Se indlæg
Hvor lægger i jeres penge?
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 20/08-2005 18:43
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Gør i jer nogensinde overvejelser omkring dette? Dermed mener jeg ikke at i overhovedet bør gør jer overvejelser desangående overhovedet, men undertegnede har nok den holdning at jeg kun lægger mine penge i ren thailandske hoteller/restauranter etc. Ud fra den betragtning at jeg vil hellere støtte lokalbefolkningen (som jeg mener har mere brug herfor) end europæere, der nu engang har valgt at bo i Thailand. Dertil kunne man jo indvende, at steder med europæisk management jo immervæk brødføder lokale, jow, men hvem skummer fløden, er så nok lidt min holdning. Udlændinge i thailand med pengemangel har som regel den mulighed at kunne vende hjem til deres hjemland, hvorimod den mulighed af indlysende årsager ikke foreligger for de lokale. Ovenstående er ikke ment som et udtryk for politisk korrekthed eller noget derhenad (blot min personlige holdning) og måske som et oplæg til debat? Er min holdning kontroversiel? mvh Rinpoche Redigeret af rinpoche d. 20/08-2005 18:57 |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 20/08-2005 19:30
|
Antal indlæg: 1145 |
Nu tror jeg ikke at det er helt saa nemt som du beskriver det. Hvem skummer floeden? Du har flere gange fortalt at du er halvt Thai og derfor boer duogsaa vide at langt den overvejende del af dorretninger i Thailand er Kinesisk ejede. Godt nok Thailandske kinesere, men dog folk der kalder sig selv Kineser for end de kalder sig Thai. Og du ved selvfoelgeligt ogsaa hvilket syn mange Kinesere her har paa Thaier. De er dovne, ugidelige og dumme. Langt de fleste Kinesere her betaler kun de loenninger de er tvunget til at betale og kan de slippe af sted med det lidt mindre. Ok nu generalliserer sig, men alle der kender bare lidt til Thailand vil give mig ret i at det ikke er helt forkert. Jeg handler selv lokalt ud fra den indstilling at jeg selvfoelgeligt er en del af det lokal samfund jeg bor i, men jeg handler ogsaa der hvor jeg faar den bedste betjening og ser at medarbejderne bliver behandlet menneskeligt. Der er nu mange udenlandske butiks kaeder her og taler man med de ansatte forteller de at de er glade for at arbejde der da de har bedre forhold og loenninger end de er vandt til. Men er det du beder om ikke lige lidt for meget at bede folk der er paa ferie om at tenke paa? Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
|
Begynder Antal indlæg: |
hejsa Jeg tror at hvis alle udlændinge tog hjem så var thailand lidt på røven. Og sikke en masse arbejdsløse der ville komme Så jeg vil bruge mine penge der hvor jeg lige syntes jeg har lyst til at gå. Det med at gå ind i en ren thailandsk bar/restaurant ,og måske ville klage over noget er som at banke hovedet ind i en dør. De vil skide dig et stykke når du først har lagt dine penge Derimod hos en udlænding de vil gerne ha du kommer igen og hører på hvad du siger, og måske undskylder for det som man nu lige klager over. Jeg kender det, jeg har prøvet det, thaierne tænker ikke på at du måske ikke kommer igen og måske snakker dårligt om deres sted Det er som om de kun tænker på her og nu. Men jeg spiser nu helst på små thai steder, da jeg helst vil ha rigtig thaimad, og ikke farang thaimad bamsen |
|
|
MisterM |
|
Øvet medlem Antal indlæg: 471 |
rinpoche skrev: Gør i jer nogensinde overvejelser omkring dette? Dermed mener jeg ikke at i overhovedet bør gør jer overvejelser desangående overhovedet, men undertegnede har nok den holdning at jeg kun lægger mine penge i ren thailandske hoteller/restauranter etc. Ud fra den betragtning at jeg vil hellere støtte lokalbefolkningen (som jeg mener har mere brug herfor) end europæere, der nu engang har valgt at bo i Thailand. Dertil kunne man jo indvende, at steder med europæisk management jo immervæk brødføder lokale, jow, men hvem skummer fløden, er så nok lidt min holdning. Udlændinge i thailand med pengemangel har som regel den mulighed at kunne vende hjem til deres hjemland, hvorimod den mulighed af indlysende årsager ikke foreligger for de lokale. Ovenstående er ikke ment som et udtryk for politisk korrekthed eller noget derhenad (blot min personlige holdning) og måske som et oplæg til debat? Er min holdning kontroversiel? mvh Rinpoche Ja, tanken er god nok men jeg tror ikke du er aerlig Du er vist paedagog Hvor jeg bor er der kun thailandske virksomheder og dem stoetter jeg |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 20/08-2005 19:37
|
Antal indlæg: 1145 |
Hej Mr.M Handler du ikke i Big C ? Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
John |
Lagt på d. 20/08-2005 20:01
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Hi hi 1-0 til Clyde Jeg følger Bamses holdning, jeg handler hvor som helst, så længe jeg får en ordentlig behandling. John john@dansk-thai.dk
|
|
|
mugge |
Lagt på d. 20/08-2005 21:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 389 |
Jeg handler der hvor jeg nu har lyst,hvorfor støtte nogen specielt.Jeg bruger ikke tid og kræfter på at se om nogen er kineser,thai,laot,malay eller dansker.Vi handler jo også allesammen i netto,selvom vi ved at lønnen hos en netto ansat knap nok dækker hans udgifter. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 21/08-2005 06:47
|
bamsen skrev: Jeg kender det, jeg har prøvet det, thaierne tænker ikke på at du måske ikke kommer igen og måske snakker dårligt om deres sted Det er som om de kun tænker på her og nu. Hej Bamse, Det er sørgeligt, men det er også ofte min opfattelse. rinpoche |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 21/08-2005 06:54
|
clydehaumann skrev: Nu tror jeg ikke at det er helt saa nemt som du beskriver det. Men er det du beder om ikke lige lidt for meget at bede folk der er paa ferie om at tenke paa? Hej Clyde, Det er som du siger ikke så nemt , kan jeg godt se. Og jeg beder ikke nogen om noget, som du kan se hvis du læser min oprindelige post, udtrykker blot min personlige holdning og beder om kommentarer hertil. Jeg er glad for jeres kommentarer og de har nok bragt mig til at indse, at min holdning nok er lidt naiv. rinpoche |
|
|
commandertorp |
Lagt på d. 21/08-2005 07:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
well jeg handler også helst lokalt, da jeg også mener man bør være en støtte for det samfund man lever i ! - men som flere har skrevet, så er det lidt morsomt/tragikomisk at se at med det samme de lokale Thai'er har råd ? ja så skal der straks bruges penge på ting som udenlandske mærkevare ( vel at mærke i de forretninger som de VED ikke handler med kopi-varer, og derfor er 10-20 gange dyrere !! ), på hotelværelser og resorts i den dyre ende af turist-områderne ( selvom de fleste af disse er helt eller delvist ejet af udenlandske koncener ), Så det der med at lægge sine penge de rigtige steder, det tror jeg mere beror på ens personlige fornemelse af hvor de ansatte har ordentlige forhold, hvor kunderne for den mest oprigtige betjening o.s.v. og da jeg samtidig synes at se en generel holdning om udlandet der er noget i retning af " Udlandet ?? - hvorfor skulle vi vide/bekymre os om det ?? " - se så vil jeg jo også mener at kunne se,i hvert tilfælde en DEL af grunden til,at den Thailandske økonomi ikke kører så hel...... godt !! - Det er jo trods alt et gammel-kendt faktum indenfor marketing, at jo mere du ved om din kunde, jo nemmere får du handlen i hus ! Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang |
|
|
MisterM |
Lagt på d. 21/08-2005 07:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 471 |
clydehaumann skrev: Hej Mr.M Handler du ikke i Big C ? Jo da, selvom de ofte er dyrere end de lokale men de har ikke alle de varer som jeg gerne vil koebe. Desuden staar der uden for, at BigC betaler lokale skatter og stoetter lokalomraadet Sommetider maa jeg ogsaa i TESCO/LOTUS, Dansk ost, leverpostej osv Redigeret af MisterM d. 21/08-2005 11:35 |
|
Spring til debat: |