Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Gouda svigtede døende kvinde I Thailand

Oprettet af nicefarang d. 19/05-2006 12:29
#1

"
hun har da betalt 2500 kr. ekstra for en udvidet forsikring så må gouda vide hvorfor de skulle have dem , har også skrevet til gouda at de aldrig får mig som kunde."


Den udvidede rejseforsikring dækker ifølge Goudas hjemmeside:
Højere udbetalinger ved:
Ved mén
Ved død
Ved tandskade
Ved overfald

Der står IKKE noget om kronisk sygdom.


Jeg mener ikke det bliver mere moralsk rigtigt at undlade at fortælle om kronisk sygdom bare fordi man køber lidt dyrere forsikring.

Kan I iøvrigt nævne et andet selskab der udbetaler kontanter med det samme ?
Jeg har altid læst at pengene bliver refunderet når man kommer hjem

Oprettet af Hep d. 19/05-2006 13:52
#2

Det er en sørgelig sag og jeg mener som mange andre at Gouda burde have betalt regningen til at starte med og så senere kunne man have haft løst eventuelle problemer/tvister.

Dette burde de have haft gjort set ud fra et menneskesyn. Dog skal man ikke være i tvivl om at forsikringsselskaber, lige som alle andre, eksisterer for at tjene penge. Der er også hele problematikken med om den pågældende kvinde har opgivet korrekte oplysninger eller ej. En ting er sikkert – hun kan ikke have haft læst forsikringsbetingelserne inden hun tog af sted fordi så ville det være en satsning af rejse sådan. Hvis jeg havde en kronisk sygdom eller lidelse ville jeg sørge for at få en skriftlig bekræftelse fra forsikringsselskabet om hvad og hvordan de dækker inden jeg rejste – det ville jeg gøre uanset hvilket forsikringsselskab jeg brugte.

Jeg har i øvrigt altid brugt Gouda og indtil min sidste rejse har jeg aldrig haft brug for dem. Sidste gang jeg var i Thailand (Marts 06) blev jeg dog syg de sidste 2 dage før jeg skulle hjem. Jeg havde 40 i feber og var helt elendig. Efter at have kontaktet Gouda per telefon tog jeg på hospitalet og blev undersøgt. Alle udgifter i forbindelse med lægebesøg, medicin og selv den ekstra overnatning på hotellet jeg måtte tage, dækkede Gouda uden nogle problemer. Der gik kun 7 dage fra jeg sendte papirerne til Gouda til pengene stod på min konto. Jeg betalte vist nok knap 400,- for min forsikring og de betalte mig 900,- kroner tilbage. Ikke store beløb, men fin service.

Jeg skal til Thailand igen i Juli i 10 dage og i August i 17 dage og jeg ville ikke have noget problem med at benytte mig af Gouda igen. Jeg har dog i stedet for nu tegnet mig en årsrejseforsikring gennem Tryg.

Hvis man er en familie der rejser kan man med stor fordel tegne sådan en årsrejse forsikring hos Tryg. Man kan få en der dækker hele verden og den koster ca. 800,- kroner om året (for mig i hvert fald). Det er rigtigt billigt fordi den dækker hele husstanden og gælder for rejser op til én måneds varighed som udgangspunkt.

Linket til Tryg er her hvis i er interesserede:
http://www.tryg.d...kAarsrejse


Husk nu at læse forsikringsbetingelserne igennem ;o)

Oprettet af sonni08 d. 13/08-2006 17:30
#3

Jeg er kommet lidt sent ind i denne debat, men kan kun bidrage med, at jeg selv har haft gode erfaringer med Gauda.

Det er selvfølgelig et problem, hvis hun har fået forkerte oplysninger, men alt i alt, er det hendes eget problem at læse betingelserne.

meget tydeligt står det på deres hjemmeside og i deres brochurer:

-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-

OBS: HAR DU EN KRONISK ELLER EKSISTERENDE LIDELSE?
Vær opmærksom på, at der gælder begrænsninger for kroniske lidelser og sygdomme, der er til stede ved afrejse. Vi anbefaler derfor, at du får en forhåndsgodkendelse, hvis du skal rejse oversøisk eller ønsker dækning for sygdom/hjemtransport inden for Europa.

Ønsker du en forhåndsgodkendelse, kan du kontakte Gouda og få tilsendt et ansøgningsskema – eller du kan hente det her.

-o-o-o-o-o-o-oo-o-o-o-o-o-oo-o-o-o-o-o-oo-o-o-o-o-


Min datter havde høj feber to dage før vi skulle hjem, og jeg ville gerne have checket, om det var virus eller bakterier, der var skyld i feberen (for at undgå at blive afvist ved flyveren).

Servicen var upåklagelig.

At Bamse så har oplevet at få forkerte oplysninger på telefonen, er naturligvis et meget stort problem.

Sonni

Oprettet af Locturian d. 13/08-2006 18:31
#4

Historien er jo ikke enestående - Der er mange konkrete situationer hvor Gauda har lukket pengepungen så snart der opstår tvivl om, om deres "tekster med småt" er overtrådt. De tænker mere med pengepungen end på at hjælpe deres kunder.

Jeg synes det er svinsk, at jeg bruger dem ikke igen. Fremover er det Europæiske, eller som nu, IHI...

Oprettet af nicefarang d. 13/08-2006 21:33
#5

Jeg hørte også om en anden sag hvor en kvinde var blevet beruset (hvem bliver ikke det på ferie) var fladet i søvn hvorefter der skete et eller andet. Kan ikke huske nærmere.
Men de nægtede igen at udbetale.

Oprettet af jesperfrb d. 14/08-2006 00:29
#6

Har lige en lille oplysningShock
Lider man af en kronisk sygdom kan man ikke rejse, selv det gule kort dække ikke i eruopa hvis man lider af en kronisk sygdom. Så hvis man er syg før man rejser skal man chekke med sin læge og det forsirkringselskab man bruger. Jeg udtaler mig ikke om Gauda eller erupæiske rejseforsikring er dårlige eller gode, men sådan er reglerneShock