Se indlæg
Veksle i DK eller Thailand?
|
|
jasoe74 |
Lagt på d. 20/09-2009 19:26
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
Hej. Rejser til Thailand her den 30. september. Kan ikke rigtig finde ud af om jeg vil få mest ud af, at veksle danske kroner til baht hjemmefra. Jeg kan se, at kursen er fornuftig lige pt. Eller om jeg skal tage danske kroner med til Thailand og så veksle i Superrich. Er der nogen som ved hvad der er best af de 2 muligheder? |
|
|
kimkingo |
Lagt på d. 20/09-2009 19:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 252 |
Har altid vekslet i Thailand. Og altid fået en bedre kurs der |
|
|
Lagt på d. 20/09-2009 19:46
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Jeg syntes nordea i kbh lufthavn er ret go hvad angaar kurs, men generelt veksler jeg ogsaa i thailand. |
|
|
Lagt på d. 20/09-2009 19:46
|
|
Begynder Antal indlæg: |
eller bare haever i automaten paa kortet |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 20/09-2009 19:49
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Veksler altid i Thailand, har altid fået bedre kurs derude!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Djengis |
Lagt på d. 21/09-2009 18:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 293 |
Der er utroligt mange tråde om dette. Men fakta er: For kontanter gælder ALTID: Køb bath i DK før du rejser. Køb DKK i Thailand for de bath du har tilbage før du rejser hjem. Det er meget enkelt hvordan valuta markedet fungerer. Det gælder om at nyde livet mens man har det
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 21/09-2009 21:16
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Djengis skrev: Der er utroligt mange tråde om dette. Men fakta er: For kontanter gælder ALTID: Køb bath i DK før du rejser. Køb DKK i Thailand for de bath du har tilbage før du rejser hjem. Det er meget enkelt hvordan valuta markedet fungerer. Sikke noget vrøvl. |
|
|
Djengis |
Lagt på d. 21/09-2009 21:21
|
vandango skrev: Djengis skrev: Der er utroligt mange tråde om dette. Men fakta er: For kontanter gælder ALTID: Køb bath i DK før du rejser. Køb DKK i Thailand for de bath du har tilbage før du rejser hjem. Det er meget enkelt hvordan valuta markedet fungerer. Sikke noget vrøvl. Er du venlig at forklare hvorfor det skulle være vrøvl? Jeg vil da med glæde forklare hvorfor det er sådan og gerne komme med mængder af regne stykker der tydeligt viser det er sandt det jeg skrev. At bare skrive det er vrøvl er jo uden formål - når du ikke skriver hvorfor du mener det. Det gælder om at nyde livet mens man har det
|
|
|
kkn3122 |
Lagt på d. 21/09-2009 22:54
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 59 |
Djengis skrev: vandango skrev: Djengis skrev: Der er utroligt mange tråde om dette. Men fakta er: For kontanter gælder ALTID: Køb bath i DK før du rejser. Køb DKK i Thailand for de bath du har tilbage før du rejser hjem. Det er meget enkelt hvordan valuta markedet fungerer. Jeg vil gerne tilslutte mig. Jeg mener også det er noget vrøvl. Af den simple årsag, at du får flere Baht i hånden. Ved at veksle i TH. Hvordan det forholder sig, når du veksler den anden vej, ved jeg ikke. Har aldrig haft behov for det. Men uanset hvordan det forholder sig. Vil jeg da gerne høre din forklaring. Jeg tillader mig på forhånd, at være skeptisk. M.V.H. Sikke noget vrøvl. Er du venlig at forklare hvorfor det skulle være vrøvl? Jeg vil da med glæde forklare hvorfor det er sådan og gerne komme med mængder af regne stykker der tydeligt viser det er sandt det jeg skrev. At bare skrive det er vrøvl er jo uden formål - når du ikke skriver hvorfor du mener det. |
|
|
Weedy |
Lagt på d. 22/09-2009 01:45
|
Begynder Antal indlæg: 20 |
Nogen der endllig ved hvor mange bath man max må tage med sig når man ska på ferie i thailand ??
????????
|
|
|
VIP |
Lagt på d. 22/09-2009 02:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
kkn3122 skrev: Djengis skrev: vandango skrev: Djengis skrev: Der er utroligt mange tråde om dette. Men fakta er: For kontanter gælder ALTID: Køb bath i DK før du rejser. Køb DKK i Thailand for de bath du har tilbage før du rejser hjem. Det er meget enkelt hvordan valuta markedet fungerer. Jeg vil gerne tilslutte mig. Jeg mener også det er noget vrøvl. Af den simple årsag, at du får flere Baht i hånden. Ved at veksle i TH. Hvordan det forholder sig, når du veksler den anden vej, ved jeg ikke. Har aldrig haft behov for det. Men uanset hvordan det forholder sig. Vil jeg da gerne høre din forklaring. Jeg tillader mig på forhånd, at være skeptisk. M.V.H. Sikke noget vrøvl. Er du venlig at forklare hvorfor det skulle være vrøvl? Jeg vil da med glæde forklare hvorfor det er sådan og gerne komme med mængder af regne stykker der tydeligt viser det er sandt det jeg skrev. At bare skrive det er vrøvl er jo uden formål - når du ikke skriver hvorfor du mener det. Jeg tror at du bytter rundt på fakta! Det er slet ikke nødvendigt med de mange regne stykker du foreslår.... Veksel aldrig til Bht. i Dk! Alene af den grund, at både kurs og gebyr, er til din fordel når du veksler i Thailand! Det samme gælder overførsel fra DK. Send altid Danske kroner, i stedet for at købe og sende Bht. Redigeret af VIP d. 22/09-2009 02:41 >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
Djengis |
Lagt på d. 22/09-2009 05:42
|
VIP skrev: kkn3122 skrev: Djengis skrev: vandango skrev: Djengis skrev: Der er utroligt mange tråde om dette. Men fakta er: For kontanter gælder ALTID: Køb bath i DK før du rejser. Køb DKK i Thailand for de bath du har tilbage før du rejser hjem. Det er meget enkelt hvordan valuta markedet fungerer. Jeg vil gerne tilslutte mig. Jeg mener også det er noget vrøvl. Af den simple årsag, at du får flere Baht i hånden. Ved at veksle i TH. Hvordan det forholder sig, når du veksler den anden vej, ved jeg ikke. Har aldrig haft behov for det. Men uanset hvordan det forholder sig. Vil jeg da gerne høre din forklaring. Jeg tillader mig på forhånd, at være skeptisk. M.V.H. Sikke noget vrøvl. Er du venlig at forklare hvorfor det skulle være vrøvl? Jeg vil da med glæde forklare hvorfor det er sådan og gerne komme med mængder af regne stykker der tydeligt viser det er sandt det jeg skrev. At bare skrive det er vrøvl er jo uden formål - når du ikke skriver hvorfor du mener det. Jeg tror at du bytter rundt på fakta! Det er slet ikke nødvendigt med de mange regne stykker du foreslår.... Veksel aldrig til Bht. i Dk! Alene af den grund, at både kurs og gebyr, er til din fordel når du veksler i Thailand! Det samme gælder overførsel fra DK. Send altid Danske kroner, i stedet for at købe og sende Bht. Tager vi fx Forex - når du KØBER valuta - dvs kommer med dine danske kroner - og gerne vil veksle til Bath tager de intet gebyr. Er du "plus" kunde hos Danske Bank eller Nordea betaler du heller intet gebyr hos dem. 100.000 bath kostede 21/9 følgende Forex: 15.540,00 Nordea: 15.452,93 Danske Bank: 15.502,00 100.000 Bath koster i Thailand (hertilkommer så gebyr) Kasnikorn Bank 15.649,45 SCB 15.810,28 Bangkok Bank 15.723,27 Ergo: Du betaler mindst for 100.000 Bath ved at købe dem hjemme fra. Der er sikkert nogle her som har "plus" fordele i nogle Thai banker - men dette er jo baseret på hvad der gælder generelt. Dog er prisforskellen begrænset som man kan se på disse tal. Mellem 200 og 300 kr for 100.000 bath. Så personligt vil jeg anbefale et VISA Electron kort - hvor gebyret for at hæve 20.000 Bath i an automat er 30,- DKK + 150 Bath. Og kursen er ikke væsentlig forskellig fra kontant veksel kursen. Jeg ville ikke synes om at gå rundt med 100.000 bath i kontanter på mig. Når vi taler om bank overførelse så ja - får man som hoved regel mere ved at overfører i DKK end ved at veksle til Bath først. Men mener du jeg tager fejl - så vis mig og alle andre hvorfor jeg skulle tage fejl. Kom med nogle tal der viser jeg tager fejl - hvor (hvor alle kan) veksler du da DKK til Bath i Thailand - og til hvilke kurser? Redigeret af Djengis d. 22/09-2009 05:49 Det gælder om at nyde livet mens man har det
|
|
|
Hanuman |
Lagt på d. 22/09-2009 07:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 316 |
I går (21/9) var kursen 6.69 i Siam Exchange - vekselkontoret nær MBK Center. Dvs. 14.947,68 DKK = prisen for 100.000 THB Så det KAN betale sig at veksle i Thailand (til tider) One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
Hanuman |
Lagt på d. 22/09-2009 07:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 316 |
Weedy skrev: Nogen der endllig ved hvor mange bath man max må tage med sig når man ska på ferie i thailand ?? CURRENCY LIMITATION For Foreign currency, any person who brings or takes and aggregate amount of foreign currency exceeding USD 20,000 or its equivalent out of or into the Kingdom of Thailand shall declare such amount of foreign currency to Customs. Failure to declare or make false declaration is a criminal offence. One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
hfb |
Lagt på d. 22/09-2009 07:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 544 |
Hvormeget fylder 20,000 USD i Bath? 50 cm, 100 cm eller 200 cm? |
|
|
BJ |
Lagt på d. 22/09-2009 07:25
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
Jeg væksler altid tusind kr i Kastrup (flyver altid med Thai) så har jeg til taxa osv når jeg lander i Bangkok, reste veksler jeg så i Thailand. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 22/09-2009 07:26 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
BJ |
Lagt på d. 22/09-2009 07:32
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
kennyhawk skrev: eller bare haever i automaten paa kortet Den mulighed har jeg også gjort brug af et par gange, men man aner jo ikke hvad kurs den smider de Baht ud til. men ellers dejligt nemt. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
vandango |
Lagt på d. 22/09-2009 10:40
|
Taget fra begge Bankers hjemmeside. For 15.500 kr. får du 102978 Baht i KasikornBank. Hertil kommer der så gebyr på kr. 30 til min danske bank og gebyr til KasikornBank. Det er overførsel fra Danmark. Ved kontantkøb giver 15.500 kr. 99703 Baht i Kasikorn Bank, mener med den dårligere kurs ikke, at de tager vekselgebyr. For 15.500 kr. får du 99990 Baht i Den Danske bank. Det ser ud som om at gebyr afhænger af kontotype. Jeg er lidt overrasket over at det rent faktisk er billigere at købe Baht i Danmark. Men summa sumarum handler det kun om få Baht. Iøvrigt giver rejsecheck i dkr. en rigtig god kurs i Kasikornbank. Hvis jeg har påstået andet tidligere, så undskyld for dette. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 22/09-2009 10:45
|
hfb skrev: Hvormeget fylder 20,000 USD i Bath? 50 cm, 100 cm eller 200 cm? Så engang en halvbrandert sidde på Copenhagen Bar og vifte rundt med en stak på 100.000 Baht. I brugte sedler gætter jeg så på 75 cm. |
|
|
Neverland |
Lagt på d. 22/09-2009 10:59
|
Begynder Antal indlæg: 21 |
40.8 cm., hvis det er 1000 baht sedler |
|
Spring til debat: |