Se indlæg
Langt ophold i Thailand, med megen dykning :)
|
|
TJMacGyver |
Lagt på d. 20/09-2009 23:55
|
Begynder Antal indlæg: 10 |
Hej Jeg har lige købt billetten til Thailand og jeg rejser d.11/02/2010 og har planlagt hjemrejsen til d. 2/08/1020. Det er første gang jeg skal til Thailand, og første gang jeg skal rejse alene. Jeg har booket 2 overnatninger i Bangkok, og derfra ved jeg så ikke så meget Min plan er at jeg skal ned og uddanne mig til divemaster. (og så måske arbejde en lille smule bagefter) Jeg har kigget rigtig meget på Khao Lak, som det sted jeg vil tage hen først og tage de forskellige certifikater jeg har brug for, og har hele tiden været rimelig klar på stedet. Men nu er jeg blevet i tvivl om jeg kommer til at kede mig der, for jeg regner med at tage alle dykker certifikaterne det samme sted, og skal jo derfor være der et par måneder. Er der andre steder som jeg skal overveje i stedet? Dykningen er det primære, og så skal det ikke være for "turistet" og jeg gider ikke på diskotek osv. (hyggelige barer er et must ) Jeg kunne rigtig godt bruge nogle input i forhold til at lægge et budget for turen. Så hvor meget skal jeg forvente at betale i husleje? (1-2 måneder af gangen) Hvad er ens daglige forbrug, ikke som turist. Og hvad er det nemmeste visum jeg kan få? for man kan vel ikke få turistvisum til 6 måneder? jeg er blevet foreslået af en at jeg sender mit pas til konsulatet i Hull, hvor det åbenbart skulle være nemt at få non-O visum, men hvad skal jeg have af dokumentation for sådan et visum? I forhold til at skulle arbejde som Divemaster, er der så nogen der ved hvad alle de udenlandske guider og instruktører gør i forhold til visum? Og så må i meget gerne komme med andre gode tips til længere ophold i landet Og der kommer helt sikkert andre spørgsmål med tiden Glæder mig helt vildt. Mvh. Thomas (som forresten er 27 år) |
|
|
Lagt på d. 21/09-2009 00:02
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Du bør absolut besøge Surin Island, 4 timers sejlads ud i Adaman sea, lige nord for Kho Lak. Det er et statsligt naturreservat, der er ingen veje på øerne, og kun een camp, med en stor restaurant. Du sejler fra det ene til det andet smukke koralrev. På øerne lever nogle stammer, der stadig er omkring stenalderneveauet. Man lejer et hus eller et telt. Der er et maximums antal gæster på øerne. Om aftenen er der hyggeligt på den store restaurant, med unge fra hele verden. |
|
|
Lagt på d. 21/09-2009 00:34
|
|
Begynder Antal indlæg: |
få dit 3 mrd turistvisum i kbh og tage derefter på visarun en gang om måneden, de sidste 3 måneder, og så får du jo også set nogle af nabolandene nu du er igang. |
|
|
TJMacGyver |
Lagt på d. 21/09-2009 01:01
|
ABEKATTEN# Tak for tippet! Det vil jeg helt sikkert se nærmere på. bkk# Så vidt jeg har forstået, så får man ikke længere 30 dage når man krydser en landegrænse, men kun 15 dage, og det ville være lidt nedern at skulle bruge hver anden weekend på visaruns |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 21/09-2009 02:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 236 |
Det bedste du kan gøre er at købe 2+2 mdr. turistvisa, som du så forlænge med 30 dage her i Thailand, når de 90 dage er gået rejser du over grænsen og så kan du gøre det samme igen, 6 mdr. i Thailand og kun rejse ud 1 gang. |
|
|
TJMacGyver |
Lagt på d. 21/09-2009 17:34
|
Pigalle# Det vil jeg gøre tak for hjælpen! |
|
|
TJMacGyver |
Lagt på d. 13/10-2009 18:22
|
Hej igen Jeg er blevet lidt i tvivl om hvor jeg skal tage hen, er Khao lak det bedste sted? Jeg vil bare lige pointere at jeg IKKE tager derned for vildt natteliv og piger. Det er dykning, afslapning, oplevelser og hygge jeg er ude efter |
|
Spring til debat: |