Se indlæg
 Udskriv debat
Chiang Mai: Dansktalende IT projektleder
CraXeliCroX
Satiariyan skrev:
bkk skrev:

et andet dansk selskab i chaing mai søger også nu...
5 stillinger er der:

http://www.die.dk...ikelid=192

Ifølge linket var det 13.07.2008 stillingerne blev opslået. DIE's Chiang Mai afdeling er senere afgået ved døden p.gr. af intern strid og efterfølgende opsplitning.

Hmmmm.. virkelig? Hvor har du hørt det henne? Selskabet er langt fra dødt - men det hedder ikke Dansk Internet Erhverv A/S mere. Det lever - og det har det efter omstændighederne ganske godt.

Jeg kender direktøren for Manao Software Co. ganske godt - og jo, det er et seriøst jobopslag Smile

Khun Tee
Noegt skurer i mine ører når jeg hører om disse stillinger, de har været slået op utallige gange gennem de sidste år. Noget må der sku da være galt, for det er da ikke almindeligt at de bliver ved med at opslå dem.
DIE var de første der slog dem op, senere skiftede de navn til Bakuri og har slået dem op mange gange siden. Nu er der det her firma (Manao) som opslår disse stillinger og mærkelig nok er adressen den samme.

For mig ser det sku meget mystisk ud og ikke særlig seriøst.
Bare min mening.Shock
John Jensen.

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

huratho
Hej
Og derfor forbliver jeg også tavs.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

CraXeliCroX skrev:
Satiariyan skrev:
bkk skrev:

et andet dansk selskab i chaing mai søger også nu...
5 stillinger er der:

http://www.die.dk...ikelid=192

Ifølge linket var det 13.07.2008 stillingerne blev opslået. DIE's Chiang Mai afdeling er senere afgået ved døden p.gr. af intern strid og efterfølgende opsplitning.

Hmmmm.. virkelig? Hvor har du hørt det henne? Selskabet er langt fra dødt - men det hedder ikke Dansk Internet Erhverv A/S mere. Det lever - og det har det efter omstændighederne ganske godt.

Jeg kender direktøren for Manao Software Co. ganske godt - og jo, det er et seriøst jobopslag Smile

På deres hjemmeside står der da ellers dansk internet erhverv??

hov man skal lige huske at læse hele tråden. det handler om http://www.manaos... og ikke http://www.die.dk...ikelid=192

my bad Smile
Redigeret af d. 10/09-2009 23:07

helt uden for topic, men prøv at kigge på disse ledige "stillinger" fra http://www.heaven...dk/job.htm

utroligt hvad folk kan finde på!!

Direktør aspirant: Går du rundt med en lille direktør i maven, så har du muligheden her. - - - Vi ved godt at de fleste direktører er startet som avisbude til næsten ingen løn, men i dag er det anderledes, - - for det første er avisbude i dag vellønnede, og har du stor interesse for alt hvad der har med data, - teknik - databaser og økonomi at gøre, og har du frem for alt VISIONER, Så har vi en ledig stilling som direktør lærling, og vi er også indstillet på at betale et rimeligt vederlag under oplæringen.

Datalog : Kan du programmere i Visual Bacic - .Net - Visual studio 2005 - Java, eller har du barere lyst til at lære at programmere i førnævnte, så har vi et job til dig med særdeles store fremtidsperspektiver.

Systemudvikler : Har du vildt meget forstant på systemudvikling og netværk, så har vi ledige job som systemudvikler. Du får bil stillet til rådighed, og vi er indstillet på at du også vil have betaling i forhold til dine kvalifikationer.

Database administrator : Har du forstand på databaser, herunder MySql - Access - Sql.Server og Oracle, så har vi hårdt brug for dig. Du skal være med til at udvikle et nyt koncept inden for service branchen, Vi arbejder flextid under frie forhold, og vi underbetaler ikke vores medarbejdere.

Datamatiker : Der er ikke så meget at sige, - - - Vi har bare hårdt brug for en datamatiker, og vores dygtige medarbejdere bliver hurtigt en del af et ledende team med store fremtidsperspektiver. Et job som datamatiker hos os, er et job med fremtidsvisioner,

Programmør: Kan du programmere i Visual Bacic - .Net - Visual studio 2005 - Java - HTML, eller bare et af nævnte sprog, og har du sans for udvikling, så har vi en ledig pind til dig, du skal selvfølgelig ikke leve af fedtemadder resten af livet.

PhP udvikler: Brænder du efter at prøve dine kræfter og kundskaber af inden for Net aplikationer, så henvend dig til os. vi har job til dig,

EDB Nørd : Vi ved godt at det ikke lyder pænt, men vi er selv nogle stykker af slagsen, og vi ved også hvad vi er værd. - - Har du altid drømt om at udnytte din viden til noget der kan lette andre i hverdagen. så tag solbrillerne på, - kik op fra din PC, - - Tag knoglen og ring 40686843 eller send os en mail - - Du trænger til luftforandring, og vi vil også Gí dig en skillig for dit arbejde.

IT Nørder : Bliver du kaldt "Nørd" eller kender du nogen der ikke kan løsrive sig fra computeren, så kik ud til os, - -vi har det nyeste maskineri og hardvare, med hurtige internetforbindelser, 64 bit Dual core prossessorer, Ram og CPU hastighed der vil frem. - - - Vi har også fritids job efter skole ved vores sidste nye maskiner. - - - - Du / i kan også bare prøve hvordan det føles at sidde bag en super professionel Pc med masser af "Power" - - - - Det er ikke umuligt at du senere kunne blive partner i vores firma. - - hvorfor gå med aviser, når du kan tjæne penge ved din store interesse.

IT milionær aspirant: Vi har grundlagt forudsætningerne, men arbejdspresset og vores succes er så overvældende at vi indser at vi eventuelt skal dele milionerne med andre,.- - - Som bekendt kommer man ikke sovende til de mange milioner, men har du forudsætningerne for at træde ind i vores team, er vi indstillet på at dele kagen. - - - Prøv os. - - - Du kunne være Revisor, Advokat, Ingeniør, Datalog, Autodedakt Nørd eller noget helt andet med stor kendskab og interesse for vores fagområde. - - -

Web designer: Er du kreativ med eksklusiv smag, og har du forstand på Web Design, Så har du et job med atraktive fremtidsmuligheder hos os.

Samarbejdspartnere : Er du nystartet, eller har du en virksomhed i branchen og du har ledige recourcer, så er vi meget intereseret i at outcource en række opgaver, eller vi kunne måske slå kludene sammen.

Rengørings hjælp: Har du lyst til at hjælpe os med rengøringen en dag ugentligt, så bliver vores "Husmoder" glad, kontakt os på tlf, 48171070 Sonja Nielsen

Studie job : Er du under uddannelse og brænder for computer og EDB og har du brug for et studie job, med senere mulighed for fuldtids job, og er det der med aviser eller service medarbejder i en kaffebar ikke lige sagen, - - - så brug dog hovedet til det du er god til, vi er meget fleksible og tager hensyn til dit studie ( hvis du senere skal være en af direktørerne i virksomheden, er vi jo interesseret i at du bliver så klog som muligt), du kan selv tilrettelægge dine arbejdstider, også aften og weekend, vores afd. i Hørsholm har studie job 24 timer i døgnet, alle ugens dage. - - - og der er penge i et studie job hos os.

Engelsk oversætter - Translatør : Er du bare super til det engelske og har du lidt kendskab til EDB - - - Så hjælp os dog ! ! - - - Der er job til dig ! ! - - Vi er ved at oversætter alle tekstbeskeder og den visuelle brugerflade i XpDetail til den internationale version XpRetail. - - - du kan selv bestemme arbejdstiden og vi har altid varm kaffe på kanden under hyggelige forhold. - - - lønnen taler vi ikke om, for så bliver alle der ikke arbejder hos os, misundelige.

Nyuddannet Datamatiker - Datalog - Programmør - Systemudvikler ; eller du er måske ikke færdig endnu men du går allerede og drømmer om at blive selvstændig. så kan vi tilbyde dig en "kiks start" med outsourcing, eller en lynkariære som partner i XpDetail, uden du skal have en krone op af lommen til startomkostninger.

Generelt: I vores branche går det hamrende hurtigt. XpDetail er gået på markedet i Oktober 2005, og ordrerne vælter ind. Vores succes er overvældende og vi har sagt nej til en række større opgaver på grund af mangel på dygtige medarbejdere. Presset fra større kædeforretninger og virksomheder er nu så massivt, at vi må outsource eller søge samarbejdspartnere, eventuelt dele ejerskabet med nye partnere. - -XpDetail og 7th. Heaven data er derfor åben for alle muligheder der kan bibringe virksomheden større recourses. Med vores u-overtrufne totalintegrerede detailsystem, ryster vi IT branchen. - - - vil du være med til at chokere den. - - - - - vi har ikke brug for "smarte penge mænd", dem har vi nok af selv, - - vi har brug for seriøse fremtidsorienterede medarbejdere med visioner, eller partnere/samarbejdspartnere med fremtidsperspektiv. - - - - Bemærk at vi ingen alder eller kønskriterier har.
Redigeret af d. 11/09-2009 01:13

Locturian
Jamen, fint ser det ud - Det eneste jeg lige umiddelbart sætter et spørgsmålstegn ved er følgende ;

Et seriøst og veletableret firma burde vel kunne oplyse om:

- Et fastnetsnummer (Et eller flere)
- Et fax nummer (Er nu de færreste virksomheder der ikke har et sådant?)
- Navne eller numre på kontaktpersoner og ansvarshavende
- Generel virksomhedsinformation og evt. navn/navne på direktører og virksomhedsledere. Ok - Det er Thailand, så måske ikke Smile

Jeg beklager hvis jeg som andre også forholder mig skeptisk, men der er så mange platugler i Thailand, og ikke at jeg siger at Jeres firma er et sådant, men der skal ret meget på bordet for at svinge den generelle opfattelse af udenlandske firmaer i Thailand er lover gode job til udlændinge...

Har du noget imod at oplyse om løn for jobbet? Jeg er selv IT mand og bosat i Thailand...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
toolmanspain
Det der undrer mig er at BAKURI, stadig søger folk, igen og igen, via JOBNET, den officiale fra arbejdsformidlingen, og når man prøver ar undersøge det så er der ikke nogle rigtige oplysninger man kan bruge, såsom hvorfor de søger folk hele tiden, er det fordi folk skrider eller er det udvidelse?, og det får mine alarmklokker til at ringe, der er sku mange fuskfirmaer rundt omkring...men lad mig høre hvad i har hørt,
Med venlige hilsner
Tim

Husk det er ikke computeren der gør noget forkert, det er brugeren !!!Cool

www.thaidate.dk
toolmanspain
fandt lige lidt om BAKURI, og det er en læsning der kan udledes noget af, men vurder selv

http://www.eksper...spm/879967

http://www.linked...12/433/21a

https://www.dk-ho...=bakuri.dk

åben bart denne TOKE TERKELSEN der styrer det show
Med venlige hilsner
Tim

Husk det er ikke computeren der gør noget forkert, det er brugeren !!!Cool

www.thaidate.dk
sabai sabai
IT milionær aspirant: Vi har grundlagt forudsætningerne, men arbejdspresset og vores succes er så overvældende at vi indser at vi eventuelt skal dele milionerne med andre,.- - - Som bekendt kommer man ikke sovende til de mange milioner, men har du forudsætningerne for at træde ind i vores team, er vi indstillet på at dele kagen. - - - Prøv os. - - - Du kunne være Revisor, Advokat, Ingeniør, Datalog, Autodedakt Nørd eller noget helt andet med stor kendskab og interesse for vores fagområde. - - -

Dette er lige noget for mig ! Har lidt erfaring med Vic 20 og C 64 ,og har forøvrig været Pacman mester på Wong's kinagrill i sydhavnen (1978) Sad
Redigeret af sabai sabai d. 11/09-2009 09:03
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

haha Grin Grin

i det mindste er det helt åbenlyst at dem der har skrevet det er helt væk.

Manao Software ser lidt mere seriøst ud (ser man bort fra diverse stavefejl på deres hjemmeside)
Redigeret af d. 11/09-2009 09:24

sabai sabai
du kan selv bestemme arbejdstiden og vi har altid varm kaffe på kanden under hyggelige forhold. - - - lønnen taler vi ikke om, for så bliver alle der ikke arbejder hos os, misundelige.

vil du være med til at chokere den. - - - - - vi har ikke brug for "smarte penge mænd", dem har vi nok af selv, - - vi har brug for seriøse fremtidsorienterede medarbejdere med visioner, eller partnere/samarbejdspartnere med fremtidsperspektiv. - - - - Bemærk at vi ingen alder eller kønskriterier har.

Aldrig har jeg set sådan en gang pis og papir !!

Tænker på om det kunne være den Falske Greve der står bag dette ? Hvad er det nu han hedder... Mogens ? ? Han lavede da en masse plat i Thailand for nogle år siden !

Shock Shock
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Lung Yao
deepseadivers skrev:
Syns vi skal lade Anders være.

UDDYBNING udbedes!
Redigeret af Lung Yao d. 11/09-2009 10:02
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

sabai sabai skrev:
[

Aldrig har jeg set sådan en gang pis og papir !!

Tænker på om det kunne være den Falske Greve der står bag dette ? Hvad er det nu han hedder... Mogens ? ? Han lavede da en masse plat i Thailand for nogle år siden !

Shock Shock

ved ikke om de er i thailand, det var noget jeg fandt på newz.dk og syntes passede meget godt ind her, når der var et indlæg om fup firmaer

Lung Yao
CraXeliCroX skrev:
..............................................................................................

Hov, hov, Har vi mon et nyt tilfælde af "Personligheds spaltning" ?
Jeg tænker ikke på Nina (var nok mere en "tanketorsk" fra hendes side), men mere på ham I ved: " 5 5 5 5 ".
Da bølgene gik meget højt kan I huske hvor mange profiler han oprettede og pudsigt nok var de alle sammen "Fans".

Jeg lidder nok af paranoia, men mine indre alarm klokker ringer med det samme når jeg ser følgende:

- X X X X X X X

Begynder

Antal indlæg: 1

Indlæg pr. dag: 0

Advarsler:

Sidst set: 11/09-2009

Meget belejligt at være "tavs" i over 4 år, for lige pludseligt at dukke op fra gemmerne som en trold.

TÆNK, jeres. Jeg håber virkeligt at jeg tager fejl, men er blevet "miljøskadet" af disse eventyrer der florere i Thailand.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

cmosses
Hej alle sammen,

En ven gjorde mig opmærksom på at der var noget aktivitet på denne tråd som jeg ellers havde opgivet.

Jeg vil lige redegøre for et par ting:

1) Manao Software har delt kontor-bygning med Bakuri i cirka et halvt år før Bakuri flyttede til en anden bygning. De havde de to nederste etager, vi havde de to øverste etager. Nu har vi hele bygningen. Udover at dele bygningen er der ingen forbindelse mellem Manao Software og Bakuri eller DIE eller Toke Terkelsen.

2) Vi har angivet vores thailandske fastnet-nummer på vores kontakt-side på manaosoftware.com. Vi har desværre ingen fax -- jeg troede at folk holdt op med at bruge fax-maskiner i 90'erne, sammen med bippere.

3) Interesserede kan kontakte mig, Christopher Mosses. Gå venligst via kontaktsiden på softwareconsult.dk eller manaosoftware.com.

4) Jeg kender ikke til stavefejl på vores hjemmeside, men send venligst en personlig besked, så retter jeg dem gerne, og giver en øl hvis du bor her i Chiang Mai :-)

5) Jeg har kun lavet få indlæg fordi responsen på dette første indlæg var ubrugelig bortset fra enkelte undtagelser. Jeg forstår godt at man er skeptisk, men der er skepsis, og så er der paranoia. Det mest overfladiske baggrunds-tjek burde kunne aflive enhver skepsis. Fx kunne man prøve at ringe og tale med mig.

6) Jeg aner stadig ikke hvem "Anders" er og har fortsat ingen forbindelse til ham.

Med venlig hilsen,

Christopher Mosses
Ejer af Manao Software og Software Consult

Satiariyan
Fax'er har skam fortsat deres vaerdi - primaert i b2b i forbindelse med at underskrifter paa f.eks. kontrakter/aftaler skal vaere juridisk holdbare.
Redigeret af Satiariyan d. 14/06-2010 21:11

heldigt scannere blev almindelige i midten af 90erne så man kunne slippe for fax.

PL
Hvad med brevduer, var det ikke noget?!
LOL LOL

PL

Robert Kronberg
I Thailand er det fortsat sædvane, at man faxer en kopi af en bankindbetaling, hvis man er en virksomhed.

Ja, det er gammeldags, men usædvanligt mange af vore leverandører kræver dette.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
det er nok meget branche afhængigt ! der er også dnske butikker der ikke kan leve uden

men en IT udviklings virksomhed, kan jeg ikke se hvem de skulle samarbejde med fra 50erne.

Spring til debat: