Se indlæg
 Udskriv debat
Uddanelse
cskat
Hej Alle

Har I kender nogen thai piger arbejder som pædagog her i DK ? Jeg vil gerne tage uddanelse som pædagog men jeg har lidt problem om udtaler så er jeg lidt bang for at tage den uddanelse fordi hvis jeg er ikke god nok til snakke tydligt så kan det være lidt svært at arbejde med børn ,ikke?......

Hvis I kender nogen så kan I fortælle mig om det så måske det hjælper mig have lidt mere selvstændig Smile og en ting til ''er det svært om undervisning som pædagog når man er udlæning ?''

Tak for all svare ( det må I undskyld min dansk er ikke så godt )

Der arbejder en fuldtids pædagok( thailænder selvfølgelig) i børnehaven i blågaardsgade 2200 N.

Så prøv med google og telefonen.
Redigeret af d. 29/08-2009 23:57

blume
cskat
Jeg har selv ansat pædagoger af anden etnisk herkomst, til stor glæde for beboere og ansatte.Cool
Så klø bare på du lærer en masse under dit studie, og der er brug for en masse med en anden tilgang en den danske, at være tosproget eller mere er en stor fordel.
Venlig hilsen fra Fyn
Blume

Humi
Jeg er selv Thai og er pædagog. Da jeg tog uddannelsen, var der mange fra en anden baggrund i min klasse.
Jeg synes at lærene lagde mere vægt på faglige end sproget. Så bare man kan læse og følge lidt med i undervisning. Burde det at gå.

cskat
Tusind tak deepseadrivers,blume og Humi Smile

Nu har jeg lidt mere selvtillid Smile Jeg har problem mest om udtale men jeg kan godt forstå meget om læsning ...jeg bare var færdig med sprogskole i Juli ....jeg er meget interrassant at arbejde med børn så tak igen for all svare Smile

Jeg er selv Thai og er pædagog. Da jeg tog uddannelsen, var der mange fra en anden baggrund i min klasse.
Jeg synes at lærene lagde mere vægt på faglige end sproget. Så bare man kan læse og følge lidt med i undervisning. Burde det at gå.

Humi ...bliver du mere og mere god til at snakke dansk når du bor her længer ? Har de også noget eksammen men den uddanelse? .....efter læste jeg din besked ,jeg føler mig mere godt at beslutte mig tage den uddanelse Smile

Humi
Ja man bliver bedre og bedre, hvis man selv stræber efter det.
På mit seminarie havde de ekstra lektie hjælp til udenlandske studerende og andre.
Man skal afslutte alle fag med en prøve(eksamen), prøverne er forskellige. Nogle er mere krævende end andre.

quickmouse
cskat skrev:
Hej Alle

Har I kender nogen thai piger arbejder som pædagog her i DK ? Jeg vil gerne tage uddanelse som pædagog men jeg har lidt problem om udtaler så er jeg lidt bang for at tage den uddanelse fordi hvis jeg er ikke god nok til snakke tydligt så kan det være lidt svært at arbejde med børn ,ikke?......

Hvis I kender nogen så kan I fortælle mig om det så måske det hjælper mig have lidt mere selvstændig Smile og en ting til ''er det svært om undervisning som pædagog når man er udlæning ?''

Tak for all svare ( det må I undskyld min dansk er ikke så godt )

nu skriver du ikke hvilken by du kunne tænke dig at starte din udannelse, men et godt sted at prøve er efter min mening ingen ringer end peter sabroe / via university college i århus.

[img]http://www.petersabroe.dk/main/02_uddan/images/x2.jpg[/img] is not a valid Image.

http://www.peters.../indx.html

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

cskat
Jeg bor i Nibe så der skal være et sted ,hvor det er tæt på min by og aalborg Wink tak for information quickmouse
jeg tjekker og læser meget om uddanelsen på net lige nu Smile

Spring til debat: