Se indlæg
 Udskriv debat
Veksle i DK eller Thailand?
BJ
Det må da have været en helbrandert af dem på et par hundrede HK.
For det er da dumhed at sidde og blafre med så mange penge.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

ingolf
vandango skrev:
hfb skrev:
Hvormeget fylder 20,000 USD i Bath?

50 cm, 100 cm eller 200 cm? Grin Shock Grin

Så engang en halvbrandert sidde på Copenhagen Bar og vifte rundt med en stak på 100.000 Baht.
I brugte sedler gætter jeg så på 75 cm.

ShockDet er ca 650.000baht, og i snakker halve og hele meterShockShock

Det er da höjst en 10-20cm

Ingolf

Lung Yao
Weedy skrev:
Nogen der endllig ved hvor mange bath man max må tage med sig når man ska på ferie i thailand ??

Hanuman,

Det var ikke det Weedy spurgte om. Du svarer om "G.W. Bush" lov om grænse for deklaration af fremmed valuta.

Weedy,

Lige så meget du lyster og har råd til, men der står intet om i lighed med fremmed valutaer om du skal deklarere alt der overstiger værdien svarende til 20.000$.

Fra den Thailandske Udenrigsministerium:

http://www.mfa.go...eb/169.php

1) <<Non-residents

Individuals in transit may normally bring foreign currency and negotiable instruments into Thailand without limit. They may also freely take out of the country all foreign currency they had brought in, without limit. Individuals in transit, however, may not take out Thai currency exceeding 50,000 baht per person, except for trips to countries bordering Thailand (Myanmar, Laos, Cambodia, Malaysia and Vietnam), where an amount of up to 500,000 baht is allowed. There is no restriction on the amount of Thai currency that may be brought into the country.>>

2) << International visitors may take unlimited Thai currency (Baht) into Thailand.>> , iflg. :

http://www.thaila...tions.html

3) << Local Currency
There is no restriction on the amount of Thai currency that may be brought into the country. >> . iflg. :

http://www.ethail...php?id=451

M.h.t. fremmedvaluta, lige så meget du vil, dog som Hanuman skrev skal du deklarere alt der overstiger 20.000$ og du skal bevise "fremkomsten" (fx. bank kvittering).

I samme åndedrag bemærk lige denne regel vedr. fremmed valutaer og traveler cheques :

Residents

<< There are usually no restrictions on the amount of foreign currency or negotiable instruments that a resident may bring into Thailand.However, all such currency and instruments must be sold to, or deposited into, a foreign currency account with a commercial bank within seven days from the date of receipt or entry into the country

Investors

<< There is no restriction on the import of foreign currency such as investment funds, offshore loans, etc. Such foreign currency, however, must be sold or exchanged into Thai baht, or deposited in a foreign currency account with an authorised bank, within seven days from the date of receipt or entry into the country. An application form F.T. 3 or F.T. 4 must be submitted to an authorised bank for each transaction involving the sale, exchange or deposit of such foreign currency in an amount exceeding US$5,000 or its equivalent >>

Bemærk lige at der ikke står THAI residents.

<< Money Drafts and Cheque's must be exchanged for Baht at a bank within 15 days of import. >>

iflg. :
http://www.thaila...tions.html

Redigeret af Lung Yao d. 22/09-2009 13:14
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Djengis
Weedy skrev:
Nogen der endllig ved hvor mange bath man max må tage med sig når man ska på ferie i thailand ??

Du må maks udfører 75.000 DKK af DANMARK uden at informerer myndighederne om det. Så det begrænser det jo.

Mht ind i thailand se posten før mig.
Redigeret af Djengis d. 22/09-2009 13:28
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

Lung Yao
Weedy,

For at undgå yderligere misforståelser og deraf forkert svar, også fra min side, vil du venligst preciserere om dit spørgsmål drejer sig om :

1- Udførsel af Thai baht fra DK ?

eller

2- Indførsel af Thai baht i Thailand ?
Redigeret af Lung Yao d. 22/09-2009 13:41
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Djengis skrev:
Weedy skrev:

Du må maks udfører 75.000 DKK af DANMARK uden at informerer myndighederne om det. Så det begrænser det jo.

NEJ, medmindre der er tale om "måneskins penge" Wink Shock Grin Grin

M.h.t. grænsen på de 75 K. kan du stadigt blive spurgte om deres oprindelse og kan få dem konfiskeret hvis du skylder i skat m.m.

kkn3122
Lung Yao skrev:
Djengis skrev:
Weedy skrev:

M.h.t. grænsen på de 75 K. kan du stadigt blive spurgte om deres oprindelse og kan få dem konfiskeret hvis du skylder i skat m.m.

Kort sagt!

Der er oplysningspligt på beløb som overstiger 100,000 DKK.
Så er historien ikke længere.

M.V.H.

BJ
Mon ikke dem med en rejsekonto der ligger på over 100.000kr ikke også har et kreditkort. det ville være underligt andet.
For det ville da være for dumt at slæbe rundt på så mange penge.
især i et land som Thailand, med en stor fatigdom.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Hanuman
Lung Yao skrev:
Weedy skrev:

Hanuman,

Det var ikke det Weedy spurgte om. Du svarer om "G.W. Bush" lov om grænse for deklaration af fremmed valuta.

Det må I undskylde, Lung Yao og Weedy.. Til tider mister jeg nemt overblikket herinde..
One night in Bangkok and the world's your oyster...

FCKdk
Lung Yao skrev:

....Jeg ved de har kunnet gøre det længe, men hvor slemme er
de egentlig, hvis man kun har det problem at man skylder en
smule, som kommunen har skrevet at de vil indeholde,
hvis en indtægt eller overførsels-indkomst gør det muligt.
Lever p.t. af en mindre(lille) formue, da Jeg delvist alene
passer et sygt familliemedlem. Jeg holder dermed et uofficielt
sabbatår og ønsker ikke at modtage noget fra stat eller A-kasse....

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Webmaster
kkn3122 skrev:

M.V.H.

Her for 2-3 måneder siden indfandt jeg mig på et posthus for at betale et giro-kort kontant. Jeps, normalt benytter jeg min netbank til at betaler regninger men lige det giro-kort betalte jeg på posthuset da jeg gerne ville have en kvittering som jeg kunne fremvise da jeg skulle afhente varene.

Nå, men giro-kortet var på et beløb over kr. 7400,- og jeg lægger pengene kontant. Straks spørger ekspedienten om billed-ID og jeg fatter selvfølgelig ingenting da det er kontanter jeg betaler med. Derfor siger jeg at det er kontakter og ikke check jeg betaler med og får slynget i hovedet at jeg bare skal vise ID når jeg betaler kontant. Samtidigt får jeg stukket en pjece fra Finansrådet i hånden, der hedder "Husk legitimation".

Viser så mit kørekort, hvor der er billede på. Ja det eneste billede-ID jeg havde på mig.
CPR-nr. kørekort-nummer og lignende bliver tastet ind på en computer og jeg får mit kørekort tilbage og kan få lov til at betale min regning kontant.

Pjecen jeg fik stukket i hånden kan læse her:
- Husk legitimation (PDF-fil)

Jeg ved ikke hvad I andre mener, men jeg følte mig sgu' trådt over tærene. Jeps, værre end nordkoreanske tilstande og tvivler endda på at Stasi var så ihærdige med at kontroller sit eget lands befolkning.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
BJ
Jo jeg var sgu også blevet negativ når det drejer sig om en kontant betaling.
For der jo ingen, der i sin vildeste fantasi ville gå rundt og betale andre folks regninger,
og slet ikke på 7400kr.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

kiml
web har du været på månen den regel er gammel den fik Amerikanerne indført efter 9-11, ved godt vi er i dk, men vi er ikke herre i eget hus efter ham (Anders F R) blev bon kammerat med George W Bush.
[img][/img]

vandango
Sendte den 21.9 4350kr. afsted til Bangkok Bank, betaling for hotellejlighed og internet, hotellet har bekræftet at de har modtaget 28.500 baht.

Det er så kurs 6.55 incl. gebyr til bangkok Bank.
Nåh ja, og så 30 kr. til min egen bank.

kisser
Man må iflg Skat udføre kr. 90.000 af Danmark.

vandango
kisser skrev:
Man må iflg Skat udføre kr. 90.000 af Danmark.

Jo men så dyrt har jeg ikke råd til at bo på min ferie.

BJ
nej...jeg sætter også grænsen ved 50.000DKK alt efter hvor længe jeg skal være afsted.
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 29/09-2009 13:56
THAILAND
A DREAM COME TRUE

JD
Webmaster skrev:
kkn3122 skrev:

M.V.H.

Her for 2-3 måneder siden indfandt jeg mig på et posthus for at betale et giro-kort kontant. Jeps, normalt benytter jeg min netbank til at betaler regninger men lige det giro-kort betalte jeg på posthuset da jeg gerne ville have en kvittering som jeg kunne fremvise da jeg skulle afhente varene.

Nå, men giro-kortet var på et beløb over kr. 7400,- og jeg lægger pengene kontant. Straks spørger ekspedienten om billed-ID og jeg fatter selvfølgelig ingenting da det er kontanter jeg betaler med. Derfor siger jeg at det er kontakter og ikke check jeg betaler med og får slynget i hovedet at jeg bare skal vise ID når jeg betaler kontant. Samtidigt får jeg stukket en pjece fra Finansrådet i hånden, der hedder "Husk legitimation".

Viser så mit kørekort, hvor der er billede på. Ja det eneste billede-ID jeg havde på mig.
CPR-nr. kørekort-nummer og lignende bliver tastet ind på en computer og jeg får mit kørekort tilbage og kan få lov til at betale min regning kontant.

Pjecen jeg fik stukket i hånden kan læse her:
- Husk legitimation (PDF-fil)

Jeg ved ikke hvad I andre mener, men jeg følte mig sgu' trådt over tærene. Jeps, værre end nordkoreanske tilstande og tvivler endda på at Stasi var så ihærdige med at kontroller sit eget lands befolkning.

Det er bare begyndelsen, "you ain't seen nothing yet"!

I fremtiden får alle en microchip ind-opereret, med alle personlige data.

"The issue of “microchipping” is discussed in detail in the 1995 book, in which Icke reports that the elite have wanted to ‘control’ people for many years, but how could that be done if you cannot identify them? Icke stated that the answer would be to microchip babies at birth, and that the way to have the population accept the chipping would be to play on people’s fears and insecurities.

Icke goes on to give more details. The ‘microchip’ would contain the following information: name, picture, S.I.N., fingerprint, physical description, family and medical history, address, occupation, income tax information and criminal record, if any.

There is also a reference to a “Rambo chip” which was used by the Americans during the Vietnam war, over 40 years ago! The late Timothy McVeigh, the confessed perpetrator of the Oklahoma City bombings admitted that he had been microchipped. The question is: how many mind controlled and ex-service army personnel are out there today with implanted microchips in their foreheads or at the back of their wrists?"

http://realityche...-1995.html

JD
Redigeret af JD d. 29/09-2009 14:04

BJ
Det ville sgu da ogå være nemest. men jeg tror ikke at etisk råd vil give mig ret.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

HansSAS
Angående omveksling.
Det er altid bedre over bankerne, og derfor er kontanter ikke godt.
Opret en konto i Thailand, det kræver ikke så meget, og det kan vist stadig lade sig gøre endnu, og så har du muligheden at sende dem fra din homebank, hvis du har en.
Ellers kan jeg kun anbefale Visa/Dankort, selvom du skal betale 30kr. hver gang får du flere penge hvis du hæve maxbeløbet pr. dag, vist stadig 2000kr ( uden de 30 i gebyr ) end du gør med kontanter.
HOLD DIG FRA MASTERCARD, de laver deres egne kurser og vil også tjene på det.

Spring til debat: