Se indlæg
 Udskriv debat
mine vaerdier
bagerbager
Dream skrev:
Det er sq da utroligt at du faar lov til at blive ved............du er kraftedme fraek !!!

Et serioest svar : # 3
nr 3 er ikke et svar på et spørgsmål om hvordan man sikre sine værdier.

MDJ
ohhh det var da et lille slagsmaal vi har her..

forst af alt er at jeg stoler paa min kaerste men det er Thailand jeg ikke stoler paa og naar vi skal giftes og skulle den dag komme hvor vi bestemmer at det er bedre at blive skilt (haaber ikke den dag kommer) saa ville jeg bare vaere sikker paa at vi deler hvad vi har og ikke bare er alt der gaa til hende.

jeg har ikke lagt mere i thailand end jeg kan taale at miste..

tilbage til det lille slagsmaal... "opret en traad" saa er den helt jeres Smile

Tak for alle svar

sony
MDJ skrev:
hejsa

jeg har siddet og taenkt paa hvordan jeg kan gore for at sikre mine ting jeg har i thailand saasom hus, land, bil m.m

Jeg har taenkt paa at blive gift men jeg er ikke sikker paa at det ville gore mine ting mere sikre... som vi alle ved saa kan jeg ikke eje land og hvis vi skulle blive skilt saa kan vi jo ikke dale noget for jeg maa ikke eje noget..

Nogle der har nogle ider?

jeg kunne oprette et firma men igen saa skal det ejes af thai og ikke mig... det er en mulig losning men kunne blive besvaerligt

jeg kunne kobe lang og hus igemmen en advokat men kan man stole paa dem? er ikke saa sikker paa det

Ja som en anden foreslå for nogle indlæg siden køb en condo Find en sød pige hvis ikke du allerede har en så kan det vel ikke gå helt galt.

risbaronen
Dream skrev:
Det er lige praecis relevant det jeg skriver..Find en kvinde du kan stole paa !! laengere er den sq da ikke med mindre man er en Pattaya bums...........

JA det er mærkeligt at folk er ved at være trætte af dig . . Du skriver jo altid sådan nogle sympatiske indlæg. . Hvad er forskellen på at have været bums i århus eller at være patayabums ?

http://vinduespudsningkoebenhavn.dk
MDJ
nej det har du ret i Sony... jeg har den sode pige og en 2 aarig datter.. men problemet er at der hvor jeg bor er der ikke noget der hedder condo... simple.. de findes ikke der Smile

men ja det er en sikre maa at gore det paa

Dream
bagerbager skrev:
Dream skrev:
Det er sq da utroligt at du faar lov til at blive ved............du er kraftedme fraek !!!

Hvis man stoler paa hinanden og kaerligheden er aegte, saa er der da ingen grund til at gaa at vaere nervoes........undskyld men jeg fatter ike at man skal sikre sine vaerdier i hoved og roev........haaber ikke at Indlaeg nr.1 bliver laest af kaeresten, det ville vaere synd for hende......

sony
MDJ skrev:
nej det har du ret i Sony... jeg har den sode pige og en 2 aarig datter.. men problemet er at der hvor jeg bor er der ikke noget der hedder condo... simple.. de findes ikke der Smile

Må man spørge hvor det er? Syntes det lyder sjovt der ikke er en condo, det måske udenfor alle de gængse turist områder?

MDJ
saa hvis du gifter dig i dk saa skriver du bare alle dine vaerdier i hendes navn? i dont think so...

det er det samme her.. jeg ved ikke hvor lang tid du har vaeret i thailand...

jeg ville have et liv i thailand... ikke ligge mit liv over til hende... det er derfor man kalder det et liv sammen.

MDJ
ja Sony det er det... 130 km fra kalasin... i kalasin kunne man nok finde en condo
Redigeret af MDJ d. 23/09-2009 17:03

jeg troede ellers at suk/dream var udelukket men man skal åbentbart bare logge ind med et nyt brugernavn og så fortsætte i samme skurre igen og igen . Så det med røde prikker er vist bare en gang vås. bare min mening om dette.
det kunne da være interessant at vide hvor mange dobbeltgængere der er her på siden.

Dream
MDJ skrev:
saa hvis du gifter dig i dk saa skriver du bare alle dine vaerdier i hendes navn? i dont think so...

det er det samme her.. jeg ved ikke hvor lang tid du har vaeret i thailand...

jeg ville have et liv i thailand... ikke ligge mit liv over til hende... det er derfor man kalder det et liv sammen.

I mit tilfaelde drejer det sig om ca. smaa 4 Mill. THB og ja det hele er i konens navn..........Vi har vaeret sammen i 5 aar d. 11. Jan...de 4 Mil er alt, bil, mc'er og indventar i hjemmet.............om jeg er nervoes ? - NEJ.
Redigeret af Dream d. 23/09-2009 17:11

Dream
Jeppe skrev:
jeg troede ellers at suk/dream var udelukket men man skal åbentbart bare logge ind med et nyt brugernavn og så fortsætte i samme skurre igen og igen . Så det med røde prikker er vist bare en gang vås. bare min mening om dette.
det kunne da være interessant at vide hvor mange dobbeltgængere der er her på siden.

Jeppe.

Hold dig til traaden.....................nu ved jeg tilfaeldigvis hvad der stikker dig..Soeg ind som Adm...........
Redigeret af Dream d. 23/09-2009 17:13

nu kan der også ske det at ægtefællen dør, og så har jeg set at uanset hvor godt forholdet er så kommer familien som gribbe. altså den Thailanske...så man skal sikre sig i hoved og røv. alt andet er fuldstændig tåbeligt...måske i dit tilfælde dream så er det måske også konen der bidrager mest, var hun ikke lige ude og låne 2 millioner ?? det har du da skrevet om. så er det nok også rimeligt tingene står i hendes navn..

Dream
Lung.

De smaa 4 Mill. er fra egen lomme, de 2 Mill. Ning laaner er stadig til buisness.

Flot avatar du har........Grin

jeg ku ik lige få tiden til at gå..
Redigeret af d. 23/09-2009 17:33

Frank
Dream skrev:
Eller find en kone du kan stole paa ! Taenk at vaere i tvivl inden man er blevet gift............Tillykke med kaerligheden..........

Man maa sq undres i ny og nae.

Jeg er enig i, at det er mærkværdigt at indgå ægteskab med en person, som man ikke stoler på. Men på den anden side, så rager det efter min mening ikke andre, hvorfor et par vælger at blive gift. Men spørgsmålet i alle tilfælde relevant og værd at overveje.

Jeg gætter på at de fleste vil have investeret i hus og jord til en samlet værdi af kr. 100.000-200.000 i den thailandske ægtefælles navn.

Ved skilmisse risikerer man altså at miste kr. 50.000-100.000 (hvis det kan sælges!), og min anbefaling skal være at afskrive dem straks ved køb.

Ud over skilmisser, så er der jo den mulighed, at ægtefællen dør først. Hvis midlerne er små, så vil det være ganske betryggende at vide, hvordan man står. Især hvis man har nået en alder, hvor man ikke kan starte forfra. Jeg synes at have hørt, at man sammen med sin ægtefælle kan få lavet et stykke papir, som gør at man kan blive boende i mange år frem, før arvesagen skal afvikles. Drt kunne da være rart at høre, om nogen viste noget mere konkret om det?Smile

MDJ
du har ret Lung...det er alt jeg kan sige..

jeg ville ikke staa imorgen og konen ikke er her mere eller jeg ikke er her mere og saa har jeg eller hende ingenting.. det ville ikke vaere fair for nogle af os.

Men jeg haaber da du har et par mill mere i baghaanden bare for en sikkerheds skyld.
hvis du ikke har saa kan du bare taenke paa hendes familie bilver da glad for dine penge.

det er ikke mit liv saa held og lykke med det.

Frank
sony skrev:
MDJ skrev:

Må man spørge hvor det er? Syntes det lyder sjovt der ikke er en condo, det måske udenfor alle de gængse turist områder?

Der findes utallige huse til leje, hvis man ikke ønsker at binde en større investering.

Sarah
Dream skrev:
bagerbager skrev:
Dream skrev:

Hvis man stoler paa hinanden og kaerligheden er aegte, saa er der da ingen grund til at gaa at vaere nervoes........undskyld men jeg fatter ike at man skal sikre sine vaerdier i hoved og roev........haaber ikke at Indlaeg nr.1 bliver laest af kaeresten, det ville vaere synd for hende......

Og håber Ikke Ning læser om din egen Pattaya tid...

selvfølgelig skal man kunne stole på hinanden, hvorfor ellers blive gift. Men det sker alle steder i verden at rønnebæerne blir sure, når/hvis forholdet ophører....
Held og lykke til dig trådstarter. Håber du får et brugbart svar ;-) Jeg ved desværre ikke meget om emnet.

Dream
[img]http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs018.snc1/4232_84129502721_797292721_1749211_265798_n.jpg[/img] is not a valid Image.

Ex............ca. 1000 Danske pr. md.

Spring til debat: