Se indlæg
 Udskriv debat
Sky train fra lufthavnen

Præcis det samme blev sagt da de påbegyndte den nye lufthavn projekt ude i sumpen.
Ting tager tid i asien, men den togbane skal nok køre 1 dag.

bangkoknielsen
Fuldstændigt rigtigt "deepseadivers" - ting tager tid i Asien, noget mange vesterlændinge ikke forstår! - Nu henviser du også til den nye lufthavn i "sumpen", det tog sgu også tid før den kunne ibrugstages, men efter min beskedne mening, var ventetiden det rigeligt værd! - Jyllandsposten søndag, bragte igår en international top-ti-liste over verdens mest tjekkede og sikre lufthavne - her indtager "Sumpen" en mega-flot 5. plads..

hsthomsen
Soyouwannaboom på en 5. plads???

Hvordan i hede hule h..... kan det lade sig gøre??

Hvem har AOT bestukket for at få den rating?

Jeg ved godt at bangkoknielsen er så uendelig stolt af ligegyldigt hvad der har med Thailand at gøre, totalt assimileret wanna-be som han jo er, men at påstå at Suvannasumpen så rigeligt var ventetiden værd, er da den største joke jeg har hørt i meget lang tid!

Efter min mening er det en af de mest upraktiske lufthavne der nogensinde er konstrueret. King Power har sat sig på så meget plads til deres scam-butikker, at f.ex. ankomsthallen er minimal i størrelse. Toiletter mangler også, der er alt, alt for få...

Ordentlige, tilstrækkelige og komfortable siddepladser mangler i kritisk grad, men hvad, der skal ikke siddes ned, der skal sgu' power-shoppes!

Sikkerhed:

En gul horde af vildfarne nationalister kunne sidste år besætte lufthavnen UDEN problemer af nogen art...

Dagligt vader der scam-artister rundt overalt i lufthavnen, uden at Security så meget som løfter en finger.

Sidste år opdagede man at flere tusind bagagevogne var forsvundet, de var stjålet! Man havde simpelthen kørt en lastvogn ind på lufthavnsområdet og stjålet dem, ad flere omgange!

http://www.bangko...news14.php

Læs her, lufthavnen trænger til en ansigtsløftning:

http://bangkokpos...ed-but-how

SkyTrax giver den 3 stjerner:

http://www.airlin...kk-suv.htm

Et uddrag:

"Living in Thailand for 5 years, every flight I take makes me think of the better days (Don Muang airport). Bangkok Suvarnabhumi airport (even though trying to erase the troubles that were created from its inception) still remain. Check in is usually hassle free but anything after that is pain. Passport control is my constant problem as it is slow, inefficient and smiles are missing. In peak hours make sure you give yourself ample time as the lines are long and slow and the staff couldn't care less. I have never ventured to King Power to buy anything as the prices are and still 3-4 times more expensive than in the city which is rather peculiar and the latest scams by the Police is scary. So be very careful as they seem to scare tourists off by accusing them of shoplifting and drag you to the 1st ATM machine to deal with the issue. Shops are devoid of any inspiration so the usual perfume, bag, orchid mix. After security the terminal is bare so expect only glass and steel without a single outlet for anything. Arrivals bags are always never quick and 30 minutes are needed minimum. Taxis are still a problem as you are being hunted by "limousines" that are overpriced as well as trying to tell you that there is no city taxi around. City taxis started to set fixed prices that are min double the meter - around 200-250THB to the CBD while they ask for min 400-500THB - and have no trouble changing their minds mid way and leaving you in the middle of nowhere as in my case. BTS train link is 2 years late and once its finished it takes you to the worst part of town (Prathunam) which is gridlock almost 24/7. So I always wonder about 1st time tourists who face one test after another and instead of enjoying the city, they have to endure one situation after another - not that much of a relaxing airport."

Som finale denne her:

"Politicians seek to relax airport security"

Artikel i Bangkokpost 29.august 2009:

http://www.bangko...t-security

Idioti, dumhed, uvidenhed og arrogance, det er de gode til!

Sad

Dr. Gonzo
Redigeret af hsthomsen d. 14/09-2009 15:48

sabai sabai
Sky Train køre sgu da allerede , her er beviset !

http://ekstrablad...221739.ece

[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

hsthomsen
Har-har-har!

Holdt da helt k*ft, som sardiner i en dåse..Frown

Er der plads til at gramse mon?

Dr. Gonzo

for dem som slet ikke kan vente på at tage et tog til lufthavnen, og dermed forlade thailand...

vil man for 1/10 begynde at lave testkørsel med passager,

Airport Rail Link open for test run on Oct 1

The Airport Rail Link will operate the test run on October 1, in preparation for official operation commencement on Dec 5 as planned.

Yuthana Thapcharoen, governor of the State Railway of Thailand, said on Monday that the public is invited to join the test run, with the tickets available at the Makkasan office or SRT public relations office. The train that connects Suvarnabhumi Airport and the city terminal in Makkasan will open for the public once a week.

After it is open for commercial operations, the train will charge maximum Bt150 for the express line and Bt15-Bt40 for the city line

http://nationmult...112183.php

Bangkoknielsen:
Skrev Jyllands-Posten virkelig at Bkk lufthavn er på en 5. plads????
Da jeg var i Pattaya i juli snakkede jeg med en hollænder som bor der og han har rimelig styr på hvad der er i nyhederne, nå men han havde da netop læst at den nye lufthavn kun var nr 11 på denne liste, og det grinte vi meget af da den er helt ny, og han sagde at Amsterdam lufthavn var nr 5 og den er jo gammel, så det grinte vi jo af....hvad stod Amsterdam som nr på listen iforhold til JP info ???

hsthomsen
soi7:

Det er typisk fejl information fra bangkoknielsen's side...

Det er IKKE lykkedes mig at finde en artikel i JP der omtaler Sumpen på en 5. plads.

Det er en and, jeg tror ikke på det.

Kom med et link, bangkoknielsen!

Kun denne artikel:

http://jp.dk/rejs...808479.ece

Dr. Gonzo

PS: Googlede lige "suvarnabhumi lufthavn på en 5. plads" - og stort set det eneste der dukker op er mine egne indlæg fra DTW, har-har!

PPS: Fandt denne - og her er Sumpen slet ikke omtalt!

http://tgt.dk/ins...e58969.ece
Redigeret af hsthomsen d. 14/09-2009 20:09

Ja, som sagt den hollænder jeg kender siger at den nye lufthavn i Bkk kun kunne få en 11 plads, på trods af at den er helt ny....Grin og han var jo godt tilfreds med at hans lands lufthavn var nr 5 selvom den er rigtig gammel nu....Smile

bangkoknielsen
Top-ti-listen over verdens mest tjekkede og punktlige lufthavne, kan stadig læses på Jyllandspostens rejsesektion - tgt.dk - under overskriften "Du bliver forsinket i Europa"...

bankoknielsen:

du skal lige lære det der med at lægge et link...

http://tgt.dk/ins...trackId=jp

Crafack
Hej.

Artiklen handler ikke om lufthavnene, men om flyafgangene Smile

"Sumpen" indtager en 5. plads fordi 84,4% af alle flyafgange derfra sker på det planlagte afgangstidspunkt.

/Crafack

hsthomsen
bangkoknielsen skrev:
Fuldstændigt rigtigt "deepseadivers" - ting tager tid i Asien, noget mange vesterlændinge ikke forstår! - Nu henviser du også til den nye lufthavn i "sumpen", det tog sgu også tid før den kunne ibrugstages, men efter min beskedne mening, var ventetiden det rigeligt værd! - Jyllandsposten søndag, bragte igår en international top-ti-liste over verdens mest tjekkede og sikre lufthavne - her indtager "Sumpen" en mega-flot 5. plads..

Hvornår får man en beklagelse af ovennævnte misvisende indlæg?

Det skal åbenbart skæres ud i pap for den mand..Angry

5. pladsen er PUNKTLIGHED m.h.t. afgange:

5. Suvarnabhumi Airport
Hvor: Bangkok, Thailand
Punktlighed: 84.4 %

http://tgt.dk/ins...ece?page=1

INTET om "verdens mest tjekkede og sikre lufthavne" - hvor har du det fra, bangkoknielsen, hallo?!

HST
Redigeret af hsthomsen d. 15/09-2009 11:46

bangkoknielsen
Beklagelse? - Kære hsthomsen, hvis du har læst artiklen, vel og mærke i ædru tilstand, vil du se at jeg kun har refereret direkte og benyttet samme ord som rejseskribenten benytter! At lufthavnen indtager en 5. plads på verdenslisten mener jeg er meget flot - hvem vil ikke gerne afsted til planlagt tid og hvem vil ikke gerne ankomme til samme, uden irriterende ventetider..?
Nu har du gentagne gange beskyldt mig for, at komme med upræcise oplysninger - jeg selv har yderst svært ved at finde nogle - men, til gengæld havde jeg da håbet på en undskyldning fra dig, i forbindelse med butikstyveriet, hvor du pludseligt selv kunne se, at noget ikke stemte med mediernes fortolkning - men pyt med undskyldningen - jeg ved hvem jeg er - og absolut ingen wan-a-bee - det danske flag vejrer foran mine boliger og jeg respekterer landets love og befolkning, akkurat på samme måde som jeg gerne så indvandrerne til DK gøre overfor danskerne...

kiml
håber ikke det er Ansaldo Breda der skal leverer disse tog for så var det et stykke tid endnu bare spørge hos DSB Shock
[img][/img]

kiml
undskyld det var gass
[img][/img]

kiml
hov forresten da jeg var i Bangkok sidst (juli måned ) så jeg at de prøve kørte et tog sæt, og det er ganske vist.
[img][/img]

Steen 22
lols skrev:
Steen 22 skrev:
Jeg har selv fundet ud af hvornår den åbner og det bliver sidst i Marts måned 2010

Hvor fandt du informationen om åbning i marts?

BANGKOK: -- The Airport Rail Link will operate the test run on October 1, in preparation for official operation commencement on Dec 5 as planned.

Yuthana Thapcharoen, governor of the State Railway of Thailand, said on Monday that the public is invited to join the test run, with the tickets available at the Makkasan office or SRT public relations office. The train that connects Suvarnabhumi Airport and the city terminal in Makkasan will open for the public once a week.

After it is open for commercial operations, the train will charge maximum Bt150 for the express line and Bt15-Bt40 for the city line.

Steen 22
Steen 22 skrev:
lols skrev:
Steen 22 skrev:
Jeg har selv fundet ud af hvornår den åbner og det bliver sidst i Marts måned 2010

Hvor fandt du informationen om åbning i marts?

BANGKOK: -- The Airport Rail Link will operate the test run on October 1, in preparation for official operation commencement on Dec 5 as planned.

After it is open for commercial operations, the train will charge maximum Bt150 for the express line and Bt15-Bt40 for the city line.

Det er det rene gak datoer flyver rundt i fri luft

Jeg tror nu stadig på den officielle hjemmeside www.bangkokairpor...
I fjernsynet søndag aften var ½ times udsendelse, hvor man fik forevist de største stationer og sad forrest i toget på en køretur. Det blev bekræftet at toget startede med gratis ture den 1. oktober, og officiel start 5 december.

Spring til debat: