Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: med 747-4oo Star Tour
#1
har lige set at Star Tour sætter en jumbojet med plads til 582 passagerer ind på ruten til Thailand forfi efterspørglsen er blevet så stor,da ikke ret mange har lyst til at tage til de muslimske lande her for tiden,og prisen kan holdes nede på grund af de mange passagerer 582 stk priser vil starte fra 5ooo,oo
Oprettet af
tuktuk d. 23/05-2006 11:37
#2
Hmmmm er du sikker på det pasager antal ??
Såvidt jeg ved kan en 747-400 kun klare lige over 400 pasagere hvis den er læsset til renden....
Hilsen
Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours-Thailand
Oprettet af
rinpoche d. 23/05-2006 11:44
#3
Ja, det er ihvertfald tilfældet med den 747 som TG bruger, kommer selvfølgelig an på sæde-pitch`en.
CM, siger artiklen noget om hvor mange ugentlige afgange de påtænker at flyve?
mvh
rinpoche
#4
der er ikke noget om hvornår de starter og hvor mange afgange der er planlagt opløsningerne stammer fra Ritzau artiklen er i Berlingske Business idag der står det Boeings nyeste jumbojet
Oprettet af
rinpoche d. 23/05-2006 12:30
#5
Hej CM,
Okay, tak for det.
mvh
rinpoche
#6
tuktuk...
med mindre man tager ANA's indenrigsversion med:
747-481/481D
Length: 231.8 ft.
Wingspan: 195.7/211.4 ft.
Height: 63.7 ft.
Cruising Speed: M 0.85
Range: 6195/7260 st. mi.
Passengers:
C27/Y542
Engines: GE CF6-80C2B1F
569 totalt..... de er små de japsere....
Oprettet af
jens d. 23/05-2006 14:05
#7
Ja så med single class indretning og standard charter sædeafstand 28-29 tommer mod Thais 36 tommer kan man nok få klemt 582 passagerer ind i en 747-400.
Men en ting er sikkert jeg skal ikke med dem, med mine knap 190cm
det er monkeyclass i ordets værste forstand.
God tur
Jens
Oprettet af
tuktuk d. 23/05-2006 17:28
#8
Hehe
Kan kun give Jens ret, man kan sku købe sig en dåse med sardiner hvis man har den trang !!!
Synes sku pladsen i Thai allerede er trang, den holder så vid jeg husker 396 pasagere på economy class, knap 200 mennesker mere ind i det fly til fordel for deres executive economy og first class.......NEJ TAK !!! så hellere tage en tuktuk som dem fra jysk rejsebureau gjorde.....
Hilsen
Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand
#9
Hej
582 passagerer i en 747-400.
Det må da blive til ståpladser.
mvh
Torben.
Oprettet af
Rasmus d. 24/05-2006 13:18
#10
[url]www.berlingske.dk/rejser/artikel:aid=742898/[/url]
Redigeret af
Rasmus d. 24/05-2006 13:18
Oprettet af
jens d. 28/05-2006 19:12
#11
Hej
Har lige søgt lidt på nettet for at opklare hvor deres 747-400 kommer fra og det er deres franske selskab der er i besiddelse af sådan nogle til 587 pax
http://www.corsai...ir/home.ts
Og så vidt jeg kan finde ud af er deres seatpitch 28" eller 8"(20cm) mindre end Thai.
Men det er da trosalt ikke ældgamle fly de er fra 92-93 kan man se på planespotters.
MVH
Jens
Oprettet af
pdrhan d. 28/05-2006 21:01
#12
Det er en 747-400 i fuld charter udgave....dvs kun economy seats....
#13
Hej Chiang Mai,
Som vores "udsendt medarbejder" på den jydsk hede (Jens) har påpeget er
CORSAIR=Corse Air Internationale oprettet af en Korsikansk familie i 1981(måske i familien med Napoleon), de betjente Middelhavsområdet. I 1990 bliver den overtage af selskabet :
Nouvelles Frontières som omdøber den til
Corsair, som bliver selv indlemmet i 2000 i
TUI gruppen (Europæisk "Star Alliance" ) bestående af bl. :
-
CORSAIR/Frankrig
--2 Airbus 330-200
--2 Boing 737-400
--4 Boing 747-300 = 580 sædder deraf 29 på øverste dæk (Classe Grand Large)
--
1 Boing 747-400 =587 sædder deraf 29 på øverste dæk (Classe Grand Large)
--2 Boing 747-200 Opereres af EUROPEAN
Mellen 2005 og 2007 vil 3 af B747-
300 blive erstatet med 3 B 747-
400.
I dag er Corsair det andetstørste flyselskab i Frankrig m.h.t. "flysæddetilbud".
http://www.plane-...ne/Corsair
http://www.plane-...?id=011856
-
Thomsonfly.com/England
--19 Boing 757-200
--4 Boing 767-200
--9 Boing 767-300
--4 Boing 737-300
--4 Boing 737-500
--1 Boing 737-800 Opereres af BRITANNIA NORDIC
http://www.plane-...y_(BY_BAL)
-
Hapagfly /Tyskland
--30 Boing 737-800
--3 Airbus 310-200
--2 Airbus 310-300
http://hapagfly.d...01035.html
-
HLX.com/Tyskland
--5 Boing 737-500
--8 Boing 737-800 Opereres af
--2 Fokker 100 Germania
http://www.plane-...yd_Express
http://www.plane-...e/Hapagfly
-
Jetair/Belgien
--3 Boing 737-400
--2 Boing 737-800
--1 Boing 767-300
--1 Fokker 100
http://www.plane-...es_Belgium
Arkefly/Holland
--4 Boing 767-400
http://www.airlin...rkefly.htm
http://www.airlin...entry=true
Og Svensk -
Britannia bidrager med
--4 Boing 737-800
--1 Boing 737-200
http://www.britan...irways.se/
http://www.plane-...Airways_AB
DANMARK "bidrager" med Rejsebureauet
STAR TOUR:
http://www.starto...x?id=11719
M.v.h., M. Rasmussen
#14
Hej Jens,
Kunne du "opspore "flyvene"(deres CV):
F-HJAC--
F-GSKY--
F-HSUN--
F-GTUI
På hjemmesiden står der at flåden blev udvidet med Boing 747-400 i 2004. Og et andet sted stod der af siden selskabets oprettelsen har man anskafet et nyt fly hver år (udvidelse eller fabriksnyt ?) .
M.v.h., M. Rasmussen
Oprettet af
jens d. 29/05-2006 00:00
#15
Hej Falang Yao
Hvis du går herind[url]www.planespotters.net[/url] kan du finde stort set alt om alle flyselskabers flåder, dog er det mærkeligt nok kun de vestlige fly der står hvis man kigger på aeroflot.
Her kan du se corsairs flåde
http://www.plane-...ne/Corsair
og hvis du klikker på cn ud for de enkelte fly kan du se deres historie og deres 747-400 er gamle United maskiner.
Og det er vist ikke mange af deres maskiner de har haft fra nye.
MVH
Jens
Redigeret af
jens d. 29/05-2006 00:03
#16
Hej Jens,
Jeg takker for venligheden.
M.v.h., M. Rasmussen
Oprettet af
guffer2 d. 23/07-2006 21:12
#17
angåemde dette fly er der tale om et fly fra air atlantic iceland, hvor c--class findes på øverste etage, for at få resten af configureringen til at passe er sæde afstanden i Y-class mellem 31-29 tommer, 29 tommer svarer til gennemsnittet for et my-travel charter fly.
I samme nu kan det siges at TG har 34 tommer, SK 32 tomme det samme har SQ og lufthansa har 31 tommer.
Flyver hels TG og aldrig LH støder du ind i en af deres A346 er der kun 30 tommer i økonomi, mens TG har den største seatpitch i verden i 747-400