Se indlæg
 Udskriv debat
Hører problemer sammen med bestemte områder?
fisker
Jeg har før luftet mine overvejelse omkring vores kommende rejse til Thailand.

Og nu er det så tråde omkring Jetski-mafiaen jeg tænker på. Der er jo mange strande på Phuket, og så jeg forstår det, er der mere fest og farver på nogle, fremfor andre. Og så var det jeg tænke, er det sådan at diverse problemer høre til bestemte områder/strande, mens der er mere 'fredligt' andre steder.

Samtidig synes jeg, når man hører dårligt om Thailand er det tit Phuket, Koh Samui, Pattaya og måske Hua Hin. Det er sjældent der er omtale af 'dårligdomme' på f.eks. Krabi. Er der bare et tilfælde, eller er Krabi måske at fortrække? Jeg er iøvrigt heller ikke stødt på omtale af svindel i forbindelse med Chaing Mai ??

Og så synes jeg lige jeg igen vil nævne, at når man som nybegynder indenfor Thailand, vælger at læse her for at skaffe inspiration, så kunne man godt blive skræmt til at blive helt væk.

sony
Du behøver ikke at blive skræmt væk, jeg tror det er lige meget hvor du er vil der altid være noget lort, men 7 9 13 jeg har aldrig rigtig oplevet noget slemt og jeg har været både i phuket og pattaya. Tror også det kommer an på hvordan man selv opføre sig.

skytte
Pataya er det bedste sted at holde sin ferie og det værste sted må være Hua hin,min mening
alså.Jeg kunne jo møde Loc
Henrik

bagerbager
familie ferie med børn skal ikke holdes i pattaya,pattaya er for det meste for gamle fede mænd der vil have friske unge piger og fest og farver.der er masser at se rundt om pattaya så hvis man vil kan man få en masse gode oplevelser. er selv gammel og fed,men ælsker pattaya og det kulørte liv der er der

Sveigor
pattaya det bedste sted at holde ferie?????Sad
måske for dig, Men for mig at se er pattaya et hul, en luder by uden charme overhovedet, masse prostitution selv børn bliver kneppet her, stoffer og svindler er overalt og der er endda en masse klamme muslimer der har bar og forretninger her!
og hver gang du tænder for tvét er der mord og vold, og det er ikke film med bare nyheder fra pattaya city!

det eneste gode jeg kan sige om pattaya er at der er en burger king, og det mener jeg!

skal til huahin og ca 3 uger, men jeg er allerede sikker på at jeg vil kunne lide, når en pattaya elsker hader detGrin

vandango
Sveigor skrev:

det eneste gode jeg kan sige om pattaya er at der er en burger king, og det mener jeg!

Jeps og der kan man få chokolademilkshake, Mac Bluff sælger ikke milkshake.

Pattaya er nr. 1 og en god ferie er et mix af Pattaya samt smutture nordpå.
Redigeret af vandango d. 16/09-2009 14:25

Locturian
skytte skrev:
Pataya er det bedste sted at holde sin ferie og det værste sted må være Hua hin,min mening
alså.Jeg kunne jo møde Loc
Henrik

Hov hov Smile

Altså - Der findes lort hvor end man kommer. Skal man anbefale turisterne at holde sig væk fra København, fordi der er dumme øst europæere der svindler på strøget? Som jeg har skrevet andre steder også, så er det tilladt at tage hovedet med når man er på ferie. Brug lidt sund fornuft, så går det alt sammen. Og med mindre man ligefrem opsøger balladen, skal det nok gå alt sammen. Og det gælder uanset om man er i Phuket, Pattaya eller Hua Hin.

Personligt foretrækker dog ikke Pattaya. Og jeg er en ung single fyr på 26 Smile Det er alt for intenst i nattelivet for mig. Alt for mange udlændinge, alt for meget købesex, sprut, stoffer og dumme højråbende englændere. Nej - Jeg har været der et par enkelte gange, og det kan aldrig gå stærkt nok med at komme hjem igen. Det handler om personlige præferencer, personligt har jeg det godt i Hua Hin. Fredeligt og lige til mig. Når jeg vil have de store fest og farver starter jeg Civic'en og kører til Bangkok Smile

Fisker - Lad være med at være bange for visse destinationer - Bare brug hovedet som du ville gøre herhjemme. Lidt sund skepsis har aldrig skadet nogen Wink Velkommen til Thailand, uanset hvor du må ende!
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
rastloes
Personligt holder jeg Phuket meget kær. En vidunderlig ø. Især Karon har altid tiltaldt mig. Årsagen er nok, at jeg ikke bryder mig om atmosfæren i Patong. For meget by, gadesælger, stranden er overfyldt og man kan ikke være i fred for alle mulige prostituerede. Der er Karon noget helt andet. Hyggelige restauranter, flotte hoteller og en vidunderlig strand. Tempoet er ikke så højt. Man bliver ikke stresset pga. alle mulige gadesælger (der er gadesælger, men de er mere afslappet) og der findes et minimal antal prostituerede. Ligeledes findes der hyggelige steder for at nyde en flaske rødvin om aften. Når man så ønsker at tage i byen en dag, kan man altid få sig en tuk tuk til Patong (15 min, 300 Bath). Men smag og behag er vidt forskelligt. Jeg nyder bare at have en afslappende mentalitet/atmosfære når jeg vågner om morgen. At man kan i fred og ro kan svømme sine baner i havet og bagefter finde noget morgenmad i en restaurant, hvor man har udsigt over vandet. Ingenting er mere afslappende at nyde ens kaffe med en flot udsigt og planlægge ens dag (om man vil tage til en ø for at snorkle, shopping, sightseeing eller lignende).

Jeg har altid haft svært ved at forstå argumentationen af andre folk vedr. at vælge et hotel i Patong. Jeg samligner det altid med Ballermann 5 på Malle (Mallorca). Og det er altså slet ikke mig.
Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10)
Næste gang:
efterår 2012

Natasha
Det jo meget forskelligt, hvor man kan lide at holde ferie.
Nogle holder af nattelivet og andre holder af et roligt sted. Det er jo meget forskelligt fra person til person. Men som sony også skriver, så vil der altid være noget lort.

Hvis du vælger at tage til Patong, kan du jo bare holde dig væk fra jet skiene, og så er du uden om det problem.

Personligt kan jeg bedst lide Patong, da der er fed strand, hvor der hele tiden sker noget, nattelivet er fedt, god shopping. Selvom det er dyrere her på Ohuket end andre steder i Thailand.

Sarah
vandango skrev:
Sveigor skrev:

Jeps og der kan man få chokolademilkshake, Mac Bluff sælger ikke milkshake.

Pattaya er nr. 1 og en god ferie er et mix af Pattaya samt smutture nordpå.

Og der er Swensen Ice og Starbucks...så I alt hele 3 gode ting ved Pattaya...and thats it.
Der er masser dejlige steder i Thailand.
Holder meget af Samet, Koh Chang, Esan, Chiang Mai og de små byer vestpå mod Burma grænsen!

rastloes
Natasha skrev:
Det jo meget forskelligt, hvor man kan lide at holde ferie.
Nogle holder af nattelivet og andre holder af et roligt sted. Det er jo meget forskelligt fra person til person. Men som sony også skriver, så vil der altid være noget lort.

Hvis du vælger at tage til Patong, kan du jo bare holde dig væk fra jet skiene, og så er du uden om det problem.

Personligt kan jeg bedst lide Patong, da der er fed strand, hvor der hele tiden sker noget, nattelivet er fedt, god shopping. Selvom det er dyrere her på Ohuket end andre steder i Thailand.

Det er fuldstændig korrekt at folks smag er forskelligt og sådan skal det da også være. Alle har foskellige forventninger til ens ferie. Min tidligere indlæg skal ikke betyde at jeg ikke nyder en tur i bylivet i Patong, men derimod at jeg nyder en stille og rolig udgangspunkt (hotel), hvor jeg ikke konstant bliver spurgt om det ene eller det andet af proaggressive gadesælger. Thailands fascination er jo nok netop forårsaget af de forskellige modsætninger. Phuket er det bedste eksempel udfra en teoretisk turismeanalyse. Alle steder har deres fordele og ulemper. Ens personlige præferancer kan således blive tilfredsstillet i et forholdsvis begrænset areal (Phuket plus øerne). Dette kan ikke siges om mange andre steder i verden. Netop derfor er Phuket så populær, da alle kan finde sin plads der.
Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10)
Næste gang:
efterår 2012

juj
Nogle vil have moderen andre, eller som jeg, datteren. Mmmm eller maaske begge Grin

Fortraekker selv den sydlige del af Pkuket, har fundet et par strande, der endnu ikke er udviklet som turist faelder, ja de findes skam her endnu.
Byturene forgaar for det meste i Patong. Top underholning at sidde paa en bar paa Bangla road sippe Gin og Tonics og kikke paa folk.

Men som flere skriver. Brug hovedet at lad vaere med at drikke dig for stiv, flashe dit guld, og din fine mobilos. Hvis du vil leje MC saa goer det et sted der er Farang ejet, og hold dig langt vaek fra jet skiene.

God ferie uanset hvor du vaelger at tage hen.
Redigeret af juj d. 16/09-2009 20:46

larsen99
bagerbager skrev:
familie ferie med børn skal ikke holdes i pattaya,pattaya er for det meste for gamle fede mænd der vil have friske unge piger og fest og farver.der er masser at se rundt om pattaya så hvis man vil kan man få en masse gode oplevelser. er selv gammel og fed,men ælsker pattaya og det kulørte liv der er der
Jeg er nu ikke helt enig med dig, bortset fra det med, at du er gammel og fed, jeg har haft mine børn med i pattaya og der var da mange ting for dem og de kommer jo ikke med ud i byen om aftenen Smile
Redigeret af larsen99 d. 16/09-2009 23:10
i202.photobucket.com/albums/aa39/eks-biker/cooltext58243628.gif

sank
Sad Ja vi mangler altså den smileys der ryster på hovedet når man læser bagerbager Sad

Jeg ser helst ikke mine unger i patty. Da det er totalt umulig at beskytte dem mod tumper.
Gider ikke have mit morgenmåltid ødelagt af 1 klaphat der skal skændes med sin nye kæreste.
Sad engang på Diana inn og nød deres morgen buffe. Pludselig var der 1 der råbte. Ser der løber 1 nøgen mand, Han løber sq herover, og ganske rigtig så var det stripperkongen der igen igen havde problemer med betalingen til sine ladyboy. Ham om det, men Jeg foretrækker at spise min morgen mad i fred og ro.

sank
Angry Ja undskyld bagerbager det var nu indlæget fra Sveigor jeg mente Pfft og rigtigt at Nai Harn er da fredfyldt såfremt man skal flyde ud i 14 dage ? men et ½ år såeee er der langt til købmanden Wink

sank
Smile ja Thailand er jo heldigvis stort så fremfor at i lige skal undersøge de 3 - 4 spændene steder så tag en tur rundt i landet og se jer om ? måske uden at blive forarget ? Jeg har da også boet flere gange på Diana Inn ? men har aldrig set noget spændene til morgenkaffen ? jeg er nok for tidligt oppe ? Wink

bagerbager
[quote]sank skrev:
Smile ja Thailand er jo heldigvis stort så fremfor at i lige skal undersøge de 3 - 4 spændene steder så tag en tur rundt i landet og se jer om ? måske uden at blive forarget ? Jeg har da også boet flere gange på Diana Inn ? men har aldrig set noget spændene til morgenkaffen ? jeg er nok for tidligt oppe ? Wink[/quoteja diana inn har nok den bedste morgen buffe i pattaya.aften buffeen er heller ikke tosset

vandango
Sarah skrev:

Og der er Swensen Ice og Starbucks...så I alt hele 3 gode ting ved Pattaya...and thats it.
Der er masser dejlige steder i Thailand.
Holder meget af Samet, Koh Chang, Esan, Chiang Mai og de små byer vestpå mod Burma grænsen!

Ja Swensen's er mit absolut favoritsted. Nogen gange har Nee og jeg startet der, for bagefter at gå ud og spise. Det er så ærgeligt at være for proppet, så der ikke lige også bliver plads til is-lækkerierne.

sank
Angry Ja Pattaya er en farlig By Angry ? ( for madglade ) Grin

Spring til debat: