Se indlæg
Danske socialbedragere i Th.
|
|
Lagt på d. 04/09-2009 09:13
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Danske socialbedragere i Thailand. Dette emne har været oppe flere gange, og når jeg opretter en ny tråd, er det fordi jeg prøver at sætte kroner og øre på de slemme bedragere Jeg har gennem årene både læst og hørt artige ting fra personer, der var mere end forargede over disse bedragere, og mange var villige til at angive dem, hvis de kendte dem. Lad os få nogle tal på bordet. Det føridspensionister og folkepensionister ”snyder” sig til, ved at have bopæl i Danmark, medens de reelt bor i Thaiand, er for begge gruppers vedkommende brutto 63.468 kroner på årsbasis, nemlig ”pensionstillæg”. Pr. måned bliver det 5.289 kroner, og efter at have betalt 38 % i skat, er snyderiet 3.279 kroner. Nu er det svært at gætte på hvor mange snydere der er udenfor EØS-landene, men jeg antager 20.000 personer. I alt andrager det 20.000 x 3.279 kroner, i alt 65.580.000 pr måned. Fordelt på danmarks indbygger antal 6,5 mill, bliver det godt 10 kroner for hver eneste dansker pr. måned. Jeg kan godt forstå der er nogle der er forargede. Men hov, regnestykket er jo slet ikke færdigt endnu. De selvsamme snydere, sparer jo også den danske stat for penge, lad os lige prøve at regne lidt på det. Med udgangspunkt i mine egne erfaringer, kan jeg opstille følgende regnestykke (månedlige belø: Sparet boligsikring 2.000 kroner Sparet medicintilskud 2.000 kroner Læge, tandlæge, hospital 2.000 kroner Alderdomshjem 2.000 kroner Hjemmehjælp 2.000 kroner I alt 10.000 kroner i sparede udgifter pr. måned for staten 20.000 personer, i alt 200 millioner kroner, eller godt 30 kroner pr dansker der ”ikke snyder”. Netto, tjener hver eneste dansker altså 20 kroner pr måned fordi der er nogle snydere udenfor EØS- landene. Der er så slet ikke indkalkuleret, at staten sparer penge til Poliliti, kultur, miljø, veje, busser m.v. militæret har vi heller ikke megen glæde af, men hvem har det ??? Jeg finder det forkasteligt, hvis politikerne på Christiansborg ikke allerede har lavet disse konsekvensberegninger. For at tone rent flag, her i debatten, vil jeg foreslå at hver enkelt indlæg, forsynes med erklæring om rødt eller grønt flag. Dem der aldrig har snydt staten, skriver ”grønt flag”, medens dem der har snydt staten, ved t.eks at smugle cigarretter eller sprut med hjem fra en ferie, og/eller dem der har fået udført sort arbejde, skriver ”rødt flag”. Jeg selv er ”rødt flag”. Venligst. ABEKATTEN |
|
|
Lagt på d. 04/09-2009 09:28
|
|
hvem har ikke smuglet sprut eller smøger? |
|
|
Dream |
Lagt på d. 04/09-2009 09:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 465 |
[img]http://www.amager-motocrossklub.dk/images/flag/roed.gif[/img] is not a valid Image. |
|
|
kylling |
Lagt på d. 04/09-2009 09:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 789 |
Ja jeg kan heller sige mig fri,så rødt flag |
|
|
Lagt på d. 04/09-2009 10:04
|
|
Alle Jer der toner rødt flag, og altså er nettobedragere overfor den danske stat, har i også ondt et vist sted over "snydepensionisterne" her. |
|
|
hfb |
Lagt på d. 04/09-2009 10:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 544 |
ABEKATTEN skrev: Danske socialbedragere i Thailand. .........Men hov, regnestykket er jo slet ikke færdigt endnu. De selvsamme snydere, sparer jo også den danske stat for penge, lad os lige prøve at regne lidt på det. Med udgangspunkt i mine egne erfaringer, kan jeg opstille følgende regnestykke (månedlige belø: Sparet boligsikring 2.000 kroner Sparet medicintilskud 2.000 kroner Læge, tandlæge, hospital 2.000 kroner Alderdomshjem 2.000 kroner Hjemmehjælp 2.000 kroner I alt 10.000 kroner i sparede udgifter pr. måned for staten 20.000 personer, i alt 200 millioner kroner, eller godt 30 kroner pr dansker der ”ikke snyder”. Netto, tjener hver eneste dansker altså 20 kroner pr måned fordi der er nogle snydere udenfor EØS- landene. Der er så slet ikke indkalkuleret, at staten sparer penge til Poliliti, kultur, miljø, veje, busser m.v. militæret har vi heller ikke megen glæde af, men hvem har det ??? ........ ABEKATTEN Jeg tvivler på dit regnestykke holder. Du mangler jo indtægtssiden for den danske stat. F.eks. mangler der i regnestykket: - Hver gang du køber en vare i DK betaler du moms. - Afgifter på: Biler, cigaretter, sprut o.s.v. Ud over dette mangler du også den omsætning derved fortjeneste som forretninger har når du køber vare i Danmark. For at sætte det på spidsen koster det reelt arbejdspladser i DK |
|
|
Lagt på d. 04/09-2009 10:07
|
|
Jeg sammenligner med, hvis jeg boede på Grand Canaria, altså indenfor Eøs. Hvor er dit flag, hfb. ??? |
|
|
hfb |
Lagt på d. 04/09-2009 11:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 544 |
Flaget er skiftet ud med en hun pga. jeg har købt en vagthund Måske er jeg lidt dum, men betaler "Danmark" nedenstående hvis du bor på Grand Canaria? "Sparet boligsikring 2.000 kroner Sparet medicintilskud 2.000 kroner Læge, tandlæge, hospital 2.000 kroner Alderdomshjem 2.000 kroner Hjemmehjælp 2.000 kroner I alt 10.000 kroner i sparede udgifter pr. måned for staten" Redigeret af hfb d. 04/09-2009 11:54 |
|
|
ebeth |
Lagt på d. 04/09-2009 11:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 586 |
Det regnestykke du stiller op duer ikke, men det er vel også ment som en spøg! vh |
|
|
Johnson |
Lagt på d. 04/09-2009 12:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 182 |
der er rigtig mange huller i den måde at sætte det op på desværre...specielt det antaget antal personer samt beløbene du sætter op. går ikke ud fra at du har læst samfundsøkonomi, så skal du da have pengene tilbage ihvertfald... desuden er der kæmpe forskel på at hive en ekstra liter vodka med fra grænsen og så til at leve i mange mange år på danskernes regning mens man nyder festen i udlandet..når helbredet så svigter kan man så lunte ligeså stille tilbage... personligt har jeg det mest stramt med førtidspensionen og måden den fungere på. og hvor var det dejligt at læse om ham fra Irak som blev bustet i at snyde...nej hvor var han "uarbejdsdygtigt" i DK og fik derfor førtidspension af de venlige danskere, mens han tjente kassen på den irakiske ambassade i Bulgarien..hmmm nå nej, det er jo næsten umuligt at for tilkendt det.... det jo altså ikke kun danskere der forstår at udnytte reglerne: Velkommen på forsiden I løbet af nogle uger har Ekstra Bladet afsløret disse dansk-irakere i at begå socialt bedrageri: - 52-årige Balen Abdulla Mahmood fra Albertslund har gennem fem år fået udbetalt førtidspension i Danmark samtidig med, at han har været medlem af det kurdiske parlament, hvor han har haft en indtægt på minimum 384.000 kroner om året + frynsegoder. Albertslund Kommune har nu indkaldt Balen til en samtale 18. august. - 56-årige Talaat Sayfaddin fra Tilst ved Århus har også gennem fem år har hævet topløn som medlem af det kurdiske parlament i Irak og fået førtidspension i Danmark. Århus Kommune har nu politianmeldt Talaat Sayfaddin. - Samia Aziz Mohammad fik i 2005 Venstres Frihedspris for sit arbejde i Iraks nationale parlament i Bagdad. I virkeligheden begår den 62-årige Samia Aziz fra Næstved skattesnyd og socialt bedrageri. Samia Aziz hæver således førtidspension i Danmark samtidig med, at hun får en løn på omkring 46.000 kroner + diverse frynsegoder for sit arbejde i parlamentet. Næstved Kommune undersøger nu sagen. - Fouad Chalabi fra Køge har i mange år hævet førtidspension i Danmark samtidig med, at han har været en magtfuld, vellønnet general i Irak og rådgiver for præsidenten. 60-årige Chalabi har i strid med reglerne hverken opgivet sin løn til Skat eller kommunen. Køge Kommune undersøger nu sagen. toppen af isbjerget.... Redigeret af Johnson d. 04/09-2009 12:16 |
|
|
Lagt på d. 04/09-2009 13:56
|
|
Nå, den var nok ikke så god. Pokkers osse. |
|
|
Johnson |
Lagt på d. 04/09-2009 14:23
|
jeg går selvfølgelig ikke ud fra at de 400 ord var et forsøg på en Piet Hein joke? i så fald kunne du overveje at placere dit indlæg under "Sjove Ting/vittigheder"..
Redigeret af Johnson d. 04/09-2009 14:26 |
|
|
Lagt på d. 04/09-2009 14:31
|
|
ABEKATTEN fint lille forslag, det er dog vigtigt at huske at de ting du vil spare på betyder, at danske arbejder i de sektorer vil have mindre at lave, og måske endda ryge på offentligt forsørgelse og derfor vil skatteindtægterne falde fra den sektor, og da de som mister arbejde vil forbruge mindre, vil det smitte af på alle andre brancher i en negativ spiral, hvilke betyder at vores bruttonationalprodukt falder. ligesom de penge som bliver brugt i udlandet er det dyreste for ethvert samfund, og vores forbrug af udenlandske varer og service fører til underskud på betalingsbalancen. på den anden side vil de store efterkrigstidsgenerationer, som nu begynder at gå på efterløn/pension komme til at udfordre de offentlige institutioner og servicetilbud så meget i de næste 20-40 år, at man burde overveje om det ikke var en ide at oprette plejehjem i lande som fx thailand. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 04/09-2009 14:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
...man burde overveje om det ikke var en ide at oprette plejehjem i lande som fx thailand. Og hvor mange af de ældre vil så lade sig tvangsudvise til en bananrepublik som Thailand??? Går ud fra at det var en spøg?! |
|
|
Lagt på d. 04/09-2009 14:57
|
|
Hvis man flyttede ældre på plejehjem i dk.til thaland ville det koste det halve og de ville føle sig 20 år yngre især mændene...eller hvad???? lindy |
|
|
Vespa |
Lagt på d. 04/09-2009 16:47
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 57 |
Det går åbenbart stærk i Danmark??? Fordelt på danmarks indbygger antal 6,5 mill ABEKATTEN skrev:
Danske socialbedragere i Thailand. Dette emne har været oppe flere gange, og når jeg opretter en ny tråd, er det fordi jeg prøver at sætte kroner og øre på de slemme bedragere Jeg har gennem årene både læst og hørt artige ting fra personer, der var mere end forargede over disse bedragere, og mange var villige til at angive dem, hvis de kendte dem. Lad os få nogle tal på bordet. Det føridspensionister og folkepensionister ”snyder” sig til, ved at have bopæl i Danmark, medens de reelt bor i Thaiand, er for begge gruppers vedkommende brutto 63.468 kroner på årsbasis, nemlig ”pensionstillæg”. Pr. måned bliver det 5.289 kroner, og efter at have betalt 38 % i skat, er snyderiet 3.279 kroner. Nu er det svært at gætte på hvor mange snydere der er udenfor EØS-landene, men jeg antager 20.000 personer. I alt andrager det 20.000 x 3.279 kroner, i alt 65.580.000 pr måned. Fordelt på danmarks indbygger antal 6,5 mill, bliver det godt 10 kroner for hver eneste dansker pr. måned. Jeg kan godt forstå der er nogle der er forargede. Men hov, regnestykket er jo slet ikke færdigt endnu. De selvsamme snydere, sparer jo også den danske stat for penge, lad os lige prøve at regne lidt på det. Med udgangspunkt i mine egne erfaringer, kan jeg opstille følgende regnestykke (månedlige belø: Sparet boligsikring 2.000 kroner Sparet medicintilskud 2.000 kroner Læge, tandlæge, hospital 2.000 kroner Alderdomshjem 2.000 kroner Hjemmehjælp 2.000 kroner I alt 10.000 kroner i sparede udgifter pr. måned for staten 20.000 personer, i alt 200 millioner kroner, eller godt 30 kroner pr dansker der ”ikke snyder”. Netto, tjener hver eneste dansker altså 20 kroner pr måned fordi der er nogle snydere udenfor EØS- landene. Der er så slet ikke indkalkuleret, at staten sparer penge til Poliliti, kultur, miljø, veje, busser m.v. militæret har vi heller ikke megen glæde af, men hvem har det ??? Jeg finder det forkasteligt, hvis politikerne på Christiansborg ikke allerede har lavet disse konsekvensberegninger. For at tone rent flag, her i debatten, vil jeg foreslå at hver enkelt indlæg, forsynes med erklæring om rødt eller grønt flag. Dem der aldrig har snydt staten, skriver ”grønt flag”, medens dem der har snydt staten, ved t.eks at smugle cigarretter eller sprut med hjem fra en ferie, og/eller dem der har fået udført sort arbejde, skriver ”rødt flag”. Jeg selv er ”rødt flag”. Venligst. ABEKATTEN Thailand kan man ikke få nok af.
|
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 04/09-2009 17:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
ABEKATTEN skrev: Danske socialbedragere i Thailand. Dette emne har været oppe flere gange, og når jeg opretter en ny tråd, er det fordi jeg prøver at sætte kroner og øre på de slemme bedragere Jeg har gennem årene både læst og hørt artige ting fra personer, der var mere end forargede over disse bedragere, og mange var villige til at angive dem, hvis de kendte dem. Lad os få nogle tal på bordet. Det føridspensionister og folkepensionister ”snyder” sig til, ved at have bopæl i Danmark, medens de reelt bor i Thaiand, er for begge gruppers vedkommende brutto 63.468 kroner på årsbasis, nemlig ”pensionstillæg”. Pr. måned bliver det 5.289 kroner, og efter at have betalt 38 % i skat, er snyderiet 3.279 kroner. Nu er det svært at gætte på hvor mange snydere der er udenfor EØS-landene, men jeg antager 20.000 personer. I alt andrager det 20.000 x 3.279 kroner, i alt 65.580.000 pr måned. Fordelt på danmarks indbygger antal 6,5 mill, bliver det godt 10 kroner for hver eneste dansker pr. måned. Jeg kan godt forstå der er nogle der er forargede. Men hov, regnestykket er jo slet ikke færdigt endnu. De selvsamme snydere, sparer jo også den danske stat for penge, lad os lige prøve at regne lidt på det. Med udgangspunkt i mine egne erfaringer, kan jeg opstille følgende regnestykke (månedlige belø: Sparet boligsikring 2.000 kroner Sparet medicintilskud 2.000 kroner Læge, tandlæge, hospital 2.000 kroner Alderdomshjem 2.000 kroner Hjemmehjælp 2.000 kroner I alt 10.000 kroner i sparede udgifter pr. måned for staten 20.000 personer, i alt 200 millioner kroner, eller godt 30 kroner pr dansker der ”ikke snyder”. Netto, tjener hver eneste dansker altså 20 kroner pr måned fordi der er nogle snydere udenfor EØS- landene. Der er så slet ikke indkalkuleret, at staten sparer penge til Poliliti, kultur, miljø, veje, busser m.v. militæret har vi heller ikke megen glæde af, men hvem har det ??? Jeg finder det forkasteligt, hvis politikerne på Christiansborg ikke allerede har lavet disse konsekvensberegninger. For at tone rent flag, her i debatten, vil jeg foreslå at hver enkelt indlæg, forsynes med erklæring om rødt eller grønt flag. Dem der aldrig har snydt staten, skriver ”grønt flag”, medens dem der har snydt staten, ved t.eks at smugle cigarretter eller sprut med hjem fra en ferie, og/eller dem der har fået udført sort arbejde, skriver ”rødt flag”. Jeg selv er ”rødt flag”. Venligst. ABEKATTEN Er du ikke utroværdige når du siger at der er 6,5 mill, indbygger og Danmarks Statistik siger at der 5.475.791 indbygger. så passer dit regnskab ikke |
|
|
Johnson |
Lagt på d. 04/09-2009 17:39
|
hans tal er inkl. de illegale.. |
|
|
sabai sabai |
Lagt på d. 04/09-2009 17:55
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1258 |
Tror Abeogkatten . Har brugt en Thailandsk regnemaskine , eller bare har haft en ordentlig "suk" på i nattens mulm og mørke !
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
vandango |
Lagt på d. 04/09-2009 18:05
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
ABEKATTEN skrev: Danske socialbedragere i Thailand. Dette emne har været oppe flere gange, og når jeg opretter en ny tråd, er det fordi jeg prøver at sætte kroner og øre på de slemme bedragere Jeg har gennem årene både læst og hørt artige ting fra personer, der var mere end forargede over disse bedragere, og mange var villige til at angive dem, hvis de kendte dem. Lad os få nogle tal på bordet. Alderdomshjem 2.000 kroner ABEKATTEN Hvis der er nogle danskere der frem for plejehjem har et godt alternativ i Thailand, sparer staten tonsvis af millioner kroner. Nee har iøvrigt flere gange nævnt at jeg skulle starte et plejehjem i Thailand, hvis pengene følger.......? Senge og hjælpemidler er en enorm udgift som jeg aldrig får råd til. Redigeret af vandango d. 04/09-2009 18:11 |
|
Spring til debat: |