Se indlæg
 Udskriv debat
Vekselkurser
BJ
hfb skrev:
Jeg takker for svaret.

Konklusionen må være det nærmest er hip som haps om man veksler hjemme fra eller i Thailand.

Men hvad så den anden vej. Dvs. THB til DKR?

Personligt ville jeg bare beholde pengene og lade være med at veksle da man mister penge hver gang man veksler.

Jeg gemmer også altid mine resterende Baht, jeg tar dem med hjem og gemmer dem til næste gang.
Du skal bare være opmærksom på at der er et loft på det antal valuta du må udfører fra Thailand.
Hvor meget du må udfører af valuta ved jeg godt nok ikke.....Desværer!
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

kkn3122
Djengis skrev:
kkn3122 skrev:
Djengis skrev:
jasoe74 skrev:
Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er bedst at veklse lige nu fra danske kroner til Thai Baht hjemmefra, eller tage danske kroner med til Thailand og veksle dernede hos Superrich?? Jeg ved godt, at det er bedst at overføre til en Thailandsk bankkonto, men sådan en har jeg ikke endnu.

For KONTANTER gælder altid:

Købe Bath hjemme fra.

Sælg overskydende bath FØR du rejser hjem.

Meget enkelt.

Det passer simpelthen ikke hvad du skriver.
I en anden tråd herinde, påstår du den samme gang vrøvl.
Hvis det er måden du gør det på. Så er du blevet "tørret" godt og grundigt.

Overskydende Baht er vel ikke det store problem.
Gem dem til næste gang, du rejser til TH.

M.V.H.

Tager vi fx Forex - når du KØBER valuta - dvs kommer med dine danske kroner - og gerne vil veksle til Bath tager de intet gebyr. Er du "plus" kunde hos Danske Bank eller Nordea betaler du heller intet gebyr hos dem.

100.000 bath kostede 21/9 følgende
Forex: 15.540,00
Nordea: 15.452,93
Danske Bank: 15.502,00

100.000 Bath koster i Thailand (hertilkommer så gebyr)
Kasnikorn Bank 15.649,45
SCB 15.810,28
Bangkok Bank 15.723,27

Ergo: Du betaler mindst for 100.000 Bath ved at købe dem hjemme fra.

Der er sikkert nogle her som har "plus" fordele i nogle Thai banker - men dette er jo baseret på hvad der gælder generelt.

Dog er prisforskellen begrænset som man kan se på disse tal. Mellem 200 og 300 kr for 100.000 bath.

Så personligt vil jeg anbefale et VISA Electron kort - hvor gebyret for at hæve 20.000 Bath i an automat er 30,- DKK + 150 Bath. Og kursen er ikke væsentlig forskellig fra kontant veksel kursen. Jeg ville ikke synes om at gå rundt med 100.000 bath i kontanter på mig.

Når vi taler om bank overførelse så ja - får man som hoved regel mere ved at overfører i DKK end ved at veksle til Bath først.

Men mener du jeg tager fejl - så vis mig og alle andre hvorfor jeg skulle tage fejl. Kom med nogle tal der viser jeg tager fejl - hvor (hvor alle kan) veksler du da DKK til Bath i Thailand - og til hvilke kurser?

Har blot konstateret idag d. 22/9
For 100 DKK. Får man 662 THB. Hos Superrich.
Altså - betaler du 15,10 DKK. for 100 THB.
Hvor finder du en bedre kurs?

M.V.H.

Djengis
kkn3122 skrev:
Djengis skrev:
kkn3122 skrev:
Djengis skrev:
jasoe74 skrev:
Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er bedst at veklse lige nu fra danske kroner til Thai Baht hjemmefra, eller tage danske kroner med til Thailand og veksle dernede hos Superrich?? Jeg ved godt, at det er bedst at overføre til en Thailandsk bankkonto, men sådan en har jeg ikke endnu.

For KONTANTER gælder altid:

Købe Bath hjemme fra.

Sælg overskydende bath FØR du rejser hjem.

Meget enkelt.

Det passer simpelthen ikke hvad du skriver.
I en anden tråd herinde, påstår du den samme gang vrøvl.
Hvis det er måden du gør det på. Så er du blevet "tørret" godt og grundigt.

Overskydende Baht er vel ikke det store problem.
Gem dem til næste gang, du rejser til TH.

M.V.H.

Tager vi fx Forex - når du KØBER valuta - dvs kommer med dine danske kroner - og gerne vil veksle til Bath tager de intet gebyr. Er du "plus" kunde hos Danske Bank eller Nordea betaler du heller intet gebyr hos dem.

100.000 bath kostede 21/9 følgende
Forex: 15.540,00
Nordea: 15.452,93
Danske Bank: 15.502,00

100.000 Bath koster i Thailand (hertilkommer så gebyr)
Kasnikorn Bank 15.649,45
SCB 15.810,28
Bangkok Bank 15.723,27

Ergo: Du betaler mindst for 100.000 Bath ved at købe dem hjemme fra.

Der er sikkert nogle her som har "plus" fordele i nogle Thai banker - men dette er jo baseret på hvad der gælder generelt.

Dog er prisforskellen begrænset som man kan se på disse tal. Mellem 200 og 300 kr for 100.000 bath.

Så personligt vil jeg anbefale et VISA Electron kort - hvor gebyret for at hæve 20.000 Bath i an automat er 30,- DKK + 150 Bath. Og kursen er ikke væsentlig forskellig fra kontant veksel kursen. Jeg ville ikke synes om at gå rundt med 100.000 bath i kontanter på mig.

Når vi taler om bank overførelse så ja - får man som hoved regel mere ved at overfører i DKK end ved at veksle til Bath først.

Men mener du jeg tager fejl - så vis mig og alle andre hvorfor jeg skulle tage fejl. Kom med nogle tal der viser jeg tager fejl - hvor (hvor alle kan) veksler du da DKK til Bath i Thailand - og til hvilke kurser?

Har blot konstateret idag d. 22/9
For 100 DKK. Får man 662 THB. Hos Superrich.
Altså - betaler du 15,10 DKK. for 100 THB.
Hvor finder du en bedre kurs?

M.V.H.

Hejsa,

Jeg kender godt SuperRich [url]www.superrich1965.com[/url] men har endnu aldrig lykkedes for mig at veksle til de priser der står på nettet. Hvis nogen faktisk HAR vekslet til de kurser så del endeligt de erfaringer med os andre!!!

Hos Superrich d.d. koster 100.000 bath 15105,74 hvilket korekt er billigere end de danske banker.

Det er så værd at nævne den OFFICEILLE Kurs i Thailand svarer til 15199,19 DKK for 100.000 bath.

I øvrigt- jeg fårstår ikke hvorfor SuperRich har forskellige kurs på Skotske og Engenske Pund - Det er jo ET OG SAMME.
Samme som Færøske kroner og danske kroner. (Ja de har faktisk egne sedler der oppe)

Mvh
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

kisser
Jeg overførte her fra Thailand den 6/10 via min netbank Dkk 20.000 til min konto i Kasikornbank. Her var ingen synlige gebyrer på min bankbog. Jeg fik Bath 130.358,44 og det giver kurs 15.34 eller hernedefra kurs 6,51. Godt eller skidt. Døm selv.Grin

vandango
Nok ikke lige det bedste tidspunkt. Tror der vil være bedre kurser de kommende uger.

Kursen toppede for 10 dage siden, men du overførte trods alt på vej ned.

Jeg venter lidt endnu med at overføre det sidste beløb til Kasikornbank.

Men i bund og grund handler det vel om hvad man bruger pengene til. Her er jeg ikke den skarpeste kniv i skuffen, men jeg bliver bedre og bedre.

Spring til debat: