Se indlæg
 Udskriv debat
Opholdskort
Christian
Hejsa.

Vi har siden først i Maj ventet på at US skulle svare/bevilge forlængelse af min Kones- og hendes to drenges midlertidige opholdstilladelser. Vi har ringet derover da min Kone planlagde en "shoppe" tur med tøserne fra kontoret, til Edinbourgh her i September. Kvinden min kone talte med, lovede at gøre et notat på hendes sag så den sagsbehandlerne kunne se at det efterhånden hastede med en godkendelse da der jo skal ansøges om visum til Skotland.
Vi havde intet hørt fra US indtil i dag da der i postkassen lå et "opholdskort" til min kone. ????? Intet andet end et standard brev hvor der stod: Hermed fremsendes dit opholdskort. Intet til drengene (det kommer nok senere).
Nu er mit spørgsmål:
Da der ingen udløbsdato er på kortet er dette så en varig opholdstilladelse ? Og i givet fald, er dette så normalt at et sådant kort udstedes efter 2 års ophold ?
Jeg er meget forvirret.... Det ligner ikke US at være så "large" hvis dette er tilfældet.
Mvh./Christian

Christian
Glemte helt at skrive at det er et "C" Opholdskort
Mvh./Christian

quickmouse
Opholdstilladelse (overskrift på kortet)

•Kort C. Tidsbegrænset opholdstilladelse til udlændinge, der er fritaget for arbejdstilladelse

•Kort D. Tidsubegrænset opholdstilladelse til udlændinge, der er fritaget for arbejdstilladelse

•Kort E. Tidsbegrænset opholdstilladelse til udlændinge, der ikke har ret til arbejde

•Kort F. Tidsbegrænset opholdstilladelse til flygtninge - er fritaget for arbejdstilladelse

•Kort G. Tidsbegrænset opholdstilladelse til EF/EØS-statsborgere, som har andet opholdsgrundlag end efter EF-reglerne - er fritaget for arbejdstilladelse

•Kort H. Tidsubegrænset opholdstilladelse til EF/EØS-statsborgere, som har andet opholdsgrundlag end efter EF-reglerne - er fritaget for arbejdstilladelse

•Kort J. Tidsbegrænset opholds- og arbejdstilladelse til udlændinge
Danmark har siden den 14. september 1998 udstedt nye opholdskort i kreditkortformat.

For så vidt angår Kort B, D og H er der fortsat gyldige opholdskort i anvendelse, som er udstedt i et andet format. Disse kort består af plastlamineret papir i størrelse ca. 9 x 13 cm og er forsynet med
det danske rigsvåben i hvidt raste. Grundfarven på kort B er beige, på kort D lys rosa og på kort H lys lilla.

læs evt. selv vidrer her :
http://www.nyidan...anmark.htm

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Christian
Hej Quickmouse.
Ja det ved jeg egentligt godt men da der ingen tidsbegrænsning er på kortet og ej eller en følgeskrivelse med hvori der står hvor lang tid kortet gælder, hvordan ved vi så tidsbegrænsningen ?
Mvh./Christian

quickmouse
Christian skrev:
Hej Quickmouse.
Ja det ved jeg egentligt godt men da der ingen tidsbegrænsning er på kortet og ej eller en følgeskrivelse med hvori der står hvor lang tid kortet gælder, hvordan ved vi så tidsbegrænsningen ?

sorry misforstod dit indlæg, jeg må desværre være dig svar skyldig da jeg endnu ikke har set de nye kort (2007) men normalt gives en forlængelse på 2 år af gangen ( men hvem kan også påstå at alt er normalt i us ) men et opkald til us eller et besøg på det lokale sheriff kontor ( hvis du bor uden for hovedstadområdet ) vil nok give dig svaret.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

hfb
Du kan først søge om permanent opholdstilladelse efter 3 års ophold. Men normalt først efter 7 år.
Se:

http://www.nyidan...ngelse.htm

Normalt efter 2 års ophold kan din kone få et opholdskort der gælder i 2 år mere fra den dato der står på opholdskortet.

Men jeg synes også det hele lyder "lidt" rodet ...
Redigeret af hfb d. 03/09-2009 10:19

Spring til debat: