Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Norwegian til Bangkok
Oprettet af
SteenJ d. 27/05-2011 17:34
#1
Hvis Norv.... virkelig vill flyve NY og BKK, kunne de med lethed finde nogle andre fly og leje, indtíl de fik deres egne..
Er det ikke Nevadas ørken, der er fyldt med fly...............
Der må virkelig være nogle selskaber der har fly i overskud pt.
Næ næ, Norwegian de har det kun i snakke maskinen og ikke andet.
Hilsen
SteenJ
Oprettet af jesperfrb d. 27/05-2011 23:41
#2
Norwiegan er lige så tæt på konkurs som Cimber-Sterling!
Så drøm bare videre om lavpris-selskaber til BKK!
Oprettet af
HFD d. 28/05-2011 00:35
#3
Hvor skulle de engelig spare for at kunne sælge biligere bileter end vi kan købe dem i dag? Skal vi side tættere? eller på en pind med en fedtemad i hånden? Generelt syntes jeg at hvis man planlægger i god tid og afsøger nettet for bilige billeter så er det jo til at overkomme så kan man jo selv vælge om man tar direkte derned eller tar et par stop undervejs. Sidst vi var afsted købte jeg billeterne 8 måneder før vi skulle af sted, men så fik jeg direkte i december måned med Thai for lige godt 6000.kr og min datter på 12 røg med på børnerabat.
Oprettet af
natty d. 28/05-2011 01:15
#4
Billetter på 4700 DKK med SAS, Thai og andre kan nok ikke gøres billigere, så da spændt hvad de kommer op med? Sikkert 2-3000 DKK i de første måneder på specielle afgange.
Derefter bliver de ikke specielt billige, som i Europa, men da rart med konkurrence.
Oprettet af
Jeppe C d. 28/05-2011 20:53
#5
Det bliver også spændende hvad Emirates kan tilbyde når de starter her i august..
Oprettet af
HFD d. 28/05-2011 22:29
#6
Jeppe C skrev:
Det bliver også spændende hvad Emirates kan tilbyde når de starter her i august..
Starter de fra Dk. til Th. direkte ??
Redigeret af
HFD d. 01/01-1970 02:00
Oprettet af
natty d. 28/05-2011 22:49
#7
HFD skrev:
Jeppe C skrev:
Det bliver også spændende hvad Emirates kan tilbyde når de starter her i august..
Starter de fra Dk. til Th. direkte ??
Selvfølgelig ikke, det bliver med mellemlanding
Oprettet af
kkn3122 d. 28/05-2011 22:50
#8
jesperfrb skrev:
[b]Norwiegan er lige så tæt på konkurs som Cimber-Sterling![/b]
Så drøm bare videre om lavpris-selskaber til BKK!
Det er da lidt af en påstand du her kommer med. Hvad bygger du den på?
Mener du at det er gået dem, som det er gået dig selv.
Startede med ingenting............ osv.
M.V.H.
Oprettet af
natty d. 28/05-2011 23:41
#9
Jeg tror heller ikke Norwegian er på vej til konkurs, som jesperfrb skriver. Generelt er det hvis en sund forretning.
Derimod har de lagt deres oversøiske planer over i et seperat selskab, så det ikke kan komme til at ødelægge deres europæiske ruter.
Jeg tror dog ikke, som mange håber på, at de kan sænke priserne ret meget.
De vil som i Europa tage hvad de kan komme af med. Da jeg sidste sommer skulle til Kos, på bestemte datoer, ville de have 6000 DKK retur, godt nok direkte. Jeg endte med at flyve over Berlin/Athen ud og via Athen hjem og betalte 2700 kr. retur SAS/Aegean/SAS.
Redigeret af
natty d. 28/05-2011 23:47
Oprettet af
SteenJ d. 29/05-2011 11:52
#10
HFD skrev:
Jeppe C skrev:
Det bliver også spændende hvad Emirates kan tilbyde når de starter her i august..
Starter de fra Dk. til Th. direkte ??
Emirates:
OUTBOUND Copenhagen, Denmark to Bangkok, Thailand
Flight
Depart / Arrive
Time
Airport
Duration / Stops
Class / Aircraft
EK152
Mon02 Jan 12
14:00
Copenhagen Airport (CPH)
6hr 15min
0 Stops
Economy
Airbus
Industrie
A330-200
Mon02 Jan 12
23:15
Dubai International Airport (DX
EK384
Tue03 Jan 12
03:15
Dubai International Airport (DX
5hr 50min
0 Stops
Economy
Airbus A380-800
Tue03 Jan 12
12:05
Suvarnabhumi International Airport (BKK)
INBOUND Bangkok, Thailand to Copenhagen, Denmark
feb 12
01:05
Suvarnabhumi International Airport (BKK)
6hr 45min
0 Stops
Economy
Airbus A380-800
un19 Feb 12
04:50
Dubai International Airport (DX
Sun19 Feb 12
08:30
Dubai International Airport (DX
6hr 55min
0 Stops
Boeing 777-200
Pris ca. 5600
andre afgang med Emi... fra August i år er der en laaaaaaaaaaang vente, mindst den ene vej.
Så hvis de ikke kan gøre noget ved det. så tror jeg næppe de bliver interesante.
Hilsen Steen
Redigeret af
SteenJ d. 29/05-2011 11:59
Oprettet af jesperfrb d. 30/05-2011 02:51
#11
kkn3122 skrev:
jesperfrb skrev:
[b]Norwiegan er lige så tæt på konkurs som Cimber-Sterling![/b]
Så drøm bare videre om lavpris-selskaber til BKK!
Det er da lidt af en påstand du her kommer med. Hvad bygger du den på?
Mener du at det er gået dem, som det er gået dig selv.
Startede med ingenting............ osv.
M.V.H.
Bygger ikke på mig selv!
Men deres køb af nye fly, som de ikke kan få lån til!
Men de kan vel gøre som alle andre, opkøbes af Russere!
Oprettet af
Nirvana d. 08/01-2012 17:13
#12
Det kan være at det bliver til nåde i 2050
Oprettet af
natty d. 08/01-2012 17:43
#13
"Norwegian har tidligere lovet, at returbilletter til en oversøisk metropol vil ligge på ca. 2.000 kr., hvilket svarer til mellem en tredjedel og halvdelen af de nuværende gennemsnitspriser på 4.000-6.000 kr. på de mest populære destinationer."
Mon ikke der skulle have stået FRA 2000 kr. Jeg tvivler på der bliver mere end et par biletter til den pris, på hver afgang.
Jeg tror simpelthen ikke de vil kunne generere overskud, hvis de skulle sælge alle billetter til den pris.
Måske en der er hurtig til hovedregning, og har forstand på det, kan regne ud hvad bare brændstof på en 10-11 timers flyvning koster pr. passager.
Jeg forstår iøvrigt ikke altid det med low cost airliners. og deres såkaldt altid billige billetter.
Forrige sommer skulle jeg til Kos på et bestemt tidspunkt. Jeg var rimeligt sent ude, højsæson osv, men Norwegian skulle have 6000 kr. retur for billetten, lavpris, my ass, og det endda med elendige afgangs og ankomsttider, mens jeg med en mellemlanding i Athen og på en SAS billet kunne nøjedes med 2700 kr. retur.
Redigeret af
natty d. 08/01-2012 18:03
#14
vil prøve med et bud på følgende ?
quote
Måske en der er hurtig til hovedregning, og har forstand på det, kan regne ud hvad bare brændstof på en 10-11 timers flyvning koster pr. passager.
unquote
mener at have læst SAS opgiver 0,032-34 ltr pr passager km.
med 5400 miles X 1,6 = 8640 km. X 0,033 = 285 ltr pr. vej
retur x 2 = 570 ltr. pr passager (vel med alle sæder fyldte)
prisen pr ltr ? men en barrel (159,xx ltr ) koster vel 105 $ = rundt regnet 600 kr pr. barrel.
så vil skyde på literprisen ligger i omegnen af 4-5 kr pr liter.
Skal lige til sidst indskyde jeg ikke har en klap forstand på det, bare mit umiddelbare bud.
så i runde tal : 600 liter x 4 kr = 2400 kr retur.
Oprettet af Anonym Bruger d. 08/01-2012 19:42
#15
Ingen tvivl om at vi har hørt den historie før uden der er blevet noget af den. Men Norwegian har jo bestilt Boeing 787-8 så de skal jo introducere nogle længre router for at det kan betale sig.
Men jeg ved heller ikke hvor fedt jeg ville synes det var og rejse med norwegian for det som de og andre lavpris selskaber gør er at reducere benpladsen ret gevaldigt.
Derudover er de 2000 kr garanteret uden afgifter og i lavsæson og så er prisen ikke så meget lavere end at flyve med de andre selskaber.
Oprettet af
natty d. 08/01-2012 19:59
#16
laodenmark skrev:
vil prøve med et bud på følgende ?
quote
Måske en der er hurtig til hovedregning, og har forstand på det, kan regne ud hvad bare brændstof på en 10-11 timers flyvning koster pr. passager.
unquote
mener at have læst SAS opgiver 0,032-34 ltr pr passager km.
med 5400 miles X 1,6 = 8640 km. X 0,033 = 285 ltr pr. vej
retur x 2 = 570 ltr. pr passager (vel med alle sæder fyldte)
prisen pr ltr ? men en barrel (159,xx ltr ) koster vel 105 $ = rundt regnet 600 kr pr. barrel.
så vil skyde på literprisen ligger i omegnen af 4-5 kr pr liter.
Skal lige til sidst indskyde jeg ikke har en klap forstand på det, bare mit umiddelbare bud.
så i runde tal : 600 liter x 4 kr = 2400 kr retur.
Tak for dit bud, hvis det bare holder nogenlunde, er det jo allerede en underskudsforretning, med eller uden afgifter, at sælge dem til 2000 kr, så jeg forudser at det bliver meget få billetter som bliver solgt til den pris.
Oprettet af
milex d. 09/01-2012 00:42
#17
Tja - om rændstof-prisen er rigtig elller ej vdd jeg ikke.
Under alle omstændigheder tilkommer afskrivning/vedligehold på fly, udgifter til crew - væsentlig højere end hvis man bare flyver fra A til B i Europa. Samme besætning der flyver til BKK kan ikke flyver samme fly tilbage til eks. CPH.
Så tror heller ikke på det.
Oprettet af
kro90 d. 09/01-2012 12:02
#18
Hej Er så en lille opdatering
Nye flytyper vil halvere prisen på en tur fra Europa til Asien, siger lavprisselskabets topchef, der dog først vil gå på vingerne om et år.
http://www.busine...il-bangkok
Oprettet af
Lung Yao d. 09/01-2012 12:53
#19
kro90 skrev:
Hej Er så en lille opdatering
Nye flytyper vil halvere prisen på en tur fra Europa til Asien, siger lavprisselskabets topchef, der dog først vil gå på vingerne om et år.
http://www.busine...il-bangkok
Som skal jo bevises og ikke kun i indledende fase lige som Emirates - Quatar m.m. Jeg er bange for at efter at de har fået en del af markedet ville de udvikle deres salgsmetoder som Ryannair og Easy Jet gjorde, EXTRA afgifter på alt: baggage - mad - måske tæpper/puder - og hvad ved jeg, for at få økonomien til at hænge sammen.
Det bliver en stor udfordring for SAS - som til gengæld ikke tror på Norwegians priser.
.
#20
kro90 skrev:
Hej Er så en lille opdatering
Nye flytyper vil halvere prisen på en tur fra Europa til Asien, siger lavprisselskabets topchef, der dog først vil gå på vingerne om et år.
http://www.busine...il-bangkok
Halvere i forhold til hvilken pris ? det er jo det der er spørgsmålet. Men mener at have læst de nye typer sparer i omegnen af 20-30 % på brændstoffet i forhold til ældre flytyper/ som f.eks thai flyver med på cph (selv SAS's 340 findes i en 20 % brændstofbesparende udgave) men hvordan en reduktion på 20-30 % skulle halvere prisen er en gåde. vi taler om en brænstofbesparelse på måske 500 kr. (helt sikker under 1000 kr retur) så må de gamle fly sku være dyre at holde i drift/rep.
samt man vil proppe en del flere mennesker i flyene. Ligesom starttour kan fylde lige så mange passager i en 747 som andre selskaber fylder i en A 380. samtidigt vil der komme bagage restriktioner. med så mange ombord. og så skal de jo kompenserer yderligere for deres lave priser. ala ryanair. selv ligger jeg på en gennemsnitspris retur til los på under 4500. så kan ikke rigtigt
se de kan komme med kraftige reductioner for mit vedkommende