Se indlæg
 Udskriv debat
Ny test for familiesamføring
Frank
hsthomsen skrev:
He-he!

Sune, hvordan går det oppe i Nakhon Sawan?

Da tråden nu alligevel er skredet i grøften, og de sidste indlæg har handlet om thai-koner, så lige en beretning:

Min kone er fra en bygd, nå, nej - det er jo på Grønland det hedder sådan - fra en landsby, en flække, en "baan nok" 30 km. nord for NS.

Hun har en veninde i Nakhon Sawan, der har en lille "Serm Suaye" - en frisørsalon, og når konen er på besøg så smutter hun lige forbi salonen for at høre sidste nyt (sladder).

Sidst hun var der, sad en flok kvinder og pralede af hvor meget de formåede at snyde deres kære farang-husbond!

Alle, ALLE - havde en "giik" - thaielsker, eller var sågar gift men en thaimand! Samtidig kappedes de om at vise mest guld frem, og informere om sidste nye indkøb til hjemmet, bl.a. swimmingpool, som er sidste nye skrig når det gælder status og "face". En mega SUV, med sorte tonede ruder er også et must...

Bemærk venligst at dette område - Nakhon Sawan - ikke er Isaan provinsen, dvs. ikke ludfattigt, men tværtimod mest bestående af hårdtarbejdende risbønder der tjener udmærket, og selve byen Nakhon Sawan er præget af de mange kinesiske handelsmænd der indvandrede dertil for nogle generationer siden. Man ser det på de typiske "Chinese Shophouses", især i den gamle bydel ved floden/floderne.

Nogle af de omtale koner har deres farang mænd praktisk placeret i udlandet, og de kommer så på ferie 2-3 gange om året. Andre bor der fast som pensionerede, og alligevel snyder konerne! Thaimanden kan sagtens bo tæt ved konens og farangen's hus, og blive kaldt et nært familiemedlem, bror, onkel, osv.

Folkens, jeg har sagt det før, og jeg gør det gerne igen:

Der er absolut ingen grænser for kreativiteten og løgnehistorierne, og det er totalt ligegyldigt om de er hevet ud fra en bar i Pattaya, eller fra en rismark i Nakhon Sawan og omegn!

Same, same, sorry..Sad

Dr. Gongshow

Der er sikkert talrige eksempler som dem du nævner, og utallige andre, hvor det ikke er tilfældet.

Gælder det også din kone?

Webmaster
John skrev:
Så er det vidst på tide at komme tilbage til tråden.

Admin.

John har allerede tidligere i tråden anmodet om at tråden kom tilbage på sporet.
Nu vil jeg også lige prøve at bede om at tråden kommet tilbage til udgangspunktet, nemlig det oprindelige indlæg her i tråden.

Tak

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
rinpoche
hsthomsen skrev:

Same, same, sorry..Sad

Dr. Gongshow

Nu vil jeg ikke citerere hele dit indlæg, men Thomsen du kan mere thai end du vil indrømme Smile
Og mht same same, mine is different you know! I shit you not Smile

toolmanspain
Samt den prøve holdes kun i Brøndby ved København, så det er endnu mere besværligt for dem som bor uden for Sjælland, det er også en forskels behandling der mærkes, så feks fra Jylland transport til X antal kroner, så evt. et hotel værelse til x kr, og så hente partneren i Lufthavnen, hotel transport mad og så videre igen, og så retur med vedkommende, tilbage sikkert nok lidt trist fordi ens partner ikke er med, men kun besøgte et lynvisit og alt der dermed kommer samt alle udgifter igen tilbage... ja det holder "hjulene" igang her i DK, nnæææææææææææ den bedste måde er desværre eu versionen via Sverige/Tyskland
Med venlige hilsner
Tim

Husk det er ikke computeren der gør noget forkert, det er brugeren !!!Cool

www.thaidate.dk
hfb
toolmanspain skrev:
Samt den prøve holdes kun i Brøndby ved København, så det er endnu mere besværligt for dem som bor uden for Sjælland, det er også en forskels behandling der mærkes, så feks fra Jylland transport til X antal kroner, så evt. et hotel værelse til x kr, og så hente partneren i Lufthavnen, hotel transport mad og så videre igen, og så retur med vedkommende, tilbage sikkert nok lidt trist fordi ens partner ikke er med, men kun besøgte et lynvisit og alt der dermed kommer samt alle udgifter igen tilbage... ja det holder "hjulene" igang her i DK, nnæææææææææææ den bedste måde er desværre eu versionen via Sverige/Tyskland

Praktisk set tror jeg 1000 kr. fra eller til i det store regnestykke betyder mindre.
Du bliver jo nødt til at betale fly og ophold for din kone her i landet når hun skal til prøve.

Det er noget bøvl. Jeg fatter ikke hvorfor man ikke kan afholde denne prøve på div. ambassader rundt omkring i de lande hvor ansøgerne kommer fra.

Det kan kun opfordres til man søger v.h.a. EU reglerne Shock
Redigeret af hfb d. 05/09-2009 07:16

toolmanspain skrev:
den bedste måde er desværre eu versionen via Sverige/Tyskland

absolut! min kone har lige fået 5 år på den måde. Det er jo desværre bare ikke alle der har den mulighed.

hvad hvis man har børn? skal hun så også tage testen?

hfb skrev:

Det er noget bøvl. Jeg fatter ikke hvorfor man ikke kan afholde denne prøve på div. ambassader rundt omkring i de lande hvor ansøgerne kommer fra.

Det kan kun opfordres til man søger v.h.a. EU reglerne Shock

mht at holde prøverne verden over, så har det jo nok noget at gøre med at den bliver lavet på en pc, som skal kunne opdateres samtidigt med de andre, og den bedste måde at holde styr på det er at have dem i samme rum, sammen med en IT medarbejder. Selvfølgeligt kan man ligge prøven ud på en server og downloade den derfra, men det ville kræve en der vidste alt om det på hver ambassade og uden at fornærme vores ansatte på ambassaderne, så er de åbenbart ikke så meget inde i hvordan en computer og internettet virker.

igen, har folk mulighed er EU-reglerne absolut den bedste mulighed! Bare trist det skal være sådan!
Redigeret af d. 05/09-2009 07:55

helgegedser
Tyskland har allerede en sprogtest, så det bliver ikke nemmere dertil.

Spring til debat: