Se indlæg
Tag i kloster i Thailand
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 10/09-2009 08:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Hvad med at tage fri for en stresse hverdag og går i kloster får pulsen ned, styr på tankerne og giver ro i sjælden Her er så mulighed for at prøve et ophold på et kloster og så sametide prøve et meditationskurser for udlændinge og thai i 10 dage må du ikke tale med nogen alt elektronik og andre ting skal afleverer. Stedet er Suan Mokkh klostre der ligger ude i en skov i midten af Thailand. http://ekstrablad...217820.ece Redigeret af thaikurt1 d. 10/09-2009 08:29 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
rastloes |
Lagt på d. 10/09-2009 08:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 158 |
En dag i klostret 4.00 - Stå op 4.30 - Morgenlæsning 4.45 - Siddende meditation 5.15 - Yoga 7.00 - Abbedens morgentale og siddende meditaion 8.00 - Morgenmad og daglige gøremål 10.00 - Lektion om Buddha 11.00 - Siddende meditation 11.45 - Gående meditation 12.30 - Frokost og gøremål 14.30 - Undervisning i meditation 15.30 - Siddende meditation 16.15 - Gående meditation 17.00 - Chanting og loving kindness meditation. 18.00 - Tepause og praktiske opgaver. 19.30 - Siddende meditation. 20.00 - Gående gruppemeditation. 20.45 - Siddende meditation. 21.15 - Sengetid. hvad med lidt mere meditation? Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10) Næste gang: efterår 2012 |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 10/09-2009 08:42
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
At stå op kl 4.00 og i seng kl 21.15 - så tro jeg på at man nok ikke har behov for mere meditation. Selv og sengen er hård skal man nok falde i søvn. Redigeret af thaikurt1 d. 10/09-2009 08:48 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Crafack |
Lagt på d. 10/09-2009 08:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 108 |
Det er ikke så meget at skulle undvære internet, telefon m.v. der er problemet. Men at skulle sidde i lotusstilling 7-8 timer hver dag, og sove på en sivmåtte på et leje af beton, vil nok være mere end mit (luksus) legeme kan klare Retræterne arrangeres af: http://www.suanmo... /Crafack |
|
|
mrbfly |
Lagt på d. 10/09-2009 11:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Syns heller ikke det er saerlig tiltraekkende selvom jeg gerne vil laere mere om Buddhisme indefra. Saa ioevrigt en hjemmeside via Facebook som hed (tror nok men checker senere) [url]www.monthforamonth.com [/url] hvor man sluttelig bliver ordineret som munk. Aner ikke hvor serioest det skal tages men skal da lige vende siden Hilsen Jens |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 10/09-2009 12:48
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
mrbfly skrev: Syns heller ikke det er saerlig tiltraekkende selvom jeg gerne vil laere mere om Buddhisme indefra. Saa ioevrigt en hjemmeside via Facebook som hed (tror nok men checker senere) [url]www.monthforamonth.com [/url] hvor man sluttelig bliver ordineret som munk. Aner ikke hvor serioest det skal tages men skal da lige vende siden Hilsen Jens Er det selv tanken om at blive munk eller stedet som du ikke finder "tiltrækkende" ? Hvis det er stedet, så ville jeg forslå dig og andre at besøge : Wat Phasorn Kaew , ved Khao Kor (Nord for Phetchabun). Jeg har spendt nogle dage der og det var det skønneste sted i Thailand som jeg har set i de 17 år jeg har besøgt landet. Jeg skal se om jeg kan få mig selv til at lave en "artikel" med billeder, om rejsen dertil og besøget hos Phra Khru Barami og Phra Opaso/Amnat (de var begge på besøg i DK i April 09). [url]www.phasornkaew.org[/url] eller http://twitter.co... Hvis I ikke er til "templer" så kan I besøge og slappe af på Khao Kor Resort ved Baan Huai Phi, lige i nærheden. Redigeret af Lung Yao d. 10/09-2009 12:49 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Natasha |
Lagt på d. 10/09-2009 12:51
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 96 |
Tja, det lyder da meget spændende. Kunne måske være værd at prøve, men 10 dage er squ lang tid! - men man lærer da at meditere så |
|
|
hsthomsen |
Lagt på d. 10/09-2009 13:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 155 |
Nok lige rigeligt "hardcore" for udadvendte vesterlændinge at sidde på sin flade og meditere 7-8 timer om dagen... Det kan faktisk gi' det modsatte af fred og ro, fordi man pludseligt sætter fokus og opmærksomhed på den indre bevidsted, og det er ikke lutter rare sager der ligger derinde! Hvem er der til at "samle op", hvis man får brug for det når de 10 dage er slut? Kan ikke anbefales Dr. Cand. Ubevidst Dr. Gonzo |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 10/09-2009 13:43
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
....prøver lige at aktivere det tidligere postede link: http://www.monkfo... Redigeret af FCKdk d. 10/09-2009 13:44 __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
sank |
Lagt på d. 10/09-2009 15:35
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Der findes da også Kvindeklostre ? |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 13/09-2009 11:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Crafack skrev: Det er ikke så meget at skulle undvære internet, telefon m.v. der er problemet. Men at skulle sidde i lotusstilling 7-8 timer hver dag, og sove på en sivmåtte på et leje af beton, vil nok være mere end mit (luksus) legeme kan klare Retræterne arrangeres af: http://www.suanmo... /Crafack Du behøver ikke at sidde i lotus/skrædder stilling hvis du ikke er vant til det. Du må gerne sidde på en stole og meditere.(det kan man også blive øm i r......ten af. M.h.t. det andet, så kan du gøre som jeg gjorde, tage dit eget "luksus udstyr" Døm selv : LUKSUS I : [img]http://i863.photobucket.com/albums/ab195/Lung-Yao/My%20pics/BILD4824.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://i863.photobucket.com/albums/ab195/Lung-Yao/My%20pics/BILD4823.jpg[/img] is not a valid Image. LUKSUS II : [img]http://i863.photobucket.com/albums/ab195/Lung-Yao/My%20pics/BILD4830.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://i863.photobucket.com/albums/ab195/Lung-Yao/My%20pics/BILD4831.jpg[/img] is not a valid Image. "Blærbaren" var også med, men der er ingen Internet forbindelse(dækning) i området. Selv mobil er det svært til at komme i kontakt med, fx. hvis man har DTAC/Happy SIM kort. Tilgengæld fungerer 12CALL udmæket. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
vandango |
Lagt på d. 13/09-2009 13:02
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
rastloes skrev: En dag i klostret 4.00 - Stå op 4.30 - Morgenlæsning 4.45 - Siddende meditation 5.15 - Yoga 7.00 - Abbedens morgentale og siddende meditaion 8.00 - Morgenmad og daglige gøremål 10.00 - Lektion om Buddha 11.00 - Siddende meditation 11.45 - Gående meditation 12.30 - Frokost og gøremål 14.30 - Undervisning i meditation 15.30 - Siddende meditation 16.15 - Gående meditation 17.00 - Chanting og loving kindness meditation. 18.00 - Tepause og praktiske opgaver. 19.30 - Siddende meditation. 20.00 - Gående gruppemeditation. 20.45 - Siddende meditation. 21.15 - Sengetid. hvad med lidt mere meditation? Jeg spurgte en dag Nee om hun ikke havde lyst til at prøve noget andet, end at arbejde 16 timer i døgnet for småpenge. Jo det havde hun, så det blev 3 måneder i Tempel, daglig start kl. 3.30. Var selv forbi og hilse på kvinden, som styrede hele det store tempelområde. På billedet er søstrene Ang og Nee meget underdanige og ikke så kæphøje som jeg ellers oplever dem. [img]http://lh4.ggpht.com/_fjX8N3PyrQk/SRLHot_fuBI/AAAAAAAABpE/aoCeYYkduhA/s640/IMG_0617.jpg[/img] is not a valid Image. Redigeret af vandango d. 13/09-2009 13:03 |
|
|
Fido |
Lagt på d. 13/09-2009 13:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
Måske man skulle overveje at tage et par måneder i kvindekloster næste gang
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
vandango |
Lagt på d. 13/09-2009 13:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Fido skrev: Måske man skulle overveje at tage et par måneder i kvindekloster næste gang Mjaaaneej så hellere Kvindetemplet Pattaya. Mange kvinder var der fordi noget alvorligt var sket i deres liv, tab af ægtemænd, børn m.m., skilsmisse. Var da med til bøn eller også var det forelæsning, og jeg virkede da ikke uvelkommen. De eneste mænd i det område var mig og munken der oplæste. Nåh ja så var kvinderne i hvidt og kronragede. Redigeret af vandango d. 13/09-2009 13:52 |
|
|
tan196 |
Lagt på d. 13/09-2009 17:27
|
Begynder Antal indlæg: 1 |
hsthomsen skrev: Nok lige rigeligt "hardcore" for udadvendte vesterlændinge at sidde på sin flade og meditere 7-8 timer om dagen... Det kan faktisk gi' det modsatte af fred og ro, fordi man pludseligt sætter fokus og opmærksomhed på den indre bevidsted, og det er ikke lutter rare sager der ligger derinde! Hvem er der til at "samle op", hvis man får brug for det når de 10 dage er slut? Kan ikke anbefales Dr. Cand. Ubevidst Dr. Gonzo Er det ikke det du gør, sidder på din flade og meditere over Thailands dårligdomme? Og jeg tror 24 timer i døgnet, ynkeligt. |
|
|
hsthomsen |
Lagt på d. 13/09-2009 17:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 155 |
Tjaah, up to you hva' du synes, men jeg kan da få folk op af stolene og trække nye medlemmer til. Flot 1. indlæg du laver, gratulerer... Dr. Gonzo |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 13/09-2009 22:49
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Kan siges, at man kan "nøjes" med 3 dage, kronragningen fulgte dog med! Det var ikke den værste oplevelse i mit liv, snare tværtimod Skal lige siges at jeg ingenting havde med, mobil, blærebar, kamera og deslige. Levede som munk! Men 3 dage var til at overleve, og med måde Redigeret af jesperfrb d. 13/09-2009 22:51 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Lagt på d. 13/09-2009 23:49
|
|
Begynder Antal indlæg: |
hsthomsen skrev: Tjaah, up to you hva' du synes, men jeg kan da få folk op af stolene og trække nye medlemmer til. Dr. Gonzo Er bange for at du overvurderer dig selv lidt. Jeg tjekker trafikken dagligt og kan ik se du sælger billetter. Redigeret af d. 13/09-2009 23:52 |
|
|
sabai sabai |
Lagt på d. 13/09-2009 23:59
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1258 |
Ha ha ha .. i kloster/wat .. Hvem er det lige der er der ???? Jo .. en slags samfundsstjenste for forbryder !! Har besøgt mange templer/wat i Thailand .. 98 % der kommer der er turister !! Tror vi går mere i kirke end de går i Wat !! Kik ud i Dragør ! Den ene efter den anden skal overgå , den anden !! Vi snakker om 1000 lapper ! ! Som er tjent her eller der !! (Massage kliniker) Og hvor er det lige pengene havner ?? Jo i lommen på en falsk munk ,, der føre sig frem på diverse Thai steder !! Plus alle de falske Thaifester !! ... Støt Kongen og fædrelandet !! Næ .. glem det !! pengene ryger lige i lommen på plattenslagerne ! Dansker og Thaier !! Ps. Jeg nåede sgu ikke den Røde Bus .. må nok "låne" en cykel i aften , så jeg kan komme på Thai Corner og få lidt at "spise" .... ..og ? ? ? ? Redigeret af sabai sabai d. 14/09-2009 00:40 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
Spring til debat: |