvisa med flere indrejser. F.eks rejser du ind på turistvisa gældende i 2 mdr. Derefter kan du få 1 mdr på immigration. Så er der gået 3 mdr og du tager et visatrip og kommer igen ind på 2 mdr. og derefter igen 1 mdr hos immigration. Således kan du nøjes med 1 visatrip.
MVH
helgegedser

mr tirak
Undskyld Lung Yao men`
Hold dig til de juridiske rigtige svar inden du begynder at følge de andre råd som måtte fremkomme her på DTW.

Når du skriver sådan skal jeg nok agte mig men manden skriver selv at han regner med 2 visa run og ca 600- for visa (som dog for tiden er gratis) skal man vel ikke have opfundet den dybe tallerken for at regne ud at der er tale om turist visa med 3 entry.

Men undskyld og tilbage til studiet i KBH
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
Jao chai
Var selv et halvt år i Thailand på samme måde med et halvt års Visa sidste år fra 28 august-15 febuar i år Smile og der havde jeg en lille udrejse til Malaysia i okt og et visa run til Burma i dec. Tog bare kontakt til konsulatet i hvide sande, det var også bare sådan et turistvisa Smile hvor man bare skal lave udrejse inden de 60 dage udløber Smile nemt og bekvemt Smile

Natasha
Hvad er et visa run til Burma?

John
Et visa run, er en tur over grænsen til feks. et af nabolandene.
Så får man ved indrejse til Thailand igen visa on arrival.
Hvis man går eller kører over grænsen får man i dag 14 dages visa on arrival.
Hvis man kommer med fly får man 30 dage.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
BJ
Vil det sige at mine visa-run SKAL foregå pr. fly???
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

J foregaar med fly for at modtage 30 dage og ikke de normale 14 dage. men airasia.com er extrem billige saa bare rolig. I cambodia (PP) er alle typer turist visa gratis indtil 14juni 2010.

Dream
Og hvis du tager en overnatning i feks. Laos, saa faar du 60 dage, efter de 60 dage runder du bare broen og faar endnu 60 dage.......og det er uanset om du flyver eller hopper paa tungen.

Kenny.

Hvor har du den dato fra ang. gratis visa. ? Mente at det ville slutte her sidst paa aaret, men at de har forlaenget perioden lyder da godt...
Redigeret af Dream d. 24/09-2009 09:56

BJ
okay, tak for oplysningerne!Wink
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

pigalle
BJ skrev:
Er der nogen af jer der ved hvad det visum heder der skal bruges til et halvårs ophold i Thailand.
jeg spørger fordi jeg skal bestille et inden jul og jeg ved godt jeg skal have to visa-run til Cambodia på det halve år
prisen skulle ligge på ca 600kr men det er hvilke type visum jeg skal bestille, det er det jeg gerne vil vide?
Håber der er nogen der kan fortælle mig det, på forhånd TAK.
MVH.BJ

Det bedste du kan gøre er at købe 2+2 mdr. turistvisa, som du så forlænge med 30 dage her i Thailand på immigrationen, når de 90 dage er gået rejser du over grænsen og så kan du gøre det samme igen, 6 mdr. i Thailand og kun rejse ud 1 gang. (180 dage )
Redigeret af pigalle d. 24/09-2009 11:56

BJ
ja jeg er lidt forviret, så jeg tror jeg kontakter ambasaden eller konsulatet, det skal jeg jo aligevel.
For når jeg først er i Thailand har jeg nogle Danske venner der kan sætte mig ind i at lave et Visa-run.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

pigalle
BJ skrev:
ja jeg er lidt forviret, så jeg tror jeg kontakter ambasaden eller konsulatet, det skal jeg jo aligevel.
For når jeg først er i Thailand har jeg nogle Danske venner der kan sætte mig ind i at lave et Visa-run.
MVH.BJ

Det er du ikke den eneste der er med hensyn til visa, men det er egentlig ikke så svært hvis man sætter sig ind i reglerne, men god ide at spørge konsulatet.

Jao chai
HAvde selv den samme forvirring sidte sommer Smile men ring eller besøg konsulatet hvis du er her fra jylland, de gav en god og venlig service Smile

Lung Yao
Dream skrev:
...........................................................
Kenny.
Hvor har du den dato fra ang. gratis visa. ? Mente at det ville slutte her sidst paa aaret, men at de har forlaenget perioden lyder da godt...

Nu er jeg skuffet, du plejer at følge godt med og især vedr. visa spørgsmål : men prøv at kigge her:

http://www.dansk-...post_97745

Og den officiel version :

http://www.thaiem...e_visa.htm

Og til højre under : Consular Announcement and News

<<• All foreigners who apply for Tourist Visa at the Royal Thai Embassies and the Royal Thai Consulates-General world wide, including eligible foreigners who apply for Visa on Arrival at designated checkpoints, will be exempted from Tourist Visa fee from 25 June 2009 to 4 March 2010. Such arrangement is for Tourist Visa only.>>

Men jeg ved ikke om det også gælder for "Long stay Tourist", Wink Grin Grin Grin Grin (har du ikke snart "jubileum" ? )
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Spring til debat: