Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Korrupt politi i Bangkok lufthavn - og hvad gør man så ???
|
|
frisa |
Lagt på d. 31/08-2009 11:08
|
Begynder Antal indlæg: 15 |
Jeg har med interesse læst de mange indlæg der har været omkring ovenstående og ligeledes den megen omtale TV udsendelse i BBC har bragt omkring samme både her og i Thailand. ! Min hustru og jeg gyser ved tanken om, at det måske en dag pludselig er os selv der står over for myndighederne eller en forretningsdrivende, der beskylder os for tyveri for efterfølgende som beskrevet i BBC udsendelse, at presse penge ud af os.! Mit spørgsmål er derfor kort : hvad gør man såfremt man kommer i ovenstående situation - såfremt det ikke er politiet der skal / kan hjæle os - hvem skal så ???? |
|
|
Dream |
Lagt på d. 31/08-2009 11:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 465 |
Den Dansk ambassade........saa kod deres nummer ind paa mobilos......... Embassy of Denmark 10, Sathorn Soi 1 (Soi Attakarn Prasit) South Sathorn Road Bangkok 10120 Tlf: +66 (0) 2 343 1100 Fax: +66 (0) 2 213 1752 ps. Lad vaere med at handle i lufthavnen, saa de kan laere det.......... Redigeret af Dream d. 31/08-2009 11:17 |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 31/08-2009 11:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Så ligger nummeret i mobilos,,,,, Tak for hjælpen |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 31/08-2009 12:14
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
frisa skrev: Jeg har med interesse læst de mange indlæg der har været omkring ovenstående og ligeledes den megen omtale TV udsendelse i BBC har bragt omkring samme både her og i Thailand. ! Min hustru og jeg gyser ved tanken om, at det måske en dag pludselig er os selv der står over for myndighederne eller en forretningsdrivende, der beskylder os for tyveri for efterfølgende som beskrevet i BBC udsendelse, at presse penge ud af os.! Mit spørgsmål er derfor kort : hvad gør man såfremt man kommer i ovenstående situation - såfremt det ikke er politiet der skal / kan hjæle os - hvem skal så ???? Min taktik i lufthavnen i fremtiden bliver--ikke gå rundt og kikke, og absolut ikke handle noget--med andre ord, gå lige igennem lufthavnen. Ved ankomst: Efter tolden, gå direkte ud til bil/taxa/bus. Ved afrejse: Gå direkte til checkin, eller vent på en bänk vid checkin, og efter checkin direkte til imigratien--security--og så ud til gaten og sidde på en bänk. Tror der er mange der vil göre det samme, og gör man sådan, kan det vel ikke gå helt galt--og så kan det jo väre de forskellige forretninger lärer noget, når forsälgningen i det närmeste går i stå. Spörgsmålet er så bare, hvad de nu finder på--for penge fra turisterne VIL DE HAVE Ingolf Redigeret af ingolf d. 31/08-2009 12:16 |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 31/08-2009 13:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Jeg er lige kommet tilbage fra BKK, or har handlet i transit hallen, uden problemer. Det kunne være at p.g.a. jakkesættet , lignede jeg ikke en "fattig lus" , og for det andet, slæbe jeg på attaché mappe, b(l)ærbar pc, og en pose med gaver, så tilkalde jeg en af ekspedienter og han bar mine varer til kassen og jeg så godt at der stod en "vagt" lige udenfor, men jeg blev hverken antastet eller anklaget for noget som helst. Kunne være at jeg ligner "det rene uskyldighed" ,(host, host,host, ). Jeg tror at det hele er en "storm i et glas vand". Ville I påstå at der ikke "forsvinder" nogle varer en gang i mellem? spørg bare dem der arbejder i butikker. Da jeg arbejdede i METRO, var jeg i husholdningsafd. og næsten hver dag kunne jeg finde nogle tomme æsker hvor der har været slik, chokolade og sågar ofte tomme spiritus flasker. Derfor, i fremtiden enten gører du som Ingolf foreslå : LAD være med at handle der (og de er hellere ikke billigere end i Byen) eller som jeg gjorde: tilkalde en ekspedient, selv om du alligevel ikke køber noget (de er derfor der eller er de ? ) . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 31/08-2009 13:48
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Lung Yao--tror du har misforstået noget--de er ude efter penge, og der er större chanse at få penge ud af ham i jakkesättet, end af en "fattig lus" Og så kan jeg iövrigt ikke forstå, at du vil stötte disse forretninger, når de laver sådanne numre--mine penge får de i allefald ikke Ingolf |
|
|
BJ |
Lagt på d. 31/08-2009 15:48
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
Jeg handler aldrig i TAX-FREE i lufthavnen, men køber alt i Thailand. Så jeg kan gå lige igennem, og er fri for at tænke på at blive antastet. Og man er da blevet lidt mere skeptisk med de TAX-FREE Shopper, efter de siste historier der har været. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 31/08-2009 15:50 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 31/08-2009 16:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 435 |
Siden lufthavnens åbning, har jeg næsten tre til fire gange ugentligt, haft ærinder her. - Alt det der nu berettes er for mig fuldstændigt uforståeligt, hverken jeg eller mine gæster har haft nogen form for ubehageligheder her, hverken ved ankomst eller afgang, selvom lufthavnens mange butikker bliver besøgt flittigt begge gange... At et såkaldt "professorpar" med kleptomatiske tilbøjligheder, har formået at få sagen bragt op i avis-agurketiden, så det var ved at udvikle sig til en diplomatisk krise - uden tvivl fordi parret risikerede afsked og hjemlandet tabe ansigt over at beskæftige tyvagtige folk i absolut ledende stillinger! Thailands regering har efterset forholdende, men meget lidt er ændret, og det var der efter min mening heller ingen grund til, såfremt man opfører sig akkurat på samme måde, som man besøger forretningscentre i Danmark... Pirattaxierne blev bortvist, men kun for at dukke op på en ny måde - irriterende, men løsningen har såvel "Rastloes" som jeg givet før: Ignorer dem og tag rullegangene op til afgangshallen - ved udgangen her finder man de helt rigtige... Redigeret af bangkoknielsen d. 31/08-2009 16:39 |
|
|
hsthomsen |
Lagt på d. 31/08-2009 17:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 155 |
Bangkoknielsen, din kommentar er til at hulke af grin over! Befinder du dig på et eller andet ekstremt højt udviklet åndeligt niveau af totalt menneskeligt overblik og indsigt, siden du egenhændigt har dømt to mennesker til at være tyvagtige og kleptomaniske (bemærk stavemåden, bare en hjælp..)??? Jeg ved at du har boet der i mange år, og vel næsten er blevet ""Fullblooded Wannabe", og det er ikke ment som en ros og en positiv kommentar, for du har da så fuldstændig overtaget de værste af alle thai-uvaner: 1. Benægtelse af fakta 1. Kun jeg "The Ultimate Wannabe" - ved alt om forholdene i Thailand. 3. At reducere reelle problemstillinger til at være bagateller, som bør affærdiges med et "Mai pen rai"! Tillykke Herr Nielsen, missionen er fuldendt, du er nu gået fra at være en kritisk og logisk tænkende vesterlænding, til at være en efterabende Thai-robot. Patetisk... Dr. Goonzoo Redigeret af hsthomsen d. 31/08-2009 17:38 |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 31/08-2009 18:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
hsthomsen skrev: Bangkoknielsen, din kommentar er til at hulke af grin over! Befinder du dig på et eller andet ekstremt højt udviklet åndeligt niveau af totalt menneskeligt overblik og indsigt, siden du egenhændigt har dømt to mennesker til at være tyvagtige og kleptomaniske (bemærk stavemåden, bare en hjælp..)??? Dr. Goonzoo Det blev jo bevist at de netop HAVDE neglet en pung fra en Kingpower outlet......så egenhændigt har manden vel ikke dømt dem....tror bare ikke du lige fulgte med til det sidste...... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
rastloes |
Lagt på d. 31/08-2009 18:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 158 |
Hsthomsen: Jeg beklager at jeg blander mig, men jeg har ligeledes fulgt historien om Stephen Ingram og Xi Lin som er anklaget for at have stjålet Givenchy i Duty Free området. Jeg antager at I hentyder til denne historie, men er ikke sikker,idet ifølge de engelske aviser arbejder de kun i Cambrigde indenfor teknologi, dog ingen har en professortitel. Har du set den overvågningsvideo hvor de begge 2 blev filmet? "http://www.kingpower.com/2009/popup/pop_case2.html" Muligvis har jeg ikke ret, men jeg synes at påstanden om tyveri er givet i dette tilfælde (efter har set videoen mindst 10 gange). Jeg har handlet ligesom så mange andre i Bkk duty free (dvs. duty free at arrival & dutyfree at departure). Jeg har aldrig haft dårlig erfaringer, da jeg flittigt benytter mig af personalet. Dvs. når jeg har fundet de ønskede produkter (Prince cigaretter, orkideer, Jack Daniels Blue) i en given butik tilkalder jeg personale, så de kan samle mine ting ved kassen og betaler dem der. Første fysiske kontakt har jeg først med mine varer, når jeg får posen udleveret efter betaling. Et kort check ang. varerne og kvittering og turen går videre. Årsagen til at jeg netop tiltaler dig hsthomsen, er at jeg udfra min subjektive mening synes, at du angriber bangkoknielsen fuldstændig uden grund. Hvad skyldes årsagen? Har han da ikke ret med hensyn til "professorparret" (efter du nu har set videoen)? Og nej, jeg vil overhovedet ikke udelukke at der sker urimelige forretningsmetoder i Bkk lufthavn (både indvendig og udvendig), da de hel klart er tilstede og nok aldrig forsvinder, men baggrundet for "Givenchy-affæren" er åbenbart god nok. Off topic: Hvad siger egentlig thai ret i forbindelse med tyveri? Er det korrekt at straffen for tyveri er i værste tilfælde 100 gange af prisen af selve produktet, som er stjålet? Redigeret af rastloes d. 31/08-2009 18:44 Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10) Næste gang: efterår 2012 |
|
|
hsthomsen |
Lagt på d. 31/08-2009 19:50
|
Ok, "here we go again": http://www.youtub...bEN13z9Be0 Kig godt efter ved 0.29, hvad gør hun? - og Andrew Drummond's blog - (EN BLOG, IKKE EN AVIS ELLER EN AUTORITET, EN BLOG!!!) http://www.andrew.../#comments Jeg angriber Bangkoknielsen fordi han talrige andre gange simpelthen har slynget usandheder på bordet om dit og dat i LOS. Jeg ved ikke hvad han laver derude, sidder i skyggen under Mango-træet i en baghave i en sub-sub-soi, og sipper grøn te, mens verden udvikler sig omkring ham med lynets hast uden at han ved af det, hvem ved? Min konklusion: Ingram-parret blev undersøgt og kropsvisiteret og man fandt intet mistænkeligt, ergo de er uskyldige, og den mega-omtalte King Power CCTV-video er ikke istand til at modbevise det. det springende punkt er ved 0.29, hvad gør hun? Tager noget, ombestemmer sig, hvad??? Dr. Gonzo |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 31/08-2009 19:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 180 |
Har nu været i Thailand 5 gange i år, sidste år var det 8 gange, har aldrig haft problemer i lufthavnen, køber altid ind som folk gør flest når De er på vej hjem, så jeg kan ikke få øje på den problematik der er rejst i det offentlige forum Det var bare lige mit synspunkt MVH Nid. |
|
|
hsthomsen |
Lagt på d. 31/08-2009 19:53
|
Sikke et rejseri hva' Nid, det må da være dyrt?! Dr. Gongadigonggonzo |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 31/08-2009 20:13
|
Til hsthomsen. Ja det er sgu dyrt Men nogle drikker deres penge op, andre rejser dem op, så det er vel bare et spørgsmål op at vælge hvad der er bedst for en selv????? IKKKKKK???? Ja jeg ved godt at der er nogle der gør begge dele, men det holder jo ikke i længden?? vel PS. Tager afsted 14 dage i okt, 3 uger til jul. men skulle hilse dig at sige jeg arbejder også meget for at kunne få den frihed der skal til , for at gøre som jeg gør Alt hvad vi gør i denne verden er vel i bund og grund vores eget valg. Mvh Nid. |
|
|
hsthomsen |
Lagt på d. 31/08-2009 20:33
|
Yep, korrekt, vi vælger selv... Men pas nu alligevel på i den "Suvannasump" derude. Den lufthavn er forbandet tror jeg, "pii" og andet stads. Dr. Grrrongozoo |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 31/08-2009 20:44
|
Ja det gør jeg selvfølgelig, når man er derude skal man som udgangspunkt tænke sig om, ikke opføre sig som en lallendene idiot, ser desværre mange der gør det, ja så er det ikke underligt at De ryger i problemer på den ene eller anden måde Husk på du er fremmed i dette land ha respekt og vær lidt ydmyg, det koster så lidt, men gør alt lidt nemmere, det er det jeg oplever når jeg er i Thailand, har aldrig haft problemer, af nogen art. Mvh Nid |
|
|
rastloes |
Lagt på d. 31/08-2009 20:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 158 |
Til hsthomsen nu har jeg endnu engang set den video ca. 20 gange, og jeg har svært ved at konkludere Andet, end at jeg vil anse situationen som tyveri (men jo, det er svært). 0:16 hun betragter pungen. 0:22 hun begiver sig på den anden side af "holderen/standeren" med pungen 0:25 hun placerer pungen på 3. hylde 0:27 hun rækken hånden ud efter pungen 0:28 hun har pungen i højre hånd og placere en "genstand" i hendes taske (som hænger på hendes skulder) -> netop her synes jeg at mandens placering mærkværdig, idet han netop stiller sig således, at han har mulighed for at kunne se hele butikken (holde vagt). Pungen er væk! hvordan ser du da situationen? Jeg har ligeledes studeret 0:31 en del gange hvor hun fortager sig en handling bag standeren. Det er umuligt at se eller fortolke (kropssprog) den. Det mystiske er selvfølgelig at pungen ikke er blev fundet på de 2 personer da de blev anholdt. Men jeg vil ikke være dommer i denne episode, da jeg hverken er kvalificeret eller uddannet til dette. Så det er bare min subjektive mening. Redigeret af rastloes d. 31/08-2009 20:59 Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10) Næste gang: efterår 2012 |
|
|
hsthomsen |
Lagt på d. 31/08-2009 21:15
|
Oh, ich liebe die deutsche Gründlichkeit! Jeg mener det virkelig rastloes.. Det er svært, ta'r hun den, eller ta'r hun den ikke??? Må indrømme efter at ha' set den igen og igen, at Dr. Gonzo Himself er i tvivl. Dr. Gonzo |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 31/08-2009 21:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
Pungen blev jo fundet i en affaldsspand overfor den cafe/bar hvor de blev anholdt....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |