Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Thai air
Oprettet af
Pratunam d. 17/06-2005 23:36
#1
Thai air´s lørdags fly (afrejse BKK-CPH )er forsinket hver lørdag mellem 7 og 8 timer. jeg har inden for de sidste 6 uger haft venner og familie med det lørdagsfly, fælles for dem alle er at de checker ind som normalt, og bagefter får de at vide at flyet er forsinket, og bliver kørt på hotel. Og minsandten om det ikke også er forsinket i morgen
Oprettet af
jens d. 18/06-2005 01:08
#2
Det er fordi de mangler fly også tager de maskinen til CPH til at flyve en anden tur.
Det kan de gøre pga den lange stopover den har cph uden at den bliver væsentlig forsinket på afgangen fra CPH hvor det jo ville koste kassen for dem (600euro/pax).
Jeg ved at de gør det så tit at en af vores venner der ofte rejser til Thailand ifbm hans arbejde ikke gider at flyve med dem mere.
MVH
Jens
Oprettet af
Pratunam d. 18/06-2005 07:54
#3
De kunne sku godt gøre folk opmærksomme om det, jeg tænker også på børnefamilierne, de flyver sent nok i forvejen?
Oprettet af
jc d. 18/06-2005 08:57
#4
Det interessante ved disse "forsinkelser" er, at hvis man ser på Bangkoks lufthavns site
http://www2.airpo...che-r.html
, så er afgangen 01:20 ikke forsinket til 07:30, men afgangen står Scheduled 07:30 allerede 24 timer inden afgang. Det er åbenbart mere reglen end undtagelsen, når det annonceres på denne måde.
Og så er der blot at ønske Jer alle en god sommer, for I dag tager jeg med TG951 til Thailand i 4 uger.
mvh jc
Redigeret af
jc d. 18/06-2005 09:01
Oprettet af
Steen d. 19/06-2005 07:34
#5
Tak for denne meget fine oplysning. Jeg har efterhånden rejst mange gange med Thai, senest for 2 ugers siden, og har aldrig haft væsentlig forsinkelse, men det kan godt passe at jeg aldrig har taget lørdagsflyveren fra BKK...
Giver det så forsinkelse ud af CPH om søndagen?
Oprettet af
Stampe d. 19/06-2005 08:32
#6
Søndag d. 29/5 skulle vi tjekke ind kl. 21 til flyveren d 30/5 skulle jeg flyve kl. 01:20 den var udsat til kl.8:00
Jeg fik da også både hotel og mad på Thai´s regning
Så det er ikke kun Løedagsflyveren der er forsinket
forsinkelsen resuterede så i at flyveren fra Dk. igen var 3 timer forsinket spør bare Bamse for han skulle med denne flyver
Redigeret af
Stampe d. 19/06-2005 08:33
Oprettet af
Pratunam d. 19/06-2005 08:53
#7
Det fly der lander tidligt om morgenen i CPH, er vel det samme fly der flyver til BKK om eftermiddagen, men hvis det er forsinket fra BKK, bliver det vel også forsinket der ud igen.
Man skal jo åbentbart huske at ringe til thai, et par dage før hjemrejse, hvis man skulle være så uheldig at have hjemrejse en lørdag.
Man kunne jo også vælge et andet flyselskab..........
Oprettet af
jens d. 19/06-2005 13:29
#8
ja det er jo netop fordi den lander i CPH kl 0725 og først flyver retur igen kl 1435 at de kan forsinke den 7-8 timer uden at det koster dem erstaning da de kan klare det på under 2 timer i CPH.
MVH
Jens
Oprettet af jager d. 20/06-2005 06:23
#9
nu har jeg fløjet med thai mange gange og aldrig oplevet en forsinkelse kun det modsatte at de er landet før tid.
derfor har jeg denne gang jeg skal afsted, booket hjemturen mandag for derved at tage direkte på arbejde, men det er jo noget pis hvis de lige pludselig begynder at blive forsinket.
jeg er typen der sover hele vejen i flyveren begge veje.
jager
Oprettet af
rinpoche d. 20/06-2005 08:56
#10
Hej Jager,
Ja, der skal faktisk ikke så meget til. Sidste gang jeg skulle have været med thai, røg der en måge i den ene motor under landing, hvilket resulterede i at den jumbo ikke fløj mere den dag.
rinpoche
Oprettet af
Hua-hin d. 24/06-2005 20:08
#11
hej er der nogen der ved om flyet fra BKK på lørdag er forsinket igen ?? på forhånd tak og god weekend .
#12
Hej Hua-hin,
Iflg. CPH's (Kastrupslufthavn) plan over ankomstiderne så skulle THA 950 fra BKK i morgen 25-6-2005 ankomme før tid :
25 jun 05 07:25 07:02 TG 950 Bangkok
Følg med på :
http://www.cph.dk...omster.htm
M.v.h., M. Rasmussen
Oprettet af
sonderup d. 04/08-2005 12:22
#13
Pas på med at flyve med Thai Airways.
Den såkaldte smooth as silk service er begravet for længst. Selskabet behandler ikke de kunder der flyver jævnligt grundet arbejde/ophold i landet specielt godt. (SE indlæg af 5.8.05 hvor Thai erkender forholdet)
Således har jeg betalt for hele 9 billetter på mindre end 10 måneder, men selvom det er tilfældet, så mener selskabet at det er helt okay ikke at orienterer om såkaldte fligth rotations, fordi man mangler fly når der skal males nyt logo på flyene.
Jeg mødte frem i lufthaven efter at have bekræftet min billet - uden at nogen i callcentret fortalte om en planlagt 10 timers forsinkelse, selvom den var kendt for selskabet på tidspunktet for genbekræftelsen. Faktisk var den kendt i så god tid, at det var en fejl min hjemrejsebillet var udstedt med det forkerte checkin tidspunkt på hjemrejsen. Var kun afsted i 6 dage og billetten udstedt lige inden afrejse.
En chef i lufthavnen bekræftede at man skam forsinkede flyet så man kunne få nye sæder og logo og han da godt havde vidst i mere end 14 dage at min afgang ville blive forsinket og afgå kl. 8.00 og ikke som normalt 01.20. At den så først forlod lufthavnen 09.30 thai tid og landede kort før kl. 16.00 dkk tid er en helt anden historie. Og at service på in fligth var væk. De havde glemt personalet. Således måtte vi 3 grandvoksne mænd dele en dåsecola til middagen da de IKKE havde fler. Det var stort set det eneste vi så til personalet på hele turen. Den del har Thai også bekræftet og beklaget IKKE var godt nok. Alle var sure.
Thai Airways indrømmer både i Bangkok og i København - hvis man presser dem nok - at de forsinker flyafgangen fra Bangkok for så sparer man penge på at leje fly ind og fordi flyet i Kastrup har et såkaldt standstill på 8 1/2 timer. Og så kan de par timers ekstra forsinkelse lige holdes under EUs nye krav - der kun gælder selskaber i EU og IKKE Thai som lige kan springer over som det er typisk thai hvor gæret er lavest.
Reglerne om kompensation gælder kun ved afrejse fra et EU land når selskabet IKKE er hjemhørende i EU. Og selvom det er Thai Airways AS i København som har udstedt billetten så ........ mener selskabet at INGEN KOMPENSATION OVERHOVEDET ER FULDT UD ACCEPTABELT.
Jeg har klaget i en lind strøm til selskabet der sender sagen rundt fra kontor til kontor med beklagelser og nye forklaringer. Den bedste er at der er tale om TECHNICAL PROBLEMS på alle de afgange som de seneste måneder har ramt ruten til København. Den tager vi lige igen. Technicals problems velbekommen. Jeg tror jeg har sat min fødder i en Thai maskine for sidste gang - de må jo være livsfarlige at flyve med - så mange fly der på det seneste har været forsinket så må hele flåden være klar til nedstyrtning hvert øjeblik det skal være. Og skulle det være den samme maskine der flyver hver gang så er den jo klar til at brase sammen når det skal være siden den konstant er forsinket præcis 9 timer i afgang hver gang.....
Hvis jeg kommer for sent til afgang så er flyveren jo afgået. Så er der ingen refusion af billetten - det er bare ærgeligt. Men Thai Airways kan godt vælge at udskyde en afgang og så er kompensation et ukendt begreb selv om alle andre medlemmer af Star Alliance har en sådan ordning.
Der var 400 sure mennesker ved checkin og thai havde så lidt styr på det hele at stort flertal ikke fik :
Hotel
Mad
Drikke
Taxa retur til egen bopæl og afhentning igen
mulighed for at ringe, emaile eller faxe.
Thai I København lovede at undersøge sagen for kompensation for de mange der var RIGTIGT vrede..... men siden er der intet sket - jeg holder dog fast. Som selvstændig kostede den lille tur mig 10 timers konsulentarbejde og en vred arbejdsgiver som jeg IKKE kunne få fat i på en søndag. Jo email og telefax er opfundet - men hvor finder man lige nogen maskiner kl. 2 om natten i Bangkok. Selv i lufthaven var den service lukket for ikke ind checket passagerer.
Sorry
Redigeret af
sonderup d. 05/08-2005 11:09
Oprettet af
Mictho d. 04/08-2005 12:34
#14
Det kan jeg nu slet ikke genkende.
Jeg har fløjet med Thai mange gange, og aldrig haft andet end gode oplevelser. Fra det øjeblik man går ind i maskinen, er der fantastisk service, der er bedre benplads end hos de fleste andre selskaber og de flyver almindeligvis til tiden.
En enkelt gang var jeg også ude for at afgangen fra Bangkok var forsinket i 8 timer, men da blev alle da indlogeret på lufthavnshotellet, så det var da helt iorden.
Jeg flyver altid Thai, hvis prisen er ok og når de flyver på den rute jeg skal flyve.
#15
Hej Sonderup. Det lyder som en ubehaglig oplevelse.
Selv fløj jeg CPH-BKK 3/7 og retur BKK-CPH 2/8 og kan ikke klage over hverken mad/drikke, service, punktlighed osv. Eneste anke er at der ikke er individuelle skærme som der er hos SAS og flere andre.
Mine forældre fløj iøvrigt tur/retur CPH-BKK-CPH med SAS i juli måned og var tilfredse.
Oprettet af
sonderup d. 04/08-2005 12:59
#16
Det handler jo HELLER IKKE om når det er normalt, men når det er unormalt. Ved planlagte fly rotationer må man kræve at selskaberne gør alt for at gøre kunderne tilfredse så de vender tilbage.
Når Thai kostede mig en 10 timers arbejdsdag og en vred kunde, er der vel god grund til at blive sur. Endnu mere sur når man møde frem i lufthaven og personalet åbenlyst fortalt alle at det havde man vist længe og at det var en fejl folk ikke var blevet ringet op eller informeret på anden vis.
Ja en fejl som jeg skal betale for..... NEJ det vil jeg ikke..... og jo jeg har da oplevet god service hos Thai, men dennegang svigtede alt. Og så har man svært ved at tilgive når sagen blot sendes rundt fra kontor til kontor uden at noget forstår at det handler om at yde en simpel form for kompensation.
Oprettet af
sonderup d. 04/08-2005 14:24
#17
Hej Bamse
Ikke for at lyde sur eller det der ligner...... det handler jo ikke om det normale...... det handler om et selskab som mener at det er ligegyldigt at kunderne forsinkes i 10 timer og at der IKKE skal ske kompensation herfor.
DER ER IKKE TALE OM ET CHARTERFLY - MEN EN RUTEMASKINE. Prøv du at tag det DSB og blive forsinket den ene gang efter den anden så risikerer man at arbejdsgiveren fyrer en.
Det er samme forhold der gælder på en rutemaskine, hvor en businessclass billet koster over 20.000 kr eller mere.
Jeg er enig så langt et stykke ad vejen, at der normalt plejer at være god inflight service. Men det er IKKE det sagen handler om. Den handler om at Thai Airways bare mener at kunderne klapper i deres små hænder når de møder frem i lufthaven og får at vide at forsinkelsen er planlagt. ER DET GOD SERVICE så flyv du bare med thai for min skyld.
Jeg ville ærlig talt som business kunde gerne havde været oplyst om muligheden for at flyve med andre flyafgange eller haft muligheden for en ombookning når forsinkelsen havde været kendt. Især når selskabet ved min genbekræftelse af billetten vidste at flyet ikke ville gå til tiden. Her kunne man havde spurgt om jeg vil accepterer dette eller en ombookning til en anden afgang. Se det havde været smooth as silk..... but no...
Det fremgår vist også af andre indlæg i denne debat.
Kan du IKKE forstå det, så er det bare ærgeligt. Så taler man jo for døve øre. Thailand er dejligt land at bo og opholde sig i, men for mange er det andet end barer og søde piger...... sjuser i flyven og hvad ved jeg. Og da jeg ikke har booket på en charter maskine, men en rutemaskine har jeg ret til at stille krav.
Har fløjet over hele verden og har aldrig oplevet en dårligere service end den thai gav mig den 30. maj i år. Selv Aeroflot er rene engle ved siden af. Siden har selskabet fundet på den ene gode undskyldning efter den anden. Men nogen vil jo heller ikke læse det der står. Seneste skrivelse fra hovedkontoret fastslår at der er tale om technicals problems når flyene gentagende gange de seneste måneder er forsinket sjovt nok kun til København.
Vi er faktisk nogen der arbejder og flyver frem og tilbage. Og efter som flyturen fjorten dage før også var 3 1/2 time forsinket i afgang fra KBH, så er faktisk ikke så sjovt længere. Heller ikke at stå i lufthaven et par dage før og hente venner der er 10 timer forsinket fordi selskabet skal havet male et fly og ikke indsætter andre fly som erstatning for dem de skal male. Her fik de mange vrede forsinkede passagerer, flere med små børn, oplyst at det havde været planlagt i 3 uger.
Ikke særlig god service.
SENEST Thai Airways har i skrivelse af 5. august, erkendt den dårlige service og der er indgået forlig i sagen.
Redigeret af
sonderup d. 05/08-2005 11:27
Oprettet af
neonthai d. 04/08-2005 16:14
#18
Jamen tak for advarslen flyver selv med SAS
Men når man køber en rådden frugt skifter man jo bare butik
Næste dag er der friske frugter i butikken og de folk der handler den dag har jo ingen grund til at skifte
Man vælger jo som regel et selskab man regner med har god service men hvor sku man vide det fra før man har prøvet det...
Men lyder da godt nok som elendig service men heldigvis er der jo flyselskaber nok at vælge imellem
Oprettet af MisterM d. 04/08-2005 17:01
#19
Routefly eller ej...
Der kan altid opstaa problemer
Jeg skulle engang flyve fra CPH via Swish Air til Ulsan i Korea
Men i Zurich lufthavn blev vi forsinket
Et fly Havde problemer med en motor i Japan
Og vi maatte vente 1 time i flyet inden motoren var lastet
Da vi kom til HongKong fik vi at vide at Flyet ville fortsaette til Osaka og at alle passenger ville faa en ny rejseplan
For mit tilfaelde skulle jeg med Lufthansa til Seoul
God service men jeg blev forsinket 1 dag men ingen problemer med mit firma
Redigeret af MisterM d. 04/08-2005 17:22
Oprettet af
jc d. 04/08-2005 18:01
#20
Hej Sonderup,
Allerede 18/6 skrev jeg i denne tråd om, at mange afgange var blevet flyttet, da det fremgik af Bangkok lufthavns hjemmeside. Denne hjemmside er senere blevet lagt ud som et link fra falang yao.
mvh jc