Se indlæg
 Udskriv debat
Thailand i september - regntid :-(
jaha
Er der nogen der kan anbefale ferie i Thailand med/ult. september - eller er regntiden for plagsom (har tillige hørt at det blæser en
hel del) ?

Er der generelt forskel på regionerne mht. vejret på denne årstid -
eller behøver man ikke at tage dette i betragtning ?

jaha

Christian
Hej Jaha.
Det kommer helt an på hvor i Thailand du har tænkt dig at holde ferie.

Mvh./ChristianFrown

yankey
thailand er altid godt
vand og frisk havbrus er er jo dejligtSmileSmileSmile

Rasmus
Hej Jaha!
Du skal umiddelbart ikke lade dig afskrække af regnperioden i september / oktober md. Godt nok kan der komme en del regn, som kan tage pippet fra selv den mest hærdet og euforiske Thailands ekspert. Efter mine erfaringer regner det en times tid eller to i denne periode, hvor efter det klarer op til alles tilfredshed. Befinder du dig i de kystnære områder, er skiftet mellem regn og sol hurtige. Men langt inde i landet kan det godt regne i flere dage uden ophør.
Hilsen Rasmus

Healer
Det er bare at rejse derned, for så får i da oplevet Thailand og den smukke blomstrende natur der kommer i kølvandet på den megen regn. Der er noget specielt over asien efter regnen - en speciel energi som jeg personligt holder af. Thailand og også det østvendte Vietnam er meget "frisk" efter den langvarige regn - og som øvrigt beskrevet er det sidst i sept. og start i oktober kun småt med regnen, og ganske svalende....
Når i er på stranden og det er lidt overskyet, så vær specielt opmærksom på at børnene er godt indsmurt i et højt faktortal solcreme, for solens stråler er nådesløse også gennem et tyndt skylag - lad jeg ikke narre... det gjorde jeg en gang, og for pokker hvor blev jeg rød og overrasket...

Bedste hilsen fra Healer GrinRenéGrin

- Love Siam, elsker Thailand, landet med det store smil...!

http://clairvoyanten.dk
Ja se du bare at kom afsted, har selv været afsted i august i phuket og vi så ikke mange dråber vand. Håber jeg heller ikke der kommer så mange af efter den 15/8 har lige fået min flybillet fra thaiaiways i dag og sidder og nyder den GrinGrinGrinCoolCoolCool

jesper_dk
September er helt sikkert regntid i Thailand og det skal man ikke prøve at skjule.Jeg rejser næsten altid i regntiden men man skal tænke på om man rejser alene eller om man rejser med små børn...
Jesper_dk

MisterM
Et godt link til vejret i ThailandSmile

http://www.worldw...9/m089.htm

Selv bor jeg i et omraade hvor det er regntid og hvor der falder mest regn i august. Det kan godt regne et par dage i traek men jeg nyder det. Normalt blaeser det ikke her men foer regnen starter kan der godt komme nogle meget kraftige kastevindeGrin

Jeg har min egen broend og pumpe hvor jeg faar det dejligste vandGrin
Sidste vinter saa jeg ikke een eneste draabe regn i 6 maaneder men havde masser af vandGrin

I lang tid har der kun vaeret lidt regn i Pattaya og folk og hotelerne maa koebe deres vandSad
Redigeret af MisterM d. 20/08-2005 01:56

commandertorp
well ?? - jeg kan kun sige at her i Isaan har vi det vådt og blæsende i øjeblikket ! men da det har været tiltrængt i år er der ikke ret meget andet for mig at sige til det end; FEDEST ! - og da jeg er vandt til regn fra DK så må jeg nok sige at et par dages regn ikke gør mig det store !
Commandertorp

Hjem er det sted man sætter sin kuffert !
OK det ser ud til at det er Thailand denne gang Wink

http://www.khonkaen.dk
Spring til debat: