Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Rejsende fik regning i lufthavnen

Oprettet af Webmaster d. 11/05-2018 09:39
#1

En rejsende med flyselskabet Thai Airways fik slynget en regning på 3000 baht (knap 600 kroner) i hovedet, da han i sidste uge checkede ind i lufthavnen i Thailand, fordi hans og familiens efternavn var for langt.

Den unavngivne passager havde angiveligt købt familiens flybilletter over flyselskabets hjemmeside, men da han skulle udfylde deres efternavn, ville hjemmesiden højst tillade 25 tegn. Derfor forkortede han navnet, så hans køb blev godkendt.

Men da manden og hans familie ville checke ind, fik han at vide, at de ikke kunne rejse med flyet, da deres efternavn på deres pas ikke matchede dét, der stod på billetterne, og derfor skulle han betale ekstra for at få det ændret.

Selvom manden forklarede situationen, nægtede Thai Airways at ændre det gratis, og opfordrede ham i stedet til at klage gennem deres hjemmeside.

Ifølge Bangkok Post, som har været i kontakt med Thai Airways, har flyselskabet nu valgt at tilbagebetale mandens ekstra-regning samt at give ham en undskyldning.

- Vi beklager hændelsen og ulejligheden, som vores bookingsystem, der kun tillader 25 tegn, har forårsaget, lyder det fra flyselskabets vicedirektør, Viwat Piyawiroj.

Udover tilbagebetalingen af pengene påpeger flyselskabet også, at de vil opgradere deres bookingsystem, så folk med lange efternavne fremover også har mulighed for at købe billetter hos dem.

Læs nærmere på:
- https://ekstrabla...gt/7149439
- https://www.bangk...-long-name
- https://pantip.co...c/37624198

Oprettet af JohnBKK d. 11/05-2018 12:41
#2

Kun et stats (Junta) -ejet og HiSo styret selskab kan opføre sig så arrogant. På tide at privatisere lortet, men det sker sgu´ ikke dette årtusind..

Hammer

Redigeret af JohnBKK d. 01/01-1970 02:00

Oprettet af lincoln1242 d. 12/05-2018 12:23
#3

De nyder blot samme beskyttelse som PostNord, der trods dundrende underskud, skyhøje priser, elendig service og klækkelige bonusser alligevel formår at holde snuden oven vande, alene fordi den danske og svenske stat – med milliarder og atter milliarder af borgernes skattekroner – holder hånden over dem. På sin vis er det bedste man kan investere i, et delvist statsejet foretagende. For uanset hvor ringe det går, så får det ikke lov at gå på røven.

Jeg har selv haft tanken når jeg bestilte billetter på nettet. Om det kan give problemer, når ikke hele ens navn kan stå på billetten. Men flyselskaberne forkorter dem jo selv til ukendelighed, så kun hvis du hedder Ib Øe kommer hele dit navn med. Jeg har også haft tanken, når man skal udfylde det her immigration card. Der kan hele mit navn heller ikke stå på (i de dertil indrettede felter). Jeg har stadig til gode at blive afvist i immigrationen med begrundelsen ”You no enter Thailand – name too long!” Grin