Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: skandale i lufthaven...
#1
min ven som har købt sin billet inde hos thai travel på halmtovet skulle i dag søndag have været med thai air...men blev afvist ved tjec ind da de ikke kunne se at han var booked til flyet og han kunne ellers vise sin etiket og kvittering.....så han fik valget om at købe en ny eller tage kontakt til thai travel i morgen så han måtte købe en ny billet til 12,331 kr....og de sage at der var flere som havde samme problem.........
Oprettet af
robnie d. 28/09-2008 12:51
#2
jeg har aldrig haft problemer med thai travel, så kunne godt tænke mig at vide hvor problemet opstår så jeg ikke står i samme situation i næste måned
#3
problemet var at han have købet sin billet og han var booked..men de har åbenbart fået lavet en fejl inde hos thaitravel så han stod ikke i deres system ude i llufthavnen i tjec ind....
jeg ville da også lige sige jeg har aldrig haft nogle problemmer med thaitravel..dette indlæg er lavet på opfordring fra min ven og jeg kan da kun give ham ret i at det er noget trist noget. men nu må vi se hvad thaitravel har at sige når han ringer til dem i morgen....
Oprettet af
robnie d. 28/09-2008 14:05
#4
ja hører gerne hvad historien bliver med hensyn til tilbage betaling for den billet som han havde betalt men ikke kunne bruge
Oprettet af
robnie d. 28/09-2008 14:47
#5
bkk skrev:
den er sku ikke sjov, personligt køber jeg næsten altid mine flybiletter direkte igennem de flyselskab jeg vil rejse med.
Det er måske også smart at gøre det men thai air er noget dyrere ind thai travel så derfor handler jeg altid der
Oprettet af
ingolf d. 28/09-2008 15:12
#6
robnie skrev:
ja hører gerne hvad historien bliver med hensyn til tilbage betaling for den billet som han havde betalt men ikke kunne bruge
Det er ikke sådan, at de er på vej at gå ned
Han skal da ikke bare have pengene tilbage for billetten, om den nye har väret dyrere, skal han også have det refunderet. Men jeg tror der bliver problem, iogmed at han köbte en ny. Der står sikkert noget med fin stil et eller andet sted.
I den konspondance (staves det sådan) jeg har med Thai Travel, er der både privat tel.nr. og mobil nr. Det kunne måske have löst problemet, men i panikken i lufthavnen, glemmer man let det.
Ingolf
#7
Det er ikke sådan, at de er på vej at gå ned......
det var også min vens første tanke...men det tror jeg nu ikke på, men vi for at se hvad der sker...
Oprettet af
rinpoche d. 28/09-2008 17:24
#8
Man kan selv checke om man er booket i amadeus.net.
http://www.amadeu...
Klik på trip tools, derefter checkmytrip. Indtast reservationsnummer og efternavn.
Står rejsen der, er man også registreret i lufthavnens indcheck.
Kedelig oplevelse for din ven dutling, håber han får refunderet merprisen.
Oprettet af
robnie d. 28/09-2008 17:42
#9
rinpoche skrev:
Man kan selv checke om man er booket i amadeus.net.
http://www.amadeu...
Klik på trip tools, derefter checkmytrip. Indtast reservationsnummer og efternavn.
Står rejsen der, er man også registreret i lufthavnens indcheck.
Kedelig oplevelse for din ven dutling, håber han får refunderet merprisen.
Tak for et godt tip ang. amaderus har lige tjekket min billet til næste måned og er registreret, men kan ikke se at jeg har betalt
robnie
#10
rinpoche skrev:
Man kan selv checke om man er booket i amadeus.net.
http://www.amadeu...
Klik på trip tools, derefter checkmytrip. Indtast reservationsnummer og efternavn.
Står rejsen der, er man også registreret i lufthavnens indcheck.
Kedelig oplevelse for din ven dutling, håber han får refunderet merprisen.
et ganske fornuftig link du der giver, bruger det altid selv, men mange gange glemmer bureauerne at oplyse om dette, jeg har rejst med thai travel før, og de giver ikke denne oplysning, om det så kun er mig der har oplevet dette skal jeg ikke kunne sige noget om.
men det kunne dutling68´s ven vel kunne kaste noget lys over, eller andre for den sags skyld.
Oprettet af
rinpoche d. 28/09-2008 18:11
#11
Jeg tror ikke nogle bureauer oplyser dette. Har ihvertfald aldrig oplevet det selv.
Måske smart at medbringe et print af amadeus` oplysninger ved checkin. Så vil jeg antage at det er ulige sværere at afvise passagerer uden en kompensation og hotel til næste dags afgang.
Har vi ikke nogle medlemmer der arbejder i checkin som kan kaste yderligere lys over dette?
Bla. som robnie spørger om: Fremgår det i checkmytrip om man rent faktisk har betalt osv.
Oprettet af
Jake d. 28/09-2008 18:13
#12
Det er jo fuldstændigt utilgiveligt! Hvad hvis man har taget ferie fra arbejde mv? Man kan jo ikke bare lige vente et par dage....
Oprettet af
rinpoche d. 28/09-2008 18:17
#13
Du har selvfølgelig ret. Men fejl sker allevegne. Det kender vi vel alle til. Blot i denne situation med
meget kedelige konsekvenser.
Lad ham som er uden skyld kaste den første sten
Iøvrigt er Don fra thaitravel flink til at tage til genmæle her på siden og kaste lys over tingene.
#14
rinpoche skrev: Jeg tror ikke nogle bureauer oplyser dette.
til den oplysning kan jeg med 100 % sige at jydsk rejsebureau, gør.
Oprettet af
SteenJ d. 28/09-2008 18:32
#15
Jeg har prøvet noget lignende fra samme på Halmtorvet, men nu benytfløjeter jeg udelukkende Dybbølsgade 66-Dit Rejsebureau, og derfra har der aldrig været problemer.
Oprettet af
rinpoche d. 28/09-2008 18:37
#16
Steen. Indtil videre
quickmouse. Taget til efterretning. Siger noget godt om jydsk rejsebureau.
Oprettet af
FCKdk d. 28/09-2008 19:03
#17
Godt link, [url]Amadeus.net[/url] det kan vel ikke
gentages for tit, Jeg har aldrig fået den oplysning
af noget bureau, Jeg har snart købt ca. ½100 billetter
over de 24 år Jeg har rejst til Thailand!!!!
Iøvrigt tror Jeg næppe Thai-travel(Don)
kan være skyld i miseren, det må være
en computerfejl hos THAI-AIRWAYS eller
i lufthavnen....
Oprettet af
tastum d. 28/09-2008 19:21
#18
quickmouse skrev:
rinpoche skrev: Jeg tror ikke nogle bureauer oplyser dette.
til den oplysning kan jeg med 100 % sige at jydsk rejsebureau, gør.
Har lige tjekket booking (E-ticket) fra thai-travel, og nederst er et link til amadeus, så de oplyser det altså også.
SPECIFIC SEAT CANNOT BE GUARANTEED
CLICK THE FOLLOWING LINK TO ACCESS YOUR ONLINE ITINERARY :
WWW.CHECKMYTRIP.C...
#19
FCKdk skrev: Iøvrigt tror Jeg næppe Thai-travel(Don)
kan være skyld i miseren, det må være
en computerfejl hos THAI-AIRWAYS eller
i lufthavnen....
nogen har jo skylden, om det er den ene eller den anden ved jeg ikke, men hvor om alting er så burde der jo være foregået en eller anden form for bekræftigelse imellem de to selskaber, og være checket op på dette.
Oprettet af
Hep d. 28/09-2008 20:10
#20
rinpoche skrev:
Jeg tror ikke nogle bureauer oplyser dette. Har ihvertfald aldrig oplevet det selv.
Måske smart at medbringe et print af amadeus` oplysninger ved checkin. Så vil jeg antage at det er ulige sværere at afvise passagerer uden en kompensation og hotel til næste dags afgang.
Har vi ikke nogle medlemmer der arbejder i checkin som kan kaste yderligere lys over dette?
Bla. som robnie spørger om: Fremgår det i checkmytrip om man rent faktisk har betalt osv.
Nu arbejder jeg ikke ligefrem i Check-in, men ved lidt om det.
Hvis der i Amadeus (chcck my trip f.eks) står at man er "Confirmed" betyder det at bookingen er OK. Man kan ikke umiddelbart se om den er betalt, men det kan flyselskabet reelt være ligeglad med. De får deres penge fra rejsebureauerne på en månedtlig basis via IATA BSP afregningen (Billing Settlement Plan).
I øvrigt synes jeg det er dårligt stil af Thai Airways at afvise ham i lufthavnen. De kunne have kontaktet Thai Travel på 5 minutter og fået løst problemet. Han havde jo en billet og bekræftelse.
Det som måske kunne være gået galt er at bookingen ikke er blevet overført til Thai Airways eget reservationssystem. De bruger nemlig ikke Amadeus, men et eller andet internt udviklet system. Et rejsebureau der booker via Amadeus skal normalt ikke gøre noget for at overføre bookingen til Thai Airways da det er automatisk, men måske er den glippet.
Hvis i kigger på en af jeres egne reservationer med Thai Airways på
https://www.check... vil i kunne se både et Amadeus reservationsnummer samt et Thai Airways bookingnummer.