Se indlæg
 Udskriv debat
Er du sur og tvær - flyv Happy Air!
hsthomsen
Kun Thai'er kan finde på at kalde et flyselskab Happy Air:

http://happyairwa...fleet.html

- og en underholdende og oplysende tråd hos Thaivisa Phuket Forum:

http://www.thaivi...97074.html

Jeg ska' ik' nyde noget...Frown

Dr. Gonzo
Redigeret af hsthomsen d. 13/09-2009 18:23
 
pdrhan
hsthomsen skrev:
Kun Thai'er kan finde på at kalde et flyselskab Happy Air:

http://happyairwa...fleet.html

- og en underholdende og oplysende tråd hos Thaivisa Phuket Forum:

http://www.thaivi...97074.html

Jeg ska' ik' nyde noget...Frown

Dr. Gonzo

Øhhh - hvorfor ville du være bange for at flyve med dem? Hvad dømmer du ud fra?
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg
 
hsthomsen
Det her:

"2008-07-03 Saab Aircraft AB: Amendment 39-15444; Docket No. FAA-2008-0017; DirectorateIdentifier 2007-NM-268-AD.Effective Date(a) This airworthiness directive (AD) becomes effective April 30, 2008.Affected ADs None.Applicability(c) This AD applies to Saab Model SAAB-Fairchild SF340A (SAAB/SF340A) and SAAB 340Bairplanes, all serial numbers, certificated in any category.Subject(d) Air Transport Association (ATA) of America Code 28: Fuel.Reason(e) The mandatory continuing airworthiness information (MCAI) states:Subsequent to accidents involving Fuel Tank System explosions in flight * * * and on[the] ground, the FAA has published Special Federal Aviation Regulation No. 88 (SFAR-88) in June 2001 [which] required [conducting] a design review against explosion risks"
Læs resten her:

http://74.125.77....clnk&gl=dk

Det er et AIRWORTHINESS DIRECTIVE fra FAA vedr. den flytype, SAAB 340A, og HappyAir har endda været så flinke at informere om flyets Serial No. (115) - så vi kan Google og tjekke hvor gammelt flyet er, safety incidents m.m.

Google er vores ven..Wink

Altså, jeg siger jo ikke at det er et problemfly vel?

Men erfaringen fra One2Go styrtet og de efterfølgende skandaler fortæller mig at det vil være klogt at udvise lidt sund fornuft og skepsis når sådan et selskab starter op...

Ja, jeg ved godt du er i branchen så kom bare med en lektie..

Dr. Gonzo
Redigeret af hsthomsen d. 13/09-2009 20:37
 
birkedhoj
Nu må du da snart stoppe. hsthomsen.
Jeg kan ikke forestille mig, det er den form for debat der skulle være her.
Ja. Undskyld det er for negativt, det du kommer med. Angry
 
hsthomsen
Bestemmer du det, birkedhoj?

Hvad er der galt i at poste et sikkerhedsdirektiv for et fly der måske skal servicere turister i Thailand?

Er det ikke relevant information i et forum der handler om Thailand?

Dr. G.
 
birkedhoj
Nej det gør jeg da ikke. Du virker bare så negativ. Gider du Thailand. Eller er du bare på for at lave rav i den. I øvrigt synes jeg din avartar er flot.
 
Sarah
Gider ikke blande mig i flysnakken, meeeen....
Den avartar virker bekendt...?! Wink
 
Janti
Dr. G….
Lad nu være med udtale dig om noget du åbenbart ikke har en skid forstand på!!!!Sad
Denne AD som du henviser til er kommet til efter ulykken med TWA’S B-747 hvor en center tank eksploderede over Atlanten…. Den er gældende for alle trafikfly med mere end 30 sæder eller med en fragt kapacitet på over 3402 kg som er certificeret efter 1. januar 1958.
Det vil sige at alle fly producenter der har typer der falder inden for denne kategori, skal gå ind og se på deres design omkring brændstof tankene, og komme deres direktiver til hvad der kan gøres for at højne sikkerheden på deres typer.

Så Dr. G du må hellere tage toget/cyklen til Bang kok næste gang…
 
pdrhan
Janti - sådan! (tror vi skal påskønne FAA´s arbejde...det øger trods alt flysikkerheden...)
HST - Prøv så for sjov at google registreringen på det TG fly som du flyver med fra DK.....når google nu er din bedste ven....
Redigeret af pdrhan d. 14/09-2009 06:58
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg
 
FCKdk
Hst---> Ja, Jeg ville sgu også være lidt skeptisk, men det er åbenbart
kun hsthomsen, der har lagt mærke til at et nyt Thaibaseret selskab,
med hovedsæde i PHUKET, forventer at starte deres flyvning i Oktober
men sælger billetterne forud....Cool
Det kan da godt være Jeg også lider af en slags sortsyn, men altså
hvis nu sikkerhedschefen hedder JJ(jayjay)????Pfft

__________________________________
....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!!
....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!!
....og det fortsætter jeg med!!!!
FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.
 
krydolf
hsthomsen skrev:
Det her:

"2008-07-03 Saab Aircraft AB: Amendment 39-15444; Docket No. FAA-2008-0017; DirectorateIdentifier 2007-NM-268-AD.Effective Date(a) This airworthiness directive (AD) becomes effective April 30, 2008.Affected ADs None.Applicability(c) This AD applies to Saab Model SAAB-Fairchild SF340A (SAAB/SF340A) and SAAB 340Bairplanes, all serial numbers, certificated in any category.Subject(d) Air Transport Association (ATA) of America Code 28: Fuel.Reason(e) The mandatory continuing airworthiness information (MCAI) states:Subsequent to accidents involving Fuel Tank System explosions in flight * * * and on[the] ground, the FAA has published Special Federal Aviation Regulation No. 88 (SFAR-88) in June 2001 [which] required [conducting] a design review against explosion risks"
Læs resten her:

http://74.125.77....clnk&gl=dk

Det er et AIRWORTHINESS DIRECTIVE fra FAA vedr. den flytype, SAAB 340A, og HappyAir har endda været så flinke at informere om flyets Serial No. (115) - så vi kan Google og tjekke hvor gammelt flyet er, safety incidents m.m.

Google er vores ven..Wink

Altså, jeg siger jo ikke at det er et problemfly vel?

Men erfaringen fra One2Go styrtet og de efterfølgende skandaler fortæller mig at det vil være klogt at udvise lidt sund fornuft og skepsis når sådan et selskab starter op...

Ja, jeg ved godt du er i branchen så kom bare med en lektie..

Dr. Gonzo


Du der Dr. Gonzo, for ikke så længe siden forsøgte du at bilde mig ind, at FAA ikke havde noget med flyselskaber og sikkerhed at gøre. Det har de måske pludseligt fået nu?
Hvis man læser dine tidligere indlæg vedr. fly og flyselskaber, så er det tilsyneladende kun SAS du tør flyve med. Alle andre fly drysser i din fantasi, ned alle mulige vejne. Et faktum er, at der flyves en helvedes masse mennesker rundt i verden, der på trods af din nærmest orakel ligendende viden om fly og dommedagsprofetier, kommer frem i god behold.
Det er muligt at du finder det morsomt at provokere samtlige andre medlemmer her på DTW, og jeg ser da også, at nogle lader sig provokere, men jeg synes ærligt talt du er noget trættende. Men naturligvis, hvis du ikke har noget bedre at foretage dig, så bliv endeligt ved. Du behøver ikke at kommentere dette indlæg, jeg er fra nu af holdt op med at læse dine indlæg og kommentarer.
Man kan godt drikke uden at more sig.
 
sabai sabai
Måske dem her , skulle ændre navnet til Full Contact Air




http://ekstrablad...221911.ece

Redigeret af sabai sabai d. 14/09-2009 15:29
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !
 
hsthomsen
krydolf skrev:
hsthomsen skrev:
Det her:

"2008-07-03 Saab Aircraft AB: Amendment 39-15444; Docket No. FAA-2008-0017; DirectorateIdentifier 2007-NM-268-AD.Effective Date(a) This airworthiness directive (AD) becomes effective April 30, 2008.Affected ADs None.Applicability(c) This AD applies to Saab Model SAAB-Fairchild SF340A (SAAB/SF340A) and SAAB 340Bairplanes, all serial numbers, certificated in any category.Subject(d) Air Transport Association (ATA) of America Code 28: Fuel.Reason(e) The mandatory continuing airworthiness information (MCAI) states:Subsequent to accidents involving Fuel Tank System explosions in flight * * * and on[the] ground, the FAA has published Special Federal Aviation Regulation No. 88 (SFAR-88) in June 2001 [which] required [conducting] a design review against explosion risks"
Læs resten her:

http://74.125.77....clnk&gl=dk

Det er et AIRWORTHINESS DIRECTIVE fra FAA vedr. den flytype, SAAB 340A, og HappyAir har endda været så flinke at informere om flyets Serial No. (115) - så vi kan Google og tjekke hvor gammelt flyet er, safety incidents m.m.

Google er vores ven..Wink

Altså, jeg siger jo ikke at det er et problemfly vel?

Men erfaringen fra One2Go styrtet og de efterfølgende skandaler fortæller mig at det vil være klogt at udvise lidt sund fornuft og skepsis når sådan et selskab starter op...

Ja, jeg ved godt du er i branchen så kom bare med en lektie..

Dr. Gonzo


Du der Dr. Gonzo, for ikke så længe siden forsøgte du at bilde mig ind, at FAA ikke havde noget med flyselskaber og sikkerhed at gøre. Det har de måske pludseligt fået nu?
Hvis man læser dine tidligere indlæg vedr. fly og flyselskaber, så er det tilsyneladende kun SAS du tør flyve med. Alle andre fly drysser i din fantasi, ned alle mulige vejne. Et faktum er, at der flyves en helvedes masse mennesker rundt i verden, der på trods af din nærmest orakel ligendende viden om fly og dommedagsprofetier, kommer frem i god behold.
Det er muligt at du finder det morsomt at provokere samtlige andre medlemmer her på DTW, og jeg ser da også, at nogle lader sig provokere, men jeg synes ærligt talt du er noget trættende. Men naturligvis, hvis du ikke har noget bedre at foretage dig, så bliv endeligt ved. Du behøver ikke at kommentere dette indlæg, jeg er fra nu af holdt op med at læse dine indlæg og kommentarer.


Hæ!

Du bed da på igen, ikke??

Næh, jeg er da ikke ekspert, men flyve med et turboprop fly fra starten af 80'erne - i Thailand?

Nul putte, det kan i andre "eksperter" sgu' gøre, pdrhan inklusive!

Sjovt så fornærmede i kan blive bare fordi man tillader sig at poste noget fra FAA, underligt...

Krydolf, jeg skal nok få dig op af stolen igen, du er nemlig for nem...Grin

Dr. G.

PS: Ville aldrig sætte min r*v i et SAS sæde. Flyver Qatar, Emirates, Swiss, Austrian...
Redigeret af hsthomsen d. 14/09-2009 16:02
 
Spring til debat: